47Labs: Ja of Nee?

Started by Raphie, March 18, 2005, 14:54:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Op verzoek van Remko een seperaat topic over dit controversiele ontwerp.

VRAGEN:
Rechtvaardigt de componentprijs van 47Labs de de verkoopprijs?
Is Prijs/kwalteit alleen componenten om mag 80% v/d prijs "performance" zijn?
Als het performance is, wat doet een 47Labs dan meer/minder dan een conventionele versterker?
Waarom zou ik niet zelf met €100 euro aan onderdelen van de Conrad een GainClone bouwen?

Ik hoop op een leuke / eerlijke discussie met goede argumenten ;D
JBL PRX Power!

bmateijsen

@Raphie.... ik denk dat je zelf eens 47labs zou moeten gaan luisteren...  ;)

FrankB

Dit is de dubbelpost hoor Bjorn ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Nee hoor.. die andere zit al dicht ;)

FrankB

Quote from: bmateijsen on March 18, 2005, 14:58:48
Nee hoor.. die andere zit al dicht ;)

;D ;D

true, maar je weet wel wat ik bedoel ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Johnny_Bravo

Ik heb een tijdje getwijfeld over de aanschaf van de 4719 kabel....

Schijnt erg onhandig te zijn qua plaatsing, maar wel schitterend geluid (van horen zeggen)

Bart_M

Het eindresultaat verantwoord het bedrag.
Niet de gebruikte componenten.

Harry HT

Voordat je antwoord geeft

Lees je hier even in.  ;D
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Raphie

#8
Quote from: bmateijsen on March 18, 2005, 14:56:26
@Raphie.... ik denk dat je zelf eens 47labs zou moeten gaan luisteren...  ;)

Bjorn, Het gaat in dit geval niet of het goed klinkt (daar ben ik van overtuigd!) maar meer hoe iemand tot zo'n belachelijke prijsstelling kan komen voor zo'n handje componenten, d.m.a.w. kostte zo'n gaincardje 500 euro dan had ik er best eentje voor stereo bij willen hebben.

Ik zou de test wel een willen doen:
voor je neus staan 2 dozen, je mag maar een van de 2 meenemen, de eerste is een Gaincard, de 2e is een ehhm Classe stereo pre/pro, welke doos zou jij pakken?
JBL PRX Power!

Bart_M

Simpel, degene die het beste klinkt.
Dat is toch echt een no-brainer ???

bmateijsen

Quote from: Krunk on March 18, 2005, 15:20:50
Simpel, degene die het beste klinkt.
Dat is toch echt een no-brainer ???

Voor mij is dat ook makkelijk.... ik ga niet voor looks (hoewel als ht er mooi uit ziet is het wel een plus)

Raphie

Ik zou de voor de Classe gaan, maar ja smaken verschillen. Nogmaals de Gaincard zal geen slechte versterker zijn, maar ik vind het meer een zondagmiddag zelfbouw projectje uit de Electuur.  Misschien maar eens een shootout tussen een Card & Clone organiseren? zou toch verassend zijn als je voor 2.5% van de kosten hetzelfde resultaat bereikt. ? dan is dus de vraag waar de "MAGIE" zit die 97.5% marge verantwoord?
JBL PRX Power!

Leonard Shelby

Quote from: Raphie on March 18, 2005, 14:54:16
VRAGEN:
Rechtvaardigt de componentprijs van 47Labs de de verkoopprijs?
Ja, bij geen enkele Highend fabrikant is de componentprijs hetzelfde als de verkoopprijs. Waarom zou dat bij 47 Labs anders zijn
Quote
Is Prijs/kwalteit alleen componenten om mag 80% v/d prijs "performance" zijn?
Het gaat 100% om performance. Hoe dit gedaan wordt vind ik totaal onbelangrijk
Quote
Als het performance is, wat doet een 47Labs dan meer/minder dan een conventionele versterker?
Snelheid, precisie, plaatsing.....Er naar gaan luisteren is het antwoord. Misschien is het niets voor jou... kan best. Ik verzet me vooral tegen het principe dat het met een handje onderdelen van 100 euro niets kan zijn.
Quote
Waarom zou ik niet zelf met €100 euro aan onderdelen van de Conrad een GainClone bouwen?
Ja waarom doe je dat niet??? Je kunt prima resultaten krijgen op die manier (afhankelijk van hoe handig je bent) Voor zijn geld prima.... maar het geluid zal niet hetzelfde zijn als een 47 Labs. Je zal wel een eind in de buurt kunnen komen.

wil

De vraag "welke van de twee dozen pak je" kan je ook alleen maar stellen als iemand beide dozen ook daadwerkelijk voor je neus zet. Classé is een merk dat redelijk bekend is voor de consument die verder kijkt dan de MM. Voor 47labs moet je al veel meer moeite doen om het merk te kennen, laat staan te beluisteren. Dus eerst de dozen neerzetten en dan zien we wel verder.  ;D
Als ik dan mag luisteren en ik vind de 47labs mooier, dan doe ik die.
Looks? Smaken verschillen. Ik vind de 500-serie van Meridian echt heel erg lelijk. Plastic vind ik het.  :-X Maar ja, het klinkt wel goed...  :o
Verder maakt dat als iets als 47labs, maar ook zelfbouwprojectjes uit de electuur heel goed klinkt, meer iets zegt over de vele dogma's die heersen over dat een component robuust en zwaar moet zijn. Nog steeds wordt het gewicht van een versterker vermeld bij het aanprijzen ervan. Dat zegt dan blijkbaar net zoveel als het wattage zonder verdere specificaties.  ::)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Raphie

Quote from: Leonard Shelby on March 18, 2005, 15:40:04
Ja, bij geen enkele Highend fabrikant is de componentprijs hetzelfde als de verkoopprijs. Waarom zou dat bij 47 Labs anders zijnHet gaat 100% om performance. Hoe dit gedaan wordt vind ik totaal onbelangrijkSnelheid, precisie, plaatsing.....Er naar gaan luisteren is het antwoord. Misschien is het niets voor jou... kan best. Ik verzet me vooral tegen het principe dat het met een handje onderdelen van 100 euro niets kan zijn.Ja waarom doe je dat niet??? Je kunt prima resultaten krijgen op die manier (afhankelijk van hoe handig je bent) Voor zijn geld prima.... maar het geluid zal niet hetzelfde zijn als een 47 Labs. Je zal wel een eind in de buurt kunnen komen.

Heb jij zelf ook een Gaincard?
JBL PRX Power!

vtuinen

Niet weer he ?

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=179.msg7459#msg7459
http://forum.hifi.nl/index.php?act=ST&f=16&t=11651&hl=harikiri&s=5d7c8a7b6f803702f327caefe85fc787

De een vindt dat ding het toppunt van een prijs-kwaliteit verhouding en verdedigt dat te vuur en te zwaard. De anderen vinden het way overpricede slecht gefabriceerde pruts dingen.

Op hififorum loopt ook al een voorstel tot een luistersessie maar dat is er voorzover ik weet [nog] niet van gekomen.

Erik
Equipment check my avatar

Leonard Shelby


wil

De vraag:

Quote from: Raphie on March 18, 2005, 14:54:16
Op verzoek van Remko een seperaat topic over dit controversiele ontwerp.

VRAGEN:
Rechtvaardigt de componentprijs van 47Labs de de verkoopprijs?
Is Prijs/kwalteit alleen componenten om mag 80% v/d prijs "performance" zijn?
Als het performance is, wat doet een 47Labs dan meer/minder dan een conventionele versterker?
Waarom zou ik niet zelf met €100 euro aan onderdelen van de Conrad een GainClone bouwen?

Ik hoop op een leuke / eerlijke discussie met goede argumenten ;D


Het antwoord:

Quote from: René van Es
Opvallende zaken waren de enorme transparantie, niet waarneembare vervorming, de puurheid in de weergave, wel het vermogen ver in de diepte weer te geven maar minder in de breedte, de snelheid en de dynamiek omvang.
...
Quote from: René van Es
Vergeet wat erin zit. Ga niet prijskaartjes aan hoeveelheid componenten hangen, dat is zinloos. Het is mij bijvoorbeeld een volslagen raadsel hoe je met zo weinig componenten twee grote speakers zo hard kunt laten werken zonder ooit gas te kort te komen. Maar toch gebeurt het. Geniet eenvoudig weg van de weergave.

;D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

garmtz

Ik heb het ding WEL beluisterd en deze versloeg op punten mijn Chord eindversterker (hoewel ik 'overall' de Chord prefereer). De Shigaraki kost €2000 en de Chord €9000. Je kunt dus zeggen dat de Shigaraki dus op hetzelfde niveau presteert (op vriendelijke speakers, dat moet erbij gezegd) dan de 4,5x duurdere Chord. Ik vind dat value-for-money...

Zie dit soort produkten als 'perceived value': het ding presteert ver boven zijn prijs (ik ken geen versterker van €2000 die er in de buurt komt, alle andere versterkers klinken gekleurd, grainy en vaag en traag in vergelijking)! Dat er 'troep' inzit is wel een overweging, maar een persoonlijke: de één vindt het belangrijk, de ander niet.

Ik vind het ook wel opmerkelijk hoe vel de tegenstanders van 47 Labs zijn. Misschien toch wat sexueel gefrustreerd??  ;D

Raphie

JBL PRX Power!

beunky

Je bent ook bekend met de andere juichverhalen van Van Es?
Die man is (het spijt me het te moeten zeggen) gewoon een karikatuur van zichzelf.
Hij zet zichzelf keer op keer voor schut met zijn uitermate ridicule reviews.
Als je een écht goede recensie wilt hebben zou je er bijvoorbeeld eentje uit The Absolute Sound of Stereophile kunnen nemen, die zijn tenminste nog aardig onderbouwd. Maar een recensie zegt mij helemaal niets.
Overigens, en daar blijf ik op hameren, het gaat hier nadrukkelijk NIET over de geluidskwaliteit van het ding.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Quote from: Garmt on March 18, 2005, 16:08:27
Ik vind het ook wel opmerkelijk hoe vel de tegenstanders van 47 Labs zijn. Misschien toch wat sexueel gefrustreerd??  ;D

De vellen hangen erbij ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Quote from: Garmt on March 18, 2005, 16:08:27
(op vriendelijke speakers, dat moet erbij gezegd)

Das dus juist hét grote probleem met dat ding, je bent beperkt in je keuze.
Echter, en dat lijkt me buitengewoon boeiend, we (reMC, Proprius, Kermitje en ik) gaan een vergelijking doen op Kermits ESL 63's. Die zijn versterkervriendelijk en zeer transparant van karakter, met andere woorden die laten precies horen wat je er aan hangt.
Ik ben daar wel zeer benieuwd naar :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Quote from: beunky on March 18, 2005, 16:12:25
Das dus juist hét grote probleem met dat ding, je bent beperkt in je keuze.
Echter, en dat lijkt me buitengewoon boeiend, we (reMC, Proprius, Kermitje en ik) gaan een vergelijking doen op Kermits ESL 63's. Die zijn versterkervriendelijk en zeer transparant van karakter, met andere woorden die laten precies horen wat je er aan hangt.
Ik ben daar wel zeer benieuwd naar :)

Dat zijn de interessante vergelijkingen!! Ik ben zeer benieuwd. Weten jullie al welke andere versterkers meedoen?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Raphie

Quote from: Garmt on March 18, 2005, 16:08:27
Ik heb het ding WEL beluisterd en deze versloeg op punten mijn Chord eindversterker (hoewel ik 'overall' de Chord prefereer). De Shigaraki kost €2000 en de Chord €9000. Je kunt dus zeggen dat de Shigaraki dus op hetzelfde niveau presteert (op vriendelijke speakers, dat moet erbij gezegd) dan de 4,5x duurdere Chord. Ik vind dat value-for-money...

Zie dit soort produkten als 'perceived value': het ding presteert ver boven zijn prijs (ik ken geen versterker van €2000 die er in de buurt komt, alle andere versterkers klinken gekleurd, grainy en vaag en traag in vergelijking)! Dat er 'troep' inzit is wel een overweging, maar een persoonlijke: de één vindt het belangrijk, de ander niet.

Ik vind het ook wel opmerkelijk hoe vel de tegenstanders van 47 Labs zijn. Misschien toch wat sexueel gefrustreerd??  ;D

Garmtz Toch prefereer je overall de Chord? Leonard wat is jouw reden dat je Gaincard niet hebt gekozen?

JBL PRX Power!