kan de Phlips SBC RU 885 RF signalen leren?

Started by aMUSEd, April 9, 2005, 20:36:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

Tijdens een bezoek aan kruidvat kwam ik een set van 3 via RF bedienbare stekkers tegen om lampen e.d. op afstand te bedienen. Er zat een ab bij en de set was veel goedkoper dan ik dacht.
Hierdoor is mijn interesse voor deze gadgets aardig toegenomen.

Enkele dagen geleden heb ik een philips SBC RU 885 op het forum gekocht (thanx Tan) en deze kan rf signalen verzenden. Maar ik kan in de handleiding niet vinden welke frequenties het apparaat kan verzenden.

Is het mogelijk om de philips SBC RU 885 de rf-signalen van de ab van de 'kruidvat-set' te laten leren of werkt dat helemaal anders?
Iemand enig idee?

aMUSEd

#1
<EDIT>

aMUSEd


Kjelt

Zoals sommige audiofielen hier op het forum versterkers sparen spaar ik afstandsbedieningen. Ik heb even in de doos gekeken en ik bezit de SBC RU 880 die ook RF kan zenden. Niet de 885 dus maar wel close.

Je kunt dacht ik ook de handleidingen van apparaten in digitale vorm van de website van Philips downloaden of aanvragen.

Met deze ab (880) kun je het Philips schakelsysteem bedienen. Dit lijkt verdacht veel op het populaire klikaan klik uit systeem en het zou me niets verbazen als dit ook werkt. Als je kruidvat schakelaars een huiskeuze stand hebben (van A t/m P) en een apparaatcode (van 1 t/m 16) dan zou het wel eens kunnen werken.

Programmeer de ab op dezelfde huiscode als dat de schakelaars staan:

House code A  = 101
House code B  = 102
enz. enz. tot
House code P  = 116

1) druk op HOME
2) houdt SMART toets ingedrukt tot op display verschijnt: TIMER  laat dan SMART toets los
3) Druk op cursor omhoog of omlaag tot SETUP in display verschijnt
4) druk op OK (display verschijnt ENTER CODE)
5) druk op OK (display    ""   "      HOME)
6) druk op OK
7) toets de 3 cijfers van de huis code in (zie tabel boven) als het goed is gegaan zie je eventjes OK


Je bedient de schakelaars als volgt (zet ze eerst op de gewenste huis en app. code)

1) Druk op toets  HOME in het display staat laatst gekozen apparaat bijv. UNIT1
2) Kies uw apparaat met de cijfertoetsen 1 t/m 10 (11 t/m 16 kunnen NIET gekozen worden met deze ab)

U kunt nu het gekozen apparaat als volgt bedienen:

Cursor UP   -  zet gekozen apparaat aan
Cursor Down - zet gekozen apparaat uit
P+                 - zet alle gekozen apparaten uit dezelfde huiscode AAN (display geeft ALL ON aan)
P-                  -  zet alle gekozen apparaten uit dezelfde huiscode UIT (display geeft ALL OFF aan


Hey ik heb lamme vingers van het tikken hoop dat je het voor elkaar krijgt  SUCCES !

aMUSEd

Jeetje Kjelt, wat een verhaal :o.. heel erg bedankt voor de moeite die je hebt gedaan!

Ik zal eens in de handleiding neuzen (die heb ik wel) maar ik herken weinig van de procedure en termen die je beschrijft.. waarschijnlijk is de menustructuur van de 880 toch heel anders dan die van de 885.
Maar ik begrijp jouw verhaal wel op hoofdlijnen.. misschien kan ik het vertalen naar de 885.
Als ik in setup ben dan kan ik wel die codes aangeven voor apparaten, maar geen 'home' of 'huis'.
Er is volgens mij wel een mogelijkheid om de AB in IR- of RF-stand te zetten voor een bepaalde stand apparaat.
Ik heb nog niet bekeken wat er in 'RF-stand' voor ingeefmogelijkheden zijn...

ff puzzelen  ;D

Kjelt

Hier een feuteu van de 880 rode pijltje wijst naar de HOME knop.
Deze ab kan geen rf leren dus, aleen preset instellingen.

Succes!


aMUSEd

Quote from: Kjelt on July 11, 2005, 21:35:22
Hier een feuteu van de 880 rode pijltje wijst naar de HOME knop.
Deze ab kan geen rf leren dus, aleen preset instellingen.

Oja.. het is dus een device-keuze-knop.. het toewijzen van een device gaat bij de 885 softwarematig.
Dat moet dus ook in het setup menu.
Ik heb een lijst gevonden met van die codes waar jij het over had.. ik zal die eens grondig doorlezen.

Nogmaals dank voor jouw reactie!

aMUSEd

Nou, ik heb in de handleiding geen codes gevonden voor apparaten die te bedienen zijn via rf.  :-\
Op het internet kan ik ook niets vinden. 2x :-\

tan1415

Hi,

Er bestaat een hulplijn bij philips mbt remotes...je kan ze bellen en er zit daar een gast die je ermee kan helpen.

Dus via boekje...anders internet en als het niet anders kan kan je ook de speciale hulplijn bellen.