"peak" cd speler

Started by Minguel, March 20, 2005, 16:36:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Minguel

Ik heb mijn cd speler analoog aangesloten op mijn reciever. In het display van de receiver verschijnt van tijd tot tijd de melding "peak"in het rood. Volgens de handleiding van de receiver moet je dan de att knop intoetsen waardoor volgens mij het signaal CD >>receiver wordt verzwakt. Met de att knop klinkt het geluid lang niet zo mooi als zonder att. Andere apparaten hebben hier geen last van.
Als ik cd speler digitaal aansluit, nergens last van.

Iemand hier ook "last"van? Zo ja hoe heb je dit opgelost?
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

Moony

Heeft de cd speler een eigen volume regeling?
Zo ja, kun je eens proberen om deze iets lager te zetten en niet vol open.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Minguel

Helaas heeft de cd geen volume regeling.

Kan het kwaad als aan de cd speler of de reciever als ik ondanks de melding "peak"gewoon doorspeel?
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

wil

Zoek even op dit forum met de zoek-functie. De peak- of att- ledfunctie is eerder behandeld maar weet niet meer de facts er van.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Minguel

Ik had al effe gezocht, maar vind hier tig pagina's. Ik zal morgen verder zoeken.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

graafke

ik heb dezelfde speler maar hoe kun je dat att inschakelen?

jasjenl

Dit is een bekend verschijnsel bij Marantz receivers, ik heb er ook last van op mijn SR 7000 (zelfs heel erg als ik de ingebouwde tuner gebruik). De mooiste oplossing is: zet de receiver op 'source direct'. Dan wordt namelijk het circuit dat last heeft van die 'overbelasting' overgeslagen en klinkt het ook nog eens een stuk beter. Het enige nadeel: je speaker configuratie instellingen werken niet meer, dus als je je fronts op 'small' hebt ingesteld, staan die in source-direct mode altijd op 'large'. Geen probleem als je toch grote fronts hebt, maar als je voor het laag op een sub bent aangewezen, gaat dit truukje niet werken en zul je het met de att knop moeten doen.

Quote from: graafke on March 20, 2005, 21:52:52
ik heb dezelfde speler maar hoe kun je dat att inschakelen?
Dat att is dus een functie van de receiver, niet van de cd speler.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

wil

Quote from: minguel on March 20, 2005, 20:49:05
Ik had al effe gezocht, maar vind hier tig pagina's. Ik zal morgen verder zoeken.
Het was dit topic. Ik geef toe, redelijk onvindbaar  ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Minguel

De att knop zit op de ab van mijn reciever (nummer 5).

Voor mijn laag ben ik aangewezen op mijn sub, dus in source direct zal ik die dan missen.
Ik ga een paar dagen kijken hoe het klinkt met een coxiale kabel. Het vervelende is wel dat de muziek in mijn oren zonder die att functie ingebruik, veel mooier klint.
Anyway, ik zal er denk ik mee moeten leren leven.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

jasjenl

Als je voor het laag ook je sub nodig hebt, zou je je subwoofer ook nog high-level kunnen aansluiten (dus parallel op de luidspreker uitgangen van je versterker), dan kan ie in source-direct alsnog meespelen. Tenminste, zo kan het bij een Rel subwoofer, of dat bij de jouwe ook gaat, weet ik niet.
Maar als ik in je signature kijk, zie ik dat je deze speakers hebt, toch? Het lijkt me dat die toch wel genoeg laag van zichzelf kunnen leveren voor muziek?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

VincentH

Ik heb dezelfde receiver en cd speler en ken het dus ook. Beetje vaag verhaal eigenlijk...
Gewoon altijd je muziek Source Direct draaien ben je er vanaf.
Of wil je graag in surround spelen? dan zit er weinig anders op dan de att knop gebruiken denk ik.
Panasonic 42PZ80 | Denon dbt-1713ud | Humax irHD-5100c
Marantz SR6007 | NAD C390DD | Audiolab 8200CD | Quad 12L, 11L & L-Center  | Canare 4S11 Starquad
Cyrus One | Wharfedale diamond 10.1
Apple MacBook Pro | iPhone SE |  Apple TV 3 | Airport Express

graafke

Quote from: minguel on March 21, 2005, 20:18:20
De att knop zit op de ab van mijn reciever (nummer 5).

vandaar dat ik het niet kon vinden  ;D

Minguel

CD's beluister ik altijd in stereo ;D, surround laat ik voor dvd audio O0. De source direct functie heb ik wel geteld 2 keer gebruikt.
De RF25 leveren op zich wel een redelijk laag, maar het laag vanuit de sub maakt het voor mij compleet. In mijn auto was mijn laag ook pas compleet met een actieve sub.
Zoals ik het nu bekijk, zal ik niet anders kunnen dan de att functie blijvend gebruiken.

Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3