Problemen met de Onkyo 898

Started by johnelbers, July 21, 2002, 11:28:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johnelbers

Zoals al bekend, heeft Onkyo problemen met afspelen van EX films. Al diverse malen contact opgenemen met de importeur (ACOUSTICAL) deze schuievn het probleem op Dolby nou heb ik op de dolby site gekeken en deze zpuden de opdracht gegeven hebben om de nieuwe DVD films metEX de flag uitzetten. Nou heb ik een film gehuurd (LORD OF THE RINGS) en nou blijkt dat deze film dat probleem weer heeft. Weer contact opgenomen met Acoustical en blijkbaar willen ze daar niks aan doen. Ik vind dit een groot schand ik heb blijkbaar eeen versterker van 2700 euro voor niks gekocht. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben en zo ja laat het dan even weten, dan kunnen we samen misschien iets ondernemen tegen Onkyo

groetjes john :'(

J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op ons forum.
Er is nog iemand met dit probleem op het forum, Hairball.
Kijk maar onder problemen met Hard & software waar dit ook naar verplaatst wordt.

Mvrgr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hairball

Hi,

Welkom op het Forum. Zoals Frank al aangaf heb ik wel e.e.a. aan problemen met de Onkyo. Ik heb een 989 en er zijn bij mij TWEE films die met een DD codering problemen vertonen:

- Pearl Harbour
- Jurassic Park 3

De overige (EX) films werken als een tierelier. Overigens heeft Onkyo hier wel degelijk notie van genomen. Ik zou even op de Onkyo USA site kijken, daar staat iets over deze problemen.

gr.

Nico
I hate HT.........

Just kidding :)

johnelbers

Schrijf er nog maar een op je lijstje bij nl LORD OF THE RINGS

Hairball

Die doet het bij mij dus wel.... Da's vreemd.

N.
I hate HT.........

Just kidding :)

Dann

Hallo,

Ik ondervond het zelfde probleem bij de dvd van The Lord of The Rings.

Bij DD 5.1 EX\Engels valt om de 20 sec. het geluid weg. DD 5.1 \Frans speelt perfect.

Ik heb trouwens de onkyo 797.

                             grts Dann.

J.A.F._Doorhof

Kun je EX uitschakelen op je receiver ?
Zo ja, is het probleem dan weg ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

john elbers

Ik kan inderdaad EX uitschakelen maar dan blijft het probleem nog steeds bestaan.

peter koning

 :)Ik heb contact gehad met Onkyo, over het flag probleem bij pearl harbor, jurr.park en recentelijk lord of the rings. Het probleem zit op de discs, en is niet een specifiek Onkyo probleem. Een kennis met Denon heeft het probleem ook. Onkyo gaat het Dolby-probleem elegant oplossen. Ze komen binnenkort met een black-box (3 luciferdoosjes formaat) tussen dvd-speler en AV, die de flag schakelt. Zodoende is er geen probleem meer als Dolby Lab een steekje lees:flagje laat vallen.
Ik wil nog opmerken dat het lijkt dat het een typisch Onkyo probleem is, edoch dit is absoluut niet het geval.
Er is meer sprake van Onkyo exposure omdat zij zeer openlijk en direct het probleem toegeven. Bij Denon bijvoorbeeld hebben ze geen weet van enige problemen met DVD's. Volgens die kennis van mij die contact heeft gehad met Denon, is er meer sprake van verdringing van het probleem; het zou maar eens aan de AV's kunnen liggen. Bij Onkyo is er absoluut sprake van meer zelfvertrouwen.