Warm up bij barco crt

Started by astrobart, April 8, 2005, 11:57:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

astrobart

Kan iemand mij iets nuttig vertellen over de warm up funcie van 20 minuten bij de barco 808, en ook andere crt projectoren?
Ik kan mij voorstellen dat het je fosfor even lekker masseert ;D maar is het nu wel of niet verstandig.
En om de hoeveel uur zou je het moeten doen?
Ik projecteer voornamelijk breed beeld dus, volgens mij is het wel verstandig, mijn CRT's zijn nu nog alledrie nagenoeg een 10 namelijk!

Lynxxx

Ik weet niet hoe het bij een 808 geregeld is, ik meen dat ie 20 minuten een wit vlak kan projecteren ofzo, maar ik zou er zelf geen gebruik van maken. gewoon aanzetten en film kijken. Al klopt de convergentie of focus de eerste paar minuten misschien nog niet helemaal, ZO heel erg storend is het nou ook weer niet en na een paar minuten is het verdwenen. Zonde om tot die tijd de barco "niks" te laten doen. Projecteer anders een mooie screensaver ofzo of "loop" wat HD materiaal van hupsende dames in bikini's of iets dergelijks :) Gun de Barco ook wat plezier :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

BarcoCRT

Hoi,

In die 20 min met wit beeld wordt er meer wear veroorzaakt dan naar het kijken van een film van 2 uur. op deze manier verloopt de wear gecontroleerd en egaal. Dit is de overweging geweest van de fabrikant om de functie er in te zetten. Zo kijk je gedurende de hele levensduur van buizen nooit naar buizen met niet egale wear/burn, wat het meest storend is om naar te kijken. Prijs die je hiervoor betaald is dat de buizen korter meegaan.

Mijn advies is dan ook om het niet te gebruiken, zo haal je meer uren kijkplezier uit je buizen.
Maar goed, iedereen mag natuurlijk zijn eigen afweging maken.

Reinier
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

astrobart