welke module?

Started by arnolddew, March 13, 2005, 16:11:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arnolddew

Ik heb 2 Vragen op satteliet gebied(Ben hier nog vrij groen mee)
Ik ben van plan om een topfield pvr4000 80gb aan te schaffen,nou weet ik niet welke module hier het beste bij past.Zit aan de Aston1.07 te denken(deze kan 2 programa's tegelijk coderen,maar werkt ie probleemloos met een canel+ card?)Of de orginele canal+mediaCAM,wie heeft goede ervaring met een van deze 2 in combinatie met de topfield(p.s. moet zo'n module ook nog geprogrameerd worden of is het plug en play)
Ten 2e,ik wil alleen gebruik maken van de astra 19graden.Zat eerst aan een doorzichtige schotel te denken,maar dit werd mij al heel snel afgeraden.
Zit nu te twijfellen tussen een stalen of alluminium,welke van de 2 komt het beste uit de bus?
Wie kan mij goed advies geven,alvast bedankt. Arnold











Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels

Rence

CAM-modules zijn bedoeld om specifieke coderingssystemen te decoderen. zo heb je een Irdeto CAM nodig om een zending te decoderen die met Irdeto is gecodeerd. En als je een Seca gecodeerd signaal wilt decoderen, heb je een Seca CAM nodig.
Dus is het belangrijk om te weten welke zender je wilt bekiken.
De cam`s die je opnoemt zijn seca cam`s, dus hiermede kan je o.a. de Nederlandse zenders bekijken, met de juiste smartcard!
Je hoeft niets te progameren, je kunt ze wel evt. flashen, en ze zullen allebei werken met een Topfield.
Voor een schotel is o.a. belangrijk de stevigheid, voor de ontvangstkwaliteit maakt het niet uit, alu of staal.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Don_Paul

Een doorzichtige schotel kan ook prima werken, alleen moet je dan misschien een maatje groter nemen - ik zou persoonlijk altijd voor 80cm minimaal gaan. Als je dan toch geen doorzichtige neemt ga dan voor alluminium, dat roest niet, of ga voor een goede kunststof schotel. Zo'n schotel gaat over het algemeen veel langer mee dan de rest van je apparatuur.

Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

pong38

@arnolddew

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een tweedehands Aston 1.05 cam. Deze werken perfect met de orignele Seca2 Canaal Digitaal kaarten.

Wat Canaal Digitaal nu aan het doen is, is het (althans dat is het vermoeden) ombatchen van deze cams tot "originele Canaal Digitaal" cams.

Laat je niet verleiden tot deze stap. Je kunt jezelf een hoop geld uitsparen met deze aktie.

Ik heb er zelf ook nog 2 liggen maar deze zijn "tijdelijk" buiten gebruik i.v.m. een andere gebruikte oplossing.


pong38

@arnolddew

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een tweedehands Aston 1.05 cam. Deze werken perfect met de orignele Seca2 Canaal Digitaal kaarten.

Wat Canaal Digitaal nu aan het doen is, is het (althans dat is het vermoeden) ombatchen van deze cams tot "originele Canaal Digitaal" cams.

Laat je niet verleiden tot deze stap. Je kunt jezelf een hoop geld uitsparen met deze aktie.

Ik heb er zelf ook nog 2 liggen maar deze zijn "tijdelijk" buiten gebruik i.v.m. een andere gebruikte oplossing.


mrrepel

neem een aston 1.07 cam , deze kan inderdaad 2 zenders tegenlijk decoderen. Ik verkoop deze met de bosjes tegenlijk op mn werk en hoor er niets over dat ze niet goed zouden werken. Het zelfde geld voor een transparant schotel , gewoon doen ! , maar inderdaad minimaal een 80 cm wok , ook al heb je een stalen schotel dan zou ik ook minimaal 80 nemen, dan heb je met regen ook nog beeld.

Dat canaal digitaal nu zelf ook modules uitbrengt is zeer logisch , deze mensen willen ook wat verdienen. Als er canaal digitaal op staan moet het wel goed zijn.........niet dus , troep modules zijn het , ca. 10% uitval en het werkt niet in iedere ontvanger.

Wil je een goedkope module voor het decoderen van een enkele zender ( tegenlijk ) neem dan een Matrix cam , deze worden nieuw al voor €50 aangeboden. Zou de software wat erin zit niet meer goed zijn kan je deze altijd nog aanpassen. Tevens als er weer educatief iets op een alternatief kaartje opengaat zijn deze zenders met deze module ( vaak ) ook open te lepelen

papaleo

Quote from: mrrepel on March 27, 2005, 20:09:55
neem een aston 1.07 cam , deze kan inderdaad 2 zenders tegenlijk decoderen. Ik verkoop deze met de bosjes tegenlijk op mn werk en hoor er niets over dat ze niet goed zouden werken. Het zelfde geld voor een transparant schotel , gewoon doen !

??? ???
Ik heb zelf een Topfield 5000PVR en de 1.07 werkt dus niet wat je er van verwacht!!!!
Neem gewoon een 1.05 is goedkoper en werkt prima.

Zie hier info en ervaringen over de 1.07

http://www.sat4all.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Number=832226&an=0&page=6#832226

Succes,
Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mrrepel

in 99% van de ontvangers geen probleem , ikzelf heb een dreambox7000s en hier werkt ie ook niet in , maar als je een twintuner hebt welke deze wel in werkt heb je meer aan een 1.07 cam.

Als je gewoon een zender wilt decoderen zou ik een matrix cam kopen ( welke ik ook in mn dreambox heb zitten om altijd beeld te hebben op discovery e.d. )