Is dit een probleem

Started by Joep Hogenhout, July 20, 2002, 11:53:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joep Hogenhout

Beste HT'ers,

Ik heb gisteren een DVD van Scarface binnen gekregen, en zag dat er in het midden van de DVD een soort luchtbel zat.

Kan dit een probleem zijn voor de eventuele balans van de DVD?

Joep

[attachment deleted by admin]

J.A.F._Doorhof

Nog nooit eerder gezien, maar lijkt me niet te goed voor de layers. Mischien is dit de Laserrot waar sommige over praten bij DVD.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Stevie

Nah lijkt me sterk... ik denk dat het stoppen van een RCV disc na tweemaal afspelen eerder een variant van laserrot is (ervaring met twee verschillende titels...).

Een luchtbel is eerder een productiefout. Gewoon terugbrengen zou ik zeggen.

Gr,
Steef
.signature: file not found

garmtz

Als het geen invloed heeft op het afspelen zou ik hem niet eens terugbrengen...

Joep Hogenhout

Ik heb de DVD gewoon terug kunnen brengen zonder problemen.

Ik heb het overigens wel vaker gehad dat er een luchtbel in zat, ik weet alleen niet of het veel uit maakt.

Ik denk dat er met mate een onbalans in het afspelen zit, daar de DVD niet helemaal gelijk is aan alle zijden.

Joep

SiR-ROUND

Voor de balans is het zeker nooit goed... Het is een duidelijk zichtbaar euvel, dus inderdaad ruilen.

Ik heb een x Titan A.E. gehad waar een heel klein oneffenheidje in zat(deukje)... Steeds op hetzelfde punt sloeg hij een stukje over. Ook al had m'n leverancier er geen last van op zijn speler: ik kreeg een andere...

Garmt, het verbaast me... Ben je ook zo makkelijk met CD's? Het hele CD matje principe berust op stabiliteit etc. Of geloof je niet in "de mat"?

Joep Hogenhout

DE MAT is een uitvinding van Louis Raatjes toch,
tenminste toen ik vrijdag mn Parasounds ging halen zei hij dat hij er octrooi op aangevraagd had.

Kan iemand me vertellen hoe het werkt, en wat de voordelen en eventuele nadelen zijn?

Joep

SiR-ROUND

Voordelen zouden de stabiliteit van de disc zijn, zodat er monder trillingen etc. zijn tjdens het afspelen.

Nadeel lijkt me de zware last voor het loopwerk...

Er zijn mensen die hetzelfde truukje doen met een plaatje kurk...

Oh, en nog een nadeel:

Je moet elke x wisselen....