Stereo sessieS met Audiofiel en Paulie

Started by Richi, April 2, 2005, 02:07:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Richi on April 18, 2005, 09:49:24
Zeg Arjen, nu moet je niet net doen of jouw ML/Classé combinatie de maat der dingen is!  >:D  ;)
;D ;D Dat wil ik ook helemaal niet beweren. Ik bedoelde eigenlijk meer wat jij hier zelf zei:

Quote from: Richi on April  3, 2005, 23:32:44
Maar de set speelde muziek op een duidelijk hoger nivo dan de Kenwood! Het geluid is zo zuiver en zo dynamisch, dat je er akelig van wordt. En dan in positieve zin! Als ik terugdenk aan de gitaaraanslagen bij Tuck & Patti dan hoor ik weer de ingetogen kracht (kan dat, die combinatie) van de ML/Classé. Met deze set zou ik heel gelukkig zijn. Als ik Audiofiel was, dan haalde ik die set weer van de werkkamer naar benenden. Maar ja, ik heb zijn set die beneden staat nog niet gehoord. ;D Overigens denk ik dat een andere interlink op deze set (bv. zilver) het karakter meer zou omvormen naar mijn smaak.
;) O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Quote from: Audiofiel on April 18, 2005, 09:45:33
Hihihi. Leuk te horen dat je bezoek aan Louis zo succesvol was. De test met voor de speaker staan is een hele leuke en toont een hoop aan.
:o
Als dit waar is...
Wat mij bij beurzen altijd opvalt is dat wanneer iemand voor een speaker loopt, en dat gebeurt dus continue tijdens een beurs (VAD/de Doelen enz.) dat het geluid dan inderdaad helemaal wegzakt. Ik heb me nooit gerealiseerd dat dat erg is, want het is zo logisch: als je voor een speaker gaat staan hoor je minder. Omdat ik er nooit op gelet heb is weet ik ook niet of dit bij de ene speaker meer/minder gebeurd dan bij een andere speaker. Volgens mij bij alle "fabrieks"speakers.
Dus als dit waar is...
Hebben alle fabrieksspeakers een matig afstralings-/fasegedrag  :o

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Richi

Quote from: wil on April 18, 2005, 09:56:21
:o
Als dit waar is...
Wat mij bij beurzen altijd opvalt is dat wanneer iemand voor een speaker loopt, en dat gebeurt dus continue tijdens een beurs (VAD/de Doelen enz.) dat het geluid dan inderdaad helemaal wegzakt. Ik heb me nooit gerealiseerd dat dat erg is, want het is zo logisch: als je voor een speaker gaat staan hoor je minder. Omdat ik er nooit op gelet heb is weet ik ook niet of dit bij de ene speaker meer/minder gebeurd dan bij een andere speaker. Volgens mij bij alle "fabrieks"speakers.
Dus als dit waar is...
Hebben alle fabrieksspeakers een matig afstralings-/fasegedrag  :o

wil

Louis is dit waarschijnlijk met jou eens...  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Audiofiel on April 18, 2005, 09:56:04
;D ;D Dat wil ik ook helemaal niet beweren. Ik bedoelde eigenlijk meer wat jij hier zelf zei:

Pats, boem! :-X Ik geef me gewonnen.  ;)  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Het heeft niet met je speakers ALLEEN te maken. Het heeft met de totale balans van de set te maken, die moet goed zijn. Als één van de componenten niet perfect harmoniseert, dan heb je het effect van een verdwijnend geluidsbeeld nog steeds. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

Dat van voor de speakers staan hebben tannoy heel erg last van dit komt vermoedelijk door hun dual concentric opzet ik constateerde dat gisteren ook bij een vriend van mij die Tannoy 611 speakers heeft staan, dit werd ook tijdens de shoot out bij mij geconstateerd.

Wat me opvalt is dat bijvoorbeeld de infinity Renaissance hier veel minder last van heeft het geluidsbeeld zakt wel ietsjes in maar niet zo extreem als bij mijn Tannoy D 300.

wist niet dat je hier ook al veel uit op kon maken zo zie je maar weer we hebben weer wat geleerd.

groet

Paul

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

wil

#56
Quote from: Audiofiel on April 18, 2005, 10:00:49
Het heeft niet met je speakers ALLEEN te maken. Het heeft met de totale balans van de set te maken, die moet goed zijn. Als één van de componenten niet perfect harmoniseert, dan heb je het effect van een verdwijnend geluidsbeeld nog steeds. >:D
Natuurlijk is Louis het nu met me eens $$$$!!  >:D
Maar als het ook nog aan de match van de componenten ligt betekent het dus ook nog eens dat importeurs mismatchende sets neerzetten!  ::) Het is me allemaal wat...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Richi

Wil, het is jammer dat je mijn set niet ovor modificatie gehoord hebt, maar het zou leuk zijn als je na modificatie een keertje komt luisteren.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

wil

Quote from: Richi on April 18, 2005, 12:36:55
Wil, het is jammer dat je mijn set niet ovor modificatie gehoord hebt, maar het zou leuk zijn als je na modificatie een keertje komt luisteren.  ;D
afgesproken!  :)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Richi

Helaas was de set gisterenavond nog niet klaar. Met name de Tannoys vragen meer tijd i.v.m. vervangen van spoelen, verplaatsen van het filter, interne bekabeling vernieuwen, etc. Maar vandaag komt alles klaar, dus ik kan vanavond de spulletjes ophalen. Ik hou jullie op de hoogte.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Johnny_Bravo

Er zit v/d Hul kabel in toch ?!?!?!......die mag er van mij ook uit  >:D

Ik ben erg benieuwd naar de Tannoy's.
Misschien nog wel meer dan jij !!!! Je weet hoe ik over de TD8's denk   ;)

Richi

Hou op, hou op. Ik kan niet meer wachten.  :( En dan te bedenken dat ik vandaag nog 4 sollicitatie gesprekken moet afnemen. Nu maar hopen dat ik niet de hele tijd aan mijn setje moet denken...  ;D

Maar vanavond wordt het feest!   8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Johnny_Bravo

Sollicitatiegesprekken afnemen ?!?!?!

Je kunt me gewoon een aanbod doen:

€ 100.000,-
BMW 5-serie
laptop
mobiele telefoon

en natuurlijk een dubbele winst-uitkering  ;)

Ik teken meteen  ;D

Paulie

Ik ben echt benieuwd wat je ervan vind en wat voor jouw de grootste aanwinsten in kwaliteitsverbetering is.

Spannend spannend dus.

We horen het wel.

groet

paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Quote from: Johnny_Bravo on April 20, 2005, 10:05:40
Sollicitatiegesprekken afnemen ?!?!?!

Je kunt me gewoon een aanbod doen:

€ 100.000,-
BMW 5-serie
laptop
mobiele telefoon

en natuurlijk een dubbele winst-uitkering  ;)

Ik teken meteen  ;D

Wanner kan je beginnen?  >:D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Johnny_Bravo


Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De set staat hier nu een uurtje te spelen nadat ik hem vanavond heb opgehaald. Nog even kort opsommen wat er gebeurd is:
1. modificatie van pre, power, cd en tuner (netsnoeren en van alles wat ik niet begrijp)
2. luidsprekers gemodificeerd
3. nieuwe luidsprekerbekabeling
4. nieuw netsnoer/stekkerblok
5. netfilter

Het resultaat is in één woord FENOMENAAL!

Als eerste nummer heb ik 'Arms of a woman' gedraaid van Amos Lee en ik hoor snaren, hout, speeksel en vooral ruimte. Het is ongekend, ik wist niet dat mijn set zo goed kan klinken. Ik sta gewoon perplex. Vanacht en morgen overdag laat ik alles doorspelen, zodat ik morgenavond lekker kan gaan luisteren.

Zonder dollen, Louis Raatjes is wat mij betreft een genie!

Verdere details volgen nog wel, maar ik ga nu pitten.  ;D Over vier uur gaat de wekker weer...  :-\
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Johnny_Bravo on April 20, 2005, 09:54:09
Er zit v/d Hul kabel in toch ?!?!?!......die mag er van mij ook uit  >:D

Die kabels zijn blijven zitten, maar wel opnieuw gericht naar speelrichting.

Quote from: Johnny_Bravo on April 20, 2005, 09:54:09
Ik ben erg benieuwd naar de Tannoy's.
Misschien nog wel meer dan jij !!!! Je weet hoe ik over de TD8's denk   ;)

Ze zijn fabelachtig goed geworden. Het laag gaat nog zoveel dieper, maar nu wel strak en zonder het midden te beïnvloeden. Hans, je moet gauw komen luisteren, je weet echt niet wat je hoort!

Groetjes,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Johnny_Bravo

Quote from: Richi on April 21, 2005, 12:45:17
Die kabels zijn blijven zitten, maar wel opnieuw gericht naar speelrichting.

Ze zijn fabelachtig goed geworden. Het laag gaat nog zoveel dieper, maar nu wel strak en zonder het midden te beïnvloeden. Hans, je moet gauw komen luisteren, je weet echt niet wat je hoort!

Groetjes,
Richard

Wanner, wanneer, wanneer ?!?!?!?!?!

Meteen een luistersessie aan vastknopen (voor en na) met mijn Tannoy's ?

Richi

Ja joh, je bent dit weekend van harte welkom. Ik moet wel ff thuis op de agenda kijken.

Vanavond zou ook nog kunnen, maar ik krijg nog wel iemand op bezoek waar ik even wat software voor op het notebook moet installeren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Fijn dat je zo enthousiast bent, Richard. Je hebt de juiste keuze gemaakt. Je droomset van vroeger, maar dan met de betere kwaliteit van nu, wat wil je nog meer?

Ik ben altijd in voor een 'voor 8) en na  O0' vergelijk!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

MAG IK OOK KOMEN.....

Als tegenprestatie breng ik dan Audiofiel mee vanuit Houten.

groet

paul

O ja en ik neem hem ook weer mee terug uiteraard  8)
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Quote from: Paulie on April 21, 2005, 22:29:38
Als tegenprestatie breng ik dan Audiofiel mee vanuit Houten.

Wou je nu alweer die electrostaten horen? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Jullie zijn welkom. Neem je weer je ML en Classé mee?  ;)

Of gaan we gezellig een avondje luisteren en over audio apparatuur en muziek kleppen?  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a