Het grote "wat is er met TAG aan de hand" topic

Started by Raphie, March 11, 2005, 10:39:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Net de handleiding maar alvast eens doorgelezen, er zitten gelukkig voldoende aansluitingen op (had 2 spdifs nodig voor SAT & Xbox, zitten er ook maar net 2 op)

Nu nog ff een kabel regelen voor de TMREQ in te stellen via de laptop, kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik aan die Wizzard software kan komen? Was het maar al vast eind Maart pphhhhh....
JBL PRX Power!

Martin_M

#51
Quote from: Raphie on March 11, 2005, 22:09:37
Net de handleiding maar alvast eens doorgelezen, er zitten gelukkig voldoende aansluitingen op (had 2 spdifs nodig voor SAT & Xbox, zitten er ook maar net 2 op)

De AV32R heeft 3 S/PDIF ingangen (aangeduid met DVD, CD en LD) + 2 optische.

De TMREQ-wizzard kan je op de contact gedeelte van de IAG site downloaden (heeft java runtime nodig).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Raphie

thnx Martin, ik was niet duidelijk ik bedoelde optische spdif, zal dit maar eens vast gaan downloaden dan, de kabel bespaart mij dan de ideale frequenties (8 per speaker?) handmatig in te klopen in de TAQ? of kan je de TMREQ metingen ook nog nauwkeuriger doen? ik las ook iets over mensen die 200 meetpunten per speaker hadden gedaan?
JBL PRX Power!

GerritZ

#53
Hoi "Raphie"

Kijk eens op deze link http://www.f-directions.co.uk/downloads.htm hier staat een simpele manier om toch zelf wat met TMREQ te kunnen doen.

En hier een link van ETF software http://www.etfacoustic.com/index.html


Succes,

Gerrit

Raphie

ThnX Urban T pdf kende ik al, maar de andere site was nieuw, nog meer leesvoer ;D
JBL PRX Power!

Teejoo

#55
Binnenkort zal er een nieuwe TMREQ wizard versie uitkomen: John Mulcahy, voormalig technisch directeur TAG heeft flink zitten hobbyen en daar is weer iets moois aan het uitkomen.

- geen ETF meer nodig, kan direct signalen opnemen
- eigen signal generator
- kwalitatief enorm verbeterde opname (meet) kwaliteit

En nog wat goodies. We zijn nu aan het Beta testen. Maar het ziet er goed uit.

Ik weet nog niet hoe het straks op de markt gebracht gaat worden. Er zal waarschijnlijk ook een Nederlandse versie komen, maar ik moet nog beginnen met vertalen  ;)

Als het zover is horen jullie het wel.

Johnny_Bravo

Die Theo  :o

Handig zo iemand die dicht bij het vuur zit (al is het vuur gedoofd  ;D).
Laat het ons weten, want de versie die er nu in zit is familie-onvriendelijk  >:D

Teejoo

Quote from: Johnny_Bravo on March 12, 2005, 10:41:26
Die Theo  :o

Handig zo iemand die dicht bij het vuur zit (al is het vuur gedoofd  ;D).
Tja, er zijn gelukkig nog genoeg liefhebbers
Quote from: Johnny_Bravo on March 12, 2005, 10:41:26
Laat het ons weten, want de versie die er nu in zit is familie-onvriendelijk  >:D
Hoe bedoel je familie onvriendelijk?

Johnny_Bravo

Quote from: Teejoo on March 12, 2005, 11:38:24
Tja, er zijn gelukkig nog genoeg liefhebbersHoe bedoel je familie onvriendelijk?

Er gaat nogal wat tijd inzitten, wil je het perfect hebben.

Je begint met de gloale settings, maar voor je het weet zit je inderdaad aan de 200 meetpunten.

Danakin

Quote from: Teejoo on March 12, 2005, 10:11:00
Binnenkort zal er een nieuwe TMREQ versie uitkomen: John Mulcahy, voormalig technisch directeur TAG heeft flink zitten hobbyen en daar is weer iets moois aan het uitkomen.

- geen ETF meer nodig, kan direct signalen opnemen
- eigen signal generator
- kwalitatief enorm verbeterde opname (meet) kwaliteit

En nog wat goodies. We zijn nu aan het Beta testen. Maar het ziet er goed uit.

Ik weet nog niet hoe het straks op de markt gebracht gaat worden. Er zal waarschijnlijk ook een Nederlandse versie komen, maar ik moet nog beginnen met vertalen  ;)

Als het zover is horen jullie het wel.

Hier wat vragen van een leek:
- is deze upgrade ook mogelijk met de versie zonder DP?;
- wat is een ETF?
- wat is het voordeel van een eigen signal generator?

Oh ja, is er nog meer gossip. Het is hier al gezegd: je zit redelijk dicht bij het vuur (of is het op dit moment nog hush hush).

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Teejoo

Hoi,

Het gaat om de TMREQ wizard (heb dit maar meteen aangepast). TMREQ is echter alleen mogelijk op de AV32RDP en AV192R.
Deze wizard installeer je op je laptop.Gebruik makend van de geluidskaart meet je het testsignaal dat door dit programma gegenereerd is en weergegeven wordt via je installatie. Hij bekijkt vervolgens de door je kamer akoestiek beïnvloede gemeten signaal, en berekend filters die je weer naar je AV kunt downloaden. Hier wordt het signaal vervolgens gecorrigeerd, waardoor de akoestische invloeden beneden de 200Hz ver verdwenen zijn.

J(ohn)M(ulcahy)REQ in een notendop... ;)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Ik kan haast bijna niet meer wachten, wie kan mij ondertussen vertellen hoe de 100X5R klinkt? tevens gelezen dat deze er in stereo met gemak 2x 175W aan 8ohm uit perst, iemand ervaring? zijn er ook al mensen die de ML 431 of Classe CA-2200 hebben gehoort? (nee deze ga ik (nog) niet kopen, maar ben wel voor op termijn aan het kijken/plannen)
zijn er nog meer nieuwe generatie stereo eindversterkers rond 4.000  <> 6.000 EURO die hier in meekunnen?
JBL PRX Power!

GerritZ

"Raphie"

Bjorn heeft deze versterker ook, hij moet je wat kunnen vertellen.

Groet, Gerrit


PS Weet je al wat over de kabel

Johnny_Bravo

Ik vind persoonlijk als eindversterker de Primare erg goed.

Zeker als je naar het magere prijskaartje van € 2600,- kijkt.

Erg veel ruimtelijkheid, detail en "slam".

Raphie

@GerritZ: straks m'n vriendin en zoontje ophalen van vliegveld, zal het in de auto ff met haar bespreken, maar ik denk wel dat ik er 2 bestel (altijd makkelijk)

@JB: Ik zoek eigenlijk een segment hoger met 200W+ per kanaal aan 8ohm, van de huidige generatie versterkers. vind ML & nieuwe Classe lijn wel erg mooi, maar heb geen idee waar winkels te vinden om dergelijke bakken eens rustig te kunnen beluisteren. Weet ook nog niet of dit nodig is, ik ga eerst uitgebreid met de 100x5R stoeien, maar ondertussen al wel vast m'n huiswerk doen
JBL PRX Power!

Johnny_Bravo

Je bent altijd welkom om de combinatie TAG -> ML te beluisteren bij mij  ;)

GerritZ

#67
Quote from: Johnny_Bravo on March 12, 2005, 18:58:24
Je bent altijd welkom om de combinatie TAG -> ML te beluisteren bij mij  ;)

Ook hier welkom. combinatie TAG -> Theta Dreadnaught II


Gerrit

Raphie

Owh jongens, moeten inderdaad maar wat afspraken gaan plannen dan, De Theta zer er wel ERG STOER uit, klinkt waarschijnlijk ook waanzinnig.
JBL PRX Power!

Johnny_Bravo

Theta is rommel !!!!

ML is veel beter  ;)

Nee..... geintje  ;D ;D.
De Theta is een knap apparaat en doet kwalitatief niks onder voor de ML (of andersom). Ik ga binnenkort ok nog een bezoek brengen aan gerrit.

Martin_M

Quote from: Teejoo on March 12, 2005, 13:47:07
Deze wizard installeer je op je laptop.Gebruik makend van de geluidskaart meet je het testsignaal dat door dit programma gegenereerd is en weergegeven wordt via je installatie. Hij bekijkt vervolgens de door je kamer akoestiek beïnvloede gemeten signaal, en berekend filters die je weer naar je AV kunt downloaden. Hier wordt het signaal vervolgens gecorrigeerd, waardoor de akoestische invloeden beneden de 200Hz ver verdwenen zijn.

J(ohn)M(ulcahy)REQ in een notendop... ;)

Hé Teejoo, hier hebben wij het wel over gehad en zat ik echt op te wachten. Nu kan ik het geld voor ETF in de zak houden ;D

Weet jij ook of de testsignalen via geluidskaart en analoge kabel van laptop naar ingang van de AV32R gaan of krijgt de AV32R via de programming-cable opdracht de signalen te genereren. In dat laatste geval ben je minder afhankelijk van de geluidskaart en gebruikte kabel.

Ben benieuwd. Ook geen idee wanneer deze versie te gebruiken is?

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Raphie on March 12, 2005, 17:02:11
Ik kan haast bijna niet meer wachten, wie kan mij ondertussen vertellen hoe de 100X5R klinkt? tevens gelezen dat deze er in stereo met gemak 2x 175W aan 8ohm uit perst, iemand ervaring? zijn er ook al mensen die de ML 431 of Classe CA-2200 hebben gehoort? (nee deze ga ik (nog) niet kopen, maar ben wel voor op termijn aan het kijken/plannen)
zijn er nog meer nieuwe generatie stereo eindversterkers rond 4.000  <> 6.000 EURO die hier in meekunnen?

Je kan hier de TAG met Mark Levinson 331 bij me luisteren, we wonen toch dicht bij elkaar ;)

p.s. Deze ML331 staat nu bij Rhapsody te koop, gangbaar is een 2ehands prijs van 2250 - 2750 euro, nieuwwaarde 6500 dacht ik.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Martin_M on March 12, 2005, 22:26:43
Hé Teejoo, hier hebben wij het wel over gehad en zat ik echt op te wachten. Nu kan ik het geld voor ETF in de zak houden ;D

Weet jij ook of de testsignalen via geluidskaart en analoge kabel van laptop naar ingang van de AV32R gaan of krijgt de AV32R via de programming-cable opdracht de signalen te genereren. In dat laatste geval ben je minder afhankelijk van de geluidskaart en gebruikte kabel.

Ben benieuwd. Ook geen idee wanneer deze versie te gebruiken is?

Martin
Via de geluidskaart. Ik gebruik een USB kaart, gaat prima. DE AV32R kan ook alleen maar het normale calibratie signaal. Dit heb je wel nodig, maar niet voor de meting zelf. Ik weet nog niet wannneer hij beschikbaar komt. Het blijft een project wat in de vrije tijd gemaakt wordt.

Raphie

Vluchten zijn geboekt met Easyjet naar Liverpool eind Maart, zal de 100x5R in een grote koffer moeten stoppen, ik ga de AV32 proberen mee te nemen als handbagage. En dan natuurlijk bij m'n schoonmoeder 2 dagen tegen dichte dozen aankijken :P
JBL PRX Power!

Scarp

De AV32 in zo'n laptop tas meenemen. Dan tijdens de vlucht de AV32 eruit halen en voor je neerzetten ... "rare laptop met zo'n grote draaiknop aan de voorkant" :)

Een amp in een koffer vind ik vrij link, er wordt niet bepaald zachtzinnig met koffers gedaan.