SR8200 Probleempje :(

Started by Vincent, August 4, 2002, 20:49:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vincent

Hallo allemaal.

Inmiddels mijn 2de SR8200 met hetzelfde probleem :

Als het apparaat volledig wordt uitgeschakeld en bijvoorbeeld een paar uur later wordt aangezte staat er in het display "clear memory" en is ie alle instellingen kwijt. Nou ben ik erachter gekomen dat ik nog een SR8200 heb die hetzelfde probleem heeft . Ik vind dit behoorlijk vrouwelijk geslachtsdeel want voor de rest is het een schitterend apparaat.

Nu is mijn vraag weten jullie wat het kan zijn en Ego heb jij ook last van hetzelfde probleem???

Hij doet het geheel willekeurig als ik hem eers t op standby zet en dan helemaal uit is ie zoiezo zijn instellingen kwijt na een paar uur uit staan. Dit is toch niet normaal?

Greetz

Vincent

J.A.F._Doorhof

Mischien altijd op standby laten staan ?
Maar in principe zou het inderdaad moeten blijven staan in het geheugen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent

Ja dat had ik ook al bedacht :D Maar ik vind dat he tapparaat gewoon perfect hoort te werken. En na ongeveer 8 uur alles al gewist is vind ik niet normaal.

Greetz

Vincent

patrick_vdb

De receiver in stand by laten staan zou een mogelijkheid zijn maar inderdaad dient deze receiver 100% in orde te zijn en mogen de settings niet verloren gaan na een aantal uren uit. Lijkt erop alsof het geheugencircuit niet in orde is (memory zelf of stroomtoevoer?)

mvrgr

Patrick

Vincent

Alleen het grappige is dat ik nu al 3 SR8200's ben tegengekomen met dit probleem eb ndus bang dat dit een productiefout is wacht alleen nog ff de ractie af van Ego kijken of hij er ook problemen mee heeft

Greetz

Vincent

J.A.F._Doorhof

Vincent,

Er wordt naar gekeken voor je door Marantz. Ik heb ze de URL gegeven van dit forum en ik hoop dat ze een antwoord voor je posten (denk het haast wel).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent

Hartstikke bedankt frank

Ik werk zelf ook bij een Marantz dealer en vorige keer zeiden ze me dat het iets te maken had met de Elco's die te snel leeg zouden gaan ???

Ik dacht zit vast gewoon een slecht batterijtje in :D maar helaas is het niet zo simpel.

ben benieuwd wat hun antwoord is .

Greetz

Vincent

_ego

Olla,

Daar ben ik dan,.......

Verdomme Vinnie, errug klote voor je; de derde receiver nota bene.

Maar er is nog hoop ;D, het is namelijk zo dat ik dit probleem niet heb, hoewel ik toch zo een typische neuroot ben die de receiver uitschakeld als ik em voor een tijdje niet denk te gebruiken. [wauw, dit is confronterend ;)]

Ik zou zeggen TERUG met die kilo's, en zorg dat de vierde; jouw derde wel in orde is. Het zal scheepsrecht zijn, geloof me. ;)

Sterkte :'(

Ego

P.S. mijn RC loopt wel te stieren sinds een week, hij reageerd maar wanneer die zin heeft. Mijn hoop is gevestigd op de instalatie van de internet-update.

Vincent

Hij doet het nu bij mij ook niet altijd meer als ik hem eerst op standbij zet en daarna uit en dan 10 uur laater weer aan bijna altijd. Maar voor de rest is het echt een prima apparaat. Wil eigenlijk ook geen ander model maar ik vindt het nou toch niet leuk meer.  Anders moet ik misschien naar een 9200. Maar ja dat kost weer extra en die heeft dingen die ik toch niet gebruik.

Dat prbleem met die afstandsbediening heb ik ook af en toe slaat ie helemaal vast in mijn geval is het dan gewoon ff een paar knoppen indrukken en dan doet ie het weer.

Greetz

Vincent

ego

Vincent,

Je betaald voor een apparaat dat naar behoren functioneerd (ook al heb je hem misschien met korting omdat je in die winkel werkt).

IK ZEG "dus sta erop dat Marantz met een nieuwe komt!"    >:( :( :o :-X :-\ :) :D ;D

Good luck,

Ego
... the beauty lies in the eye of the beholder

Vincent

oh daar maak ik me ook geen zorgen over ;D

Alleen ik heb geen zin om strax weer met hetzelfde probleem te zitten heb namelijk nog geen auto dus moet elke keer vervoer regelen zo'n apparaat neem je namelijk nit makkelijk mee in de trein.maar ik wacht nog even de reactie van marantz af als ze nog antwoord gaan geven :)

Greetz

Vincent

J.A.F._Doorhof

Ik heb antwoord voor je ;).

Bel even naar Marantz Nederland en vraag naar de PRODUCT afdeling, vermeld erbij dat je via dit forum komt en vermeld voor mij part mijn naam er nog bij, maar als het goed is weten ze er daar vanaf dat je gaat bellen.

Veel succes.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent

Dank je wel Frank :)

ik zal woensdag even bellen dan ben ik toch op mijn werk maar kan jij het hier niet gewoon neerzetten of een mailtje sturen???

Maar in ieder geval bedankt dat je actie hebt ondernomen.

Greetz

Vincent

MOHTFAN

En wat heeft marantz ten einde gezegd? Ik heb nl hetzelfde probleem met mijn 9200. Ik heb vrijdag een goed stekkerblok gekocht tov een messing plastic blok van een paar euro, en dit heeft wel geholpen, en is nu nog maar 1x sinds vrijdag met clear memory gekomen, dus is het nog niet helemaal opgelost maar wel verbeterd. ik heb de receiver nu constant op standby om te zien of dat helpt in combinatie met dit stekkerblok. Vandaar dat ik graag wil weten wat ten einde het probleem was.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

MOHTFAN

Hmm lijkt waarschijnlijk verholpen door de verbinding met sunleiste en het apparatuur op stand by te laten
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

Martin_M

Ik heb zoiets ook gehad met een geïntergreerde versterker; de AudioAnalyse PA60.

Bij het uitzetten liepen de Elco's (te) snel leeg en instellingen betreffende volume, input e.d gingen verloren.
Hier echt een probleem want bij het aanzetten stond het volume op MAXIMUM >:(
Hier was echter niets anders aan te doen dan het apparaat gewoon aan te laten staan. Daar was hij ook eigenlijk voor ontworpen (gedeeltelijk classe A).
Ik heb 'm toen maar ingeruild voor een demo-model van z'n grotere broertje (PA90) met een beetje bijbetalen. Deze had dat probleem niet.

Het komt dus meer voor, dit probleem.

Succes,
Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

visitor

Quote from: MOHTFAN on March  5, 2003, 16:53:49
En wat heeft marantz ten einde gezegd? Ik heb nl hetzelfde probleem met mijn 9200. Ik heb vrijdag een goed stekkerblok gekocht tov een messing plastic blok van een paar euro, en dit heeft wel geholpen, en is nu nog maar 1x sinds vrijdag met clear memory gekomen, dus is het nog niet helemaal opgelost maar wel verbeterd. ik heb de receiver nu constant op standby om te zien of dat helpt in combinatie met dit stekkerblok. Vandaar dat ik graag wil weten wat ten einde het probleem was.

Hi,

Is er nu al een verklaring en oplossing voor het probleem ?

Vriendelijke groeten,
Erwin

Oracle

Quote from: MOHTFAN on March 13, 2003, 09:43:04
de verbinding met sunleiste

Wat is een sunleiste?

Groet,
Mark

patrick_vdb

Hi Mark,

Ik denk dat hij de stekkerblok van Sun Audio bedoelt..

mvrg

Patrick

visitor

Quote from: patrick_vdb on March 30, 2005, 21:10:31
Hi Mark,

Ik denk dat hij de stekkerblok van Sun Audio bedoelt..

mvrg

Patrick

Hi Patrick,

Ik begrijp niet hoe dit zou kunnen helpen.

Vriendelijke groeten,
Erwin

patrick_vdb

Hi Erwin,

Ik ook niet, maar weet ook niet wat er nu precies aan de hand was?

mvrg

Patrick

visitor

#21
Quote from: patrick_vdb on March 31, 2005, 07:40:08
Hi Erwin,

Ik ook niet, maar weet ook niet wat er nu precies aan de hand was?

mvrg

Patrick

Hi Patrick,

Blijkbaar zouden een aantal Marantz SR-8300 hun settings verliezen bij het aanzetten (uitzetten ?) van de versterker. Er komt dan "clear memory" op het display en alle settings zijn weg. Hoe een stekkerblok hier iets kan aan veranderen weet ik ook niet  ???

Vriendelijke groeten,
Erwin

BOUBOU

Quote from: Erwin on March 31, 2005, 07:43:12
Hi Patrick,

Blijkbaar zouden een aantal Marantz SR-8300 hun settings verliezen bij het aanzetten (uitzetten ?) van de versterker. Er komt dan "clear memory" op het display en alle settings zijn weg. Hoe een stekkerblok hier iets kan aan veranderen weet ik ook niet  ???

Vriendelijke groeten,
Erwin

8200 bedoel je neem ik aan?  ;)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

visitor

Quote from: BOUBOU on April  1, 2005, 13:08:14
8200 bedoel je neem ik aan?  ;)

Hi BOUBOU,

Inderdaad, maar ik heb denk ik ook gelijkaardige postings gezien over de SR-8300  ;)

Vriendelijke groeten,
Erwin

gandalf

Ik wilde ook even reageren want ik heb nog een reden gemist waarom dit vervelende probleem kan optreden. Dat is namelijk de software. Ik zit zelf namelijk in die branche(embedded software) en het is een veel voorkomend probleem bij consumenten producten. Misschien eens informeren naar een software update als dit mogelijk is? Het is maar een idee.... Succes!

Groet,

Marc.