Een echte Easter egg....zoeken maar

Started by olavl, March 27, 2005, 13:36:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

olavl

Ter ere van Pasen heb ik een klein scriptje geschreven dat een paasei op je pc verbergt.

Het doel is het ei te zoeken, en te posten. De eerste die het paasei kan tonen heeft gewonnen.

Het script staat hier: http://laudy.net/paasei.txt


Gebruiksaanwijzing:

Om het script te runnen, moet je het downloaden en renamen naar paasei.bat. Zet het in de root van je systeem (c:\), niet in een map. Zet je het wel in een map, of zet je het op je desktop, dan zal er geen ei op je systeem worden verborgen.

Spelregels: Je mag ELKE manier bedenken om het ei te pakken te krijgen.

Verder: ik had een exe file kunnen schrijven, echter omwille van vermeend virus risico heb ik een batchfile gemaakt. De code is rechtstreeks te inspecteren, maar verwacht niet dat het leesbaar is. Het plaatje zit in de batchfile gecodeerd.

Als je het script volledig gerunt hebt, is er precies 1 file op je pc bijgekomen, nl het plaatje. Verder is er niets veranderd/toegevoegd oid. Het script runt ongeveer voor 5 minuten.

Het voortijdig afbreken van het script heeft geen gevolgen. Echter, bij voortijdig afbreken staan er max 4 files in de root extra, te herkennen aan het teken # in de filename. Deze kunnen handmatig worden gedelete.

Kun je het plaatje uiteindelijk niet vinden, dan heb je 1 file (<100 kb) extra op je pc.


Als laatste een tip:

Het ei heeft geen extentie van een plaatje.

Have fun.

Martin_M

Quote from: olavl on March 27, 2005, 13:36:54
Het doel is het ei te zoeken, en te posten. De eerste die het paasei kan tonen heeft gewonnen.

Ik ben nederlander; Wat valt er te winnen??
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

olavl

De eer.....volgens mij is ie niet al te makkelijk.

baronekke

Quote from: olavl on March 27, 2005, 13:36:54
Als je het script volledig gerunt hebt, is er precies 1 file op je pc bijgekomen, nl het plaatje. Verder is er niets veranderd/toegevoegd oid. Het script runt ongeveer voor 5 minuten.

Kun je het plaatje uiteindelijk niet vinden, dan heb je 1 file (<100 kb) extra op je pc.

Okay dan.
Een FScheck laat zien dat na 'runnen' van het bestandje op mijn vriendin's pc, er in totaal 3 bestanden zijn bijgekomen. Daarnaast extract/genereert je Batchfile een .exe, dus al met al lijkt het me niet geheel aan je omschrijving voldoen ;)
Daarnaast tevens komt in mijn lijst van 'most recently created bestanden' alleen prefetch zaken voorbij, dus ik vraag me af hoe we in hemelsnaam iets daarvan moeten gaan herkennen?

olavl

#4
die exe....en een .com.....als je het script had gelezen, dan kun je zien dat ze worden gegenereerd...en waarvoor ze dienen. Heel onschuldig dus.

Verder....als ik het script run is er PRECIES 1 file bijgekomen, nl het plaatje.

baronekke

Quote from: olavl on March 27, 2005, 20:43:05
die exe....en een .com.....als je het script had gelezen, dan kun je zien dat ze worden gegenereerd...en waarvoor ze dienen. Heel onschuldig dus.

Verder....als ik het script run is er PRECIES 1 file bijgekomen, nl het plaatje.

Ach, ik heb gewoon weer efkes een image teruggezet, had haar PC namelijk toch net gereinstalled, maar hoevaak ik 't ook draai, er komen 3 files bij... :/

olavl

De vraag is natuurlijk: welke 3 files?


Als ik windiff draai, dan zie ik ook 3 files, maar er is er maar 1 nieuw en 2 zijn gewijzigd.


Qlone

Mjah... Maar even weer actueel maken met pasen op komst...


(zo goed verstopt was 'ie ook weer niet)
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform...