Wie deelt er aankoop tips (beamer)???

Started by JJGvanAerle, April 12, 2005, 16:37:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JJGvanAerle

Ben op zoek naar een beamer wie helpt?

Specificaties min:   
- XGA resolutie
- 16:9 beeldformaat
- 1000 ansilumen
- Component video aansluiting (YPbPr)
- 2000:1 contrast
- HDTV compatible 576p

En zeer belangrijk !!Betaalbaar ala student!!

jowi

#1
Quote from: JJGvanAerle on April 12, 2005, 16:37:43
- HDTV compatible 576p
Dit wordt lastig.

HDTV is 720p of 1080i. Het begrip 'HDTV compatible' raakt kant noch wal ben ik bang. Iets is HDTV of niet.

Als je meer info wilt over wat HDTV nu eigenlijk is, zoek dan maar eens op het forum en op internet, er is meer dan genoeg over te vinden.

Robbo

Jawel, de HDTV standaard omvat ook 480p/60 en 576p/50

jowi

#3
Daar zit wat in, maar deze afgeleiden kun je met de beste wil van de wereld geen 'echte' HDTV noemen. Maar als de poster dit genoeg vindt, prima. Ik vermoed alleen dat de poster de begrippen PAL progressive (576p) en HDTV door elkaar haalt.

[edit]
Even een rondje internet gedaan, maar ik vind geen enkele vermelding dat 576p en 480p deel uitmaken van de HDTV standaard. Er wordt (tegenwoordig) alleen nog gesproken over 720p/1080i. Overigens zijn de p50 varianten helemaal dubieus, aangezien dit een Europese standaard zou moeten zijn, terwijl die er dus nog helemaal niet is.

Kortom, ik bijf voorlopig bij de stelling dat HDTV 720p of 1080i is.  ;D
[/edit]

J.A.F._Doorhof

Wat voor budget heb je ongeveer ?
LCD's vallen al af door de 2000:1 CR.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JJGvanAerle

Kan heel goed dat ik inderdaad het een en ander door elkaar haal. Ben nu namelijk al een tijdje aan het orienteren en gaande leer je weer nieuwe begrippen waar je vervolgens weer rekening mee wilt houden bij je keuze.

Het alom bekende door de bomen het bos niet meer zien.

Ik kan de vraag ook anders formuleren:

Ik zoek een beamer optimaal voor films in een als bios ingerichte ruimte (verduisterd). Budget max 1500 Euro.

dacht wel aan minimaal een component video kabel (is ook haast maximaal dacht ik).