speakers kef q5 of b&w dm 603 s3

Started by ciyablind, April 1, 2005, 16:35:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ciyablind

welke speakers kan je gebruiken bij marantz pm7200,kef q5 of b&w dm 603 s3

GPO

 :o

Elke speaker kun je gebruiken op een versterker... dus ook KEF of B&W.

Deze vragen worden veel gesteld en er wordt dan ook altijd hetzelfde geantwoord :) : ga eerst maar eens luisteren naar combinaties van versterkers en speakers.

Dan vindt je vast wel een combi die je aanspreekt.

mzzl

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

)p(

Inderdaad zelf luisteren is eigenlijk altijd de enige optie. De kef heeft een wat analytischer en opener geluid als de b&w's. De b&w's klinken wat warmer.

De meeste mensen hebben toch wel een duidelijke voorkeur voor of kef of voor b&w omdat de verschillen in benadering van het geluidsbeeld toch wel erg groot zijn.

peter

Rody

Quote from: vpv on April  1, 2005, 16:58:43
Inderdaad zelf luisteren is eigenlijk altijd de enige optie. De kef heeft een wat analytischer en opener geluid als de b&w's. De b&w's klinken wat warmer.

De meeste mensen hebben toch wel een duidelijke voorkeur voor of kef of voor b&w omdat de verschillen in benadering van het geluidsbeeld toch wel erg groot zijn.

peter

Ik vond de KEF juist wat doffer klinken dan de b&w.
Persoonlijk zou ik voor de b&w's gaan. Maar kijk ook is naar de Paradigm Monitor 7.
Heb ze alledrie geluisterd en de Paradigm vond ik stukken beter.
Ga iig goed luisteren welke je het beste bevalt.

kheikens

Ik heb beide speakers recentelijk ook geluisterd. Eerst waren beide aangesloten op een Arcam versterker, later op een NAD. Bij de NAD kwam het geluid in eens van de speakers af, net of een gordijn werd opgetild. Mijn voorkeur ging toen uit naar de B&W's vanwege het warmere geluid. De kef heeft net als vpv zegt een wat analytischer geluid, er is enorm veel te horen bij deze speakers. Na deze speakers heb ik ook de Monitor 7 van Paradigm nog gehoord en ik ben momenteel aan deze speakers verknocht. Deze speakers hebben als ik het moet beschrijven, het analytische van de KEF's en het warme van de B&W's samen met daarnaast ook nog een zo enorm goed laag beeld dat ik deze speakers verkies boven de B&W's en KEF's. Ik ben dan momenteel ook hard aan het sparen om deze speakers te kunnen gaan kopen.

Succes met je keuze en ga vooral ook lekker luisteren naar de speakers.

Koen
Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

robbie12345

Ik heb een marantz sr7300 en vindt de b&w's hier goed bij matchen. Heb ook naar de Kef's geluisterd, maar die misten voor mij het warme bassige geluid waar ik naar opzoek was. Overigens wordt vaak gezegd dat b&w problemen heeft in het hoog, maar hier hier merk ik helemaal nix van. Ondanks dat ze warm klinken komen de hoge tonen prima over.
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

wil

Quote from: robbie12345 on April  6, 2005, 09:54:56
Overigens wordt vaak gezegd dat b&w problemen heeft in het hoog, maar hier hier merk ik helemaal nix van. Ondanks dat ze warm klinken komen de hoge tonen prima over.
Waarschijnlijk heb jij je fronts op small staan waardoor de laagmidden woofer minder hoeft te doen. Dat ontlast de speaker behoorlijk en komt het hoog ten goede. Als je zonder sub draait moeten ze het hele spectrum omvatten.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

robbie12345

ik heb ze op full staan, niet op small. :D
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

kheikens

Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

robbie12345

ik heb ze zeker gekocht maar ik ben ook niet de TS als je dat bedoelt... :D in mijn sig staat al mijn apparatuur
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

wil

Quote from: robbie12345 on April  6, 2005, 14:14:38
ik heb ze op full staan, niet op small. :D
Doe eens gek, zet ze eens op small.  :D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

rebijl

Ga ook eens luisteren naar de acoustic energy eagis three, erg fijne speaker heb hem pas gekocht en ben zeer tevreden.

kheikens

Quote from: robbie12345 on April  6, 2005, 21:24:10
ik heb ze zeker gekocht maar ik ben ook niet de TS als je dat bedoelt... :D in mijn sig staat al mijn apparatuur

Hehe zit ff niet op te letten!! Wat bedoel je eigenlijk met DVD22 Progressief aangesloten?
Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

take5


Ik denk dat hij de vanuit de DVD speler een progressief signaal naar zijn beamer stuurt, in plaats van de deinterlacer van de beamer te gebruiken.

robbie12345

in 1x goed take5 :D, ik wil ze eigenlijk niet op small zetten denk je echt dat dit een verbetering zal zijn??
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

ciyablind

hallo mede audiofielen,ik heb toch voor de kefs gekozen.zowel de kefs als de b&w vielen in mijn smaak,maar omdat de b&w niet magneetische afgescherm is viel de b&w af.ik heb de kefs in huis gehaald.ik ben nu al tevreden der mee.

GPO

Quote from: ciyablind on April 11, 2005, 14:32:24
hallo mede audiofielen,ik heb toch voor de kefs gekozen.zowel de kefs als de b&w vielen in mijn smaak,maar omdat de b&w niet magneetische afgescherm is viel de b&w af.ik heb de kefs in huis gehaald.ik ben nu al tevreden der mee.

Staan ze zo dicht bij je TV dan (< 0,5 m)? Ik zou niet op basis van wel/niet magnetische afscherming een paar speakers laten afvallen... Dan is de opstelling met de TV niet helemaal optimaal lijkt me....

De B&W centers zijn overigens wel magnetisch afgeschermd...

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

wil

Quote from: robbie12345 on April  7, 2005, 17:59:57
ik wil ze eigenlijk niet op small zetten denk je echt dat dit een verbetering zal zijn??
ja, als je een sub hebt die ongeveer hetzelfde timbre heeft en goed ingesteld is, zal het beslist beter worden.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JCL

Quote from: ciyablind on April 11, 2005, 14:32:24
hallo mede audiofielen,ik heb toch voor de kefs gekozen.zowel de kefs als de b&w vielen in mijn smaak,maar omdat de b&w niet magneetische afgescherm is viel de b&w af.ik heb de kefs in huis gehaald.ik ben nu al tevreden der mee.

gefeliciteerd met je aankoop! Heb je ze ook beide op een Denon gehoort? Zo ja, wat vond je daar van?