Stereo sessieS met Audiofiel en Paulie

Started by Richi, April 2, 2005, 02:07:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Movievault

Ik heb genoten van jullie stukje tekst, het valt op hoezeer we toch uiteindelijk terug neigen naar dat stereo.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Audiofiel

Quote from: Erik van Voorst on April  4, 2005, 11:54:32
;D ;D
Wel even mijn welgemeende excuus aan Audiofiel....ik had geen notie dat hij de ML28 bezat...anders was ik niet zo dom en uitgesproken over een Mark Levinson voorversterker geweest. :-[
Je mening mag wat mij betreft eerlijk zijn, ongeacht de kennis van wat iemand bezit.
Maar dat bedoel je denk ik niet.  ;)

QuoteTrouwens het was NIET de ML28 maar een recenter model...hij stond in een peperdure kring te spelen....en het klonk gewoon niet mooi....het waren allemaal topnamen maar de combi was ook zeer ongelukkig....
Dat is ook precies waar het vaak misgaat in mijn ogen. :-\
Ik draai in stereo met de 38, die ik op punten al ietsje minder vind dan de 28 (en op andere punten weer niet, zodat de balans in het midden ligt). Maar ik vind zelf vooral de voorversterkers van Levinson erg goed, maar minder in combinatie met de Levinson eindversterkers. De combinatie Levinson met Classé maakt gewoon veel meer muziek, dat valt mij steeds weer op. En een groeiend aantal forumleden. :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Nou, ik heb Art Speak gebeld om de mat te bestellen. Dat is gelukt, maar het gesprek heeft er in geresulteerd dat wij zondag de 17e met onze hele set (Kenwood pre-power-cd-tuner, Tannoy front, center, rears en alle bekabeling) naar Ommeren afreizen om samen met Louis Raatjes te beluisteren wat er aan onze set te modificeren valt. Hij heeft wilde ideëen wat betreft de apparatuur, maar ook - en dat verbaasde mij - wat betreft de luidsprekers.

Ik heb de man nog niet in levende lijve ontmoet, maar volgens mij heeft hij veel verstand van zaken. Hij kon precies de sterke en zwakke punten van mijn set benoemen. Dus ik heb er wel vertrouwen in, zeker in combinatie met de positieve ervaringen die Audiofiel (ook niet de eerste de beste) met Art Speak heeft. Kortom, we gaan er maar eens met de spulletjes naar toe en dan maar eens zien welke kan het uit gaat.

Louis adviseerde trouwens voor HT een Cambridge Audio set bestaande uit de 540R receiver en 540D DVD audio/video speler. Hij heeft ook nog de nodige Parasound inruilers staan, maar dat wordt me allemaal te groot en te duur. Maar goed, als we bij hem zijn, kunnen we eens rustig gaan luisteren.

Nu alvast bedankt voor de tip Arjen!

Groetjes,
Richard

Oh ja, als het goed is, krijg ik morgen 'de mat' binnen.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Ploef! Zo, eerst die veer er maar eens uitgehaald. ;)

Je zult versteld staan van de man in levende lijve. ADHD is er niets bij, maar gelukkig zit hij ook vol met humor en kan minutenlange stukken conferences uit zijn hoofd reciteren, met bijbehorende gezichten. ;D

Zijn kennis van geluid is erg groot: voor hometheater is dat goed, maar voor stereo is zijn kennis extreem groot. Maar laat je vooral overtuigen door je eigen oren en niet door zijn nickname: Louis Praatjes. O0

De Cambridge is niet bepaald een populaire, maar doordoor misschien juist heel interessante keuze. Vooral de prijs van slechts 750 euro voor de receiver lijkt erg goed voor het gebodene. Zie ook de recentie op hifi.nl.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Quote from: Audiofiel on April  8, 2005, 15:55:27
Ploef! Zo, eerst die veer er maar eens uitgehaald. ;)
Kan je weer gaan zitten...  ;D

Quote from: Audiofiel on April  8, 2005, 15:55:27
De Cambridge is niet bepaald een populaire, maar doordoor misschien juist heel interessante keuze. Vooral de prijs van slechts 750 euro voor de receiver lijkt erg goed voor het gebodene. Zie ook de recentie op hifi.nl.

De recensie heb ik al snel even gelezen. ;) Deze receiver ligt wel ongeveer in mijn prijsklasse, het hoeft allemaal niet top in surround, als het maar goed genoeg is. De bijbehorende DVD speler wordt overal goed getest, dus daar zal wel een kern van waarheid inzitten.  >:D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Quote from: Richi on April  8, 2005, 16:08:57
Kan je weer gaan zitten...  ;D

De recensie heb ik al snel even gelezen. ;) Deze receiver ligt wel ongeveer in mijn prijsklasse, het hoeft allemaal niet top in surround, als het maar goed genoeg is. De bijbehorende DVD speler wordt overal goed getest, dus daar zal wel een kern van waarheid inzitten.  >:D

En en en..... Hoe was die bij Louis Raatjes.

Vertel vertel vertel.

ben wel erg benieuwd.

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Hoi Paul,

Ik ga zondag a.s. pas naar Louis. :-\ Ik kan ook niet wachten, moet ik je bekennen.

Uiteraard hou ik je op de hoogte!

Groetjes,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Oh mmm  :-\ :-[ :-\ ja dat is wel effe een tegenvaller hoor  ;)

Kan me voorstellen. Arjen (Midcall) heeft zijn sony SACD door Louis onderhanden laten nemen en die klinkt erg mooi. Maar denk dat je mogelijk we moet opletten dat het niet te analytisch wordt.

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Ik heb Louis nu twee keer uitgebreid gesproken en hij probeert de apparatuur juist minder analytisch te maken en meer muziek te laten maken. Maar het blijft toch een beetje een gok dat modificeren, je weet nooit precies wat het eindresultaat zal zijn. Dus ga ik maar op de ervaringen van anderen (o.a. Audiofiel en Midcall) af.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Quote from: Richi on April 11, 2005, 09:20:46
Ik heb Louis nu twee keer uitgebreid gesproken en hij probeert de apparatuur juist minder analytisch te maken en meer muziek te laten maken. Maar het blijft toch een beetje een gok dat modificeren, je weet nooit precies wat het eindresultaat zal zijn. Dus ga ik maar op de ervaringen van anderen (o.a. Audiofiel en Midcall) af.

Ok dat klinkt goed ben wel benieuwd hoe de verhoudingen gaan liggen tussen de verbeteringen en de prijs.

Kijk nog even op het lange termijn of het jullie lukt te komen buurten.

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

wil

Wat een geweldig verslag dit. [Duim omhoog]
Ik word nu toch wel benieuwd naar die meneer van Artspeak.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Quote from: Paulie on April 11, 2005, 09:11:13
Oh mmm  :-\ :-[ :-\ ja dat is wel effe een tegenvaller hoor  ;)

Je hebt er overheen gelezen Paulie:
Quote from: Richi on April  8, 2005, 15:24:24
Dat is gelukt, maar het gesprek heeft er in geresulteerd dat wij zondag de 17e met onze hele set (Kenwood pre-power-cd-tuner, Tannoy front, center, rears en alle bekabeling) naar Ommeren afreizen om samen met Louis Raatjes te beluisteren wat er aan onze set te modificeren valt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

Goedemorgen Richi,

Heb je een beetje kunnen slapen vannacht. Ben benieuwd naar je ervaringen bij Louis Raatjes. We horen het wel.

groetjes

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Richard heeft een forse sessie achter de rug bij Louis. Ik vermoed dat hij vandaag nog uitgebreid verslag zal doen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hi,

Er is hier iemand ontzettend nieuwsgierig naar de ervaringen van Richi zo te lezen ;D

mvrg

Patrick

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Audiofiel

Ik heb al wat ervaringen mogen horen van Richard. Maar ik zal niet voor hem spreken, dat kan hij prima zelf. Geduld is een schone zaak, heren! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Op veler verzoek dan een verslag van onze sessie bij Art Speak gisteren.  8)

Nadat Rian (mijn vrouw) en ik onze spulletjes (nou ja, de hele Astra Station lag vol) hadden uitgeladen, maakten we kennis met Louis. Een bijzonder aardige man vol leuke verhalen. Louis begon toen ik de Tannoys uitpakte direct op de kast en drivers te kloppen om vervolgens te melden dat de kast onvoldoende dood is, maar dat de drivers van prima kwaliteit zijn.  :)

De Tannoys werden als eerste aangesloten op de set van Louis (Bryston vv, Parasound stereo ev en Sony 555 ES SACD – allemaal gemodificeerd natuurlijk). Dat speelde meteen lekker, maar toen we omschakelden naar zijn zelfbouw luidsprekers viel meteen om dat daar alle instrumenten en stemmen veel natuurlijker klonken en alles veel beter individueel te volgen was. Louis klopte vervolgens op zijn speakers en je kon direct horen dat die kasten veel 'doder' waren dan de Tannoys, want het geluid sterft sneller uit als je er op klopt. Wat hij ook deed is pal voor één van de speakers gaan staan. Bij onze Tannoys hoorde je die speaker nog maar voor ongeveer 30% en bij zijn speakers hoorde je geen noemenswaardig verschil (zeg 90%). Volgens Louis zegt dat iets over het afstralingsgedrag van de speaker en de fasecorrectheid. Daar legt hij de focus op bij de modificatie. Toen we de Tannoys los haalden (ja, dat was inderdaad spannend, het blijven toch mijn kindjes) zag je direct dat de kast van binnen extra verstevigd kon worden. Wat ook opviel, was dat het filter zo'n 5cm onder de driver zit, wat volgens Louis bijzonder slecht is omdat die elektronica elkaar negatief beïnvloed. Kortom, mijn TD8's worden gemodificeerd. Kosten ongeveer 300 euro voor het paar.

Toen hebben we de Kenwood CD speler aangesloten. Die speelde heel behoorlijk vergeleken met Louis zijn speler, maar een paar keer schakelen maakte toch duidelijk dat er nog verbeterpunten waren. Eigenlijk werden die punten op dezelfde manier geïllustreerd als bij de luidspreker. Even voor één speaker gaan staan en het geluid valt weg. Heel bijzonder dat elk van mijn apparaten dit effect gaf, terwijl dat bij Louis zijn apparatuur niet het geval was. De speler is in potentie heel goed, maar het loopwerk moet schoon gemaakt worden en er is veel gewerkt met diverse onderdelen die gemakkelijk verbeterd kunnen: netsnoer, opamps en diverse transistoren en torren (wat dat allemaal ook zijn mag). Maar goed, ik ben niet technisch, wil dat ook niet zijn, maar heb wel goede oren. En Rian helemaal, want zij speelt saxofoon en hoorde dus precies de verschillen. Kosten CD speler modificatie ongeveer 200 euro.

Nu wordt het verhaal eentonig, want bij de voor- en eindversterker hetzelfde verhaal. Ze klinken zo al geweldig, maar elektronisch als je het vergelijkt met Louis zijn apparatuur. Hij streeft naar natuurgetrouwe weergave met warmte, maar zonder dat de microdetails verloren gaan. En dat maakt muziek! Ook de voor- en eindversterker hebben voldoende potentie om ze te laten modificeren: netsnoeren en de rest voor 200 euro per apparaat.

Aan de tuner komt een nieuw netsnoer en misschien wordt er vanbinnen nog wat gedaan, maar dat bekijkt hij vandaag. Kosten rond de 100 euro.

We hebben mijn MIT MH-750 kabel vergeleken met de Art Speak luidsprekerkabel die hij zelf maakt en de MIT klinkt goed, maar zijn kabel klinkt toch beter. Dus de MIT is in de verkoop gegaan vanochtend. Kosten ongeveer 250 euro voor 2,5m bi-wire barewire. De MIT klinkt wat harder en iets elektronischer, kortom iets minder muzikaal. Had ik niet verwacht, maar was toch echt zo.  ;D

Tenslotte hebben we nog zijn interlinks (zelfbouw zilver) vergeleken met die van mij (ook zelfbouw zilver) en daar waren de verschillen gering. Die van mij klinken 'versmeerd' zoals Louis het noemt. De stemmen en instrumenten lopen meer in elkaar over, terwijl alles met zijn bekabeling beter uit elkaar te houden is. Maar omdat ik de zelfbouw RCA kabels net een paar weken klaar heb en ik nog moet beginnen aan de XLR kabels, hou ik voorlopig mijn eigen kabels.  :P Waarschijnlijk stap ik op termijn ook over naar de kabels van Louis die net weer een stukje beter (muzikaler) zijn. De kosten die hiermee gepaard gaan zijn ook wat hoger, rond de 650 euro voor mijn set.  :-\

En vanochtend heb ik ook besloten mijn Van den Hul Mainstream AC power blok te vervangen door Art Speak AC kabel. De reden hiervoor is niet dat ik ontevreden ben over de Van den Hul, maar dan heb ik alle AC kabels van hetzelfde type. Baat het niet, dan schaadt het ook niet is mijn gedachte.  ;)

Er valt nog veel meer over te vertellen, maar nu ga ik even aan het werk! Als ik me erop kan concentreren tenminste.

Groetjes,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Quote from: Audiofiel on April 18, 2005, 08:23:56
Ik heb al wat ervaringen mogen horen van Richard. Maar ik zal niet voor hem spreken, dat kan hij prima zelf. Geduld is een schone zaak, heren! 8)

Hij weet al weer meer  >:( >:(    ;).

Geduld is niet mijn sterkste kant vandaar.

Zeeeer ongeduldige groet,

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Paulie

Quote from: Richi on April 18, 2005, 09:15:24
Op veler verzoek dan een verslag van onze sessie bij Art Speak gisteren.  8)

Nadat Rian (mijn vrouw) en ik onze spulletjes (nou ja, de hele Astra Station lag vol) hadden uitgeladen, maakten we kennis met Louis. Een bijzonder aardige man vol leuke verhalen. Louis begon toen ik de Tannoys uitpakte direct op de kast en drivers te kloppen om vervolgens te melden dat de kast onvoldoende dood is, maar dat de drivers van prima kwaliteit zijn.  :)

De Tannoys werden als eerste aangesloten op de set van Louis (Bryston vv, Parasound stereo ev en Sony 555 ES SACD – allemaal gemodificeerd natuurlijk). Dat speelde meteen lekker, maar toen we omschakelden naar zijn zelfbouw luidsprekers viel meteen om dat daar alle instrumenten en stemmen veel natuurlijker klonken en alles veel beter individueel te volgen was. Louis klopte vervolgens op zijn speakers en je kon direct horen dat die kasten veel 'doder' waren dan de Tannoys, want het geluid sterft sneller uit als je er op klopt. Wat hij ook deed is pal voor één van de speakers gaan staan. Bij onze Tannoys hoorde je die speaker nog maar voor ongeveer 30% en bij zijn speakers hoorde je geen noemenswaardig verschil (zeg 90%). Volgens Louis zegt dat iets over het afstralingsgedrag van de speaker en de fasecorrectheid. Daar legt hij de focus op bij de modificatie. Toen we de Tannoys los haalden (ja, dat was inderdaad spannend, het blijven toch mijn kindjes) zag je direct dat de kast van binnen extra verstevigd kon worden. Wat ook opviel, was dat het filter zo'n 5cm onder de driver zit, wat volgens Louis bijzonder slecht is omdat die elektronica elkaar negatief beïnvloed. Kortom, mijn TD8's worden gemodificeerd. Kosten ongeveer 300 euro voor het paar.

Toen hebben we de Kenwood CD speler aangesloten. Die speelde heel behoorlijk vergeleken met Louis zijn speler, maar een paar keer schakelen maakte toch duidelijk dat er nog verbeterpunten waren. Eigenlijk werden die punten op dezelfde manier geïllustreerd als bij de luidspreker. Even voor één speaker gaan staan en het geluid valt weg. Heel bijzonder dat elk van mijn apparaten dit effect gaf, terwijl dat bij Louis zijn apparatuur niet het geval was. De speler is in potentie heel goed, maar het loopwerk moet schoon gemaakt worden en er is veel gewerkt met diverse onderdelen die gemakkelijk verbeterd kunnen: netsnoer, opamps en diverse transistoren en torren (wat dat allemaal ook zijn mag). Maar goed, ik ben niet technisch, wil dat ook niet zijn, maar heb wel goede oren. En Rian helemaal, want zij speelt saxofoon en hoorde dus precies de verschillen. Kosten CD speler modificatie ongeveer 200 euro.

Nu wordt het verhaal eentonig, want bij de voor- en eindversterker hetzelfde verhaal. Ze klinken zo al geweldig, maar elektronisch als je het vergelijkt met Louis zijn apparatuur. Hij streeft naar natuurgetrouwe weergave met warmte, maar zonder dat de microdetails verloren gaan. En dat maakt muziek! Ook de voor- en eindversterker hebben voldoende potentie om ze te laten modificeren: netsnoeren en de rest voor 200 euro per apparaat.

Aan de tuner komt een nieuw netsnoer en misschien wordt er vanbinnen nog wat gedaan, maar dat bekijkt hij vandaag. Kosten rond de 100 euro.

We hebben mijn MIT MH-750 kabel vergeleken met de Art Speak luidsprekerkabel die hij zelf maakt en de MIT klinkt goed, maar zijn kabel klinkt toch beter. Dus de MIT is in de verkoop gegaan vanochtend. Kosten ongeveer 250 euro voor 2,5m bi-wire barewire. De MIT klinkt wat harder en iets elektronischer, kortom iets minder muzikaal. Had ik niet verwacht, maar was toch echt zo.  ;D

Tenslotte hebben we nog zijn interlinks (zelfbouw zilver) vergeleken met die van mij (ook zelfbouw zilver) en daar waren de verschillen gering. Die van mij klinken 'versmeerd' zoals Louis het noemt. De stemmen en instrumenten lopen meer in elkaar over, terwijl alles met zijn bekabeling beter uit elkaar te houden is. Maar omdat ik de zelfbouw RCA kabels net een paar weken klaar heb en ik nog moet beginnen aan de XLR kabels, hou ik voorlopig mijn eigen kabels.  :P Waarschijnlijk stap ik op termijn ook over naar de kabels van Louis die net weer een stukje beter (muzikaler) zijn. De kosten die hiermee gepaard gaan zijn ook wat hoger, rond de 650 euro voor mijn set.  :-\

En vanochtend heb ik ook besloten mijn Van den Hul Mainstream AC power blok te vervangen door Art Speak AC kabel. De reden hiervoor is niet dat ik ontevreden ben over de Van den Hul, maar dan heb ik alle AC kabels van hetzelfde type. Baat het niet, dan schaadt het ook niet is mijn gedachte.  ;)

Er valt nog veel meer over te vertellen, maar nu ga ik even aan het werk! Als ik me erop kan concentreren tenminste.

Groetjes,
Richard


Hoi Richard,

Gelukkig hoefde ik vandaag niet te lang te wachten. Dat klinkt erg goed. Voor dus 1.000 euro extra heb je je set dus op een nog hoger pijl gebracht. Ben benieuwd wat de uiteindelijke winst is die per component bereikt wordt qua geluidskwaliteit. Erg spannend hoor. Mm misschien op het langere termijn is mijn Jungson AV 1000 langsbrengen en kijken wat er voor mogelijkheden zijn.

Wanneer verwacht je de nodige upgrade stappen te gaan zetten.

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

De spullen staan nog bij Louis. Hij onderzoekt vandaag wat hij allemaal gaat doen en laat me in de loop van de dag een prijsopgaaf weten. De door mij genoemde prijzen waren nog allemaal indicatief. Vandaag en morgen worden de modificaties aangebracht en dinsdagavond kan ik de set weer ophalen!  O0

Groetjes,
Richard (die niet kan wachten om het eindresultaat te beluisteren)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Dat gaat lekker snel hij snapt dat de audioverslaafde niet langer zonder zijn troetelbeertje kan.

Heb je een idee wat hij gaat doen aan je speakers ben daar wel benieuwd naar welke verbeteringen daar te behalen zijn.

Spannend spannend hoor.

Betekent dat we vermoedelijk nog een keertje komen luisteren dan. Audiofiel en ik.

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Hihihi. Leuk te horen dat je bezoek aan Louis zo succesvol was. De test met voor de speaker staan is een hele leuke en toont een hoop aan. Ik verwacht dat je met deze modificaties een hoop verder komt naar de muzikale sound die je eigenlijk zelf al zocht. Je vond het meer bij andere merken (bijvoorbeeld Mark Levinson en Classé), maar nu ga je die sound waarschijnlijk vinden in de door jouw zo geadoreerde jongensdroom die Kenwood heet. Wat wil je nog meer? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Quote from: Audiofiel on April 18, 2005, 09:45:33
Hihihi. Leuk te horen dat je bezoek aan Louis zo succesvol was. De test met voor de speaker staan is een hele leuke en toont een hoop aan. Ik verwacht dat je met deze modificaties een hoop verder komt naar de muzikale sound die je eigenlijk zelf al zocht. Je vond het meer bij andere merken (bijvoorbeeld Mark Levinson en Classé), maar nu ga je die sound waarschijnlijk vinden in de door jouw zo geadoreerde jongensdroom die Kenwood heet. Wat wil je nog meer? ;D
Zeg Arjen, nu moet je niet net doen of jouw ML/Classé combinatie de maat der dingen is!  >:D  ;)

En inderdaard, ik heb een zwak plekje in mijn hart voor deze Kenwood set.  ;D Net zoals ik dat heb voor Ducati motoren...  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Paulie on April 18, 2005, 09:40:36
Heb je een idee wat hij gaat doen aan je speakers ben daar wel benieuwd naar welke verbeteringen daar te behalen zijn.
Volgens mij de kast verzwaren met loodbitumen naar ik vermoed. Het filter wordt verplaatst naar onderin de kast, zo ver mogelijk van de driver af en de demping wordt verbeterd.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a