kwaliteit cd's

Started by aMUSEd, March 23, 2005, 12:46:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

Heeft iemand recent nog cd's gehoord die bijzonder goed klonken?
En dan bedoel ik goed opgenomen/gemixt... aangezien de kwaliteit van de uitvoering zelf nog veel subjectiever is.
Ik ben geinteresseerd in pop en (hard)rock (vooral brit-pop/rock).. geen dance/house ed.

ps ik zoek ook nog een goede cd met melodramatische (dus niet vrolijk) piano (icm orkest/viool) muziek.

remon123

Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

R

corrs uplugged, vooral track 8 en 9
Katie melua.
Sorry, niets anders in je genre.

aMUSEd

#3
Zal zelf ook een duit in het zakje doen (alhoewel jullie ze waarschijnlijk wel kennen):

2 cd's van radiohead ('OK computer' en 'Hail to the thief') zijn leuk .. vooral de ruimtelijke effecten.
Wel een beetje.. hoe moet ik het zeggen.. 'overprocessed'.

Seal heeft cd's waarin het laag in mijn set nog wel eens moeilijk deed. (nr 9 vd witte cd of nr 2 van 'IV').

asterduc

Zelf heb ik tot op heden nog niets beter gehoord dan de opname van Stockfish. Als gewone Redbook CD bedoel ik dan!!!

Zie mijn inbreng op 14/2/2005 in http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=22705.msg342320#msg342320

Echter geen Pop / Rock, maar toch door de meesten te genieten.

Ed.
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



aMUSEd

#5
Bedankt voor de link (had ik nog niet gevonden ).
Echter weinig gevonden in de genres die ik zoek. :-\

Mark S

Ik vind "Room For Squares" van John Mayer wel erg lekker klinken. Zowel qua opname (punchy en drukvolle drumsound, mooi open geluidsbeeld door de combinatie van electrische en acoustische gitaren) als qua muziek (beetje a la Paul Weller meets Eagle Eye Cherry)

Kronzilla

Sarah Brightman is idd Super  :P
Als het iets dramatischer mag, Nightwish vind ik ook super,das opera met metal samen en bvb the phantom of the opera klinkt super,vooral door de attack op die gitaar,of dead boy's poem...
Emma Chaplin is ook erg lekker, maar is allemaal te zien welk genre je lekker vindt...
Bij mij moet er inhoud in de muziek zitten, Eminem of Rampstein (haha >:D) hou ik niet. Het mag geen negatieve muziek zijn bij mij,maar mag wel dramatisch zijn,maar niet afbrekend.  >:D-muziek is niet aan mij besteed maar zoals het bij vele dingen is,over smaak en kleur valt niet te twisten.

aMUSEd

Wat ik bijvoorbeeld fantastisch vind is Muse (verrassing), Zornik en Placebo.
Maar die cd's klinken niet echt optimaal.. rommelig en relatief vlak.

Lees veel over Sarah Brightman.. zal het eens luisteren. Het is toch geen celine dion muziek :-[?


Richi

De ALR-Jordan CD serie is echt mooi opgenomen: Voices, Guitar en Bass&Drums. Kijk hier maar eens: http://www.kingaudio.nl/index.htm?index/boven.asp&index/menu.htm&audiophile/index.htm

En het is nog mooie muziek ook...  ;)

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roland

Wat je misschien eens zou kunnen beluisteren is A Perfect Circle. Mer De Noms (2000) en Thirteenth Step (2003) klinken bijzonder goed vind ik.
APC heeft vorig jaar ook nog een coveralbum gereleased (eMOTIVe) met o.a. een cover van John Lennon's Imagine, maar die heb ik niet op originele audio cd, dus ik kan moeilijk oordelen over de geluidskwaliteit van dit album.

Mer De Noms is op vele plaatsen trouwens te koop voor 9/10 euro (o.a. FRS).

De zanger van A Perfect Circle is Maynard James Keenan. Hij is ook de zanger van Tool (zie hieronder). APC is eigenlijk een side-project van hem, samen met Billy Howerdel die de muziek schrijft (en nog enkele muzikanten). De nummers zijn prachtig en vooral live is het subliem.


Tool is donkerder/duisterder en minder toegankelijk dan APC en heeft (flink) meer luistertijd nodig.
Ik vind het moeilijk om Tool te beschrijven: muziek is gevoelig, agressief en donker, heeft geweldige riffs, een fantastisch drummer en een geniale zanger. De cirkel is rond (perfect circle  ::) ;)). Je zou bijna denken dat het onevenaarbaar is, maarja ... je moet natuurlijk wel van de muziek zelf houden :D

Van Tool vind ik Aenima (1996) en Lateralus (2001) uitstekend klinken.
Opiate (1992), Undertow (1993) en Salival (2000, DVD met 5 videoclips + CD met enkele live-nrs waaronder Third Eye en You Lied en studionummer No Quarter) zijn ook zeker de moeite waard, maar de geluidskwaliteit van Opiate en Undertow blijft toch wat achter bij Aenima, het klinkt iets rauwer.
Salival is nog wel de moeite waard, maar het zijn grotendeels live-opnamen.

Ik zou als eerste Aenima aanraden en daarna Lateralus.

Roland