Het grote "wat is er met TAG aan de hand" topic

Started by Raphie, March 11, 2005, 10:39:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Harry HT on March 11, 2005, 12:04:02
Vertel?  ;)

Er valt verder niets te vertellen... maar gezien het feit dat alle dealers tegen het licht worden gehouden, kan het dus ook zijn dat de distributeurs tegen het licht zijn gehouden door de AIG groep. Het is dan een logisch gevolg dat bepaalde dealers ook het merk niet meer mogen voeren..

Verder weet ik ook niks, maar probeer even logisch het verhaal in elkaar te breien... Ik denk namelijk dat bovenstaande dus het geval is..

Raphie

Net nog even gebeld met HifiBitz & met SevenOaks "sound and Vision" Beiden vertellen hetzelfde verhaal: TAG heeft de grootste dealers aangeschreven of ze op basis van allocatie de restanten uit de fabriek wilden verkopen, deze hebben een speciale prijs en op is op. Dus beiden nemen nu orders aan (op basis van backorder en allocatie) alle orders worden in een shipment de 28ste van TAG naar de dealer gestuurd. Daarna is het afgelopen
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on March 11, 2005, 12:06:52
Er valt verder niets te vertellen... maar gezien het feit dat alle dealers tegen het licht worden gehouden, kan het dus ook zijn dat de distributeurs tegen het licht zijn gehouden door de AIG groep. Het is dan een logisch gevolg dat bepaalde dealers ook het merk niet meer mogen voeren..
Het verschil is vast in 'het merk niet meer mogen voeren'. Als dat TAG is, klopt het verhaal. Om straks Audiolab te mogen verkopen, moeten ze zich nu aan de afspraak houden en dus de spullen voor 1 april kwijt zijn. Het zegt (misschien) niets over of ze het nieuwe merk straks mogen voeren.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Quote from: Martin_M on March 11, 2005, 12:06:34
Is het hier trouwens wel bekend dat het hele overnamegebeuren aan McLaren heeft gelegen. Deze hadden niet meer de neven-activiteiten in de audiowereld nodig en wilde het geld in andere zaken steken (kort door de bocht).

Ze hadden meer geld nodig voor hun formule 1 auto ;) ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Harry HT

#29
Quote from: FrenkB on March 11, 2005, 12:28:38
Ze hadden meer geld nodig voor hun formule 1 auto ;) ;D
Nee ze storten zich volledig op een andere markt  :)

SENNA 1991 McLAREN MP4/6 #1 MINICHAMPS F1 1:18
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on March 11, 2005, 11:48:26
Misschien worden de Audiolab producten toch ietsje anders waardoor het binnenwerk niet past?

TransTec gaf aan dat dit identiek is.

Er was een kleine kans dat de DP upgrade onder Audiolab goedkoper gaat worden. Echter daar kon TransTec nog niets over vertellen. Hij vertelde dat TransTec nog steeds geen prijzen voor de Audiolabs heeft gekregen......!

Hij adviseerde wel tot het eind van het jaar te wachten, de hype is dan afgelopen en de prijzen weer enigzins normaal.

Ik weet nog niet wat ik doe, ik baal hier goed van.

----------
Niets ten nadele van de nieuwe aankopers, oid. Er is hier ook geen enkele jalouzie. Voel me alleen wat in de steek gelaten. Stond bijna op het punt mijn hele TAG spul in de verkoop te doen ;D . Maar goed dat ik daarna weer nuchter ging denken ;)

p.s. Goede deal voor een ML stereo pre met ML DAC en loopwerk sta ik wel voor open ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Quote from: Blue-Eyes on March 11, 2005, 16:05:40
p.s. Goede deal voor een ML stereo pre met ML DAC en loopwerk sta ik wel voor open ;D

Rhapsody heeft een wereld setje ML te koop staan..  ;)

blue-eyes

#32
Daar wilde ik ze idd voor ruilen, gewoon oversteken en een Denon receiver erbij kopen. Klaar ;D ;D

De ML380, 36 en de 37. In enen klaar ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Quote from: Blue-Eyes on March 11, 2005, 16:10:10
Daar wilde ik ze idd voor ruilen, gewoon oversteken en een Denon receiver erbij kopen. Klaar ;D ;D

De ML380, 36 en de 37. In enen klaar ;)

Maar???

blue-eyes

Ik vind film ook wel leuk, wordt zo'n stap terug van TAG naar Denon ;)

Prioriteit is de kleine Blue-Eyes ;)

Die ML pre komt nog wel :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on March 11, 2005, 16:10:10
Daar wilde ik ze idd voor ruilen, gewoon oversteken en een Denon receiver erbij kopen. Klaar ;D ;D
De ML380, 36 en de 37. In enen klaar ;)

Voor dat bedrag zijn meer mooie dingen te koop, denk ik. De ML 36/36s DAC blinkt ook niet echt uit vind ik. Je ziet hem wel heel vaak tweedehands overigens.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on March 11, 2005, 16:12:31
Prioriteit is de kleine Blue-Eyes ;)

Kijk! Dat zijn pas goede prioriteiten. Goed  zo. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#37
Quote from: Jack van Dijk on March 11, 2005, 16:12:24
Het feit dat andere mensen een mazzeltje hebben daar gaat jouw apparatuur niet minder van klinken, dus slechte reden om te verkopen. Als IAG nu bovenop alles ook nog gaat besluiten om alles waar Tag McLaren op staat niet langer meer te supporten dan wordt het een ander verhaal. Jammer dat mensen zoals Martin, Theo, jij en ik veel meer voor het spul hebben betaald, maar die pijn is wat mij betreft al lang vergeten. Het plezier heb ik er nog elke dag van en heb ik al verschillende jaren.

Jack

Ik zei al dat ik daarna weer nuchter ging denken ;D . Ik had het alleen even gehad met het merk TAG. Je hebt namelijk voor iets gekozen en de daarbij behorende investeringen gedaan. En eerlijk is eerlijk, ik heb het 2ehands gekocht.

Het gaat me niet om de andere mensen, het gaat meer om wat er achter zit. Ik wil dit graag los zien. Ik raad anderen aan van dit mazzeltje gebruik te maken ;)

p.s. Ik zal toch eens informeren wat die toploader in Dld. kost met PSM ;D Of die tuner T32 ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#38
Quote from: Audiofiel on March 11, 2005, 16:12:52
Voor dat bedrag zijn meer mooie dingen te koop, denk ik. De ML 36/36s DAC blinkt ook niet echt uit vind ik.

Zoals die Wadia combi die ik gehoord heb.... 12500 bij WenW audio dacht ik ;)

Edit: al verkocht
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Quote from: Blue-Eyes on March 11, 2005, 16:12:31
Prioriteit is de kleine Blue-Eyes ;)


Wanneer is ze uitgerekend? zal toch wel snel zjn nu? wij verwachten de 2e eind Juli :D
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: Raphie on March 11, 2005, 16:15:56
Wanneer is ze uitgerekend? zal toch wel snel zjn nu? wij verwachten de 2e eind Juli :D

18 mei als het goed is. Geboortegolf in Lelystad ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Zorg dat je je chipknip hebt opgeladen (of gaat ze thus bevallen?) want het gebeurt altijd onverwachts en voor het ziekenhuis parkeren zonder munten op zak is ook zo lastig (dat had ik dus)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: Raphie on March 11, 2005, 16:22:21
Zorg dat je je chipknip hebt opgeladen (of gaat ze thus bevallen?) want het gebeurt altijd onverwachts en voor het ziekenhuis parkeren zonder munten op zak is ook zo lastig (dat had ik dus)

Die 45 euro zal echt mijn r**t roesten als mijn vriendin maar in het ziekenhuis komt (indien nodig) ;)

Mijn chipknip als altijd voorzien van zo ongeveer 50 euro. Ben regelmatig in A'dam, dan weet je het wel. Bedankt voor de tip iig!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Johnny_Bravo

Quote from: Raphie on March 11, 2005, 16:15:56
Wanneer is ze uitgerekend? zal toch wel snel zjn nu? wij verwachten de 2e eind Juli :D

Quote from: Blue-Eyes on March 11, 2005, 16:15:56
18 mei als het goed is. Geboortegolf in Lelystad  ;)

Wij zitten er tussenin.....14 Juni verwachten wij onze tweede   ;)

Raphie

Kijk, dat worden drukke maanden voor iedereen :D Hoe is met de humeuren van jullie dames? (ff OT in m'n eigen topic)
JBL PRX Power!

R

Dus tag eigenaren krijgen te veel kinderen... weten we wel meteen wat er aan de hand is .;D

Johnny_Bravo

Quote from: Raphie on March 11, 2005, 20:10:25
Kijk, dat worden drukke maanden voor iedereen :D Hoe is met de humeuren van jullie dames? (ff OT in m'n eigen topic)

;D ;D ;D.........over het algemeen goed, maar als er een bui hangt  >:D

beunky

Quote from: Ruben on March 11, 2005, 20:12:04
Dus tag eigenaren krijgen te veel kinderen... weten we wel meteen wat er aan de hand is .;D

Dan moet ik op gaan passen ;) ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

B.J.

Quote from: beunky on March 11, 2005, 21:18:19
Dan moet ik op gaan passen ;) ;D ;D ;D

19 is wel heel jong. Snel de TAGs uit je huis en over een paar jaar terug halen!

Raphie

Quote from: beunky on March 11, 2005, 21:18:19
Dan moet ik op gaan passen ;) ;D ;D ;D

Nee dat risico bestaat alleen voor multichannel, niet voor stereo ;D
JBL PRX Power!