Lord of the Rings

Started by searcher, July 22, 2002, 12:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

Hoi,

Ik ben even benieuwd waar jullie de Lord of the rings eventueel gaan bestellen?"( regio 2 EN/OF regio 1)
Wat zijn de verwachtingen of zekerheden m.b.t de beeldkwaliteit?

Er schijnt ook een 4 disc editie in December uit te komen alleen de extra's schijnen weer iets anders te zijn als bij de 2 disc versie. ???

 m.v.g Searcher




dick

Er komen inderdaad redelijk wat versies uit van LOTR. Aangezien ik DOL ben op extra's, ga ik lekker wachten op de 4 disc editie.


Henk

De versie die in augustus verschijnt bevat de bioscoopversie en een aantal extra's.

De 4 disc versie (die trouwens al in November verschijnt) bevat de 'Director's cut' en deze duurt een half uur langer. Daarnaast krijg je een DTS-ES soundtrack (de 2 disc versie is Dolby Digital) en een hele sloot extra's (die 'anders' zullen zijn als die op de 2 disc versie).

Daarnaast komt er van de 4 disc versie ook nog een 'Collector's Edition' met een mooiere doos en wat prullaria (o.a. een paar boekensteunen). Hiervan komen er 'maar' 5000 in Nederland uit.

Zelf wacht ik wel op de 4-disc versie, echter zonder de pruldingen. Ik denk dat ik daarbij voor de Nederlandse R2 versie ga.

patrick_vdb

Searcher,

Heb afgelopen de huurversie gezien (R2) en kan je vertellen dat beeld en geluid werkelijk goed zijn.

Muv af en toe lichte EE is het beeld echt prachtig en het geluid (DD-EX) is van zeer goede kwaliteit in zowel de rustige scenes (heerlijk subtiel) alsook de actie scenes.

Wat betreft beeld/geluid zal er geen verschil zijn met de eerste verkoopversies. De latere verkoopversie kreeg inderdaad ipv een DD-EX een DTS-ES track.

Mvrgr

Patrick

Robbo

Ik wacht even op de recentie van de R1 2-disc versie. Als de DD track goed is koop ik die denk ik. Eigenlijk zou ik liever de DTS versie hebben, maar de extra interesseren me niet zoveel. Dus om daar nou (veel) meer geld aan uit te geven.....

Maar ik hoef niet perse het als eerste te hebben, november is ook nog vroeg genoeg, dus wie weet.


searcher

Ik ben een liefhebber van DTS en ik zal op deze versie wachten.
Tegen die tijd komt de 2 disc versie zeker in het tweede hands aanbod voor of met een lagere nieuwprijs.

De trend om even te wachten met een aanschaf van een nieuw produkt lijkt ook naar mijn mening op te gaan voor dvd's.
Bedankt allen voor jullie reacties.


 m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

#6
Ik wacht op de 4 DVD versie in November, zie tussendoor wel de film uit de winkel voorraad te lenen  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Stevie

Hmm de extraas op de discs zijn niet hetzelfde. Dus ik heb beide versies maar besteld ;D
.signature: file not found

searcher

Wat is het beeldformaat voor regio 2 toch geen 4:3 hopelijk?

                                       m.v.g Searcher



jeroen_B

De regio 2 komt in 2 versies uit.
De fullscreen en de widescreen versie.
Even opletten dus wat je bestelt.

jeroen

patrick_vdb

Ik meende dat ze dit idee weer hadden laten varen en alleen de film alleen OAR uitbrengen?

Mvrgr

Patrick

Henk

Regio 2 krijgt alleen widescreen versies, in het Regio 1 gebied heeft men de keuze tussen een widescreen versie en eentje in full-screen.

martin

ik denk dat je hem voor die € 16.99 niet kunt laten liggen. in november koop ik dan wel die 4 disc versie hopelijk voor ook een mooi prijsie.

Robbo

#13
Ik heb begrepen dat het verschil tussen de twee 4-disc editions de beeldjes zijn. Klopt dit ?

Trouwens zijn die beeldjes wel de moeitje waard, of is het (plastic) troep?


Thanks,
Rob
 

jeroen_B

Plaat je van de boekenstandaards (beeldjes)



Bij versie 3 zit ook nog eens de national geographic docu beyond the movie
jeroen

martin

Je kan ze ook gebruiken als DVD-steunen, ziet er wel leuk uit.

Robbo

Ja ziet er inderdaad wel kewl uit :




 8)



dick

Toch vind ik 30 euro voor een boekensteun (prijs verschil tusen de beide versies) toch een boel geld..Overigens is het volgens mij nog niet zeker dat de docu. van NGC erbij zit, schijnen ruzie te maken over rechten ofzo..

Groet!

martin

€ 30 verschil :o wat gaat die 4 disc versie kosten dan ???

dick

#19
Er worden 2 versies uitgegeven van de 4 disc editie. 1 kost 39,99 en de andere 69,99. (bij dvdzone2.com tenminste) Het enige verschil is dat de dure versie een boeken steun heeft. En misschien een extra DVD van NGC, maar dat is nog niet zeker.

Overigens bevat deze een DTS 6.1 track! <wist ik niet> en de 2 disc DD 5.1.

martin

Tja het blijft een dure hobby....nou ik zie het allemaal wel tegen die tijd.
eerst maar eens vanavond naar die film kijken.

searcher


Quote from: martin on August  8, 2002, 16:38:49Tja het blijft een dure hobby....nou ik zie het allemaal wel tegen die tijd.
eerst maar eens vanavond naar die film kijken.

Martin jij woont toch in de omg Rotterdam bij Correct is de 2 disc versie regio 2 17,00 euro evenals bij MM.
Toch niet verkeerd. ;)

 m.v.g searcher



dick

QuoteMartin jij woont toch in de omg Rotterdam bij Correct is de 2 disc versie regio 2 17,00 euro evenals bij MM.
Toch niet verkeerd

Maar als je vervolgens besluit, de 4 disc versie toch wel erg aantrekkelijk te vinden, wordt de hobby alleen maar duurder! Ik wacht in ieder geval toch maar tot November.. Die boekenhouder hoeft van mij niet. 39 euro vind ik een hele redelijke prijs..

Wallie

Die boekensteun hoeft van mij ook niet, ik wacht ook wel lekker op de 4disc versie, en ik leen de 2 disc versie wel van iemand. Kan ik LOTR toch nog even zien ;D

MVG Jeroen

searcher

Quote from: Wallie on August  8, 2002, 22:59:17Die boekensteun hoeft van mij ook niet, ik wacht ook wel lekker op de 4disc versie, en ik leen de 2 disc versie wel van iemand. Kan ik LOTR toch nog even zien ;D

MVG Jeroen

Maar de extra's op de 2 discs versie verschillen met die van de 4/5 discs.
De boekensteunen hoeven van mij ook niet maar beidde versies maken het aardig compleet.
Enne sorry hoor maar ik soms toch de ondertitels nodig tja :-[

 m.v.g Searcher