Bryan's stereo opstelling

Started by bryan vd B, March 10, 2005, 18:59:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patrick_vdb

Hi Bryan,

Quote from: bryan vd B on March 12, 2005, 08:05:59
Ik probeer nu niet te zeggen dat de 2500 slecht is maar bij louis was duidelijk te horen dat bijvoorbeeld het kleine broertje de 1800 veel muziekaler klonk. Na modificatie klonk de 1800 helemaal super en kon zelfs

Hee, interesting. Een vriend van me heeft de AVC1800, en een dergelijke mod is misschien wel wat voor hem. Enig idee hoe en wat de mod inhield?

QuoteMaargoed als het goed is kom ik toch nog een keer jouw kant op ;D en kan je me misschien een handje helpen op akoestisch gebied :D ;D ;)

LOL ;D Helemaal waar, paar gaten boren en ik ben klaar voor je ;D ;) Misschien moet ik eens een ritje Almere gaan plannen, kom ik een keer langs en bezoek dan direct nog wat andere forumleden die ik nog altijd moet bezoeken ;D

mvrg

Patrick

Audiofiel

Quote from: patrick_vdb on March 15, 2005, 17:39:48
Misschien moet ik eens een ritje Almere gaan plannen, kom ik een keer langs en bezoek dan direct nog wat andere forumleden die ik nog altijd moet bezoeken ;D
Audiofiel ligt prima op de weg. ;)

Bovendien moet ik ook nog naar Bryan. Misschien kunnen we samen naar bryan toe? 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bryan vd B

Quote from: patrick_vdb on March 15, 2005, 17:39:48
Hi Bryan,

Hee, interesting. Een vriend van me heeft de AVC1800, en een dergelijke mod is misschien wel wat voor hem. Enig idee hoe en wat de mod inhield?

LOL ;D Helemaal waar, paar gaten boren en ik ben klaar voor je ;D ;) Misschien moet ik eens een ritje Almere gaan plannen, kom ik een keer langs en bezoek dan direct nog wat andere forumleden die ik nog altijd moet bezoeken ;D

mvrg

Patrick



De 1800 klinkt echt fenominaal na modificatie echt waar!!!!!!!!!!!! :o 8).

Wat louis precies doet heeft hij me vertelt, maar gaat met zo'n tempo door de stof heen dat ik de helft niet kon volgen ;D.
Neem eens met louis contact op en geloof me na modificatie gaat er een wereld voor je vriend open.
De 1800 heeft van zichzelf al een hele lekker klank en is beter als zijn grotere broer 2500 op stereo gebied.
ik geloof dat een gemodde 1800 bij hem 900 euro moest opleveren dus dat is en de 1800 plus de modificatie.

Tel: 0344602636

Mooi dat je bijna klaar bent ;D  en een keer biij me langskomen lijkt me heel gezellig 8)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

Quote from: Audiofiel on March 15, 2005, 17:43:04
Audiofiel ligt prima op de weg. ;)

Bovendien moet ik ook nog naar Bryan. Misschien kunnen we samen naar bryan toe? 8)

Gezellig 8) 8)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

patrick_vdb

Hi Bryan,

Quote from: bryan vd B on March 15, 2005, 17:49:50
Mooi dat je bijna klaar bent ;D

Bijna klaar ??? De stroomketen is een van de eerste zaken die ik wil aanpakken....Ik moet dus nog beginnen ;D

Maar goed, we moeten eens een afspraak met met die Audiofiel erbij ;D ;)

mvrg

Patrick

Dennis N

He Bryan ,

Als je deze lijn van upgraden voortzet van de afgelopen 10 jaar (6 keer) ,dan vraag ik me af waar jij over 10 jaar bent met je setje ;)
Ik bel je nog even over wanneer ik kom luisteren.


Groeten Dennis
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

bryan vd B

Quote from: DENNIS N on March 16, 2005, 20:46:12
He Bryan ,

Als je deze lijn van upgraden voortzet van de afgelopen 10 jaar (6 keer) ,dan vraag ik me af waar jij over 10 jaar bent met je setje ;)
Ik bel je nog even over wanneer ik kom luisteren.


Groeten Dennis

hahahaha ja ik weet het man ;) ben nogal iemand die houd van afwisseling ;D ;D

Groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

Quote from: patrick_vdb on March 15, 2005, 17:57:23
Hi Bryan,

Bijna klaar ??? De stroomketen is een van de eerste zaken die ik wil aanpakken....Ik moet dus nog beginnen ;D

Maar goed, we moeten eens een afspraak met met die Audiofiel erbij ;D ;)

mvrg

Patrick

ik doelde eigenlijk dat je er klaar voor bent ;D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

patrick_vdb

Hi,

Quote from: squadra on March 17, 2005, 17:30:11
Is dat niet gevaarlijk?

LOL ;D Zo had ik het nog niet bekeken....als ik eenmaal voorbij ben gereden ligt audiofiel hoogstwaarschijnlijk wat minder prima op de weg ;D

@Bryan,

Yep, de laatste puntjes nog en we zijn er klaar voor ;)

mvrg

Patrick

bryan vd B

Quote from: patrick_vdb on March 17, 2005, 17:48:42
Hi,

LOL ;D Zo had ik het nog niet bekeken....als ik eenmaal voorbij ben gereden ligt audiofiel hoogstwaarschijnlijk wat minder prima op de weg ;D

Je bedoelt in de weg ;D

@Bryan,

Yep, de laatste puntjes nog en we zijn er klaar voor ;)

mvrg

Patrick

oke ik hoor van je ;)
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

reMC

Had je de 47labs speakerkabel nou nog gekocht?

Audiofiel

Quote from: patrick_vdb on March 17, 2005, 17:48:42
...als ik eenmaal voorbij ben gereden ligt audiofiel hoogstwaarschijnlijk wat minder prima op de weg ;D
:( :-\ :'(
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Quote from: Audiofiel on March 17, 2005, 19:15:12
:( :-\ :'(

Don't worry Arjen, ik zal netjes tijdig stoppen om je op te pikken :D

mvrg

Patrick

bryan vd B

Quote from: reMC on March 17, 2005, 18:38:21
Had je de 47labs speakerkabel nou nog gekocht?

hi,


nee heb de artspeak kabel genomen van louis raatjes aangezien het vermogen wat aan de hoge kant ligt en de klank van deze kabel ook extreem neutraal is.

bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

njvp

Hee Brian,

Ik was vanmiddag bij Artspeak om mijn Denon 2900 te laten modificeren en heb ook gelijk mijn Parasound C1 daar achtergelaten voor wat kleine veranderingen.Ik zat in de map met Emails te lezen en kwam jou naam daar tegen, dus helemaal terug naar stereo?
Heb ook de verschillen gehoord tussen mijn huidige interlins (siltech G3) en de Artspeakinterlinks het is duidelijk dat ik ook voor de Artspeak ga kiezen waaaaat een verschil.
Heb jij die speakers gekocht waar hij mee demonstreert? mooie speaker ga hier mijn infinitys denk ik ook voor weg doen

Norbert
Speakers:Usher Thinny Dancer
Denon: AVR- X4000

Audiofiel

Welkom bij de club, Norbert. Je zult geen spijt krijgen van de modificaties.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bryan vd B

Quote from: njvp on March 22, 2005, 21:01:09
Hee Brian,

Ik was vanmiddag bij Artspeak om mijn Denon 2900 te laten modificeren en heb ook gelijk mijn Parasound C1 daar achtergelaten voor wat kleine veranderingen.Ik zat in de map met Emails te lezen en kwam jou naam daar tegen, dus helemaal terug naar stereo?
Heb ook de verschillen gehoord tussen mijn huidige interlins (siltech G3) en de Artspeakinterlinks het is duidelijk dat ik ook voor de Artspeak ga kiezen waaaaat een verschil.
Heb jij die speakers gekocht waar hij mee demonstreert? mooie speaker ga hier mijn infinitys denk ik ook voor weg doen

Norbert

hi norbert,

tijd niet gesproken :D en leuk te horen dat meer mensen louis kennen 8).

ik ben helemaal terug op stereo en heb er absoluut geen spijt van want geniet nog elke dag(wanneer mogelijk) volop van de muziek.
Het ht gedeelte zet ik nu even op een laag pitje want er komt zeker wel weer een HT installatie want twee sets combineren in 1 gaat mij niet lukken dus heb ik nu gekozen voor gescheiden setups ;).

Ja de kabel....... wat moet ik erover zeggen?..... deze is gewoon heel erg neutraal en lijkt niks toe te voegen met nadruk op" lijkt" aangezien ik anders weer gigantische discussies ga aanhalen ;D ;D. Maar zonder dolle,........ ik hoorde binnen 2 seconden al verschil tussen mijn oude MIT's en deze artspeak! niet alleen op klank of natuurgetrouwheid(lekker woord trouwens) ;D maar vooral in het fase gedraag.De MIT's gooide zowel in mijn setup alsmede louis zijn setup alles door de hele kamer heen terwijl de artspeak kabel juist zorgde voor rust en plaatsing waarbij je de instrumenten aan kon wijzen en de speakers volledig verdwenen in het geluidsbeeld. Het "leek"  ;D erop dat ik met de artspeak meer info overhield in de muziek, dus de details kon je gemakkelijk waarnemen zonder dat ik enige moeite hoefte te doen.

Ik heb zelf nu de 20/22 luidsprekers en dat zijn die hoogglans zwarte tweeweg speakers die in 1 van mijn eerste posts staan ;).

Laat nog eens van je horen hoe de modificaties je bevallen en zoals audiofiel al aangaf, je zal er geen spijt van krijgen geloof me ;)

MvGr,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

patrick_vdb

Hi,

Zondag aanstaande ga ik met Arjen de geheel nieuwe en compleet door Louis Raatjes gefine-tune'de set van Bryan eens beluisteren....ik ben wel nieuwsgierig naar de klankmatige signature van Louis, zeker aangezien beide parasound amps die ik thuis heb staan nog de niet-gemodde versie betreft..

mvrg

Patrick

bryan vd B

hi,

ik hoop dat jullie het wat vinden (niet dat ik met minder plezier luister als het jullie smaak niet is) want het is toch wel leuk als je sommige dingen positief kan delen ::)

bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Audiofiel

Quote from: bryan vd B on March 23, 2005, 20:59:41
niet dat ik met minder plezier luister als het jullie smaak niet is
Die moet je er in houden. Het gaat er om wat jij lekker vind. Maar iets zegt mij dat ik dingen in de klank ga herkennen... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MarcoV

Ik ben toch wel nieuwsgierig naar jullie beschrijving van de klank!

Veel plezier in ieder geval  :)

Marco

bryan vd B

Quote from: Audiofiel on March 23, 2005, 21:42:49
Die moet je er in houden. Het gaat er om wat jij lekker vind. Maar iets zegt mij dat ik dingen in de klank ga herkennen... ;D

hi,

ik denk het ook ja ;D ;)

bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

hi,

Zo patrick en audiofiel zijn gisteren geweest om mijn set te beluisteren en kwamen zoals ik al gehoord had tot de conclussie dat mijn akoestiek niet echt ideaal was.
in de muziek zat naar mijn ervaring veel rust maar bij sommige hoogtonige frequenties leek het te gaan zingen in mijn kamer.
Voor mijn gevoel is dit puur te wijten aan de kamer.
Verder vond ik het heel gezellig en moet ik zeker mijn cd collectie flink uit gaan breiden ;D ;D want wat ik heb klinkt niet echt goed ::), maargoed moet toch ergens beginnen niet? ;).

Ben nu ook zeer benieuwt wat hun bevindingen zijn over de set nu ze het even hebben kunnen laten bezinken.
ik hoop snel weer eens af te kunnen spreken bij 1 van jullie want ben wel erg benieuwt ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

patrick_vdb

Hi Bryan,

Quote from: bryan vd B on March 28, 2005, 08:50:29
Verder vond ik het heel gezellig en moet ik zeker mijn cd collectie flink uit gaan breiden ;D ;D want wat ik heb klinkt niet echt goed ::), maargoed moet toch ergens beginnen niet? ;)

Een CD hoeft niet goed te klinken om er van te kunnen genieten, eerst moet de muziek je aanspreken en als het dan ook nog eens prachtig is opgenomen is, is dat meer dan mooi meegenomen ;) Maar hopelijk (zeker weten!) heb je wat leuke muzikale ideeen kunnen opdoen :D

Allereerst natuurlijk een bedankje voor de gastvrijheid en de gezelligheid. Voor mij was de set-up van Bryan een mooie aangelegenheid om de muzikale benadering/zienswijze van Louis Raatjes eens nader te leren kennen in een ongedwongen sfeer. Louis Raatjes staat bekend om zijn Parasound-modificaties en aangezien ik twee ongemodde HCA3500's heb staan is een optelsommetje natuurlijk snel gemaakt ;D

Zoals al in het begin van deze topic en in de signature van Bryan is te lezen, heeft hij een volledige set staan dat is gemodificeert, geproduceert en afgestemd door Louis Raatjes. Een gemodificeerde Parasound PLD2000 tweekanaals voorversterker, een gemodificeerde Parasound 1200MKII stereo-eindversterker, een gemodificeerde Sony AX5ES CD-speler, interlinks en luidsprekerkabels van Louis Raatjes en een twee-weg vloerstaander eveneens van Louis Raatjes. Wat betreft de luidspreker kan ik kort zijn want deze ziet er absoluut uit als een reguliere productie-luidspreker, wat ik dan als positief bedoel voor de afwerking ;) Deze set staat op een zolderkamer van pakweg 6 meter diep en 3 meter breed (ruwe schatting ;D ), de opstelling staat in de lengte-richting waarbij aan de voorkant van de 'stage' en achter de luisterplek de schuine daken bevinden. Op de vloer ligt kortpolige vloerbedekking, verder staat er in de kamer een bed en bank. Een vrijwel ongedempte ruimte dus, iets wat tijdens het luisteren dan ook direct naar voren kwam.

Bij binnenkomst en het bekijken van de luidsprekers viel al direct op dat er met een goede ruimtelijkheid werd gespeelt. Het geluid kwam, voor het grootste gedeelte van het frequentiespectrum, geheel los van de luidsprekers en projecteerde een beeld in de diepte ookal stond je vrijwel tussen beide luidsprekers in. Eenmaal op de luisterplek beland bleef dit evenzo alhoewel de stage behoorlijk onder invloed stond van de akoestiek in de kamer. Vooral doordat de luidsprekers redelijk dicht op de muur stond waren early-reflections bepalend voor de preciesheid, iets meer naar links of recht van de sweet-spot deed de stage dezelfde kant op 'trekken'. Ik melde al eerder dat het grootste gedeelte van het frequentiespectrum lekker los stond van de luidsprekers...de uitzondering was het middenlaag gebied welke nog wat bleef 'plakken'...volgens mij kwam dit grotendeels doordat de luidsprekers nog niet voldoende ingespeeld zijn en ik verwacht op dit punt, ook in deze kamer, nog zeker een verbetering! Een ander gebied waar de akoestiek een stevige vinger in de pap had was het hoge middengebied en daarboven....door de weinige demping gingen geluiden boven een bepaald energieniveau al snel 'rond zingen' in de kamer, bij bepaalde nummers werd het volume dan ook wat terug geschroeft om het effect enigszins tegen te gaan. Het klinkt misschien wat negatief zoals het er nu staat maar dat is het zeker niet, Bryan had al eerder te kennen gegeven dat hij een huis heeft gekocht waar hij een mooie luisterruimte kan gaan realiseren. Tot die tijd is het 'roeien met de riemen die hij heeft' (een term die ik eigenlijk gisteren best vaak gebruikt heb), kan hij de set een volwaardige inspeeltijd gunnen en ondertussen toch al genieten van het mooie, losse, ruimtelijke beeld dat hem wordt voorgeschoteld met deze opstelling..

De luidsprekers zijn een tweeweg systeem, lopen niet echt diep door maar het geluidsbeeld dat ze neer zetten is zeker niet bas-arm te noemen. Er is eigenlijk niet echt sprake van een lichte of zware emfasie van een bepaald frequentiegebied waardoor deze luidspreker lekker neutraal klinkt (neutraal zoals het staat beschreven in de zin ;) ), het middenlaag bleef nog wat plakken maar het hoger laag was lekker snel en best 'punchy'. Het gehele systeem veraste mij best met de dynamiek bij sommige CD's maar bij bv de bekende track van Hugh Masekela werd ook duidelijk dat de dynamiek niet helemaal oneindig was, maw een bepaalde compressie trad op. Gezien het formaat van de luidspreker en de drivers echter totaal niet erg. Een behoorlijke articulatie, gevoel voor detail en luchtigheid maakte de muzikale beleving vrij makkelijk. Maar dit was ook iets wat mij van de gehele set opviel, en voor mij de grote vraag in hoeverre hierin de filosofie van Louis Raatjes dus parten speelt, de muziek was er gewoon met weinig aanleiding dat je toch 'maar' naar een digitale reproductie zit te luisteren.

Sommige dingen kunnen misschien wat negatief gelezen worden maar zijn niet als zodanig bedoelt. Met deze set in een gunstigere luisterruimte die akoestisch aangepast wordt, weet ik haast wel zeker dat Bryan nog menig plezierig uur met stereo gaat beleven. De set als zodanig vind ik best 'af', maw er hoeft niet gek veel meer aan veranderd te worden qua apparatuur, luidsprekerkabels of interlinks, en laat duidelijk zien dat er een bepaalde gedachte achter de samenstelling zit waarin producten elkaar complementeren ipv oneffenheden weg poetsen of tegenwerken. Met her en der nog wat kleine tweaks zullen de positieve punten nog positiever worden...Bryan's toekomst in stereo-land ziet er dus rozekleurig uit :D

mvrg

Patrick

ps. Nu ik dit schrijf bedenk ik mij dat we (lees Audiofiel ;D ) vergeten zijn om foto's te maken. Audiofiel had ook nog een Mark Levison pre meegenomen ter vergelijk maar was de voeding van het apparaat vergeten.....Ach, dan maar geen vergelijk maar gewoon gezellig en genieten van muziek.