Wat vinden jullie de beste soundtrack?

Started by Grindtegel, July 26, 2002, 11:41:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

DrBoom

Net Pirates of the Caribbean gezien, die heeft toch ook een erg mooie soundtrack vind ik.
Ook weer het werk van Hans Zimmer.

Sarjenka

#52
mijn favorieten zijn "Het gebeurde in het Westen" en "A nightmare before christmas" ... De filmmuziek uit "The legend of 1900" mag er ook best wel zijn trouwens

DrAce

Quote from: daburnd on January  7, 2004, 22:55:54
The shawshank redemption.. heel bekende melody ook die intro melody... maar ik vind de muziek zker onder de huid gaan.
Helemaal mee eens. Draagt met z'n ingetogenheid heel goed bij aan de sfeer van die film.

Een aha erlebnis/deja vu gevoel volgde bij Finding Nemo: blijkt dezelfde componist Thomas Newman te zijn, geheel terecht Oscar genomineerd voor Best Music, Original Score en BMI Film Music Award terecht gewonnen.

Verder de muziek bij

  • Amadeus, mooie, maar misschien te glad geproduceerde Zaïde aria: Ruhe Sanft, Requiem en Pianoconcert no 20.
  • 2001: a space odyssey; mooie stukken van György Ligeti, Aram Khachaturian, Richard en Johann Strauss

Matthijs Jager

Ik vind zelf de zware orchestrale soundtracks altijd wel mooi, Jurasic Park bijvoorbeeld. Maar ook The Rock (al vermeldt) en natuurlijk de acoustische stukken uit The Lion King.

only1nékes

-true romance
-stukje uit "the Untouchables" waarin Connery afgemaakt wordt , wordt in verschillende films gebruikt, is niet echt een soundtrack (Pavarotti?) maar wil ik er wel bijvernoemen

vrgr Dorre

sorry weinig aan de pc en brievenbus vol, gelieve te mailen en ik zal zo snel mogelijk antwoorden :-)

The Foundation

Quote from: Grindtegel on July 26, 2002, 11:41:51
Mijn favoriet is Superman van John Williams

op de voet gevolgd door Raiders of the lost Ark (ook van J. Williams)

kill bill

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Roel

who wants to live forever, Queen  film :Highlander
Sony DA50ES
5 keer dali 5005
Epson TW10H + Projecta
Dreambox 7000 Marantz DV4300

Dreamer

Soundtrack van Sinbad: Legend of the Seven Seas is ook héél mooi.

Maartje

QuoteImperial march?

die mars is echt gaaf  :o

die heeft maanden in mijn kop gezeten  ;D

de albums van Starwars en Lord of the rings  wordt ik weer helemaal rustig van . . .  O0
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

rbormans


JeroenLimburg

LOTR
James bond:alles van Shirley Bassey en Nancy Sinatra
Pulp Fiction
Mulholland drive, Rebekah del Rio: Llorando (operazangeres)
Vanilla sky, eindstuk op het dak, Sigur Ros-nosjavelin (the nothing song)
Gladiator Indiana Jones (Bijna alles van John Williams en Hans Zimmer).

NielsLu

Kill Bill 1 en 2
Starwars
Schindlerslist
Gladiator
de meeste James Bond films
Lord of The Rings
Pearl Harbor
Enemy at the Gates
Saving Private Ryan

Dit is wat ik me zo kon bedenken

Groet,
Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

uweslankheid

Kill Bill I en Highlander I vind ik erg goede soundtracks hebben.
Epson: EH TW-9400   Naim: NDX   Thorens: TD-160 Super (SME)   Spectral: DMA-150, DMC-15 SHHA   Sony: BluRay   B&W: Nautilus 802   Transparent: Musiclink Super, Ultra

Nobody

Mijn tot 10:

1. Gladiator
2. LOTR
3. Pirates of the Caribbean
4. Dances With Wolves
5. Titanic
6. Braveheart
7. Star Wars
8. Schindler's List
9. Out of Africa
10. Hannibal

Lynxxx

Koyaanisqatsi & Candyman, beide van Philip Glass vind ik ook erg goed


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Allure

De Hitchcock-films met de muziek van Bernard Herrmann, met name Psycho, North By Northwest en natuurlijk Vertigo.

Verder John Barry's soundtracks voor de Bondfilms en Dances With Wolves, de soundtracks van The Truman Show, American Beauty, Gladiator, Braveheart, Jurassic Park, Star Wars, Lord Of The Rings, Indiana Jones.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

brtram

Mijn nr 1 = Leaving Las Vegas.

Een cd die ik regelmatig opzet en dat is toch het eerste vereiste bij een favoriet  ;D
Met een paar prachtige nummers van Sting, maar de overige nummers zij ook goed.

Nobody


Wow, ik zie nu pas dat ik één van de grootste kanjers vergeten vermelden heb in mijn top 10 hierboven:

1492: Conquest of Paradise

Prachtige muziek van Vangelis! Een MUST voor iedereen die van filmmuziek houdt!

TVG

Hey,


Voor mij hebben alle werken van Williams wel iets. Maar in het bijzonder toch wel E.T.: The extra terrestrial en de Star Wars muziek. Ook Jurassic Park en de Indiana Jones muziek kan mij bekoren.

De meeste werken van Hanz Zimmer zijn ook wel best te pruimen.

Btw de soundtrack van Pirates of the Carribean is niet door Zimmer maar door Klaus Badelt geschreven ;)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"