Apple werkt aan tweeknops-muis

Started by Erik, March 16, 2005, 17:38:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cylon

yup, maar een 2 knops muis heb ik al wel onder de knie (hand) hoor  ;)
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

hillie

Inderdaad Xerox heeft de muis in combinatie met de eerste Windows (grafische gebruikersinterface)  geintroduceerd.

Audiofiel

Quote from: hillie on May  4, 2005, 11:29:58
Inderdaad Xerox heeft de muis in combinatie met de eerste Windows (grafische gebruikersinterface)  geintroduceerd.

Bedoel je Windows 64?  ;D ;D

Sorry Hillie, heb je het topic wel helemaal doorgelezen? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hillie

Ja hoor, ik heb het doorgelezen. In een biografie van Douglas Engelbart staat dat de computermuis en gebruikersinterface, zoals we die nu kennen, ontwikkeld is door Xerox. En wel door de mensen die samenwerkten met Douglas Engelbart. Al was Douglas Engelbart de uitvinder van de muis en het grafische positioneringssysteem, Xerox heeft er vorm aan gegeven zoals we die nu kennen. IBM, Apple en later ook Microsoft hebben dit idee overgenomen. Douglas Engelbart is zijn eigen weg gegaan, zonder al te veel succes. De credits gaan naar Xerox.

Peppi

Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Audiofiel

Quote from: hillie on May  4, 2005, 13:03:14
Ja hoor, ik heb het doorgelezen. In een biografie van Douglas Engelbart staat dat de computermuis en gebruikersinterface, zoals we die nu kennen, ontwikkeld is door Xerox.
Ontwikkeld is toch heel wat anders dan wat je eerder zei:
Quote from: hillie on May  4, 2005, 11:29:58
Inderdaad Xerox heeft de muis in combinatie met de eerste Windows (grafische gebruikersinterface)  geintroduceerd.
Introduceren betekent als eerste voorstellen. Dat heeft Douglas kennelijk gedaan (in 1964), niet Xerox (in 1973). En Xerox heeft niets te maken met de eerste versie van Windows. Het commerciële succes is gekomen doordat Apple in 1983 de Lisa introduceerde.

De credits gaan dus wel degelijk naar Apple. Of naar Douglas. Sorry.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Randal

#31
Hoi,

Apple's reden voor een 1-knops muis:
Quote"Some mice have two buttons. Macintosh has one. So it's extremely difficult to push the wrong button."
Zie orginele advertentie.

Waarom nu twee? Kan je nu niet meer verkeerd drukken dan ?!  ::)
=> Ha,ha.. het komt ook zo vaak voor dat ik de verkeerde knop indruk...  ;) ;D

Er staat wel 'extremely difficult' en niet 'impossible', het blijft natuurlijk mogelijk dat je per ongeluk op de power-knop drukt!  O0

Mvg,
Randal