hulp bij samenstellen set

Started by Tinus_, February 13, 2005, 14:26:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tinus_

Huidige opstelling:

Denon AVC-A1SE
Sphinx Project 12 2x
Marantz DV12S2
Front ML Calarity
Center ML Fresco
Rear Visaton Noblesse
Sub ML Descent
Na veel lezen en bezoeken van de VAD beurs wil ik mijn voorsverterking en eindversterking gaan vervangen.

Optie 1
Chord
DSP8000R
SPM2400

Optie 2
Classe
SSP600
CA5200

Optie 3
Parasound
C2
A51

Optie 4
dsp onbekend (Lexicon MC8)??
Pathos cinema X

Zoals de sets hierboven staan omschreven zal het uiteindelijk gaan worden. Dit valt allemaal in beschikbare budget. Nu woon ik zelf in Zeeland en daar heb je niet zoveel keuze mogelijkheden dus zal ik een aantal dealers langs moeten die deze combi's hebben staan om te luisteren.

Ik heb het vermoeden dat het niet de Chord combi gaat worden omdat mijn vriendin die niet zo mooi vind.  :-X Ik ben zelf wel gecharmeerd van buizen geluid dus mijn gevoel geeft aan dat ik naar de Pathos moet gaan luisteren ook al is het een hybride versterker. Nu wil ik ook wel wat DSP mogelijkheden hebben dus om direct mijn Marantz dvd speler op de Pathos aan te sluiten lijkt me ook niets maar wordt het niet een rommeltje als je bv de combi van Marantz, Lexicon en de Pathos op elkaar aansluit??  ???

De Classe en de Parasound processoren hebben beide geen DPLIIx maar hoe belangrijk is dat eigenlijk?

Groetjes Martijn
Rebuilding my HT

stefke42

Hallo Martijn, heb je ondertussen al een jeuze kunnen maken? Ik begrijp trouwens je optie 4 niet echt goed. Je gaat voor een geintegreerde versterker, de Pathos Cinema X en daar wil je een Lexicon MC8 voorzetten. Wat is daar de bedoeling van? Ikzelf heb een MC8 en gebruik de Meridian 558 eindtrap.

Mvg, Stefan
Krell EVO 202 / McIntosh MX122 / McIntosh MC601 / McIntosh MC303 / Pansonic DMP-UB900 / Mark Levinson No 519 / B&W 800 D2 / Tannoy D750 / B&W 805 D4 rears / Sony VPL 520ES / Alphaluxx elect. scherm / Logitech Harmony remote / Zappiti Pro 4K HDR / Samsung 75 inch QLed / Velodyne DD18

Mariusz

Als ik je voorkeur voor buizengeluid zie dan denk ik meteen aan het fluwelen classe geluid :). Is ook mijn toekomst overigens...
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Movievault

#3
De Classe en de Parasound processoren hebben beide geen DPLIIx maar hoe belangrijk is dat eigenlijk?


Parasound heeft wel DPLIIx
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

jaco

DPLIIx is voornamelijk voor 5.1 naar 7.1 te brengen. Dus als je een 5.1 opstelling hebt heb je niet echt DPLIIx nodig denk ik.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Audiofiel

#6
Quote from: tinus20vt on February 13, 2005, 14:26:01
Ik heb het vermoeden dat het niet de Chord combi gaat worden omdat mijn vriendin die niet zo mooi vind.  :-X Ik ben zelf wel gecharmeerd van buizen geluid dus mijn gevoel geeft aan dat ik naar de Pathos moet gaan luisteren ook al is het een hybride versterker. Nu wil ik ook wel wat DSP mogelijkheden hebben dus om direct mijn Marantz dvd speler op de Pathos aan te sluiten lijkt me ook niets maar wordt het niet een rommeltje als je bv de combi van Marantz, Lexicon en de Pathos op elkaar aansluit??  ???
Nou, Martijn, je hebt mooie spullen opgesomd. Ik zou natuurlijk voor de Classé-set gaan, dat is een hele mooie set. De Parasounds ken ik ook goed, maar het klankkarakter daarvan is wat meer Amerikaans. Classé is zowel vriendelijk en vergeeflijk (scherpe opnames) als snel in surround, allemaal fraaie eigenschappen. Een beetje een buizenkarakter, maar wel de controle en de kracht van een transistorversterker.

Maar waren ga je beide opties niet een keer ergens luisteren om te kijken of het karakter je aanstaat?

Quote from: FrankG on March 25, 2005, 09:57:35
Dat klopt als een bus :)
Nee:  het sluit als een bus   of   het klopt als een zwerende vinger.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tinus_

Quote from: stefke42 on March 25, 2005, 00:00:30
Hallo Martijn, heb je ondertussen al een jeuze kunnen maken? Ik begrijp trouwens je optie 4 niet echt goed. Je gaat voor een geintegreerde versterker, de Pathos Cinema X en daar wil je een Lexicon MC8 voorzetten. Wat is daar de bedoeling van? Ikzelf heb een MC8 en gebruik de Meridian 558 eindtrap.

Mvg, Stefan

Zo da's toevallig dat dit topic omhoog geschopt is.

Gisteren is namelijk Wim van Analogue Audio bij mij langs geweest met de Pathos. Deze kan ik nu tot en met woensdag uit proberen. ;D Hij is direct van m'n dvd-speler via 5.1 aangesloten. Als ik er een processor voor zet heb ik dus meerdere mogelijk heden om alles perfect af te kunnen stellen (dit zit ook wel in de dvd-speler maar is echter beperkt).
Rebuilding my HT

Tinus_

Quote from: Audiofiel on March 25, 2005, 10:22:34
Nou, Martijn, je hebt mooie spullen opgesomd. Ik zou natuurlijk voor de Classé-set gaan, dat is een hele mooie set. De Parasounds ken ik ook goed, maar het klankkarakter daarvan is wat meer Amerikaans. Classé is zowel vriendelijk en vergeeflijk (scherpe opnames) als snel in surround, allemaal fraaie eigenschappen. Een beetje een buizenkarakter, maar wel de controle en de kracht van een transistorversterker.


De Classé set staat zeker nog hoog in de lijst, echter het is moeilijk om een dealer te vinden die de SSP600 & CA5200 heeft staan als demo.
Rebuilding my HT