Sonus Faber introduceert de nieuwe Domus lijn

Started by bmateijsen, April 7, 2005, 09:43:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Ter vervanging van de vorige Concerto lijn heeft Sonus Faber inmiddels de nieuwe Domus lijn gepresenteerd. Aangezien jullie allemaal van plaatjes houden, volgen nu de afbeeldingen van de belangrijkste nieuwe luidsprekers:

Concertino Domus



Concerto Domus



Domus Center



Meer informatie is ook te vinden op www.sonusfaber.com en binnenkort ook op www.beterbeeldengeluid.nl. (dealer van Sonus Faber)

Voor andere vragen mail even op info@beterbeeldengeluid.nl

Groet,

Bjorn

Audiofiel

Ze zien er weer superstrak uit. De tweeters zijn zo te zien nog steeds de bekende ringradiators. Maar gebruiken ze nu geen ScanSpeak woofers meer, Bjorn?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Quote from: Audiofiel on April  7, 2005, 09:52:16
Ze zien er weer superstrak uit. De tweeters zijn zo te zien nog steeds de bekende ringradiators. Maar gebruiken ze nu geen ScanSpeak woofers meer, Bjorn?

Vind ik een goede vraag... ik zie niet in de informatie terug waar deze woofers vandaan komen, er staat 'custom design' dus misschien dat ze ze in huis hebben gemaakt nu. De compositie is wel zoals deze bij scan speak ook vaak gebruikt, namelijk gecoated papier. Sonus Faber maakt inderdaad al heel lang gebruik van scan speak, echter die soort 'bullit' in de woofer is mij ook even onbekend..

Groet Bjorn

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on April  7, 2005, 09:57:23
Vind ik een goede vraag... ik zie niet in de informatie terug waar deze woofers vandaan komen, er staat 'custom design' dus misschien dat ze ze in huis hebben gemaakt nu.
Ja, custom betekent besteld op specificatie. Luidsprekerbouwers die zelf units maken dat zijn er heel erg weinig: Thiel, Dynaudio, ...

Het lijken wel Seas drivers, die hebben vaak kegels op de conus, alleen heb ik daar nog geen vierkante doppen gezien.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R


bmateijsen

Quote from: Ruben on April  7, 2005, 10:20:32
Al prijzen bekend?

Prijzen zijn gelijkwaardig aan de oudere lijn...
Ik heb ze alleen nu even niet beschikbaar...

Groet Bjorn

bmateijsen

Bij deze de prijsinformatie:

- Concertino Domus met stand per paar:
zwart: 1470 euro
teak: 1575 Euro

- Concerto Domus
zwart: 2340 euro
teak 2460 euro

- Grand Piano Domus:
zwart: 3300 euro
teak: 3480 euro

- Centre Domus:
- zwart: 870 euro
- teak: 930 euro

Met vriendelijke groet,

Bjorn

Harry HT

Kwa schoonheid vind ik dat ze er een stuk op vooruit zijn gegaan  8)
concertino
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Marcel_T.

"Gek op plaatjes"  ;-)


Mooi hoor! (De oude lijn was al mooi maar de nieuwe serie is er zeker op vooruitgegaan)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

garmtz


FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

Hmmm.... interessant, die concertino....  8)

R

Ik dacht net hetzelfde. erg mooi, ook die prijzen. Benieuwd naar de eerste reviews.

R


Robbo

#14
Zeer chique dat zwart.  Zijn het Eton drivers voor het mid/laag?

garmtz

Quote from: Robbo on April 15, 2005, 08:20:08
Zeer chique dat zwart.  Zijn het Eton drivers voor het mid/laag?

Dat probeer ik ook uit te vinden, heb de drivers nog niet op Internet kunnen vinden...  :-\

Harry HT

Hoi,
Quote from: Garmt on April 15, 2005, 08:23:26
Dat probeer ik ook uit te vinden, heb de drivers nog niet op Internet kunnen vinden...  :-\
Volgens de stereoplay.de van mei 05 is de tweeter van Scan Speak 25 mm groot en een bandbereik van bijna 50K.
De woofer is van Seas (er verfügt über ein belüftetes Schwingsysteem und eine Sandwichmembran, die von einer verlustarmen Randaufhängung kontroliert wird ::)).

En speciaal voor Garmt  :) : Klang 44 Punkte en Gestamturteil 62 Punkte.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

garmtz

Quote from: Harry HT on April 26, 2005, 19:53:49
De woofer is van Seas

Ah, thanks! Ik heb het issue nota bene gekocht en eroverheen gelezen...  ::)

QuoteEn speciaal voor Garmt  :) : Klang 44 Punkte en Gestamturteil 62 Punkte.

En wat zou ik daar mee moeten?  ::)

;D

garmtz

Quote from: Garmt on April 26, 2005, 20:03:15
Ah, thanks! Ik heb het issue nota bene gekocht en eroverheen gelezen...  ::)

Ik dacht al, eroverheen gelezen? Moi?  :P  Heb pas gisteren de Stereoplay gekocht en het stukje tekst gezien. Ik had het zelf over de test van de SF Concerto Domus in de Stereo. Kreeg ook een ERG goede test daar.

R

Oeh spannend.  Misschien moet ik hem maar eens testen ;) . ;D. Kun je misschien de conclusie quoten? en/of wat interessante punten?

mradem

Mooie speakers zeg. De grootste telg lijk me wel wat :) .

Starred

Hoe zou die Concertino Domus zich verhouden met de Kef XQ1?

Jeroen.

mooi, en best betaalbaar eigenlijk.

Jammer dat de stand niet zo mooi gebogen is als de Cremona stand.
Maar hij is wel mooier dan de oude concertino stand.

R

QuoteJammer dat de stand niet zo mooi gebogen is als de Cremona stand.
Maar hij is wel mooier dan de oude concertino stand.

Dat ligt natuurlijk aan het ontwerp van de speaker.

R

Zoals het er nu naar uit ziet krijg ik begin juli een setje domus concertino's pianolak zwart te logeren om eens goed aan de tand te voelen... Verslag tzt in mijn eigen topic..