47Labs: Ja of Nee?

Started by Raphie, March 18, 2005, 14:54:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Mijn handen jeuken, maar ik doe het NIET...  ;D

reMC

#176
Quote from: garmtz on September 13, 2005, 14:30:54
Mijn handen jeuken, maar ik doe het NIET...  ;D

Haha, je spreekt vast voor mij ;D

Beetje offtopic: weet je al wat van die dac-vergelijking?

garmtz

Quote from: reMC on September 13, 2005, 14:33:02
Beetje offtopic: weet je al wat van die dac-vergelijking?

Nee, ik denk dat de Audio Mirror nog niet binnen is...

Joep

Quote from: reMC on September 13, 2005, 14:22:12
Ik post daar niet meer. Bovendien hoorde ik het van onze forum-collega Proprius..;)

That'll be me. Thank you.  ;D

Ik had daar laatst weer wat gepost. Geen enkel merk genoemd, maar het leek net alsof ik naar een ban aan het solliciteren was, ZO snel kreeg ik een negatieve reactie....


Joep

Quote from: garmtz on September 13, 2005, 14:30:54
Mijn handen jeuken, maar ik doe het NIET...  ;D

Lezen kan natuurlijk geen kwaad. Ik denk dat het vanaf vrijdag interessant wordt. Tenminste voor diegenen die weten dat reMC, 47 Labs en ikzelf daar niet echt op handen gedragen worden. >:D


Hirogen

Ik geloof best wel in de filosofie van 47Labs maar zou zelf dan vanwege de veelal hoge prijzen eerst kijken naar een merk als Audio Zone met bijvoorbeeld de Amp-1 ofzo. Ongeveer dezelfde filosofie maar lagere prijzen.

Schijnt erg goed te klinken die Amp-1:

http://www.6moons.com/audioreviews/audiooasis/audiozone.html

FrankB

Quote from: Hirogen on September 16, 2005, 01:03:48
Ik geloof best wel in de filosofie van 47Labs maar zou zelf dan vanwege de veelal hoge prijzen eerst kijken naar een merk als Audio Zone met bijvoorbeeld de Amp-1 ofzo. Ongeveer dezelfde filosofie maar lagere prijzen.

Schijnt erg goed te klinken die Amp-1:

http://www.6moons.com/audioreviews/audiooasis/audiozone.html

Volgens mij heeft ReMC de Amp-1 vergeleken met zijn 47Labs en die haalde het toch bij lange na niet. Dezelfde filosofie hanteren hoeft natuurlijk niet tot hetzelfde resultaat te leiden ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Quote from: FrenkB on September 16, 2005, 08:54:29
Volgens mij heeft ReMC de Amp-1 vergeleken met zijn 47Labs en die haalde het toch bij lange na niet. Dezelfde filosofie hanteren hoeft natuurlijk niet tot hetzelfde resultaat te leiden ;)

Ik heb er een kort verslagje over geschreven ja. Nog korter: de Amp-1 is o.k. maar uiteindelijk echt te scherp over het hele bereik, onrustiger en mist bovendien de mooie rijke klankkleuren van de Shigaraki al, laat staan de Gaincard.

Peter Daniël is in het begin trouwens uitgegaan van iets andere concepten rondom het minimalisme. Zo heeft hij, omdat het theoretisch beter zou zijn, eerst een inventerende Gainclone gebouwd maar na veel luisteren en wat hulp kwam hij er toch achter dat niet-inverterend, zoals 47labs het ook bouwt, beter klinkt. Zo waren er nog meer dingen die hij anders dan 47labs wilde doen, maar zijn nieuwste kloon is eigenlijk qua opbouw (niet lay-out!) hetzelfde als de Gaincard, klinkt het beste volgens hem :)

Ik kan zijn nieuwste kloon (Patek) die weer volgens een x aantal recensenten beter zou zijn dat de Gaincard helaas niet lenen en vergelijken. Ik zou hem dan moeten kopen...

Hirogen

Quote from: FrenkB on September 16, 2005, 08:54:29
Volgens mij heeft ReMC de Amp-1 vergeleken met zijn 47Labs en die haalde het toch bij lange na niet. Dezelfde filosofie hanteren hoeft natuurlijk niet tot hetzelfde resultaat te leiden ;)

Oh okay dat wist ik niet maar dat is okay want dan heeft'ie dus een goede en weloverwogen keus gemaakt.  :)

henkt1

Ik heb niet de gehele discussie gelezen en van techniek heb ik ook niet al te veel verstand.
maar....

Kennis en goede ideeen (en dus zo'n 47 labs creeren) mag toch ook beloond worden?

Verder is het vrije markt werking. Als de maker voor 100 euro aan spullen (de JUISTE spullen op de JUISTE manier) in elkaar weet te zetten dan mag ie daar zelf voor vragen wat ie wil.  Zeker als het resultaat (schijnbaar, heb het nooit gehoord) goed blijkt te zijn. Goede ideeen mogen beloond worden!

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Brandon

Via een Duitse winkel kun je dit kabel-pakket van 47 Labs (de 4708) kopen. Op zich een koopje natuurlijk.....en zo heb je hoe dan ook genoeg kabellengte....(deed Kimber dit maar....)

Groeten

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

citac

Heb zelf de AMP-1 en kan de bevindingen van Remko niet helemaal delen.
De verschillen zijn gering ,denk wel dat de Gaincard de betere is ,
t.o.v. van de Shigaraki weet ik het niet ,want nooit gehoord.
Maar dat de AMP-1 te scherp klinkt kan ik niet beamen.
Heb beide versterkers  op meerdere luidsprekers gehoord.
Kwa prijs/kwaliteit vind ik de AMP-1 duidelijk beter.
De AMP-1 heb ik nog aan iemand ter demo meegeven.
Verbonden met zijn Thiel 2.2 , was het geluid het mooiste wat tie tot nu toe had gehoord ,vooral het mid en hoog .
Nou weet ik niet welke versterkers hij in het verleden allemaal gehoord heeft ,maar het zegt toch iets.
Alleen het vermogen was wellicht niet voldoende om op concertniveau te spelen vreesde hij , hoewel hij het niet uitgeprobeerd had , had max. niveau op 12 uur.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

sandervg

Kijk eens op de website van 47labs: er is een nieuwe review aan toegevoegd waarin de gaincard o.a. is vergeleken met ik geloof de duurdere broer van de AMP-1. De gaincard is hier tov de concurrentie (volgens deze review!) overpriced.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reMC

Quote from: sandervg on January  1, 2006, 14:29:48
Kijk eens op de website van 47labs: er is een nieuwe review aan toegevoegd waarin de gaincard o.a. is vergeleken met ik geloof de duurdere broer van de AMP-1. De gaincard is hier tov de concurrentie (volgens deze review!) overpriced.

Ja maar lees de review eens goed. Er wordt geen woord gerept over natuurlijkheid, echtheid, klanken etc.. Natuurlijk is dat allemaal subjectief maar toch. Ik heb weinig aan zo'n review, als ik lees dat de Patek onder andere meer push in het midden heeft (of iets dergelijks) dan denk ik eerder aan Krell en dat is mijn smaak niet. TOCH ben ik zeer benieuwd en wil ik de versterker eigenlijk hier zien te krijgen. Met eerdere reviews van 6moons was ik het in ieder geval niet eens.

sandervg

Mee eens... het heeft me wel benieuwd gemaakt naar deze versterker, maar ik ben volstrekt gelukkig met m'n gaincard  ;D
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

victor11

Ik heb de Gaincard beluisterd (in een volledige 47 labs set) en voor mij is het een pracht van een versterker. Het feit dat je met zo weinig componenten en een zo korte signaalweg een zo muzikaal geluid kan voorbrengen is voor mij het bewijs dat Junji Kimura tot in het kleinste detail weet hoe een versterker ontworpen moet worden. Nou draai ik voor 90+ % klassiek en dat schijnt goed te matchen.

De prijs van de versterker vind ik niet te hoog. De power supply, die kost kapitalen. Ik heb hem uiteindelijk niet genomen vanwege de praktische zaken die al genoemd werden. Ik draai als hoofdset met Lindemann/Living Voice/Nordost en die combinatie levert een natuurlijk, rustig en muzikaal geluid op wat zelfs naar een hele dag luisteren nog niet verveeld.

Neemt niet weg dat er ook nog een luisterset in de slaapkamer moet komen en ik betrap mij erop dat ik toch zo nu en dan overweeg om er een te kopen.
Een beter compliment kan je voor een audio component niet geven denk ik


Stereo: New Audio Frontiers Supreme 300B Special Edition | Lindemann 820S | Avantgarde Acoustics Uno

Ejorne

Auw!

Dat doet zeer zo'n schop...

:P