Wharfedale Diamond 9 series

Started by XeR, March 25, 2005, 15:51:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

XeR

Hoi,

Ik zit sinds een maand of 2 een beetje op dit forum en nu heb ik net een receiver besteld ( Denon 1905). Ik heb nu alleen 2 speakers van Kef staan (Kef 304). Ik wil deze uitbreiden tot een 5.1 set met een aantal leuke en betaalbare speakers. Ik heb al een aantal speakers beluisterd zoals Kef Q series, monitor radius serie enz. Maar deze zitten een beetje boven mn budget.



Ik had laatst het blad "What Hifi" gekocht en daar zijn ze laaiend enthousiast over de wharfedale diamond 9's.
De 9.1 is bijvoorbeeld tot hifi speaker van het jaar uitgeroepen.

http://www.cinedream.be/products_wharfedale_diamond9.shtml

Maar ik heb hier nog niemand over gehoord. Dus zijn er mensen die ervaring hebben met deze speakers?

hifiman

Ze waren tevens een stuk minder enthousiast over de 9.4. Ik zou dus wel even goed kijken welke wharfedale 9 je koopt!

Zelf heb ik de diamond 8.3's en 8.2's gehad en was daar zeer tevreden over. Wel vond ik dat je bij deze speakers echt een subwoofer nodig had (ook voor muziek dus).

Groetjes,

Ronald

Rikske

Als we Whathifi review lezen over de Diamond 9.1 dan zeggen ze als contra :
Need to be positioned in free space to perform at their very best.
Wat betekent dit eigenlijk  ???

XeR

Dan zullen ze wel 40 à 50 cm van de muur af moeten staan. Maar ik zat te denken aan 4 x 9.1, 1 x 9.cs en een subwoofer, wordt waarschijnlijk zelfbouw. Dit ook omdat ik maar een kleine kamer heb (12m\2). Maar ik ga ze binnenkort gewoon is beluisteren.

hhouwaard

Op dit moment zit ik aan dezelfde setup te denken, vooral omdat ik betaal fatsoenlijk stereo wil bereiken. Laat dus weten wat het geworden is, ik ben benieuwd.

Hans
Samsung LE26R41B
Pioneer DV 575a
Pioneer VSX 2014i
Eltax Linear Response Power Tower Fronts Eltax Linear Response Centre Eltar Linear Response 4.6 Rears

Romano

ik ben tegen woordig ook al een beetje aan het rond kijken voor een paar leuk speakers dus ik ben benieuwd of het wat word.

laat het ons weten.

WrineX

ik had bijna ook de diamond 8.2 gekocht, ik vond ze zelf mooier dan de 9 versies en geloof dat de 8 serie ook meer prijsjes gewonnen heeft.

Romano

wat kost deze sirie ongeveer???

Rikske

ken de prijzen niet maar deze sponsor hierboven verkoopt ze

http://www.cinedream.be/

Romano

#9
Quote from: Rikske on April  4, 2005, 20:12:35
ken de prijzen niet maar deze sponsor hierboven verkoopt ze

http://www.cinedream.be/

ik bedoelde de 8 sirie

Rikske

ah sorry idd enkel 9 , maar denk dat ze bij promoties nog een set Frontspeakers van 8.3 hebben ...


WrineX

de 8.3 zijn 280 per set en de 8.1 220  de 8.1 heeft iniedergeval een hoop awards gekregen dus lijkt me aardig dingetje, beide hebben ze de kevlar woofer waar iedereen zo gek van is. heb wel eerder vernomen dat de 8.3 of de 8.4  wat poort geluiden maakt omdat deze poort redelijk klein is. maar een ding weet ik wel dat 2 8.2's op een mooie standaart er erg mooi uitzien, en van recenties en horen zeggen  ook mooi klinken.  ik wil ze zelf ook graag beluisteren maar er is geen dealer in de buurt die ze nog verkoopt, heb zelf wel de wharfedale 7.1 en de 7.3 in de gedeelde huiskamer (studente) staan en moet zeggen dat die ook totaal niet slecht klinken voor de prijs en de afmeting

XeR

Ik heb de 9.1 tjes beluisterd in combinatie met een denon avr 1905. En dit klonk echt erg goed. Ik vond ze beter klinken als de 9.2's. Ik heb de denon 1905 alvast gekocht, dus nu nog de 9.1tjes  O0.

Als je ze voor een leuk prijsje wilt hebben moet je eens op www.abetterprice.nl kijken. Hier kost de 9.1 maar 81 euro per stuk.

WrineX

das netjes :) ga er eens kijken



Cees-Jan

Heeft iemand al ervaring met de vloerstaande modellen uit deze reeks ?

capone

Ik wilde graag weten of het genoeg is om deze speakers aan  te sluiten aan mijn Denon aVR 1604.Ik vraag dit omdat ze in het artikel in deze topic praten dat je minimaal een versterker moet hebben met 100 wat, het liefst meer. De Denon van mij geeft 75 wat.in stereo Dit zou dus te weinig zijn.wat denken jullie?

groet capone  O0 O0 O0

hifiman

Het verschil tussen 75 W en 100 W is verwaarloosbaar lijkt me. Stabiliteit van de eindtrap is waarschijnlijk belangrijker dan een hoger vermogen. Rendement van de Wharfedale's is namelijk vrij hoog.

capone

Dus dat moet lukken met een denon 1604.

Ik wilde ook even weten of het uitmaakt kwa geluid om een surroundsysteem van verschillende merken te maken?

Ik heb nu een Canton movie 10 leuk spul voor die prijs,maar voor stereo wil ik er eventueel 2 Wharfedale Diamond 9.1 aan hangen.Is het mogelijk indien dit perfect geluid geeft de front speakers van die Canton dan weg te halen zodat je met surround de Wharfedale ook gebruikt.Of gewoon het Canton Movie compleet laten voor film en voor muziek de Wharfedale gebruiken.

Tips zijn welkom

misschien ook nog wat mbt anderen speakers in die prijsklasse

groeten Capone

Ja dat heb je met secondenlijm! O0
Koekje erbij ? :P :P

capone

Wat is beter in combinatie met een Denon AVR 1604 de wharfedale 8.2 of de 9.1??????????

groeten Capone

capone

Kan het de Wharfedale Diamond 9.1 in combi met een Denon 1604 ??
Ook omdat ze zeggen dat deze speakers zeker een versterker van 100 wat of meer nodig moet hebben .!!


groeten capone  O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0

dmeerpa

Ik heb sinds een paar weken de vloerstaanders gekocht. De 9.5, voor 500 Euro. ik ben er zeer tevreden van. Ik heb ook de 9.1 beluisterd, die was wel beter in het hoog, maar in het laag kan een boekenrek model niet tippen aan een vloerstaander. Ik heb ook de 9.6 (vloerstaander) maar deze vond ik niet zo mooi klinken, niet zo zuiver. Alles klonk veel zwaarder. De verkoper deelde die mening, maar zei dat elke muzikant de 9.6 zou kiezen. Ik ben nu zelfs van plan de overige luisprekers van Jamo te vervangen door andere speakers uit de diamond 9 reeks.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Paul1967

Ik zou de 9.1 niet gebruiken op de Denon 1604. Deze is echt te licht met 75 watt per kanaal.
De Wharfedale's 9.1's vragen om een versterker met minimaal 100 watt per kanaal als ondergrens. Hun gevoeligheid met 86db is niet echt aan de hoge kant.
Ik denk dat de Denon problemen zal krijgen om ze goed aan te sturen.

De Wharfedale's 9.1 kunnen dicht bij de muur geplaatst worden, ook dan klinken ze goed. Wat losser van de muur zorgt er voor dat ze op hun best klinken.

kippekop

Voor het geld zijn het gewoon supergoedkope speakertjes...ik zou me niet al te druk maken over die denon receiver, maar wellicht dat sommigen hier een andere mening over hebben.
Quote from: capone on May 15, 2005, 14:09:21
Dus dat moet lukken met een denon 1604.

Ik wilde ook even weten of het uitmaakt kwa geluid om een surroundsysteem van verschillende merken te maken?

Ik heb nu een Canton movie 10 leuk spul voor die prijs,maar voor stereo wil ik er eventueel 2 Wharfedale Diamond 9.1 aan hangen.Is het mogelijk indien dit perfect geluid geeft de front speakers van die Canton dan weg te halen zodat je met surround de Wharfedale ook gebruikt.Of gewoon het Canton Movie compleet laten voor film en voor muziek de Wharfedale gebruiken.

Tuurlijk kan dit, dan kan je eventueel nog zelfs die cantons als 6.1 of 7.1 ooit aansluiten (want dat heeft de 1604 niet volgens mij), ik zou hier zeker naar gaan kijken, en uiteindelijk je achterspeakers vervangen door dezelfde wharfedale's, of de vloerstaanders kopen en die als fronts gebruiken en de 9.1's naar achteren. Dat levert het meest homogene geluid op en staat nog een stuk mooier ook!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome