X10 Hotelschakeling

Started by Robbo, July 24, 2002, 16:11:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Hoi,

Is het mogelijk om met een X10 schakelaar een 'hotel' schakeling toe te passen?    Ik wil dus zowel met mijn Pronto de 2 plafondlampen aan/uit kunnen doen alswel met de X10 muurschakelaar.

Rob
 

PM

#1
Dat kan.. ik heb zelf een inbouwdimmer LW-11 (je kan ook schakelaar AW-10 gebruiken natuurlijk) (zie www.marmitek.nl ). Ik gebruik deze om mijn halogeen te dimmen en te schakelen.

Ik neem aan dat de 2 lampen via een schakelaar aan en uit gaan..?

De LW-11 kan ik met de hand bedienen (aan/uit/feller/minder fel) en deze kan ik via de IR7243 (IR->X10) ook schakelen met mijn Pronto..
Dus hier heb je geen hotelschakeling voor nodig. Het is wel mogelijk om aan de LW-11 nog een schakelaar te maken.. details van functionaliteit weet ik zo niet, maar kan ik wel voor je opzoeken als je wilt..

[edit]
Verder kan je natuurlijk ook het DIN- of doorsteek-schakelmateriaal gebruiken. maar dan kan je met de losse schakelaar die je gebruikt niet dimmen, maar wel aan en uit schakelen (alleen als de schakelaar op uit staat gaat ie via X10 niet meer aan!)
Dus dat is allemaal niet zo ideaal als je handbediening en Pronto bediening wil hebben. Of je moet speciale schakelaars gaan gebruiken die X10 afgeven.. maar die heb ik nog niet voor de NL markt gezien..
[/edit]
Groeten, Peter

Robbo

OK, effe voor de duidelijkheid.   Met de AW10 schakelaar kan ik:

1. (Zoals normaal) op de schakelaar zelf, als

2. icm met een 'transceiver' via adressering op de AW10 het licht schakelen

Is dat correct?





Robbo

Is een LM13 en zo'n IR7243 qwa functie niet hetzelfde ?

Of werkt de Pronto enkel met de IR7243?


PM

#4
Quote from: Robbo on July 24, 2002, 17:43:13OK, effe voor de duidelijkheid. Met de AW10 schakelaar kan ik:

1. (Zoals normaal) op de schakelaar zelf, als
2. icm met een 'transceiver' via adressering op de AW10 het licht schakelen

Is dat correct?
1 Yep, het is een gewone inbouw schakelaar (aan/uit)
2. ja je kan via een kastje als de IR7243 (IR naar X10 converter) de AW10 (en evt. vele andere app.) schakelen (handmatig met de knoppen op de IR7243 of via IR met de Pronto)

Quote from: Robbo on July 24, 2002, 18:24:33Is een LM13 en zo'n IR7243 qwa functie niet hetzelfde ?

Of werkt de Pronto enkel met de IR7243?
Je bedoelt de TM13? (de LM13 bestaat niet geloof ik..)
De TM13 ontvang radiosignalen, en deze kan je niet met je Pronto sturen (wel met de Pronto Pro).
Verder zitten er op een TM13 geen knoppen en op de IR7243 wel.
Groeten, Peter

Robbo

Quote from: PM on July 25, 2002, 09:21:40Je bedoelt de TM13? (de LM13 bestaat niet geloof ik..)
De TM13 ontvang radiosignalen, en deze kan je niet met je Pronto sturen (wel met de Pronto Pro).
Verder zitten er op een TM13 geen knoppen en op de IR7243 wel.

Yep, het is inderdaad de TM13. En laat ik nou een Pronto Pro hebben.... :)

Verder lees ik in de documentatie van de AW10 dat er fase en nul aanwezig moet zijn op het schakelaar. Dat zit bij een schakelaar toch nooit ??


J.A.F._Doorhof

Pas op met de PRO, ik dacht niet dat het EU model automatisch RF kan versturen, ik dacht/weet zeker alleen IR.

In Amerika kun je er een upgrade voor aanschaffen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

Quote from: Robbo on July 25, 2002, 09:43:08
Quote from: PM on July 25, 2002, 09:21:40Je bedoelt de TM13? (de LM13 bestaat niet geloof ik..)
De TM13 ontvang radiosignalen, en deze kan je niet met je Pronto sturen (wel met de Pronto Pro).
Verder zitten er op een TM13 geen knoppen en op de IR7243 wel.

Yep, het is inderdaad de TM13. En laat ik nou een Pronto Pro hebben.... :)

Verder lees ik in de documentatie van de AW10 dat er fase en nul aanwezig moet zijn op het schakelaar. Dat zit bij een schakelaar toch nooit ??


Nou.. nog effe checken of de Pro RF signalen kan sturen of niet dus.. (of gewoon een IR7243 kopen :) )
Inderdaad... voor de LW11 heb je deze ook nodig. Daarvoor heb ik ook een kabeltje extra moeten trekken...
BTW ik geloof dat frank deze X10 spullen ook in z'n on-line shop heeft..
Groeten, Peter

J.A.F._Doorhof

Klopt,
We kunnen alles van X10 leveren.
Staat het er niet bij dan even mailen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

En, Robbo, ga je X10 toepassen?
Groeten, Peter

Rob_Dingen

Hoi

De pronto Pro kan geen RF signalen versuren zoals jullie bedoelen
Wat hij wel kan is alle IR signalen omzetten naar RF en de speciale ontvanger van de Pronto Pro bij je apparatuur hangen en die zet het weer om naar IR
Makelijk in een Zwarte ruimte met de app achter je

Rob

Robbo

Rob,

Heb jij zo'n kastje in NL al te koop gezien.  Kan ze alleen op het web gevonden krijgen ($105).  Maar in het geval wat jij beschrijft heb je dus een ontvanger en een repeater nodig  ???   Of 2 van die kastjes...


PM,

Moet eerst nog even beslissen hoe ik het ga aanpakken.


Rob

PM

Quote from: Robbo on July 29, 2002, 13:35:34Rob,

Heb jij zo'n kastje in NL al te koop gezien.  Kan ze alleen op het web gevonden krijgen ($105).  Maar in het geval wat jij beschrijft heb je dus een ontvanger en een repeater nodig  ???   Of 2 van die kastjes...


PM,

Moet eerst nog even beslissen hoe ik het ga aanpakken.


Rob


Met een pronto zul je met het IR->X10 kastje ook niet te veel problemen hebben lijkt me.. ik gebruik hem zelf ook met een pronto (standaard.. helaas geen PRO :( ) En heb er geen problemen mee...
Groeten, Peter