avi bestanden op een dvd schijf zetten

Started by THX-UltraII, March 18, 2005, 13:11:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

als ik een 7tal avi bestanden van 500mb op een dvd schijfje wil zetten doe ik nu het volgende:
ik zet via dvd2avi de bestanden om maar dan is 1 bestand van 500mb ineens +- 4.2gb.
Kan ik met nero gewoon direct de avibestanden op een 4.7dvdschijfje zetten zodat mijn dvdspeler toch gewoon goed afspeelt? O0

Oracle

Behalve als je een Divx-speler hebt (bv. de Kiss spelers) dan kun je geen Avi's afspelen met een gewone dvd-speler.

Wat dvd2avi (waarschijnlijk) doet, is het omzetten van een avi bestand naar vob (=dvd formaat) zodat het wel gelezen kan worden door je speler.

Wat eventueel wel zou kunnen is met een programma als Pinnacle Studio of Adobe Premiere alle avi's in een project te zetten, en hiervan 1 dvd te branden. Alleen zul je dan wel bagger kwaliteit krijgen, want dan wordt de divx omgezet naar mpeg2, en dat is bij lage bitrates lang niet zo mooi.

Groet,
Mark

wh-vanderpost

Zijn de AVI bestanden wel Divx, of zijn het bestanden die binnengehaald zijn vanaf bijvoorbeeld een camcorder?
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Mr. Anderson

#3
AVI bestanden kunnen divx zijn. Ik weet niet of dat van een digitale camcorder komt (geen ervaring mee).

Wat jouw bestanden betreft en mocht je ze willen omzetten naar dvd: Ik denk niet dat het zin heeft om een avi bestand met die grootte om te zetten naar een mpg2 bestand met een formaat van bijna een hele dvd. Je wint er weinig mee. Probeers eens wat met je instellingen te spelen. Volgens mij heb je dan aan 1Gb MPG2 meer dan genoeg (ik denk teveel)MET dezelfde kwaliteit. En ik zou geen Nero gebruiken voor het omcoderen van een avi bestand. Probeer het eens met TMPGenc of Canopus. Succes.

cheers