5-kanaals eindversterker: Parasound, Rotel, Classe, ... ?

Started by visitor, March 11, 2005, 11:32:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: wil on March 24, 2005, 08:51:59
Je zegt "garantie" dus ga ik er van uit dat het een occasion is bij een winkel. Dat lijkt ook heel keurig. Misschien is het wel slim om ze even ter plaatse werkend te mogen zien. Niet dat ik problemen verwacht, maar een simpele check kan nooit kwaad.

Hele goede tip, Wil. Ook Acurus wil (net als Aragon) nog wel eens een beetje brommen in de voeding, dus check ze eerst even. Gezien het aantal jaren dat ze al uit de Europese markt zijn, denk ik net als jij inderdaad ook dat de term 'nieuw' hier meer als 'demo met garantie' moet worden opgevat.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Over dat brommen kan ik nog wel iets zeggen. Een Acurus heeft een zware wip-wap knop om hem aan te zetten. Als je daarop drukt hoor je: poiiinggg, het geluid van de zware metalen kast, klinkt degelijk dus  ;D. Vervolgens hoor je een zacht zoemend geluid. Dit geluid begint direkt af te nemen en na 15 seconden is het weg. Verklaring? Vullen van de elco's, condensatoren die even van de schrik moeten bekomen, ik heb geen idee. Hij werkt perfect en het doet niets af aan de klank, stabiliteit of whatever.
Wat wel goed is om even te controleren is of het groene ledje aan de voorkant gewoon blijft branden. Ik heb reviews van gebruikers gelezen dat het ledje kan gaan knipperen  :-\. Schijnt ook geen effect te hebben op het geluid maar dat lijkt uiteraard nergens naar.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Met brommen bedoel ik ook dat het na het 'volzuigen' van de voeding nog steeds plaatsvind, dat andere brommen is inderdaad normaal. Dat van dat knipperen kende ik nog niet trouwens, is dat een soort waarschuwings-circuit?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Nee, is geen waarschuwingssignaal volgens mij. Er wordt over gerapporteerd, that's it. De mijne heeft het niet  O0

Lees hier.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

visitor

Quote from: wil on March 24, 2005, 08:51:59
Qua prijs zit je denk ik heel netjes. Je ziet wat er elders voor gevraagd wordt.  8) Je zegt "garantie" dus ga ik er van uit dat het een occasion is bij een winkel.

Hi wil,

De A200x3 zou een "new in the box" model zijn. Dus nog nooit gebruikt.

Vriendelijke groeten,
Erwin