tegenvallende zelfbouwsub, wat nu??

Started by Bros, March 22, 2005, 22:25:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Boozer on March 24, 2005, 21:43:29
p.s. wat is de beste manier om de fase juist in te stellen?
Ook daarmee moet je experimenteren, er is niet 1 beste antwoord mogelijk.

Netjes gedaan die tekening trouwens, maakt een hoop meer duidelijk.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bros

zo, de sub is verplaatst naar de plek aan de korte muur. Hij staat nu naast de linker surround speaker, en het resultaat is gigantisch. Ik heb hem nog niet afgesteld, maar het laag is absoluut indrukwekkend. Zojuist heb ik SWII, the chase er even opgezet, en bij het ploffen van de seismic charges begint de bank toch lichtelijk te trillen. De klap in m'n maag is er nog niet (daar is misschien de 10"driver met een 9mm xMax de oorzaak van) maar k moet nu nog gaan tunen. Ik ben iig een stuk blijer! Wordt vervolgd!
Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g

Audiofiel

Goed te horen dat het nu beter klinkt!

Je had hem eerst rechtsvoor, toch? Zit daar soms een deur vlak naast of een groot raam? Kan ook de oorzaak geweest zijn van het slechter draaien van je sub. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Walter_PPK

je zat waarschijnlijk precies in een knoop. Bouw een paar shakers in je bank dan heb je wat meer het tril/impact effect van een grote subwoofer zonder dat je pa&ma stoort.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer