Traaaaaagggg!!!

Started by Spacebass, January 30, 2005, 01:46:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Is ook de leessnelhied de helft of alleen schrijven?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

Alleen het schrijven  :(

Erik

en hij staat op 4bit elk of een kopie op de 2e schijf schrijven?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

Hoi erik,

dit is het enige wat er ingesteld kan worden:

Erik

raid 0 is striping dus dat zou 2 x snel moeten zijn als een enkele schijf.
sorry kan je dus niet helpen

ps je weet dat als er een probleem optreed op 1 van de schijven, je je data voor altijd kwijt bent op beide schijven?

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spacebass

Klopt, tis eigenlijk alleen bedoeld voor games en videoediting, niet echt schokkend dus  ;)

blijft vaag dus....

Kjelt

Hoi ik denk niet dat dit het is maar je weet maar nooit:
ik las op toms hardware een artikel over raid5 PCI kaarten en software. De meeste deden enkele uren tot tien uur over het compleet configureren van het raid systeem maar er was ook een pakket waarbij je meteen ermee kon werken alleen werd dan op de achtergrond de configuratie uitgevoerd. Lezen ging daarbij op de volle snelheid maar schrijven was afhankelijk hoever de configuratie was uitgevoerd.

Jouw verhaal deed me daar aan denken maar ik neem aan dat je nu een aantal dagen verder bent het hele ding wel geconfigureerd (geformateerd en geindexeerd) zal zijn?

Spacebass

#57
Hoi Kjelt,

Dat lijkt wel verdacht veel op mijn verhaal ja  :o

Er zijn 3 on board RAID controlers (2x SATA + 1 X IDE), maar juist degene waar het om gaat (IDE 133) kan alleen RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, JBOD, en gewoon IDE aan..

Zal eens naar dat artikel zoeken, wie weet!
Heb ASUS ook al een support vraag toegestuurd, dus ik hoop via hen ook wat duidelijkheid te krijgen.

Ik heb al een hoop zaken uitgeprobeerd (Stripe en allocation unit size) maar niets bood tot heden soelaas (vandaag ook weer een aantal zaken uitgeprobeerd. Dus echt lang bestaat de raid nog niet in deze vorm)

Bedankt voor je meedenken  O0