"Processor in/out jacks"

Started by take5, April 7, 2005, 12:17:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

take5


Ik maak op dit moment gebruik van een Marantz PM68 stereo versterker. Omdat ik binnenkort grotere speakers wil gaan aanschaffen en er af en toe leuke eindversterkers te koop staan, vraag ik me af of ik een eindversterker op mijn Marantz kan aansluiten.
Er zitten zogenaamde "processor in/out jacks" op de versterker die op dit moment met metalen brugjes zijn verbonden. Zijn dit dezelfde "pre-outs" die vaak op meerkanaals receivers ziiten? Betekent dit dat ik mijn huidige versterker als voorversterker kan gebruiken als ik een losse eindversterker aansluit of als eindversterker als ik een losse voorversterker aansluit? De gebruiksaanwijzing is hier nogal vaag over...

groet take5

Martin_M

#1
Ik verwacht het niet.
Zo'n processor pre-out is vaak bedoeld om een geluidsprocessor of equalizer in het signaal te plaatsen (zie het als een uitbreiding op je versterker).

Een pre-out is nl. volume-regelbaar. Ik ga ervan uit dat de processor-out van een ongedempt signaalnivo is (net als bijv. de tape-out).
Dan krijgt je eindversterker heel wat voor z'n kiezen ;)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Net als Martin verwacht ik ook een fixed line-level signaal, wat zich niets aantrekt van je volumeregelaar, dus niet te gebruiken als pre-out.

Overigens is het erg verwarrend dat je 3 topics tegelijk had geopend met deze vraag.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

take5

Quote from: Audiofiel on April  7, 2005, 13:02:24
Overigens is het erg verwarrend dat je 3 topics tegelijk had geopend met deze vraag.

Mea culpa, het was niet mijn kwade opzet om dit forum met drie (bijna) identieke posts te bezoedelen zoals ik ook al aangaf in een van de twee andere posts. Anyways, problem solved  :)

On topic: bedankt voor de info! De manual had het mbt de in-/outputs ook alleen over een "additional graphic equalizer". Dat is dan jammer...

Scarp

Inderdaad, die processing in/out is voor een equalizer achtig apparaat. Oftewel, die kan je signaal nog veranderen. Haal je die brugjes weg, dan krijg je geen geluid meer.