Luisteren bij Blue Eyes

Started by Raphie, March 19, 2005, 22:08:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Ik heb net mijn laptop ingeleverd voor een vaste werkplek ;)

Even weer een ritselen dus ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Quote from: Raphie on March 19, 2005, 23:58:11
Het meten kan ook al met de SP versie, je hebt alleen een DP versie nodig om je metingen te kunnen verwerken, zie de sticky op het AVforum in de TAG sectie

Meten met een RTA-programma kan altijd natuurlijk maar ik denk dat Eisse bedoeld dat in de DP een optie zit bij de TMREQ filters om een testtoon te genereren. Deze kan je stap voor stap per Hz. ten gehore laten brengen maar ook laten lopen van 20 t/m 20000 Hz. Met je DB-meter kom je dan al een heel eind om te checken of je pieken en dalen hebt op verschillende frequenties.
Maar deze sweeps staan ook wel op test cd- en dvd's.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

plasmal

#27
Eisse,

ik heb wel een test cd voor je als je wat wilt meten met een db meter

en als je de resultaten netjes wilt zien in een grafiek kunnen we de Tact rcs 2.0 er ook wel een keer op aansluiten

Quotevoor m'n gevoel een 5dbtje of 5 a 6 op de luisterplek
ik denk niet dat je het daar mee red ;)

gr alex

superleo7

He Blue eyes kast er uit bank wat naar achter en ik denk dat je een eind komt.
Zelf net zon kamer als jij en had het zelfde probleem.
Zowel op mijn luister kamer als woonkamer.
Mijn broer ook met de zelfde speaker als jij had dit ook . Met de bank schuiven en het probleem was opgelost. Hij heeft alleen wat meer ruimte dan wij.
Dempen heeft wel zin maar niet voor dat laag ,geeft wel meer rust in het geluids beeld. Heb op mijn luister kamer achterwand gedempt. Maar loste niet het laag probleem op.
Tja in een woonkamer moeilijk als er ook andere balangen zijn.
maar als ik zoveel geld uit geeft moet het ook perfect zijn en dat kan volgens mij wel bij jou.
veel succes. ;D

jaco

Volgende upgrade gewoon een ander huis  ???

Bas problemen hebben meer mensen. Bij mij is het ook niet helemaal wat het zou moeten zijn..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Quote from: jaco on March 20, 2005, 09:20:38
Volgende upgrade gewoon een ander huis  ???

Bas problemen hebben meer mensen. Bij mij is het ook niet helemaal wat het zou moeten zijn..

Jaco

Precies. Dat is ook mijn houding. sowieso zo ben ik niet een extreme bass addict. Ik hb het ook geaccepteerd, zeker omdat in mijn beleving hier een fantastisch MID en HOOG aanwezig is. Daarbij de enorme hoeveelheid aan detail, de brede stage en extreme 3D hoor je mij niet klagen ;) .

Maar ik ben wel benieuwd waar nu op welke hoeveelheid Hz d "ellende" zit. Zeker nu iemand een getal heeft genoemd, dat moet gechecked worden :D


De kast eruit... Tja, dat is geen optie, maar ik snap waarom je dat zegt. Toen ik mijn set voor een paar dagen in de lengte had gezet (vriendin was een paar dagen weg  >:D ) was het voor mijn gevoel al beter.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Je moet toch anders inrichten als er een box (niet een luidspreker, maar een kooi voor een kind) in de kamer moet staan denk ik...

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Die staat eral. Op de tekening is te keukentafel verder de keuken ingeschoven. In de ruimte die is vrijgekomen tussen de keukentafel en de linkerachter speaker staat de box.

@alex en Martin: Wellicht leuke contest tussen de TACT en de TAG. Eens kijken of ze gelijk meten. Op goede vrijdag ben ik gedwongen vrij ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

plasmal

Eisse,

je kan hem dan in ieder geval proberen, ik weet alleen niet of ik er zelf bij kan zijn

met een test cd weet je ook snel hoe groot de problemen zijn, die geeft alleen geen oplossing
(misschien wel veel goedkoper ;D)

gr alex

blue-eyes

Het is zeker goedkoper als je er niet bij bent, dat onderstreep ik volledig ;D  >:D

Nee, het apparaat komt hier niet in huis zonder dat je erbij bent ;) . Je zal het wel druk hebben met werk neem ik aan, de zon schijnt hier goed, droogt goed, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey