Mini Meet & Greet in Groningen (lange versie)

Started by Spacebass, July 28, 2002, 13:15:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Wat maakt voor mij een meet & greet interressant?

HT Liefhebbers onder elkaar!
Wat HT meet & greet nog interressanter?

Twee Infinity liefhebbers onder elkaar!

Zaterdag was het zover!

SiR-ROUND had nabij zijn toekomstige woning in Noordbroek een set IRS Omega's gespot op het Internet!
In Zuidlaren wel te verstaan!

Nou is de afstand, zoals door Robert eerder aan mij uitgelegd en terecht, te groot om zo maar eventjes overbrugd te worden voor twee mensen die elkaar niet eens kennen! (+/- 255 km van Den haag naar Groningen)
Maar omdat Robert de IRS Omega's graag wilde beluisteren was hier onze kans: twee vliegen in een klap...een kennismaking en een luistersessie!

De verkoper van het HiFi huis keek eerst even wat voor vlees hij in de kuip had.
Ik had hem al veelvuldig gebeld om te verifieren of hij ze echt had en of hij ze wilde vasthouden tot zaterdag. Maar aangezien ik geen buitenlands accent heb, was hij een beetje gereserveerd ;) . Uiteraard ouwehoer ik, zoals een echt geintegreerde Hagenaar betaamd, er op los en na de betaling van 1998 euro was de verkoper aardig ontdooit! Misschien kwam het omdat ik hem vroeg de luistersessie te verlengen omdat ik een HT vriend verwachtte die in de buurt woonde, en dat klinkt wel verdacht...hahaha (Overval?).
Ik had ze immers al beluisterd/gecontroleerd en goedgekeurd, dus waarom die enorme kasten temidden van al die mooie fijne spullen laten staan...
Buiten mijn zenuwen wegrokend, kwamen Robert en zijn ouders aangereden en opgelucht en hartelijk maakten wij kennis met elkaar. Wat een aardige en spontane mensen zijn dit! Niets te bespeuren van een gereserveerdheid die ik vaak hoor over mensen in het hoge noorden!
Terwijl Robert, Pa, de verkoper en ik luisterden op een Harman DSP (waarbij zowel de verkoper als ik hoofdschuddend elkaar aankeken, omdat de Harman absoluut niet geschikt is voor deze luidsprekers), kon Robert een glimpje opvangen van wat ze in hun volle potentie weergeven. Robert wist het nu zeker.... als dit maar een glimpje is...dan moet hij het hele verhaal horen.

Na mijn relaas tegen de verkoper (die ik inmiddels als een zeer vriendelijke en een zeer ervaren luisteraar met heel veel kennis van zaken heb leren kennen) over mijn problemen met Importeurs en de prijzen in Nederland, zei ik hem aan eens een kijkje te nemen op ons Htforum. Heel veel mensen met gemeenschappelijke interressen en aangezien deze verkoper ook een aardige dosis kennis heeft, is hij natuurlijk een toevoeging op ons forum...misschien wel een toekomstig sponsor wie weet!

Toen besloten wij naar Robert's HT te verkassen, want echt laat konden wij het niet maken...
Na een ritje van +/- 30 min kwamen wij aan bij een huis met een heel mooi uitzicht, sjonge ...ik snapte meteen waarom SiR hier in de buurt gaat wonen!

Na een zeer open gesprek met de ouders van Robert (onder het genot van een bakkie) en na het bewonderen van hun enorme en smaakvolle tuin incl. kat, werd het toch echt tijd om Roberts Kingdom te aanschouwen..
Jez..wat netjes...
Wat mooi...
Deze jongen kan heel trots zijn op zijn HT..geheel terecht! Een prachtig breedbeeld tv in een zeer overzichtelijke kast waarin ook de apparatuur opgesteld staat, geflankeerd door twee behoorlijke Infinity fronts. Aan de wand achter ons bevonden zich twee planken met hierop twee centers als rears, waar wij veelvuldig op een andere thread over gesproken hebben!
In deze kamer wil ik wel logeren!!!!

Nadat ik eerst zijn setting overhoop heb laten gooien...(ik wilde de Fronts eens kaal in een echte stereo setup beluisteren) kwam ik tot de conclusie dat dit echt geen slap aftreksel is van de IRS serie...ook dat wat anderen beschouwen als analytisch hoog, was overduidelijk aanwezig...dit zijn zeker speakers die ik zou kopen als ik de Omega's nooit gehoord had! Nadat Robert met zijn Pronto de boel weer geheel in HT settings heeft gebracht, was het tijd voor TFATF...
Wat een eenheid...alles is er..., ook de geluiden achter je zijn totaal in balans .... ben zelfs eenn beetje jaloers op de positionering van zijn bank..inderdaad de subwoofer komt iets te kort...kan ook door de grootte van de ruimte komen, maar
omdat de plannen hiervoor al aanwezig zijn, blijkt dat hij dit zelf ook al gehoord had..(heeft hele goede en opmerkzame oortjes die Robert!!)
Ik moest mij gewoon lostrekken van zijn comfortabele "sweetspot"..dit vraagt om een vol dagje at Robert's!

Na een laatste bak koffie en een warm afscheid, die heel abrupt aanvoelde, gingen wij op huis aan!
Een lange rit van +/- 3 uurtjes voor de boeg...
Nadat wij even dachten de weg te zijn kwijtgeraakt, en wij dit aan een voorbij fietsend echtpaar wilde vragen, kwam dat gereserveerde toch nog even boven drijven: "NIET BEKEND" is het enige wat de man mij toeschreeuwde zonder te stoppen en zonder de vraag gehoord te hebben (hoewel hij er niet uitzag als iemand die in staat is meer dan 50 meter van zijn huis te fietsen..hahaha)
Maar goed wij besloten de ingeslagen weg te vervolgen (de aangeven namen kwamen niet voor op onze kaart!) kwamen wij ruimschoots op tijd thuis om de oppas van onze kids te "verlossen" .
Al met al heeft het ons bijna 12 uur gekost, maar elke seconde meer dan waard!

Volgende keer nemen wij geoon een hotelletje in de buurt en kunnen wij een hele dag genieten at Robert's maar dan wel met de kids erbij!

Robert: jij bedankt en uiteraard veel dank aan je ouders voor de gastvrijheid!

Robert

#1
Spacebass,

Voor mij was het ook een hele belevenis afgelopen zaterdag.

Deze zaterdag had ik voor geen goud willen missen.

Ik zag het al toen we bij het HiFi Huis in Zuidlaren aan kwamen rijden en ik de winkel herkende aan de lichtbakken aan de muur en voor de winkel achter een heggetje stond daar Spacebass precies zoals ik had gezien op een foto.

De vriendelijkheid straalde ervan af en zijn vrouw die echt een pluim verdient voor zo'n lange rit van Den Haag <--> Zuidlaren.
Na de eerste kennismaking mocht ik de machtige IRS Omega's gaan beluisteren wat Spacebass mooi geregeld had.
En echt, wat een speaker!
Je kon duidelijk het verschil horen dankzij de EMIT-R die rear-fired werkt waardoor je een mooie ruimtelijkheid krijgt (maar totaal geen overdreven ruimtelijkheid).
En omdat Spacebass een paar echte test cd's had meegenomen kon ik ook het werk horen en zien van de 305 mm Watkins bas driver en dat was pas wat!
Helemaal geen boomerige bas, maar knalhard, droog en strak en dat zeer diep!

Na een zeer leuk gesprek met de eigenaar van het HiFi Huis zijn we richting mijn HT gereden.
En daar hebben we eerst uitgebreid gepraat over de kat en de immense tuin die we hebben volgens Spacebass en daarna onder het genot van een kop koffie nog lang hebben doorgepraat en de woonkamer en de pc kamer hebben laten bewonderen zijn we naar mijn HT gegaan.

Daar begonnen met een zeer korte luistersessie naar mijn Infinity Reference 61/100 MK II speakers + Kenwood SW-501 subwoofer.
En zoals Spacebass al zei viel hem de tonaliteit op van de Infinity's rondom.
En na wat instellingen gecorrigeerd te hebben na Spacebass eisen om plain 2CH Stereo te horen bij muziek en zijn test cd's ;) heb ik een korte impressie gegeven met een film (TFATF).
Maar de indruk van mijn Infinity's heb ik wel achtergelaten op de trommelvliezen van Spacebass ;D.

Deze Meet & Greet was één van de meest interessantste en geslaagdste voor mij.
En het wordt (en dat staat vast!) nog een keer herhaald maar dan uitgebreider en dan alleen gericht op mijn HT.
En natuurlijk moet ik ook binnenkort met de drang die ik nu heb na de IRS Omega's gehoord te hebben op bezoek in Spacebass' Infinity Kingdom.

Jeetinder en Regina bedankt voor deze onvergetelijke dag!


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

Klinkt alsof het reuze gezellig was en dat is ook wel zo geweest denk ik...

Toppie!

Ik ben benieuwd naar je setup Robert...

Very soon now...

 ;D

Robert

#3
SiR-ROUND,

En het was echt reuze gezellig!
Het was in alle opzichten een mooie dag.


Inderdaad very soon now :).

Zodra als je er woont loop ik de deur bij je plat, ik wil de eerste zijn die een sneak preview krijgt van jouw HT ;D.

Kun je niet alvast een counter instellen.
.... days until I see Robert's HT ;D.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

Hmmm die Avatars van jullie zijn wel opvallend...

 ;D

Hehehehe, in principe krijgen we de sleutel op 1 Oktober en gaan we 4 Oktober verhuizen...

Er zal wel wat tijd over mijn HT heen gaan... Er moet eerst een CV ketel chirurgisch verwijderd worden en vergeet niet, de zolder is totaal maagdelijk...

Dus chez Robèr dan maar?

Hehehehe...

Robert

SiR-ROUND,

Wat is chez Robèr? ::)

Mijn frans is nogal roestig.

Die tijd wordt flink verkort als je mij mee laat helpen (vele handen maken licht werk ::)).


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

Hehehehe,

Bang voor spinnen? Zit namelijk ook wel wat reinigingswerk in de hoekjes...

"Bugfree" maken zeg maar...  ;D

Hou ik je aan, is altijd prettig, zeker als je weet dat het iemand is die je niet voor gek verklaart...


Robert

#7
SiR-ROUND,

Voordat ik bang wordt van spinnen heb ik ze al opgezogen in de stofzuiger.
Geef mij een >1000 Watt stofzuiger en I can do the job ;).
Zo doe ik dat ook op mijn kamer.
Zie ik een spin.
Bam, stofzuiger tevoorschijn, aan en opzuigen en voila: no spider :).

Is goed dat je mij eraan houdt, wat wil een HT-freak nou liever doen dan een HT opbouwen naast er naar luisteren (Ik luister 4 Omega's in mijn dromen sinds zaterdag).

En als je eindelijk hier zit dan word het ook tijd voor een Meet & Greet Noordbroek.
Ik zit nu helemaal nog in de Meet & Greet sfeer van zaterdag.

MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

Ah, de stofzuiger... Dat plan had ik ook...

We hebben een Henry... ;)



Precies 1000 Watt!

 ;D

Robert

SiR-ROUND,

Ik stofzuig met een oude Philips stofzuiger van 800 Watt met een turboknop voor 1000 Watt, het heeft wel wat weg van die oude 486'ers met een turbo stand ;D.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

Je bedoelt dat je eigen apparatuur mee gaat nemen?

 ;D

Robert

#11
SiR-ROUND,

In your dreams :D.

Oei, dit gaat wel heel erg off-topic in een zo mooi gestart topic van Spacebass.
Ik stel voor dit topic met rust te laten totdat we elkaar Meet & Greet'en.
Ik voel mij nu wel een klein beetje een moderator.

Ik heb nog meer respect gekregen voor Spacebass en dat komt niet alleen om zijn Omega's.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

Das goed, maar ik bedoelde de vacuum hoor...

 ;)

MrPink

Leuk verhaal SB :)
Enne SiR, kun je die Henry niet als avatar nemen? ;D

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Hee, wie hebben we daar? Terug van de bruiloft of was je dat al lang? Plezier gehad?

De Henry? Nee, speakers als avatar zijn in.

MrPink

Yep, weer terug in Nederland helaas (en dus ook van de bruiloft). Erg veel plezier gehad! :)
Ik dacht dat het jou niet zo interesseerde wat "in" was of niet...toch een meeloper? ;D

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Shit je hebt gelijk!

Snel ff zoeken naar iets beters...

 ;D

MrPink

Goed zo, ik ben benieuwd! :)

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND


MrPink


searcher

Quote from: MrPink on July 30, 2002, 09:56:37Yep, weer terug in Nederland helaas (en dus ook van de bruiloft). Erg veel plezier gehad! :)
Ik dacht dat het jou niet zo interesseerde wat "in" was of niet...toch een meeloper? ;D

Groetjes,
Oscar

He Oscar de kids vroegen zich al af waar de dansende kip was gebleven.
Ik heb ze maar verteld dat de kip met de andere kippetjes( bruidmeisjes er staat me zoiets bij) aan het dansen is.

Spacebass leuk dat je zo gastvrij onthaalt bent wat een ontvangst door Robert en zijn ouders.

 m.v.g Searcher



MrPink

LOL - nee het was geen bruidsmeisje maar wel een heel lekker kippetje ;)

Groetjes,
Oscar

Spacebass

Misschien moet ik een thread starten genaamd Mini- WEB meet'n greet ;D

Searcher
Ja, echt hele toffe ouders van Robert!
Ik dacht terug aan de tijd dat mijn moeder mijn huid vol schold als ik weer eens op mijn kamer aan het knutselen was met luidsprekers of hun Philips cassette deck van 1100 piekies helemaal met ingewanden eruit ;D ;D (was hem aan het repareren nieuw potmetertje voor de Fade-out functie...was geloof ik net 12 ;D , maar ja zij zag dat ding binnenste buiten en kreeg een rolling)
En als ik dan Robert zijn kamer zie dan denk ik...wow ::)

Maar ja, het enige verschil met nu is dat ze niet meer uitscheld, maar mij voor gek verklaard met al die "lijkenkisten" in huis ;D

Ach zet een filmpje op en de grootste critici op je huiskamer inrichting zijn weer een film lang stil ;D

SiR ik wist altijd al dat je een snoopy was!

Hoeveel familieleden heb je eigenlijk in de States MrPink?

MrPink

Er komen er met al die huwelijken steeds meer bij... Maar de directe familie daar bestaat uit een oom, een tante, en twee neven. Daar omheen nog een sloot aangetrouwde familie.

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

En... Heb jij al een datum?

Wanneer kunnen we dan eindelijk kuikens verwachten?

 ;D