Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Started by Jean Sibelius, March 15, 2005, 19:33:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Hey Reza,

Bedankt ik probeer er iets moois van te maken! ;D Het lijkt op de foto allemaal wat kritischer te staan als in werkelijkheid het geval is (de foto is van vrij laag onderaf genomen). Als je met zijn tweeën op de bank zit, kun je prima naar het scherm kijken zonder dat er iets voor het beeld staat. De reden waarom het niet tegen de zijmuur staat heeft te maken met alle CD's/DVD's die daar al staan. Bovendien heb je dan behoorlijk lange speakerkabels nodig (wat óók niet echt handig c.q. goedkoop is). Bovendien ben ik nog steeds van mening dat kabels zo kort mogelijkheid gehouden moeten worden..., vandaar

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Rappie

Quote from: hakkie on December  1, 2005, 11:45:46
Als ik zo'n set zou hebben
Ik dacht er komt te staan zou ik die tv ergens anders neer zetten. Vind hem een beetje jammerlijk staan, zo'n mooi rek, zo'n mooie apparatuur. En dan zo'n tv ..... ;D

Verder mooie set
Eigenaar van Paulthé

Sjors


Jean Sibelius

Quote from: Rappie on December  1, 2005, 17:41:14
Ik dacht er komt te staan zou ik die tv ergens anders neer zetten. Vind hem een beetje jammerlijk staan, zo'n mooi rek, zo'n mooie apparatuur. En dan zo'n tv ..... ;D

Verder mooie set

haha, mijn vriendin stond erop dat haar TV deel uit zou maken van de set :o (tja, wie ben ik dan om dat te weigeren)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Oeloe

Wat een ongelooflijk mooie TV !   :o

Complete HT in a box...


Waarvoor heb je de rest van je set nog, die TV geeft toch al beeld & geluid ?  ???




De rest van de set ziet er ook geweldig uit, maar is natuurlijk lang niet zo mooi als de TV....  ::)



Jean Sibelius

Quote from: Oeloe on December  1, 2005, 19:44:28
Wat een ongelooflijk mooie TV !   :o

Complete HT in a box...


Waarvoor heb je de rest van je set nog, die TV geeft toch al beeld & geluid ?  ???

Ik vind hem eigenlijk te groot, dus als je nog een mooie LCD hebt staan (maximale hoogte 55 [cm]), dan kunnen we misschien wel ruilen  ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

robbie12345

Quote from: HSN on December  1, 2005, 18:47:37
haha, mijn vriendin stond erop dat haar TV deel uit zou maken van de set :o (tja, wie ben ik dan om dat te weigeren)
G*DV*RD*MM* dat zou voor mij een reden zijn om er naar de eeuwig jachtvelden te sturen, hoe durft ze  O0 O0

FF offtopic ziet er echt super uit! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat fototjes met de PJ aan...
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

contour3.0

hoe groot is de afstand luidsprekers luisterpositie???
het kan gezichtsbedrog zijn, maar mij lijkt het wel of je (zeer fraaie) contours dicht op elkaar staan!

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Jean Sibelius

Hoi Rob,

Ik heb even een plattegrondje gemaakt van mijn woonkamer (lengte ca. 10 [m] x 6 [m]). De speakers staan op 1.4 [m] van de achtermuur en circa 1.5 [m] uit elkaar (gezien de ruimte de beste optie). Ik leid overigens uit jouw id. af dat je zelf óók een paar hele mooi speakers hebt ;D.

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Alex Cremers

Geen gordijnen, geen tapijten ... ik zie alleen maar harde (weerkaatsende) materialen. Hoe klinkt die set daar eigenlijk? ;)

contour3.0

duidelijk Jan!! ik heb inderdaad ook hele fraaie speakers(vind ik) ;D ;D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

AppleMies

Quote from: contour3.0 on December  6, 2005, 20:20:29
duidelijk Jan!! ik heb inderdaad ook hele fraaie speakers(vind ik) ;D ;D

Rob

Mooahh.......... ::)

gr

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Jean Sibelius

Quote from: Alex Cremers on December  6, 2005, 18:48:44
Geen gordijnen, geen tapijten ... ik zie alleen maar harde (weerkaatsende) materialen. Hoe klinkt die set daar eigenlijk? ;)

Volgens mijzelf en degene die hier vaker komen (en óók veel luisterervaring hebben) gedetailleerd, ruimtelijk, snel, natuurlijk en muzikaal. Een mooi compliment wat ik recentelijk heb gekregen van een collega (die uren achtereen heeft zitten luisteren) was dat hij nog steeds geen last had van luistermoeheid terwijl hij dat normaal gesproken vrij snel had zodra hij niet naar zijn eigen set aan het luisteren was (en hij had er ondertussen al een heleboel gehoord).

Natuurlijk valt er altijd wat verbeteren, maar daar wordt aan gewerkt (lees: gespaard)  ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

garmtz

De set klinkt vind ik persoonlijk in die toch harde ruimte erg goed! Vooral op gebieden van ritme, slam en detail vind ik deze erg goed. Ik heb Contour speakers vreselijk horen spelen als ze verkeerd gematched worden. Hier dus niet het geval, de Parasound versterkers sturen ze erg goed aan.

Jean Sibelius

Quote from: garmtz on December  7, 2005, 07:20:25
De set klinkt vind ik persoonlijk in die toch harde ruimte erg goed! Vooral op gebieden van ritme, slam en detail vind ik deze erg goed. Ik heb Contour speakers vreselijk horen spelen als ze verkeerd gematched worden. Hier dus niet het geval, de Parasound versterkers sturen ze erg goed aan.

En van iemand met hele goede en kritische oren is dit natuurlijk helemaal een mooi compliment ;D. THX!!!

@ Garmt
Als je c.q. jullie weer eens in de buurt bent/zijn (en de Frey's zijn ingespeeld) moet je eens langs komen voor een bakkie.
Ik verzeker je dat met die nieuwe speakerkabels de door jou genoemde eigenschappen nog aanzienlijk zijn verbeterd!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

garmtz

Quote from: HSN on December  7, 2005, 07:30:12
@ Garmt
Als je c.q. jullie weer eens in de buurt bent/zijn (en de Frey's zijn ingespeeld) moet je eens langs komen voor een bakkie.
Ik verzeker je dat met die nieuwe speakerkabels de door jou genoemde eigenschappen nog aanzienlijk zijn verbeterd!
Zullen we zeker eens doen!

Jean Sibelius

Hierbij nog twee foto´s (in kerststijl), waarbij het projectiescherm wat beter tot zijn recht komt).

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Afgelopen zaterdag al heel even mijn nieuwe Nordost Frey speakerkabels in mijn handen mogen houden ;D.

Helaas is er wat fout gegaan met de bestelling (waardoor de afmontage niet correct was), dus nadat ik (wederom) tot de conclusie kwam dat spades echt niet passen om mijn Dynaudio's de kabels weer teruggestuurd. Hopelijk eind deze week een vervangende set, totdat er een nieuw exemplaar vanuit Amerika wordt toegestuurd. Ach, kan ik in ieder geval zelf beluisteren of al die verhalen over inspelen van kabels nu waar zijn of op fictie berusten ;).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ondertussen is de (leen) Frey speakercable gearriveerd. Voorlopig nog maar niet al te kritisch luisteren (alhoewel ik dadelijk ongetwijfeld toch even op de hot-spot ga zitten) ;D.

Heb deze Frey gekocht op basis van mijn goede ervaringen met de Heimdall speakercable (zie topic hier op het forum). In de tussentijd is de CEC TL-2x van Garmt eveneens van eigenaar verwisseld, welke binnenkort een keertje zal arriveren. Ik wil eerst naar het effect van de speakerkabel gaan luisteren alvorens de CEC aan te sluiten (anders veranderen er teveel dingen tegelijk). Planning is om dit ergens eind februari te gaan doen.

Daarna kan ik mooi de Sony en de CEC onderling gaan vergelijken. Overigens hoop ik eind april van 2006 mijn volgende major upgrade te kunnen gaan maken, waarbij de front speakers van de Parasound A51 afgehaald worden en de aansturing van deze speakers vervangen zal worden door twee JC-1 mono eindversterkers van Parasound. In de tussentijd staat de A51 dan even niets te doen, maar qua hifi ben ik dan klaar en kan ik eindelijk verder met mijn Home Theater.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Ga nou maar even lekker luisteren, dat moet gewoon. Feli met je mooie kabels hoor. En natuurlijk ook met je enorm mooie loopwerk. Heb het ooit mogen beluisteren en dat was echt jaw dropping. Qua upgrades zo te lezen een interessant jaar. Ga je nog rondluisteren of staat parasound al vast?

Jean Sibelius

Quote from: Ruben on December 27, 2005, 13:31:33
Ga nou maar even lekker luisteren, dat moet gewoon.

haha, mijn PC en de stereo staan in dezelfde ruimte, dus ik heb op de achtergrond een lekker CD-tje op staan. Heb een vriend van me beloofd om een verslag voor hem te schrijven voor het einde van dit jaar en dat moet vandaag eigenlijk af zijn, dus even andere prioriteiten, dan kritisch luisteren :(.

Quote from: Ruben on December 27, 2005, 13:31:33
Feli met je mooie kabels hoor.

Bedankt! Het zijn inderdaad wel hele mooie dingen en de ingespeelde Heimdall's waren toch al een klasse apart.

Quote from: Ruben on December 27, 2005, 13:31:33
En natuurlijk ook met je enorm mooie loopwerk. Heb het ooit mogen beluisteren en dat was echt jaw dropping.

Heb het om mijn eigen set dus nog niet beluisterd, maar ik heb er ondertussen héél veel goede verhalen over gehoord :).

Quote from: Ruben on December 27, 2005, 13:31:33
Qua upgrades zo te lezen een interessant jaar.
Ga je nog rondluisteren of staat parasound al vast?

De meeste upgrades heb ik dus stiekum nog eind 2005 gedaan ;D.

Ben vorig jaar bewust het Parasound pad ingeslagen met de aankoop van een splinternieuwe A51. Zie en lees natuurlijk een hoop goede dingen over andere versterkers, maar Parasound in combinatie met mijn andere componenten is gewoon een hele prettige combi, waar ik niet meer vanaf ga wijken (natuurlijk lonken Chord, Accuphase, Krell en ML maar laat ik maar even honkvast blijven)

Maar goed vorig jaar had ik een Rotel RB-1090 staan en stond er al een Rotel RSP-1068 in bestelling en een RMB-1095 op de nominatie, toen ik plotseling een FMJ AV8 kon kopen en direct daarna heb besloten om de RB-1090 van de hand te doen en de A51 te kopen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Quote from: FrenkB on December 27, 2005, 15:21:11
Doe je wel voorzichtig met de Frey's  >:D >:D

Hoezo, heb je een deal gesloten met Bjorn? ;D
Ik zit ze nu lekker op te warmen voor de volgende enthousiasteling, haha...
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Quote from: HSN on December 27, 2005, 15:24:13
Hoezo, heb je een deal gesloten met Bjorn? ;D
Ik zit ze nu lekker op te warmen voor de volgende enthousiasteling, haha...

Jij bent mijn burn-in machine ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Quote from: FrenkB on December 27, 2005, 15:41:18
Jij bent mijn burn-in machine ;D

Typisch geval van een WIN-WIN situatie :D. Deze kabel komt echt met 0 burn-in uren uit de doos. Hoor echter al wel dat typische geluid wat ik óók bij de Heimdall hoorde: extra details en een betere soundstage. Heb nog niet echt goed geluisterd, maar zal dat zeker gaan doen.

Ik zal ongeveer voor je bijhouden hoeveel branduren de kabels hebben voordat ze weer in de doos gaan (goede service, toch?)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)