adire dpl 12 & pr15 sub zelfbouw project

Started by simsatit, March 27, 2005, 21:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simsatit

Waarvoor zouden we iets verkopen waar vraag naar is ???
bummer.. onbegrijpelijk toch.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

TommoT

Spijtige zaak,,ben al een tijdje op zoek naar een 2dehandse dpl-12 ,maar die is niet zo makkelijk te vinden...
Een vervanger met dezelfde prestaties in een gesloten 60liter kast is moeilijk te vinden.Een f3 van 30Hz en een lage Qtc van 0.65 :P.Moet enorm strak en diep klinken.De mindere efficiency van de DPL-12 neem ik er dan graag bij. Heeft er eigenlijk iemand ervaringen met deze unit in een gesloten behuizing?


Walter_PPK

De opgegeven efficiency van de meeste woofers is nikszeggend omdat deze niet gemeten is in het sublaag gebied.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

yorkie13

hallo simsatit 

hoe bevalt je BK mf450 subamp, is het genoeg om de subamp direct op de LFE van je pioneer te zetten
ik heb namelijk een bk mf300 subamp en ook een pioneer vsxd1010 receiver
de woofer is een peerless xxls12 woofer in een 70 ltr basreflex kast die alleen het laag via de subout hoeft weer te geven

simsatit

Hoi Yorkie,

hele tijd niet online geweest vandaar dat ik nog niet gereageerd had.
De amp bevalt goed alleen de sub is niet zo strak,
ik weet nog niet waar het aan ligt, misschien is die te licht
of is de pr niet goed afgesteld, de ruimte akoestisch niet goed, de dpl12 niet afdoende,ik weet het niet, ik heb ook weinig vergelijkingsmateriaal,misschien is het wel hartstikke goed, maar ligt het aan mij...
als er iemand uit de buurt van Haarlem is die eens een filmpie wil komen
kijken met wat ervaring hiermee, is die van harte welkom!!

Groet, simon
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

yorkie13

#55
denk dat er een paar dingen kunnen helpen mbt verbeteren van het laag
je hebt genoeg power denk ik met de BK amp
zet de sub eens op een betonnen tegel, bevalt het resultaat dan kan je altijd nog een mooie marmeren of granieten tegel proberen
scheelt echt een hele hoop in de strakheid van het laag
en misschien moet je toch een actief subwoofer crossover ertussen hebben, waarmee je bv fase, crossover en bassboost kan regelen
ik gebruik nus als sub de bk bsbd200 amp icm een peerless xxls12 30 cm woofer in 62 ltr gesloten kast
staat nu op een houten vloer op rubben pootjes en moet ook op een granieten plaat van 60 x 60 cm komen
als amp gebruik ik een pioneer vsx-1011