Philips 32PW8609-12s Superzoomstand Ellendig!! en PiP probleem

Started by JeroenLimburg, March 28, 2005, 13:23:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JeroenLimburg

Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden de Philips 32PW8609 TV gekocht en allereerst beviel hij me prima vooral met het bekijken van DVD's wat ik overigens het meest erop doe (dus gewoon de breedbeeldstand). Ik ging daarna even alle opties bekijken en kwam erachter dat de superzoom stand het meest geschikt (persoonlijke smaak) was voor het bekijken van de normale tv-zenders. MAAR er is iets heel vreemds aan de hand in deze stand. Zodra er camerabewegingen zijn (doorlopende) van links naar rechts of andersom en ook bij lopende tekst, zie je dat in de hoeken aan beide kanten alles TE erg wordt uigetrokken. Dus bij het bekijken van lopende tekst of bewegende beelden heb je het gevoel alsof je in een caroussel zit dus het beeld is als het ware krom getrokken??? Mijn familie zegt: Zal wel zo horen. En ik ben bang dat alle tv's van dit model dit euvel hebben, maar ik ben het hier dus volledig niet mee eens.
Weet iemand hier meer over ? Zal ik hem meteen terugbrengen of wat kan ik het beste doen???

ALvast bedankt

Groeten Jeroen

PS: De tv zou ook (zo staat in het boekje en op mijn afstandsbediening) de PiP functie ondersteunen, maar ik ben vrij handig met technische dingen normaal gesproken en het lukt me absoluut niet. Is dit misschien een leukmakertje van Philips, maar dat deze afstandsbediening bijvoorbeeld ook bij andere modellen geleverd wordt (de duurdere) en dat mijn TV het niet heeft, of heb ik NOG een gebrek aan mijn tv????

Audiotwin

Dat uitrekken klopt wel,superzoom vervormt en ook zonder superzoom zie je dat ondertitels niet helemaal recht zijn,bij teletekst ook, net of het met een boogje loopt en superzoom versterkt die vervorming.

Soms hebben manuals betrekking op meerdere typen en dat pip op je afstand-bediening staat zegt niets,ik zou het even aan de winkel vragen als ik jou was.

arjan
Tevredenheid!!!

JeroenLimburg

Quote from: ar on March 28, 2005, 14:19:27
Dat uitrekken klopt wel,superzoom vervormt en ook zonder superzoom zie je dat ondertitels niet helemaal recht zijn,bij teletekst ook, net of het met een boogje loopt en superzoom versterkt die vervorming.

Soms hebben manuals betrekking op meerdere typen en dat pip op je afstand-bediening staat zegt niets,ik zou het even aan de winkel vragen als ik jou was.

arjan

Wat je zegt met " in een boog"  dat klopt idd dat zie ik wel vaker bij bb tv's alleen begint bij mij de vervorming pas op de laatste 5 cm aan de linker en rechterkanten van de tv. Het lijkt zeg maar of het midden dan van de tv normaal is en aan de zijkanten plotseling een lachspiegel of vergrootglas begint bij wijze van....

Met dat PiP zal ik idd maar even in de winkel navragen!

Alvast bedankt voor je reactie

Audiotwin

Als het alleen in de superzoomstand is ligt het daaraan, superzoom rekt namelijk uit,kijk eens in de winkel bij hetzelfde typ of het daar ook zo is.beeldbuizen vervormen aan de zijkanten het meest.
Ik heb zelf een philips matchline 9525 en bij tekst is ie best wel krom en ergerde me er behoorlijk aan,ik heb me er bij neergelegt omdat het beeld goed is,vooral na callibratie isf,het kromme is wel gebleven maar beeld is natuurlijker.
Je noemt ook bij snelle camera bewegingen,is dat ook bij 14:9?
14:9 vindt ik persoonlijk bij 4:3 uitzendingen het mooist,je mist een klein beetje maar geen vervorming.

Arjan
Tevredenheid!!!

peterrr

hoi,
nee dat hoort niet.
Bij het uittrekken van het beeld (in superzoom) is het bij het goed laten instellen van de geometrie mogelijk om het mooi recht te krijgen.
Deze mogelijkheid zit in het verborgen servicemenu.
Een "goede" monteur kan dat instellen.
Bij mijn ouders hebben we bij phillips 3 keer een andere monteur gehad voordat er 1 kwam die het kon.
Zelf heb ik toen er 2 monteurs geweest waren die het niet konden, de tv omgeruild (voor een jvc) .
Ik kon er niet mee leven.

met vriendelijke groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

J.A.F._Doorhof

Ik neem de geometrie altijd mee met de ISF calibraties, mischien een idee ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiotwin

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 28, 2005, 17:10:41
Ik neem de geometrie altijd mee met de ISF calibraties, mischien een idee ?
Quote from: peterrr on March 28, 2005, 16:56:59

na calibratie op 8 maart is tekst krom(boogje) gebleven en heb begrepen dat horizontale geo moeilijk te corrigeren is,beeld is overigens wel opgeknapt.

Arjan
hoi,
nee dat hoort niet.
Bij het uittrekken van het beeld (in superzoom) is het bij het goed laten instellen van de geometrie mogelijk om het mooi recht te krijgen.
Deze mogelijkheid zit in het verborgen servicemenu.
Een "goede" monteur kan dat instellen.
Bij mijn ouders hebben we bij phillips 3 keer een andere monteur gehad voordat er 1 kwam die het kon.
Zelf heb ik toen er 2 monteurs geweest waren die het niet konden, de tv omgeruild (voor een jvc) .
Ik kon er niet mee leven.

met vriendelijke groet peterr


Het zou inderdaad niet mogen voorkomen maar ik zie het toch vaak,mijn moeder heeft hetzelfde type tv en het is even krom.

arjan
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 28, 2005, 17:10:41
Ik neem de geometrie altijd mee met de ISF calibraties, mischien een idee ?

Na calibratie op 8 maart is tekst krom(boogje) gebleven en heb begrepen dat horizontale geo moeilijk te corrigeren is,beeld is overigens wel opgeknapt.

arjan
Tevredenheid!!!

J.A.F._Doorhof

Hummmm.
Even niet goed gelezen ben ik bang :(

Normaliter is de horizontale afwijking minimaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

JeroenLimburg

Quote from: ar on March 28, 2005, 16:39:39
Als het alleen in de superzoomstand is ligt het daaraan, superzoom rekt namelijk uit,kijk eens in de winkel bij hetzelfde typ of het daar ook zo is.beeldbuizen vervormen aan de zijkanten het meest.
Ik heb zelf een philips matchline 9525 en bij tekst is ie best wel krom en ergerde me er behoorlijk aan,ik heb me er bij neergelegt omdat het beeld goed is,vooral na callibratie isf,het kromme is wel gebleven maar beeld is natuurlijker.
Je noemt ook bij snelle camera bewegingen,is dat ook bij 14:9?
14:9 vindt ik persoonlijk bij 4:3 uitzendingen het mooist,je mist een klein beetje maar geen vervorming.

Arjan

Als ik bij mijn TV de 14:9 stand pak is het beeld WEL perfect, maar het probleem is dat bij DEZE tv de 14:9 stand niet goed de ondertiteling bij de meeste zenders erop komt en ja je kunt wel telkens met de pijltjes omhoog gaan via je afstandbediening maar dit onthoudt hij niet, dus dit heeft ook niet echt veel zin om bij elke keer als je zapt telkens weer met de pijltjes de ondertiteling erop te krijgen!


JeroenLimburg

Overigens heb ik bij mijn oude Philips breedbeeld tv nooit last gehad van in de superzoom stand dat het beeld aan de zijkanten als het ware nog 2 keer zo erg werd uitgetrokken. Hier was het altijd perfect, totdat de beeldbuis het dan begaf.....

Overigens is het zo dat de tekst wel RECHT blijft het wordt dus niet zoals je vaak ziet in een boog getrokken maar bij mij ECHT uitgetrokken bij de 32pw8609.

Het ziet gewoon echt heel erg onnatuurlijk uit echt of er 2 vergrootglazen in de hoeken zitten. Maar in ieder geval alvast bedankt voor de reacties en ik zal maar anders eens contact op gaan nemen met de winkel waar ik hem kocht evt. want Philips zelf komt alleen met de reactie: "U heeft recentelijk aangegeven dat uw 32PW8609/12S van Philips in superzoom geen goed beeld heeft.

Het spijt ons te vernemen dat uw 32PW8609/12S niet naar wens functioneert en dat u hiervan ongerief ondervindt. Onze producten staan in het algemeen bekend om hun duurzaamheid en hoge mate van betrouwbaarheid."

BEDANKT PHILIPS dit lijkt me meer op een verkooppraatje als een oplossing!

Job

Quote from: JeroenLimburg on March 28, 2005, 13:23:34
Zodra er camerabewegingen zijn (doorlopende) van links naar rechts of andersom en ook bij lopende tekst, zie je dat in de hoeken aan beide kanten alles TE erg wordt uigetrokken.
Dat is nou precies wat Superzoom doet, lijkt me.
De enige manier om fatsoenlijk naar TV te kijken is nu eenmaal zonder formaatverandering.

JeroenLimburg

#13
Quote from: Job on March 28, 2005, 21:33:01
Dat is nou precies wat Superzoom doet, lijkt me.
De enige manier om fatsoenlijk naar TV te kijken is nu eenmaal zonder formaatverandering.

Ja daar heb je gelijk in, maar NIET alleen in de hoeken 2 keer zo erg...het HELE beeld wordt uitgetrokken normaliter en niet sommige delen op de tv 2 keer zo erg...dat doen normaal alleen lachspiegels op een kermis lijkt mij! Dat is ook de beste manier om het te omschrijven hoe het beeld uitziet als iemand "de hoek" van de tv inloopt.

Audiotwin

Quote from: JeroenLimburg on March 28, 2005, 21:27:11
Als ik bij mijn TV de 14:9 stand pak is het beeld WEL perfect, maar het probleem is dat bij DEZE tv de 14:9 stand niet goed de ondertiteling bij de meeste zenders erop komt en ja je kunt wel telkens met de pijltjes omhoog gaan via je afstandbediening maar dit onthoudt hij niet, dus dit heeft ook niet echt veel zin om bij elke keer als je zapt telkens weer met de pijltjes de ondertiteling erop te krijgen!



Bij mij geen last met ondertiteling.

Arjan
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 28, 2005, 17:53:28
Hummmm.
Even niet goed gelezen ben ik bang :(

Normaliter is de horizontale afwijking minimaal.

Frank kan je mijn tv nog herinneren van 8 maart,je had het toen er kort over dat mijn beeldbuis wat krom was,bij mijn moeder met hetzelfde type is het even krom.
Is dit normaal? en komt dit vaker voor?,is er iets aan te doen?

Arjan
Tevredenheid!!!

Leonard Shelby

Ik begrijp het probleem niet helemaal  ???

Je heb een 16:9 tv en wil daar een 4:3 beeld in stoppen.... dan moet er vervormt of gehakt worden.
Dit is een stand die het centrum van het beeld redelijk normaal houd maar zal dan dus aan de randen extra moeten vervormen. Boven en onder uitrekken en aan de zijkanten samendrukken. Het is dan dus logisch dat het in de hoeken het sterkst is. Daar komen beide vervormingen samen.

Als je dit niet mooi vindt dan kies je een andere stand. Gelijkmatig over het hele beeld samengedrukt, gezoomed of met balken aan de zijkant.

Dit is een probleem van elke breedbeeld tv i.c.m. een 4:3 beeld.

Ze doen die superzoom, smartzoom, panoramastand of hoe ze het ook noemen, niet allemaal even mooi. Daarnaast is dit een kwestie van smaak natuurlijk. Gelukkig staan de tv te draaien in de winkel en had je daar kunnnen kijken welk merk/model het het beste deed naar jouw smaak......

Jammer dat hij niet aan jouw verwachtingen voldoet maar het lijkt me niet echt een defect ofzo waar je Philips op aan kan spreken.

J.A.F._Doorhof

Er zit altijd enigsins een boogvorm in de philips toestellen en Sony.
Maar nooit echt opvallend.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Job

Quote from: JeroenLimburg on March 28, 2005, 21:35:03
Ja daar heb je gelijk in, maar NIET alleen in de hoeken 2 keer zo erg...
Jawel, om in het midden zo weinig mogelijk vervorming te krijgen.
Het moet _ergens_ vandaan komen...

JeroenLimburg

Quote from: Job on March 29, 2005, 09:20:24
Jawel, om in het midden zo weinig mogelijk vervorming te krijgen.
Het moet _ergens_ vandaan komen...

Hey ja idd Job, dat was ook al eens eerder bij mij opgekomen dat idee!

Weet iemand hier meer over?
Overigens wilde ik nog even melden dat iemand in dit forum het had over een "verborgen servicemenu" dit menu is me gelukt om in te komen via een code http://users.skynet.be/cinemahome/tvafstel.htm
en op deze site staat ook: "- East/West Parabola: de kromming, pin-cushion, van het beeld, mocht je beeld een vissekom idee geven stel dit hiermee bij, gebruik weer het test pattern."

Het probleem is wel dat ik hier (nog) niet zomaar aan wil gaan klooien, ook vanwege het feit dat het probleem zich bij mij alléén maar voordoet IN de superzoom stand.
Dus hier moet ik je wel gelijk in geven Job!!

Leonard Shelby

Quote from: JeroenLimburg on March 29, 2005, 09:59:14
Hey ja idd Job, dat was ook al eens eerder bij mij opgekomen dat idee!

Weet iemand hier meer over?
Overigens wilde ik nog even melden dat iemand in dit forum het had over een "verborgen servicemenu" dit menu is me gelukt om in te komen via een code http://users.skynet.be/cinemahome/tvafstel.htm
en op deze site staat ook: "- East/West Parabola: de kromming, pin-cushion, van het beeld, mocht je beeld een vissekom idee geven stel dit hiermee bij, gebruik weer het test pattern."

Het probleem is wel dat ik hier (nog) niet zomaar aan wil gaan klooien, ook vanwege het feit dat het probleem zich bij mij alléén maar voordoet IN de superzoom stand.
Dus hier moet ik je wel gelijk in geven Job!!

Kijk even 4 posts hier boven  ::)

In een eerdere post vertel je dat het beeld niet krom (bol/hol) is dus in je servicemenu gaan rommelen heeft weinig zin lijkt mij.

JeroenLimburg

Quote from: Leonard Shelby on March 29, 2005, 10:39:16
Kijk even 4 posts hier boven  ::)

In een eerdere post vertel je dat het beeld niet krom (bol/hol) is dus in je servicemenu gaan rommelen heeft weinig zin lijkt mij.

Het beeld is WEL bol aan de uiteindes en lijkt WEL op een vissenkom zoals het staat aangegeven!
Is jammer dat ik geen voorbeeld heb, dan zou je zien dat het ECHT niet uitziet dat zelfs de Daewoo tv van 290 euro van mijn broertje nog mooier is dan

Leonard Shelby

Quote from: JeroenLimburg on March 28, 2005, 21:31:42
<knip>
Overigens is het zo dat de tekst wel RECHT blijft het wordt dus niet zoals je vaak ziet in een boog getrokken maar bij mij ECHT uitgetrokken bij de 32pw8609.

<knip>
???

Maar goed, dan zou het dus toch een afstellings probleem kunnen zijn.....


JeroenLimburg

Quote from: Leonard Shelby on March 29, 2005, 12:41:24
???

Maar goed, dan zou het dus toch een afstellings probleem kunnen zijn.....



Ja dat lijkt mij ook idd hoogstwaarschijnlijk. Mocht het bij alle tv's van dat model zo zijn en blijkt het normaal te zijn dan heb ik er wel vrede mee! Dan kijk ik wel op een andere stand. Ik ga vandaag eens bij de MM kijken of het daar ook zo is!

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp/reacties