zeker films die gezienmoeten zijn

Started by blackball147, March 23, 2005, 18:23:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Chris80

American beauty
American history X
Scarface
Snatch
Apocalypse now
A beautiful mind
Donnie Darko
Magnolia

etc etc :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

GPO

Quote from: graafke on March 26, 2005, 17:51:07
waarom noemt niemand

PULP FICTION

;D zooooo'n goede film

ook de LOTR series vind ik erg goed.

Volgens mij was het de bedoeling juist niet dat soort blockbusters te noemen, maar meer in het wat minder bekende circuit....

Wel steengoede films overigens  ;D

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

blackball147

Quote from: GPO on April 11, 2005, 16:47:13
Volgens mij was het de bedoeling juist niet dat soort blockbusters te noemen, maar meer in het wat minder bekende circuit....

Wel steengoede films overigens  ;D

GPO

de nagel op de kop  ;D

nu woensdag vertrekken ze, dan ga ik een selectie maken ( ook een beetje afhankelijk van de verkrijgbaarheid in de videotheek...)

oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Lynxxx

#29
Mja.. mijn lijstje dan maar :)

Magisch
City of the Lost Children
Amelie
Big Fish
Spirited Away
Il Mare

Ontroerend
Failan
Grave of the Fireflies
Amorres Perros

Sensueel
Lucia Y El Sexo (Sex & lucia)

Road Movie
Y Tu Mama Tambien

Actie
True Romance
Pulp Fiction
Face/Off
Snatch
Lock Stock & Two Smoking Barrels

Oorlog
Tae-Guk-Gi (Brotherhood of War)

Bloodshed
The Killer
Hard Boiled

heftig
Requiem for a Dream (hard)

heftigerderder
Irreversible (erg hard)

shocking
Audition

WTF?
Electric Dragon 80000V

prettig gestoord
Survive Style 5+

zwaar gestoord
Visitor Q (extreme film, niet geschikt voor jeugdige kijkertjes, en eigenlijk ook niet voor volwassenen :-p )


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Starred

The Life of David Gale. Toppertje

R


Spice

SAW  >:D (een v.d. bruutste films van de laatste tijd...)


robbiedobbie

une longue dimanche du fanancaille.  ( ??? spelling zal niet juist zijn denk ik....)

in een woord: SCHITTEREND!!
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

MrPink

"Un long dimanche de fiançailles" :)

Groetjes,
Oscar

robbiedobbie

ehh. inderdaad  ;D


maar mooie film toch?
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

MrPink

Jazeker, erg mooi. :)

Groetjes,
Oscar

Erik

Quote from: MrPink on April 17, 2005, 18:12:43
Jazeker, erg mooi. :)

Groetjes,
Oscar
Is dat zo'n franse natuurfilm?  ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Quote from: ...dune... on March 27, 2005, 12:22:52
- Once Upon a Time in America

Jaaaaa top maar dan wel de uncut version die onlangs op dvd is verschenen (duurt bijna 4 uur  :o  )

patrick_vdb

Quote from: MrPink on April 17, 2005, 00:15:13
"Un long dimanche de fiançailles" :)

De nieuwe van Jeunet :D Ik moet 'm nog altijd zien...

Een film, of beter gezegd beleving, die ook rustig aan het rijtje toegevoegd mag worden (naar mijn mening) is 'Lost Highway' van David Lynch....ik begin langzaam pas te ontwaken ;D

mvrg

Patrick

MrPink


dvd-fan

Quote from: Beun on April 15, 2005, 10:25:31
SAW  >:D (een v.d. bruutste films van de laatste tijd...)



Zorg wel dat je de uncut versie hebt of eiegenlijk de "cut" versie als je begrijpt wat ik bedoel.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

dvd-fan

Als je van oorlogsfilms houdt is brotherhood of war. Topfilm uit het verre oosten.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Dreamer

Mijn tips:

Citizen Kane
Chopper
Ran
Dark water
Tesis
In Cold Blood (met Robert blake!)
Ghandi
Magdalena Sisters
Shaolin Soccer 
 
Een beetje van alles wat zoals je ziet.  ;)

Groeten John

Arno P

Mulholland Drive...kun je eens lekker over na (blijven) denken.. ;)

blackball147

#45
nou jongens, vooral door tijdsgebrek heb ik maar een beperkte lijst tot nu toe kunnen afwerken. bovendien blijkt mijn videotheek niet zo enorm veel meer alternatieve films te bezitten dus hier ook al een beperking. tot nu toe gezien:

- good will hunting: hele mooie, gevoelige en best soms grappige film
- snatch: heel leuk, typische engelse gangsterstijl met schitterende 'dialogen'
- ring 2 ( cinema ): heel flauw
- american history x: ook een topper
- manchurian candidate : niet slecht, maar mss een beetje vergezocht; wel een goeie rol van denzel
- mindhunters: voorspelbaar flauw, had meer verwacht

nog op het programma: big fish, taking lives ( op aanraden van een vriend ).

ik zal ook nog eens verder zoeken naar 'de andere film' voor de komende weken ( als de tijd het me toelaat tenminste ).

EDIT:

heb nu intussen ook Big Fish gezien: wat een ongelofelijk prachtige fantasy-sprookjesfilm!! dit had ik helemaal niet verwacht, een mix van grappige ( de reus! de zingende siamese tweeling! ) als diepmenselijke ( ziekte, vader-zoonrelatie ) elementen die het geheel optillen tot een bovenaards niveau. het is lang geleden dat een film mij nog zo heeft kunnen roeren, tot het wenen toe.

nu goed om af te kicken staan taking lives en captain sky ATWOT op het programma ( hmm, zou ik iets hebben voor mrs Jolie?? )

EDIT 2: net captain sky achter de kiezen. hoewel ik aanvankelijk een beetje argwanend ertegenover stond, moet ik toegeven dat ik me geen moment heb verveeld. het is zeker geen film die blijft hangen, maar de algemene sfeer en vaart zit er zeker in. dat 30erjaren sfeertje, gecombineerd met semiSF en droge humor ( zie de laatste 5 seconden), een beetje ala LXG,  doet het hem wel. de beelden zijn zo flitsend dat je niet weet waar eerst kijken ( paltrow in maatpak en jarretelles is anders ook niet te versmaden  ;D ). kortom best te doen, en bovendien een aardige DTS track.

oke, next een pakje friet, 2 curryworsten speciaal, en 'taking lives'  ;D

blackball147

héhé, de laatste film is gezien:

taking lives is niet echt een topper, vrij voorspelbaar, maar het kon ermee door.

tijd om te slapen nu..............

Lynxxx

Quote from: blackball147 on April 23, 2005, 16:08:12
heb nu intussen ook Big Fish gezien: wat een ongelofelijk prachtige fantasy-sprookjesfilm!! dit had ik helemaal niet verwacht, een mix van grappige ( de reus! de zingende siamese tweeling! ) als diepmenselijke ( ziekte, vader-zoonrelatie ) elementen die het geheel optillen tot een bovenaards niveau. het is lang geleden dat een film mij nog zo heeft kunnen roeren, tot het wenen toe.

HA! Told you so :-) Als die je beviel moet je de rest van mijn lijstje "magisch" ook maar es gaan kijken :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Cliffske

Mischien Gothika een idee ? Lekkere schrikeffecten. Op een goede set is dit een hele beleving !

Lynxxx

Bwah. Gothika begon geweldig maar heeft helaas weer een bagger einde.

Koele thriller/horror: JOY RIDE. Doet het altijd prima op feestjes :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl