3 D virtual surround SRS WOW (Texas Instruments)

Started by mailman, April 6, 2005, 00:51:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mailman



3 D virtual surround komt niet zomaar uit de lucht vallen, heb een beetje rondgewwweet, en links en rechts
is daar de afgelopen 10/15 jaar breedschalig en serieus onderzoek naar gedaan.

hiermee wil ik slechts aangeven dat naar mijn mening de technologie op zich degelijk in elkaar zit, en niet een of ander modegril.Het schijnt dat de 3 D in de nieuwe TV's bijna als standaard ingebouwd.

goed, een lange inleiding, de vraag : ik zou het liefst 2 speakers met een subwoofer (onder m'n TV) en de
speakers links en rechts daarvan./ 3 D virtual is als feature te verkrijgen, heb het nog niet gehoord, maar het schijnt serieus goed te klinken. Ik begrijp dat als je 6 speakers neerzet het bij een film wel wat zal uitmaken
maar als het "behoorlijk surround" klinkt ben ik tevreden, kan iemand uit ervaring vertellen hoe een SACD/DVDA
Klinkt met 2 of 3 speakers, maar wat me effe niet duidelijk is hoe ik de speakers aansluit, 6.1 "fheeft iets' weet niet meer wat, met 2 speakers dus gewoon stereo, en daar zal dat 3 D op werken maar met 3 ?????

squeek

hey,

volgens mij downsampled je speler een dvd-a of sacd geluid naar stereo kanalen vanwege je gebrek aan speakers.denk ik he, anders zou je (muziek)informatie verliezen omdat je geen surrounds hebt. wat er ook wordt beweerd, het blijft toch een illusie die virtual surround, ik zou me eraan storen.maar ieders eigen zin he. kun je geen meer speakers opstellen dan vanwege ruimtegebrek of zo?


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |