Apple werkt aan tweeknops-muis

Started by Erik, March 16, 2005, 17:38:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Het is ongelooflijk maar waar! Apple komt met een wereld uitvinding ;D

Een muis met 2 knoppen  :o    Wat komt hierna? een scrollwiel   >:D

-------------------------
Volgens insiders is intern de knop bij Apple nu om en zou de eenknopshegemonie doorbroken gaan worden, schrijft AppleInsider. Doorgaans goed ingelichte bronnen beweren dat Apple koortsachtig werkt aan een tweeknops optisch draadloos knaagdier, met als doel een grotere hap uit de Windows-koek te kunnen nemen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Nog een jaar en ze komen met de eerste windows machine :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Leonard Shelby

Ach het wordt tijd dat ze eens wat terug jatten....

De 2e muisknop en het scrolwieltje wordt toch algemeen gezien als 1 van de weinige, oorspronkelijke ideeën van Microsoft. De rest hebben ze gejat van Apple.

Het is dus een beetje als een fiets jatten in Duitsland  ;D

Audiofiel

Ik geloof er vooralsnog niet zo in. AppleInsider.com is niet de meest voorspellende geruchten-site. Er zijn tal van bedrijven die al muizen hebben voor de Mac. Ik heb zelf hier in mijn rechterhand bijvoorbeeld The Mouse van MacMice en dat is gewoon de Apple muis maar dan met twee buttons en een scrollwheel. En ze hebben ook de draadloze variant. Dit zijn muizen die vrijwel dezelfde look-and-feel hebben als de muizen van Apple zelf:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Leonard Shelby on March 16, 2005, 19:21:10
Ach het wordt tijd dat ze eens wat terug jatten....

De 2e muisknop en het scrolwieltje wordt toch algemeen gezien als 1 van de weinige, oorspronkelijke ideeën van Microsoft. De rest hebben ze gejat van Apple.

Het is dus een beetje als een fiets jatten in Duitsland  ;D
Lekker goedkope humor. :-\

Ik weet niet meer wie het was, Logitech of een ander, maar die tweeknops muis was niet het idee van Microsoft... >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 16, 2005, 19:19:48
Nog een jaar en ze komen met de eerste windows machine :D.
In your dreams. O0

Hoe is het met mijn bestelling, Frank? 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Leonard Shelby

Quote from: Audiofiel on March 16, 2005, 19:27:20
Lekker goedkope humor. :-\
Dit is zo'n "cliché grapje" waarvan ik dacht dat hij wel kon....maar goed, als jij hem vervelend vind. Sorry, was niet mijn bedoeling iemand tegen het hoofd te stoten.  ::)
Quote
Ik weet niet meer wie het was, Logitech of een ander, maar die tweeknops muis was niet het idee van Microsoft... >:D
Gun Microsoft die lol nou.... hebben ze ook iets om trots op te zijn  :D

Oracle

Quote from: Erik on March 16, 2005, 17:38:54
Het is ongelooflijk maar waar! Apple komt met een wereld uitvinding ;D

Wat ben jij ook een gemeen mannetje  ;D

;)

Groet,
Mark

Audiofiel

Quote from: Leonard Shelby on March 16, 2005, 22:28:00
Dit is zo'n "cliché grapje" waarvan ik dacht dat hij wel kon....maar goed, als jij hem vervelend vind. Sorry, was niet mijn bedoeling iemand tegen het hoofd te stoten.  ::)Gun Microsoft die lol nou.... hebben ze ook iets om trots op te zijn  :D
No offence (zie emoticon)!
En tegen mijn hoofd stoten lukt niet met zo'n grapje: daar is net al een kapotte beamerlamp tegen aan gelopen... :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

Ja ik had Mark zijn opmerking al door ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mark S

Wellicht is die 2 knops muis speciaal bedoeld voor de G5 dual-core processor?  ;D

Peppi

Even over wie ook al weer de eerste muis (zelfs tweeknopsmuis) heeft ontwikkeld was dat niet Xerox Parc de eerste muis hebben ze rond 1973 ontwikkeld,
het was dat hun ideen niet goed werd gemarket door Xerox zelf, het was dan ook pas toen ze Steve Jobs een rondleiding gaven in het Xerox lab, dat hij het idee zeg maar gejat heeft en er wel een commercieel succes van heeft gemaakt (en zo is het).

http://www.oldmouse.com/articles/xerox/Alto.shtml 

Peter
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Audiofiel

Quote from: apple on April 10, 2005, 13:45:57
Even over wie ook al weer de eerste muis (zelfs tweeknopsmuis) heeft ontwikkeld was dat niet Xerox Parc de eerste muis hebben ze rond 1973 ontwikkeld,
Dat was inderdaad NIET door Xerox.  ;D

Kijk maar eens hier of hier, het eerste prototype van Dr. Douglas C. Engelbart uit 1964.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peppi

Kijk maar eens hier of hier, het eerste prototype van Dr. Douglas C. Engelbart uit 1964 ja het is een echte computermuis!
iedereen jat ideen van elkaar. Maar goed feit is dat Apple er een commercieel succes van heeft gemaakt
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Joris1971

Vooral Microsoft is een ideeen-jatter!!

Joris

Audiofiel

En die lijken er steeds mee weg te komen. En dreigt een rechtzaak uit de hand te lopen, dan is het: "If you can't beat them, buy them" :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Gaeje

is het niet zo dat apple probeert zijn software zo simpel mogelijk probeert te maken, zodat je die 2de knop niet nodig hebt? ik denk dat ze veel te koppig zijn om hier van af te stappen. hoewel 2knopsmuizen dus perfect ondersteund worden.
(ik gebruik dat zelf trouwens ook)

Erik

Aan de andere kant als gebruikers het zo graag willen, ik las ergens dat 50% dat wilde, wie is Apple dan om dat te weigeren? Blijkbaar vond niet iedereen het even makkelijk, of had geen zin de handleidingen door te spitten (als die er tenminste bijzitten ;) ) op zoek naar handige snelkoppelingen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje

het blijft natuurlijk een uitdaging om alles gefixt te krijgen met die ene knop maar het bizarre is ook dat die andere 50% zweert bij diezelfde eensknopsmuis. terwijl ik zelf toch duidelijk een voorkeur heb voor een 2knops. (zal wel met mijn windows-opvoeding te maken hebben, zeker)

Peppi

Gebruik zelf ook een tweeknops muis, vind de eenknops muis van apple gewoon niet handig, je hebt bijvoorbeeld altijd twee handen continu nodig
soms is het wel makkelijk om lui als ik ben met een hand en een tweeknops muis wat te surfe of zo.

Ik snap dan ook niet waarom Apple niet gewoon twee typen levert een 1 knops en een multi knops muis. (het zal wel met Steve Jobs eigenzinnigheid te maken hebben denk ik)!
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Joris1971

1 knop is meer dan genoeg, dat irritante 2 knoppen gedoe waar heb je dat nu voor nodig.

Cylon

Quote from: Joris1971 on April 18, 2005, 14:04:00
1 knop is meer dan genoeg, dat irritante 2 knoppen gedoe waar heb je dat nu voor nodig.


Helemaal waar, onze 1ste  computer was ook een Apple ik was zo rond de 5 jaar, dan is een 1 knops muis heel wat makkelijker onder de knie te krijgen dan een 2/3 met nog eens een scroll wiel.
inmiddels hebben geen apple computers meer, en wil ik niet meer anders dan een 2 knops muis, het is gewoon een kwestie van gewennig.
maar ik denk dat het zeker makkelijk is om een 1 knops muis te gebruiken voor kinderen/ouderen (65+)
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

Peppi

Quotemaar ik denk dat het zeker makkelijk is om een 1 knops muis te gebruiken voor kinderen/ouderen (65+)

Ben jij dan een van beiden? ;D
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)