Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Started by Jean Sibelius, March 15, 2005, 19:33:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankB

Quote from: HSN on December 27, 2005, 15:57:48
Typisch geval van een WIN-WIN situatie :D. Deze kabel komt echt met 0 burn-in uren uit de doos. Hoor echter al wel dat typische geluid wat ik óók bij de Heimdall hoorde: extra details en een betere soundstage. Heb nog niet echt goed geluisterd, maar zal dat zeker gaan doen.

Ik zal ongeveer voor je bijhouden hoeveel branduren de kabels hebben voordat ze weer in de doos gaan (goede service, toch?)

Hulde! In wat voor doos zit ie? Ik ben er wel benieuwd naar, daar bij de interlinks alleen de TYR in een mooie doos geleverd wordt volgens mij. En we praten toch over flink veel geld.

Ik gooi denk ik de Isotek cd erin en zet 'm op laag volume de eerste dagen aan. Snel aan de 300 uur komen, dan is het ergste achter de rug.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Quote from: FrenkB on December 27, 2005, 16:02:26
Hulde! In wat voor doos zit ie? Ik ben er wel benieuwd naar, daar bij de interlinks alleen de TYR in een mooie doos geleverd wordt volgens mij. En we praten toch over flink veel geld.


Zelfde doos als de RD... dus niet net als bij de TYR in een alu-doos..
Maar Frenkb.. it is the inside that counts ;)

beunky

Quote from: bmateijsen on December 27, 2005, 16:21:29
Zelfde doos als de RD... dus niet net als bij de TYR in een alu-doos..
Maar Frenkb.. it is the inside that counts ;)

Voor dat geld mag er ook gewoon veel aandacht aan de verpakking zijn besteed, lijkt me niet meer dan normaal ;) :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jean Sibelius

Quote from: FrenkB on December 27, 2005, 16:02:26
In wat voor doos zit ie? Ik ben er wel benieuwd naar, daar bij de interlinks alleen de TYR in een mooie doos geleverd wordt volgens mij. En we praten toch over flink veel geld.

Inderdaad gewoon een plastic ding (had eigenlijk wel iets meer exclusief verwacht) >:(. Maar ach, die doos gaat dadelijk toch naar de zolder, dus wat moet je ermee?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Quote from: bmateijsen on December 27, 2005, 16:21:29
Zelfde doos als de RD... dus niet net als bij de TYR in een alu-doos..
Maar Frenkb.. it is the inside that counts ;)

True, alleen verbaasd het verpakkingsbeleid bij Nordost me. De SPM werd in een prachtige houten koffer geleverd, terwijl die goedkoper was dan de FREY.

Maar uiteindelijk draait het inderdaad om de binnenkant. En die is heel erg goed :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: FrenkB on December 28, 2005, 09:39:45

Maar uiteindelijk draait het inderdaad om de binnenkant. En die is heel erg goed :D

tuurlijk, die doos fl....r je toch in een hoekje ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jean Sibelius

Op dit moment heeft de Frey speakerkabel er zo'n 160 burn-in uren opzitten. Na wat aanvankelijke opstart problemen (zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=39228.0) komen nu dan eindelijk de echte Frey eigenschappen naar boven (lees: details, waanzinnige soundstage, plaatsing en diepte)

Toch mooi dat je met de aanschaf van een dergelijke speakerkabel meteen opnieuw een hele nieuwe CD-verzameling erbij krijgt. Ik heb gisteren samen met mijn vriendin zitten luisteren naar verschillende soorten muziek en je hoort ineens dingen, die je nog nooit zijn opgevallen of die simpelweg niet te horen waren.

Ik wil nog een maandje met deze set zo doorspelen, dan ga ik het CEC-loopwerk aansluiten en hoop ik op nog zo'n WAUW-ervaring.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

advr


ja, inspelen he!!, volgens Frank had je gezegd dat het daar niet aan kon liggen en dat je terug wilde naar de Heimdahl.. Ben je nu overtuigd wat voor een prachtkabel je in huis hebt waar menigeen jaloers op is (waaronder ik ook).  ;D

zo'n kabel heeft tijd nodig, tijd nodig, tijd nodig. :o :o

succes met het verder luisteren en genieten!! ;D

Ad.

( ik ken de kabel van luisteren bij Frank tov de Red Dawn Rev II)

iets monteren is dus ook een vak ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jean Sibelius

Quote from: advr on January 10, 2006, 07:25:04
ja, inspelen he!!, volgens Frank had je gezegd dat het daar niet aan kon liggen en dat je terug wilde naar de Heimdahl.. Ben je nu overtuigd wat voor een prachtkabel je in huis hebt waar menigeen jaloers op is (waaronder ik ook).  ;D

Ondertussen overtuigd van de kabel. Maar even voor de volledigheid terug naar de Heimdall was 1 van de opties om te kijken waardoor nu het verschil was ontstaan. Was zeker niet van plan om zomaar terug te gaan naar de Heimdall.

Quote from: advr on January 10, 2006, 07:25:04
zo'n kabel heeft tijd nodig, tijd nodig, tijd nodig. :o :o

Ik heb afgelopen week toch maar met Bjorn afgesproken dat de nieuwe kabel eerst een tijdje op de burn-in machine gaat. Ik ga toch niet wachten met gewoon muziek draaien totdat er 300 [uur] op de teller staat. En om straks 2 [weken] wederom sweeps en ruis door mijn set te gaan jagen zie ik óók niet echt zitten ;).

Quote from: advr on January 10, 2006, 07:25:04
succes met het verder luisteren en genieten!! ;D

Ad.

OK, bedankt ik c.q. we zijn al volop bezig...

Quote from: advr on January 10, 2006, 07:25:04
iets monteren is dus ook een vak ;D ;D

Daar ben ik ondertussen achter... De volgende keer ga ik er zeker rekening mee houden ;D

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Quote from: HSN on January 11, 2006, 17:17:36
Ik heb afgelopen week toch maar met Bjorn afgesproken dat de nieuwe kabel eerst een tijdje op de burn-in machine gaat. Ik ga toch niet wachten met gewoon muziek draaien totdat er 300 [uur] op de teller staat. En om straks 2 [weken] wederom sweeps en ruis door mijn set te gaan jagen zie ik óók niet echt zitten ;).

HE, dan moet ik nog langer wachten  >:( ;)

BJORNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN ;D ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Quote from: FrenkB on January 11, 2006, 17:53:14
HE, dan moet ik nog langer wachten  >:( ;)

BJORNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN ;D ;D

Ik heb ergens gelezen dat je nog enkele weken op je kabels zou moeten wachten, dus (worst-case) klopt dat aardig ;D. Het laatste wat ik hoorde wat dat de Frey eind januari vanuit Amerika binnen zou zijn, dus rond die tijd zou jij óók jouw kabel mogen verwachten ;). Misschien heeft Bjorn al nieuwe info ???
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Quote from: HSN on January 11, 2006, 18:09:04
Ik heb ergens gelezen dat je nog enkele weken op je kabels zou moeten wachten, dus (worst-case) klopt dat aardig ;D. Het laatste wat ik hoorde wat dat de Frey eind januari vanuit Amerika binnen zou zijn, dus rond die tijd zou jij óók jouw kabel mogen verwachten ;). Misschien heeft Bjorn al nieuwe info ???

Ik doelde er meer op dat als de kabel nog 300 uur op de inbrander moet het dus minimaal 300 uur langer duurt voordat ik mijn kabel heb. Maar ik zat meer te plagen ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Quote from: FrenkB on January 11, 2006, 18:14:22
Ik doelde er meer op dat als de kabel nog 300 uur op de inbrander moet het dus minimaal 300 uur langer duurt voordat ik mijn kabel heb. Maar ik zat meer te plagen ;)

Dat weet ik, maar eind januari + 300 [uur] inspelen is nog altijd gunstiger voor jou dan pas over een paar weken, toch?. Overigens hangt Bjorn ze waarschijnlijk 'slechts' 3 of 4 dagen aan de burn-in machine... (dat schijnt effectiever te zijn, dan zelf te klooien). Dus het gaat allemaal goed komen ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Quote from: HSN on January 11, 2006, 18:18:39
Dat weet ik, maar eind januari + 300 [uur] inspelen is nog altijd gunstiger voor jou dan pas over een paar weken, toch?. Overigens hangt Bjorn ze waarschijnlijk 'slechts' 3 of 4 dagen aan de burn-in machine... (dat schijnt effectiever te zijn, dan zelf te klooien). Dus het gaat allemaal goed komen ;D

Eind januari is toch een paar weken ;)

Maar inbranden zal wel sneller gaan, maar het uiteindelijke resultaat is niet anders natuurlijk. Ingespeeld is ingespeeld, aan een inbrander of aan een versterker.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: FrenkB on January 11, 2006, 17:53:14
HE, dan moet ik nog langer wachten  >:( ;)

BJORNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN ;D ;D

ik zou korting vragen, ze worden immers te laat geleverd en zijn inmiddels ook nog 2e hands ook :o :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jean Sibelius

Aangezien het upgrade virus er momenteel goed inzit, heb ik maar besloten om direct door te gaan nu het tempo er lekker inzit ;D.

In bestelling twee splinternieuwe Parasound JC-1 mono versterkers...

Uiteindelijk lonken deze versterkers al bijna een jaar en ik heb nu toch besloten om het te doen. Hierbij een linkje
http://www.parasound.com/halonew/JC1details.php

Gezien de recente prijsstijgingen in oktober 2005 had ik uiteindelijk beter eerst deze jongens kunnen kopen alvorens tot aanschaf van de A51 over te gaan (maar goed als je alles van te voren weet is rijk worden geen kunst). Het plezier ermee zal er in ieder geval niet onder lijden.

Als ik deze dingen heb, ga ik toch (proberen) om voorlopig wat rustiger aan te doen met deze gekte ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Movievault

Proficiat, practige amp´s
Je gaat alsinds geen vermogen te kort komen.
Ik heb zelf de A21,A52,C2 combo en nog steeds heeel tevreden over deze set.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

R

Wow, wat een joekels. Gave upgrade zeg. Je laat er geen gras over groeien iig.

Audiofiel

Quote from: HSN on January 12, 2006, 07:00:10
Aangezien het upgrade virus er momenteel goed inzit, heb ik maar besloten om direct door te gaan nu het tempo er lekker inzit ;D.

In bestelling twee splinternieuwe Parasound JC-1 mono versterkers...

Kijk: Now we are talking! 8)

Mooie versterkers. (En - als je er aan toe bent - nog heel interessant om te modificeren)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Quote from: Ruben on January 12, 2006, 15:27:42
Wow, wat een joekels. Gave upgrade zeg. Je laat er geen gras over groeien iig.

Frank / Ruben en Audiofiel

Bedankt :D. Ben er inderdaad wel erg happy mee, dat ik nu eindelijk deze stap heb genomen. Het zijn inderdaad ongelofelijk zware versterkers. In combinatie met mijn Dynaudio's leveren ze volgens specificatie 800 [W] continue aan 4 [Ohm], maar ik heb ergens gelezen dat ze op een test set-up in werkelijkheid ruim 1 [kW] leveren. Ik heb ooit monoblokken van Denon gehad (POA-6600's), maar die vallen in het niet bij deze jongens... Ik heb in ieder geval een lekker weekje gehad, nadat de kogel door de kerk was.

@ Audiofiel
Ik heb recentelijk ergens bij een (verkoop)topic van Paulie gezien dat er gemodificeerde JC-1's in omloop waren. Uit nieuwsgierigheid: wat valt er nog te verbeteren aan het huidige ontwerp en wat kost dat?

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: FrankG on January 12, 2006, 07:19:09
Proficiat, practige amp´s
Je gaat alsinds geen vermogen te kort komen.
Ik heb zelf de A21,A52,C2 combo en nog steeds heeel tevreden over deze set.

Oók dat is overigens een hele mooie set-up! ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Audiofiel

Quote from: HSN on January 15, 2006, 13:27:46
@ Audiofiel
Ik heb recentelijk ergens bij een (verkoop)topic van Paulie gezien dat er gemodificeerde JC-1's in omloop waren. Uit nieuwsgierigheid: wat valt er nog te verbeteren aan het huidige ontwerp en wat kost dat?

Klopt, dat ging toen over een VS-modificatie. Maar ook in Nederland hebben we onze Docter Parasound: Louis Raatjes. Hij kan je precies vertellen wat er te modificeren is en wat het kost. Voor zijn telefoonnummer en email, zie www.artspeak.nl.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Heb je inmiddels, nu de FREY's redelijk zijn ingespeeld en goed aangesloten zitten, al wat verschillen kunnen horen tussen de Heimdall en de FREY?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Quote from: FrenkB on January 15, 2006, 17:58:48
Heb je inmiddels, nu de FREY's redelijk zijn ingespeeld en goed aangesloten zitten, al wat verschillen kunnen horen tussen de Heimdall en de FREY?

Ondertussen is de FREY over de 200 [uur] inspelen heen. Heb gisteren voor de zekerheid alle connectoren nog een keertje nagelopen (en ze zitten nu zeker goed vast) ;D. De verschillen met de Blue Heaven, Rev. II en de Red Dawn, Rev. II kan ik feilloos aangeven, maar om de onderlinge verschillen tussen de Frey en de Heimdall goed aan te kunnen geven zou ik ze nogmaals langs elkaar moeten horen (het is ondertussen anderhalve maand geleden dat ik de Heimdall heb gehoord). Qua stijl klinken ze in ieder geval identiek en het klinkt momenteel ERG prettig hier in de woonkamer. Wat me overigens wel opviel bij een nummer van Pink Floyd is de waanzinnig soundstage, waarbij tijdens een nummer van 'The Wall' de helicopter enorm ver van rechts komt aangevlogen (dat had ik zo nog nooit meegemaakt). Diepte, soundstage, details en coherent geluidsbeeld zijn hier wederom duidelijk herkenbaar.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Moondust

Erg mooie set! Wat kost die Velodyne DD-18? Wellicht weet je ook de prijzen van de types daaronder.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R