Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Started by Jean Sibelius, March 15, 2005, 19:33:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tommi

Nad M22 presteert in mijn ervaring altijd lekker, kan ingeschakeld worden door een 12v trigger, heeft een zeer laag verbruik als ie aanstaat en produceert zo ongeveer NUL warmte. Wat mij betreft een perfecte eindtrap om voor dit soort doelen in te zetten. Een collega van me gebruikt 'em met Contour's 3.0 en dat klinkt echt superlekker!

Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Jean Sibelius

Quote from: tommi on February 11, 2016, 23:11:08
Nad M22 presteert in mijn ervaring altijd lekker, kan ingeschakeld worden door een 12v trigger, heeft een zeer laag verbruik als ie aanstaat en produceert zo ongeveer NUL warmte. Wat mij betreft een perfecte eindtrap om voor dit soort doelen in te zetten. Een collega van me gebruikt 'em met Contour's 3.0 en dat klinkt echt superlekker!

Tom

Bedankt voor je input en ervaring Tom. Ik zie dat je de M22 zelf ook gebruikt in combinatie met Dynaudio :) (vind de M22 qua looks ook wel een erg aangename verschijning). Ga mijn ogen en oren de komende periode goed openhouden (ik hoop dat er wat moois voorbij komt in de komende periode).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ondertussen druk aan het rondkijken (en luisteren) naar een geschikte versterker om de 3.3's aan te sturen. Zoals ik in het verleden al heb ervaren hebben de 3.3's een hele stabiele versterker nodig. Mogelijk ben ik óók wat te kritisch mbt hoe het kan klinken in een normale woonkamer zonder akoestische aanpassingen waarbij de set-up langs een lange wand staat (niet meer in de lengte richting zoals voorheen). Binnenkort mijn Parasound A51 naar binnen halen ter referentie :).

Goede nieuws! Vandaag een telefoontje van Spectral ontvangen. Het meubel gaat woensdag 6 april geleverd worden, hopelijk heb ik dan tevens de 'uiteindelijke' versterker(s) maar zo niet... jammer >:D. Sommige dingen hebben nu eenmaal tijd nodig.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Ondertussen heb ik een besluit genomen voor wat betreft de eindversterker in de woonkamer set-up. Ik ga toch voor (weer) voor Parasound (in dit geval een A21 welke goed is voor 2 x 400W RMS aan 4 Ohm). In heb in de afgelopen periode een hoop (vergelijkende) reviews gelezen en (bijna) dagelijks de tweedehands (NL/DE) markt in de gaten gehouden op basis van mijn short-list (helaas blijkt er weinig aanbod en is het interessante spul direct weg/gereserveerd). Heb in mijn woonkamer set-up nog een ander merk/type eindversterker beluisterd maar dat bleek niet te matchen met de Arcam/Dynaudio-combi. Ik heb vervolgens (toch) mijn A51 naar binnen gehaald ter referentie en dan hoor ik wat ik verwacht te horen en wil horen gegeven de huidige situatie (lees: geen akoestische aanpassingen, geen optimale plaatsing van de speakers, geen aparte stroomgroep, geen exotische kabels, et cetera), maar al met al wel een mooie muzikale presentatie die ook nog 'spannend' is. Is dit vergelijkbaar met hoe het in de Mansion klinkt, absoluut niet... (gelukkig maar) :ph34r:

Ik heb nog wel even getwijfeld of ik de wortel die me is voorgehouden zou pakken 'een nieuwe Bryston 4B SST2 voor een zéér interessante prijs', maar ik moet realistisch/verstandig zijn. Deze Bryston is qua nieuwprijs bijna 70% duurder dan de genoemde Parasound en ga ik dat verschil (in prijs) horen in mijn woonkamer set-up gezien alle bovengenoemde beperkingen of leg ik het bedrag wat ik hiermee 'bespaar' straks bij o.a. mijn nieuwe audiorack(s)/stroomkabels voor in de 'Confidence Mansion'?

Dat laatste dus... laat ik eens verstandig zijn en voor de woonkamer gaan voor 'goed is goed genoeg' in de wetenschap dat de A21 zijn geld meer dan waard is . Ik verwacht met deze set-up en een beetje (extra) aandacht voor de stroomvoorziening en bekabeling (er is voldoende materiaal voorhanden om mee te kunnen testen) een meer dan voldoende 'audiofiel plaatje' neer te kunnen zetten.

De Parasound A21 is mooi vóór 6 april binnen (afleverdatum van het audiomeubel)... kan mooi direct alle apparatuur geplaatst en aangesloten worden en dan hebben we (=Angelie, ik en Bartók) de komende jaren weer kwalitatief goede muziek in de woonkamer.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Gisteren was het dan zover....de M&G bij Jan. Stond al een tijdje in de planning en dit zijn van die dagen waar je naar uitkijkt. Nieuwe mensen, een topset en een top gastheer. De avond ervoor wat flacjes op een stick gezet. Sommige namen een HD met 3 TB muziek erop... :D

Iedereen was er al toen ik netjes op de afgesproken tijd aankwam ???? Korte kennismaking, kopje koffie etc. Dan de garage in. Altijd grappig wat herinneringen doen met de werkelijkheid. Ik stapte binnen en dacht: mwahhh...klein!!! :D

Maar even 5 minuten binnen en de grootsheid van de ruimte in alle opzichten begint weer zijn plekje te krijgen. Jan vertelt ondertussen wat over zijn set, er worden wat vragen gesteld, eerste muziekje komt uit de speakers. Ook even de set gehoord zonder en met Trinnov. Verschil is overduidelijk als je dat niet hoort dan ben je doof.  :colgate:
Er kwam meer laag....mmmm...dat drong pas later bij me binnen. Normaal is het andersom.

Ik was de eerste die in de gelegenheid werd gesteld om zijn meegenomen muziek te draaien. Begonnen met Marie Boine - Eco. Een zaadnummer (panfluit oid) maar wel mooi om te horen wat er gebeurt met de galm, aanzetten op de fluit, ademhaling. Tja allemaal mooi hoorbaar...beetje vergelijkbaar als bij mij thuis. Vervolgens Jon Hopkins - Vessel. Oke waar is die enorm zware kickbassdrumlaagpower....?? Oke....mijn ruimte doet hier ws een behoorlijke duit in het zakje. Toen ook nog een Junkie XL - Metrolike.....mmm wat gebeurt er hier ? Kan niet wachten om dit thuis te horen. (net gedaan) Grappig er zit dus gewoon nog een laag, laag in...niet eronder meer erbij...soort van driemensionaalachtig gebeuren.

16 Horsepower - Partisan, Lais, Jeff Buckley, Massive Attack,  passeerde ook allemaal nog. Wat een gemak, rust en geluid. Alles hoor je...prachtig. Enige wat me opvalt en wel wat gaat ergeren is een resonantie in het stemgebeuren...ergens bij een bepaalde frequentie gebeurt er voor mijn gehoor iets wat door mij als storend word ervaren. De anderen horen het niet, hebben er geen last van...dus ja wat doen je dan ? Gewoon je mond er verder over dichthouden.  :D

Vervolgens mij plekje aan een ander afgestaan....ondertussen groundhound op de telefoon gezet en waterpolo in de gaten gehouden. Gekletst over leuke zaken, theorieen, verschillende visie gedeeld, een playbackende Sade gezien, Stromae...wat een mooi concert. Jan heeft laten zien wat de Trinnov allemaal kan en dat die allemaal via een Ipad gaat. Heerlijk...alleen weten wat je doet...dat dan weer wel.

Later dan gepland gaan eten en ondertussen lastig gevallen door mijn oudste die het eea wederom niet zo goed had geregeld en dus opgehaald moest worden.

Goed...een mooie dag....werkelijk een topset en gehoord dat mijn set wel oke is...maar echt nog wel meer zou moeten kunnen. Maar goed wat kan je eraan doen binnen je woonkamer ??? Weinig..ik denk gewoon tevreden zijn. Daarnaast gun ik iedere audiofiel een blik in de ruimte van Jan en 1 of 2 nummertjes om te horen wat akoestiek, dsp en goede opstelling speakers doen. Oww....van enige vlakheid, gemis aan natuurlijkheid overigens geen sprake.

Prachtige dag...Jan en Angelie bedankt...evenals de anderen aanwezige. En natuurlijk

Of heb ik nu het verkeerde ras te pakken ( Pyreneese Berghond) ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Het heeft even geduurd, maar sinds vandaag staat er sinds lange tijd weer een 'serieuze' stereo set-up in de woonkamer :D. Mijn oude Arcam AV8 doet dienst als voorversterker, de Oppo BDP-95 zorgt voor het beeld en geluid en de versterking van de Dynaudio Contour 3.3's wordt gedaan via mijn nieuwe Parasound A21. Andere bronnen zijn een UPC mediabox, Parasound T3 tuner en een Sony Playstation 3. Via de Oppo heb ik tevens toegang tot mijn NAS in de audioruimte.

De bekabeling bestaat uit Kemp, Nordost, Audioquest en wat merkloos spul (ik heb in de loop best veel 'overtollige' kabels verzameld en die kon ik nu mooi (her)gebruiken). Bij het aansluiten direct rekening gehouden met polariteit en de volgorde in het stekkerblok (A21 direct in de muur). De A21 heb ik vanochtend nieuw uit de doos gehaald, dus die kan de komende periode lekker warm spelen, maar het klinkt eigenlijk al best behoorlijk (en kan alleen maar beter worden) :).

Angelie is blij met het nieuwe meubel. Geen zichtbare apparatuur en kabels die alleen zichtbaar worden als je ver over het meubel gaat hangen. Best jammer, want de apparatuur mag gezien worden, maar tja ik kan niet altijd mijn zin krijgen! ;) >:D Nu weer sparen voor wat mooie spulletjes in de Mansion.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Staat erg netjes Jan. Gefeliciteerd ermee.

Ik denk dat jullie tweede set voor veel mensen al een droomset is.  ;)

Al met al is de woonkamer ook erg geworden.  :inlove:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Maximus_Aurelius

#832
Dat ziet er sjiek uit.
Ben jij niet bang dat de Parasound versterker niet te weinig ruimte heeft aan de bovenkant? Of is dit bedrog?

Nu kun je wel topictitel aanpassen he ;).
Angelie's 2.0 hifi set.  ;)

De binnen verdieping is dat glas?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: clockwork on April  6, 2016, 19:33:05
Staat erg netjes Jan. Gefeliciteerd ermee.

Dank je Rezah! ;D Heeft uiteindelijk nog behoorlijk wat tijd gekost om een audiorack te vinden dat er en netjes uitziet en dat óók nog functioneel is (wilde me namelijk niet direct een hele grote beperking opleggen qua afmetingen van de apparatuur). De achterzijde van dit rack is voorzien van magneten waar je de metalen achterpanelen mee kunt klemmen (of niet), de A21 past er qua lengte in (inclusief de stugge kabels die er aan de achterkant in steken) :).

Quote from: clockwork on April  6, 2016, 19:33:05
Ik denk dat jullie tweede set voor veel mensen al een droomset is.  ;)

:wub: Het is bijna de identieke set-up die ik een paar jaar geleden in de woonkamer had staan. Al met al zal deze set-up meer uren in de week maken dan degene die in de audioruimte staat, dus ik wilde wel iets hebben waar ik lekker naar kan luisteren. Heb gisteren dan ook een paar uurtjes zitten luisteren en het klinkt nu al héél behoorlijk. Was vooral benieuwd hoe de versterker zou klinken en hoe deze zich zou houden (de test met de A51 was al veelbelovend). De Oppo hangt nu met een CAT6 aan het netwerk (ipv draadloos). Heb gisteren vanaf de NAS van alles zitten luisteren tot high-res tracks. Werkt allemaal probleemloos, alleen jammer dat je op een gegeven moment die ventilator van de Oppo weer hoort... :-\

Quote from: clockwork on April  6, 2016, 19:33:05
Al met al is de woonkamer ook erg geworden.  :inlove:
Dank je! Gisteren zijn tevens de nieuwe hocker en kussen voor de bank gekomen en zijn de laatste dingetjes aan de keuken afgemaakt door de leverancier (had dus een dagje vrij genomen). De woonkamer en keuken kunnen nu (hopelijk) weer een paar jaar mee. Op naar het volgende 'projectje'. Meer daarover binnenkort in het zustertopic, maar de teaser is: 'verplaatsbare absorptie'  :D.

Quote from: Maximus_Aurelius on April  6, 2016, 19:41:58
Dat ziet er sjiek uit.
Ben jij niet bang dat de Parasound versterker niet te weinig ruimte heeft aan de bovenkant? Of is dit bedrog?
Het was wel wat passen en meten en heb hier wel rekening mee gehouden/aan gedacht. Er is nog wel wat ruimte aan de bovenkant en de zijkanten waar de koelribben zitten, maar het is inderdaad niet heel veel. Als het JC-1's waren geweest, dan was het op zeker fout gegaan (die produceren namelijk aanzienlijk meer warmte). De achterkant van het meubel is open, dus daar kan de warmte altijd weg. Als de klep aan de voorzijde openstaat is er sowieso voldoende mogelijkheid tot warmteafvoer.

Gisteravond een paar uurtjes zitten luisteren (met de kleppen dicht) en dan voel je dat de Parasound A21 wat warmer wordt bij normale geluidsniveaus, maar niets in vergelijking met de JC-1's (die kunnen echt heet worden ondanks dat ze helemaal vrij staan). Mocht ik me achteraf toch vergist hebben in de warmtehuishouding van de A21, dan kan ik in het rack nog gaten maken in het compartiment waar de A21 staat (tbv extra convectie) en daarin optioneel geluidsarme(!) ventilatoren tbv geforceerde koeling plaatsen. Maar voordat het zover komt, is de eerste actie om de pootjes onder de A21 uit te halen, zodat de bovenkant nog meer vrij komt. Bij de JC-1's zijn het initieel de koelribben aan de zijkant die warm worden en daarna pas de bovenkant/voorkant. Tot nu toe lijkt de UPC mediabox nog het warmste te worden van alle apparatuur in het meubel (maar de dagelijkse praktijk zal het uitwijzen).

Quote from: Maximus_Aurelius on April  6, 2016, 19:41:58
Nu kun je wel topictitel aanpassen he ;).
Angelie's 2.0 hifi set.  ;)

Haha... Als dat een vrijbrief voor haar wordt voor het naar eigen inzicht aanpassen van de set, dan staat binnenkort alles op marktplaats en eindigen we met een 'alles-in-een' setje in de woonkamer  >:D ;).

Quote from: Maximus_Aurelius on April  6, 2016, 19:41:58
De binnen verdieping is dat glas?

Het gehele binnenwerk van deze Spectral Brick is van hout gemaakt. Een ander model waar we ook naar hebben gekeken en waar we ook wel gecharmeerd van waren is de Spectral Cocoon, maar die heeft wel glasplaten in het binnenwerk en viel mede daarom af.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Tijd om dit topic 'af te stoffen'.

Na bijna 6 jaar nauwelijks wijzigingen aan deze set-up (de Oppo 95 heeft plaats gemaakt voor een Oppo 105D uit de CM). In verhouding met de Mansion nog steeds een leuk setje, maar de oude Samsung TV gaat plaats maken voor een LG OLED (type 48C16LA).

Meteen weer een mooi 'slachtoffer' om zelf te kalibreren :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Afgelopen maart heeft onze Samsung LCD plaatsgemaakt voor een LG OLED in de woonkamer. Het is me gelukt om niet meteen met de kalibratie sensor en software op deze OLED te duiken, maar ik kon me deze week uiteindelijk niet meer bedwingen :).

Ondanks dat ik Calman – voor een hobbyist als ik – te duur vind, was ik wel benieuwd naar de auto kalibratie software van Calman voor LG. Deze software heb ik afgelopen weekend aangeschaft en gisteravond heb ik de laptop en meetsensor aangesloten en de software zijn kunstje laten doen voor zowel SDR als HDR (Dolby Vision moet nog).

In combinatie met mijn X-rite i1Display Pro duurt het ongeveer anderhalf uur per kalibratie (hangt natuurlijk ook af van de fout die je accepteert tijdens de kalibratie), maar het is wel grappig om te zien dat de software feitelijk dezelfde stappen doet die je normaal handmatig doet (maar dit is een stuk relaxter). Heb via YouTube twee instructie video's gevonden en die erlangs gehouden omdat – alhoewel de uitleg in de software best compleet is - op sommige punten wat extra overwegingen/tips wel handig zijn. Ik heb de full versie van Calman nooit gezien, maar het aantal parameters/instellingen ook in deze 'auto kalibratie' is gigantisch en sommige tips & tricks worden niet genoemd in de toelichting van Calman.

Het ging er me deze keer met name om hoe gebruikersvriendelijk de software is en om in grote/kleine stappen snel thuis te zijn. Het bleek dat de LG er (ondertussen) toch wel langs zat qua gamma/RGB en ook de Gamut kon zeker beter.

Wat erg handig is – dit in tegenstelling tot bv. ChromaPure3 – is dat je de TV zelf ook als bron kunt gebruiken (maar er zijn ook vele andere mogelijkheden). In deze situatie dus geen gedoe meer met externe testpatronen gebruiken voor HDR (en je constant afvragen of die wel correct zijn).

De software kost $149 wat ik een 'koopje' vind, maar tel je daar de overige hardware die je uiteindelijk nodig hebt om dit voor elkaar te krijgen bij op, dan heb je toch al snel een leuke OLED bij elkaar.

Ik ga op korte termijn nog nieuwe kalibratie sessies doen (incl. Dolby Vision) en dan meteen alle puntjes op de 'i' zetten om een optimaal resultaat te krijgen 8).

Ga ik nu full Calman kopen, nee? Ik vind bijna 3K simpelweg teveel geld (dan spaar ik liever door voor een MadVR incl. een 3D-LUT kalibraties door een professional), maar ik ben wel jaloers op de degene die de software wel hebben, wat een luxe! :pompom:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HJ

Leuk om te lezen! Wat maakt deze software specifiek voor jouw tv? Zijn dat de testpatronen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Jean Sibelius

Quote from: HJ on July 27, 2022, 16:46:22
Leuk om te lezen! Wat maakt deze software specifiek voor jouw tv? Zijn dat de testpatronen?

Dat is ongetwijfeld een licentie kwestie en de manier waarop het per merk is uitgevoerd qua software.

Er is bv. ook een dedicated versie voor Sony, Panasonic en Samsung. In mijn versie kan ik terug tot LG modellen uit 2018 terug. Via deze link kun je zien welke modellen ondersteunt worden per merk: https://store.portrait.com/consumer-software.html

Door het merk specifiek te houden kunnen ze de prijs 'laag' houden. De volledige versie kost 3K >:D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HJ

Quote from: Jean Sibelius on July 27, 2022, 17:05:43
Dat is ongetwijfeld een licentie kwestie en de manier waarop het per merk is uitgevoerd qua software.

Er is bv. ook een dedicated versie voor Sony, Panasonic en Samsung. In mijn versie kan ik terug tot LG modellen uit 2018 terug. Via deze link kun je zien welke modellen ondersteunt worden per merk: https://store.portrait.com/consumer-software.html

Door het merk specifiek te houden kunnen ze de prijs 'laag' houden. De volledige versie kost 3K >:D
Heeft jouw tv interne test patronen? Of gebruik je degene uit de software?
(Als je de software wil bestellen kan je er de testpotronen generator bij bestellen,  die kost nog best wat.)

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Jean Sibelius

Quote from: HJ on August  2, 2022, 10:39:26
Heeft jouw tv interne test patronen? Of gebruik je degene uit de software?
(Als je de software wil bestellen kan je er de testpotronen generator bij bestellen,  die kost nog best wat.)

Het kan en werkt allebei (afhankelijk van de LG die je hebt)

Zie: https://calmankb.groovehq.com/help/lg-2019-internal-pattern-generator

Ben SDR begonnen met een test patroon vanuit de Calman software (venster openen in de software en naar de TV slepen).

Voor HDR de interne patronen van de TV gebruikt.

Wil tzt nog een keer beide opties met elkaar vergelijken.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)