B&W 705, Primare een goede combinatie ?

Started by Abracadaver, April 4, 2005, 21:21:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abracadaver

Ik heb onlangs een paar B&W 705's aangeschaft. Nu draaien deze op mijn denon 2105. Ze schijnen echter beter te kunnen en dus ben ik op zoek naar een goede stereo eindversterker.

Ik ben zeer gecharmeerd van het uiterlijk van de primare 30.2, maar is dit een goede combinatie met de B&W of hoef ik de moeite van het luisteren niet te nemen en kan ik me beter houden bij de bekendere combinaties van rotel en arcam samen met B&W.

aMUSEd

Super mooie versterker .. de prestaties dan.
Zelf niet icm B&W gehoord. :-\

bmateijsen

Er wordt wel vaker gedraaid met Primare op bijv. Nautilus... De twee gaan in een gebalanceerd budget mooi hand in hand.. Ik heb persoonlijk helaas de 705 nog niet voldoende gehoord, maar afgaande op de signature van Primare en de klankmatige kwaliteit van de 705 is het een combi die je zeker eens uit zou moeten proberen (en dan wel thuis in je eigen omgeving.....)

Groet Bjorn

Abracadaver

Quote from: bmateijsen on April  5, 2005, 08:34:27
Er wordt wel vaker gedraaid met Primare op bijv. Nautilus... De twee gaan in een gebalanceerd budget mooi hand in hand.. Ik heb persoonlijk helaas de 705 nog niet voldoende gehoord, maar afgaande op de signature van Primare en de klankmatige kwaliteit van de 705 is het een combi die je zeker eens uit zou moeten proberen (en dan wel thuis in je eigen omgeving.....)

Groet Bjorn

Hoe zou je de signature van primare kunnen omschrijven ?

bmateijsen

Quote from: Abracadaver on April  8, 2005, 16:09:36
Hoe zou je de signature van primare kunnen omschrijven ?

Vooral ritmisch, snelheid en timing zijn erg goed.. Verder mooi helder mid en hoog, zonder scherpte toe te voegen...

Groet bjorn

aMUSEd

Quote from: bmateijsen on April  8, 2005, 16:25:57
Vooral ritmisch, snelheid en timing zijn erg goed.. Verder mooi helder mid en hoog, zonder scherpte toe te voegen...

Groet bjorn

Vergeet 'autoriteit' niet.

JCL

op http://www.htguide.com/forum zijn heel veel mensen die B&W Denon + Rotel eindbak gebruiken, zeker het uitzoeken waar iig.

patrick_vdb

Hi,

De Primare lijkt me een mooie kandidaat voor de 705, misschien ook nog eens kijken/luisteren naar de Arcam. Beide moeten wel een mooie, muzikale presentatie kunnen neerzetten waar een combi met de Rotel naar mijn smaak toch net wat te traag/stroperig wordt.

mvrg

Patrick

Wijdeveld

Hmm, goed luisteren. Ik vond mijn vorige B&W boxen (600 serie) te warm gekleurd voor de Primare. De Primare heeft inderdaad enorm veel authoriteit en rust, maar is wat traag (gaat weer niet ten koste van details in het geluid, maar kan echt snelle wisselingen in muziek (snel gitaarspel b.v.) niet zo goed volgen als b.v. een 47 Laboratory Shigaraki).
De Primare vraagt om een zeer dynamische box. Zelf heb ik nu de Primare A30.1 met Von Schweikert VR1/VRS1. Maar zoals altijd, gewoon luisteren naar wat je mooi vindt.
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Wijdeveld on April 10, 2005, 09:28:59
Hmm, goed luisteren. Ik vond mijn vorige B&W boxen (600 serie) te warm gekleurd voor de Primare

Dit kan ik me heel goed voorstellen..de 600 serie van B&W is momenteel toch echt een buitenbeentje dat meer naar de oude 'sound' van B&W neigt in vergelijking met de 300-serie, de CM-serie, de 700-serie en de oude en nieuwe Nautilus modellen.

mvrg

Patrick

Abracadaver

Ik ga de diverse combinaties zeker een keer beluisteren. Wat ook mee speelde bij mijn vraag naar de primare is het feit dat ze een 2 kanaals en 3 kanaals versterker in de lijn hebben dan kan ik dus stereo en meerkanaals netjes gescheiden houden.
En de denon gaat er op den duur uit voor een apparte processor, het was een leuke aankoop om mee te beginnen maar ik heb inmiddels gezien dat er veel leukere zaken op de markt zijn.

aMUSEd

Quote from: Abracadaver on April 10, 2005, 11:41:50
Ik ga de diverse combinaties zeker een keer beluisteren. Wat ook mee speelde bij mijn vraag naar de primare is het feit dat ze een 2 kanaals en 3 kanaals versterker in de lijn hebben dan kan ik dus stereo en meerkanaals netjes gescheiden houden.
En de denon gaat er op den duur uit voor een apparte processor, het was een leuke aankoop om mee te beginnen maar ik heb inmiddels gezien dat er veel leukere zaken op de markt zijn.

Een primare 30.2 op een denon avr2105 lijkt mij geen effeciente combi..
Voor een alles-in-1 oplossing is de Primare spa20/spa21 misschien wel een leuke optie.

Geef maar een gil als je tzt de 2105 wegdoet ;)