"digitaal" aansluiten CD en DVD speler.

Started by Spice, March 15, 2005, 13:17:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spice

Wat ik het nut van het "digitaal" d.m.v. coax aansluiten van
Je CD speler en DVD speler?
Ik heb een alweer paar jaartjes oude en niet echt superkwaliteit
cd-speler en een soortement van blokker dvd speler, dus ook niet
echt alles...
Op (korte) termijn gaat e.e.a. wel vervangen worden...

Heeft het nu dan nut en levert het een verbetering op als ik e.e.a. digitaal
ga aansluiten?

Iemand die mij dit kan vertellen/uitleggen, alvast bedankt voor alle reakties.

M.vr.gr.

NeonKnight

Als je je apparatuur digitaal aansluit op je versterker, dan gebruik je de DACs (Digitaal - Analoog converters) van je versterker en niet die van je blokker dvd speler.
Als die (versterker) beter is kan dat een behoorlijke winst opleveren.
Gewoon proberen met een simpele coax of optische digitale interlink.\

Mvrgr,
Koen.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Spice

Quote from: NeonKnight on March 15, 2005, 13:21:01
Gewoon proberen met een simpele coax of optische digitale interlink.\

Mvrgr,
Koen.

Wat is het verschil tussen beide?, en kan je allebei gebruiken of ligt dat aan je
uitgangen/ingangen van je apparatuur?

NeonKnight

Dat ligt aan de in/ uitgangen van je apparatuur. Ik gok dat je apparatuur in ieder geval coaxiale digitale in/ uitgangen heeft.
Dat is prima.

Overigens ligt hier nog een hele wereld achter, met discussies over types interlinks, waarom, waarom niet etc. Maar dat lijkt me in dit geval niet zo relevant. Ik zou het met een simpele huis-tuin-en-keuken interlink proberen om te zien of het beter is. Kost je een paar euro.

Mvrgr,
Koen.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

wil

Ik verwacht dat je met een paar euro geen vergelijk kan maken. Het is heel goed mogelijk dat een matige interlink (dropveter) de verschillen van de CD-DAC versus de versterker-DAC geheel zal verdoezelen. Het gebruik van een gewone (dropveter) interlink als digitale interlink is sowieso af te raden.
Probeer dan een vergelijk te maken tussen een fatsoenlijke analoge interlink en een fatsoenlijke echte 75 ohm digitale interlink (liefst geen optische interlink), dan kan je er achter komen welke beter is.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

NeonKnight

Quote from: wil on March 15, 2005, 16:50:47
Ik verwacht dat je met een paar euro geen vergelijk kan maken. Het is heel goed mogelijk dat een matige interlink (dropveter) de verschillen van de CD-DAC versus de versterker-DAC geheel zal verdoezelen. Het gebruik van een gewone (dropveter) interlink als digitale interlink is sowieso af te raden.
Probeer dan een vergelijk te maken tussen een fatsoenlijke analoge interlink en een fatsoenlijke echte 75 ohm digitale interlink (liefst geen optische interlink), dan kan je er achter komen welke beter is.

wil

Wil,

Normaliter helemaal met je eens, maar het gaat hier over een "blokker dvd speler". Als de DACs van de versterker beter zijn dan die in de dvd speler, dan merk je dat ook wel met dropveters.

Is een beetje raar om interlinks van EUR 80 te zetten op een dvd speler van EUR 50  ;D
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers