Bryan's stereo opstelling

Started by bryan vd B, March 10, 2005, 18:59:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bryan vd B

Hi,

Naar lang te hebben nagedacht heb ik besloten om mijn Ht opstelling op een lager niveau terug te zetten.
Dit omdat ik meer naar muziek luister dan film kijk en toen mijn schoonmoeder mij en mijn meissie een klipsch Synergie 5.1 opstelling kreeg is mijn gehele HT set veranderd in een stereo opstelling.

Ik had al enige tijd contact gehad met louis raatjes(de man achter artspeak) en ben verschillende keren langsgeweest voor luistersessies en tekst en uitleg. Na vele gesprekken zowel over de telefoon als persoonlijk ben ik over gestapt op een twee kanaals opstelling van parasound en dan wel volledig gemodificeerd. De parasound neemt de versterking voor zijn rekening en de drager is de extreem gemodde sony AX5ES(prachtspeler).

De bekabeling is ook van louis zelf en kan je zeggen dat deze kabel heel erg veel bied voor zijn geld en ook veel duurdere interlinks wegspeelt.

De speakers zijn ook door louis zelf ontworpen en zijn vervaardigd uit HDF en afgewerkt met hoogglans piano lak.

De set is nu al een dag of 5 bezig met inspelen en gaat steeds rustiger en analoger klinken zoals het hoort.

Zoasl eerder gezegt gaat HT een stukje lager spelen wat ik graag voor lief neem m.b.t het bovenstaande.
De speakers heb ik al alsmede de  dvd speler van philips (963 sa VM) de versterking word waarschijnlijk de pioneer ax5i of iets in die richting. De CRT gaat ook de deur uit wat best wel pijn doet maarja :'( :'( :'(, daarvoor in de plaats komt waarschijnlijk een loewe tv terug want mijn vrouwtje kijkt films liever lekker in de woonkamer dan in een aparte ht ruimte.

Voor nu laat ik het even hierbij ;D ;D

Pic's volgen ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Raymen

Hoi,

Netjes bryan netjes.

Kan je ook foto`s van het netfilter plaatsen.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bryan vd B

Quote from: raymen on March 10, 2005, 19:55:44
Hoi,

Netjes bryan netjes.

Kan je ook foto`s van het netfilter plaatsen.

Mvrg,
Raymen

thanks ;).

De netfilter staat op de tweede foto dat grijze kastje.
Dit is door louis gekocht bij een fabrikant en ook deze is gemod ;D en werkt volgens louis zelf en werkt net zo goed als al die andere filters die honderden euro's kosten.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Audiofiel

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.

Je vergeet nog te zeggen hoe duur het netfilter is (hoe goedkoop bedoel ik). ;D

Die dikke luidsprekerkabels van jou heb ik ook geprobeerd, maar die wilden niet lekker klinken op mijn electrostaten. Zijn interlinks doen het wel goed bij mij, vooral tussen CD loopwerk en DAC.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ja, netfilters zijn altijd hot hier.  Mooie set hoor. Wat heb je allemaal laten modificeren aan de apparatuur?

patrick_vdb

Hi,

Mooi hoor Bryan 8) Jammer dat de CRT de deur uit gaat en HT naar de achtergrond schuift maar wel begrijpelijk! ;)

Houd je de stereo-set in een aparte kamer of ga je 'm in de woonkamer plaatsen?

mvrg

Patrick

Audiofiel

Zeg Bryan, is de HCA2200 niet gebalanceerd aan te sturen vanuit de PLD2000?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MarcoV

Mooie set Bryan!

Veel plezier ermee  8)

Marco

bryan vd B

Quote from: Ruben on March 10, 2005, 22:31:02
Ja, netfilters zijn altijd hot hier.  Mooie set hoor. Wat heb je allemaal laten modificeren aan de apparatuur?

hi,

ik ga niet in diepe details treden maar alles wat gemod kan worden is ook daadwerkelijk gemod. Alleen daar waar winst is te behalen natuurlijk.

Het enige wat misschien nog gaat veranderen zijn de elco's van de 1200MKII. Het wachten hierop is op louis want die gaat het eerst testen of het ook daadwerkelijk beter klinkt.
hij heeft zelf ook nog een 1200 staan die volgens hem de muziekaalste HCA tweekanaals eindbak is die parasound heeft gemaakt.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

Quote from: patrick_vdb on March 10, 2005, 22:32:23
Hi,

Mooi hoor Bryan 8) Jammer dat de CRT de deur uit gaat en HT naar de achtergrond schuift maar wel begrijpelijk! ;)

Houd je de stereo-set in een aparte kamer of ga je 'm in de woonkamer plaatsen?

mvrg

Patrick

hi,

de stereo opstelling komt in een aparte kamer zodat ik ook lekker muziek kan luisteren zodra mijn meissie weer eens soaps gaat kijken wat ik niet echt kan waarderen(lees soaps ;D).

De HT opstelling komt destijds in de woomkamer aangezien mij vrouwtje liever films kijkt in de woonkamer lekker op de bank en niet naar een aparte ruimte wil gaan als ze lekker een film wil kijken ??? ???. ;D

Bryan

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

Quote from: Audiofiel on March 10, 2005, 22:39:46
Zeg Bryan, is de HCA2200 niet gebalanceerd aan te sturen vanuit de PLD2000?

ik heb een 1200mkII en deze word gewoon door norale rca's kabels aangestuurd door de 2000.
Volgens louis in gebalanceerd na modificatie geen verbetering ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

patrick_vdb

Hi Bryan,

Quote from: bryan vd B on March 11, 2005, 18:43:49
de stereo opstelling komt in een aparte kamer zodat ik ook lekker muziek kan luisteren zodra mijn meissie weer eens soaps gaat kijken wat ik niet echt kan waarderen(lees soaps ;D).

Met zeep dien je te wassen en niet elke dag naar te kijken ;D

Maar een aparte kamer voor de stereo-set is natuurlijk de aangewezen kans om ook op akoestisch vlak alles helemaal uit te werken en aan te passen. Ik zou er zeker veel, goede zorg aan besteden 8) ;)

mvrg

Patrick

Raphie

Gaaf hoor, stereo in apparte luisterkamer, maaruh hoe klinkt het nou tov je vorige set?
JBL PRX Power!

bryan vd B

Quote from: MarcoV on March 11, 2005, 08:42:26
Mooie set Bryan!

Veel plezier ermee  8)

Marco

thanks!!!! ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

Quote from: patrick_vdb on March 11, 2005, 22:15:19
Hi Bryan,

Met zeep dien je te wassen en niet elke dag naar te kijken ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Maar een aparte kamer voor de stereo-set is natuurlijk de aangewezen kans om ook op akoestisch vlak alles helemaal uit te werken en aan te passen. Ik zou er zeker veel, goede zorg aan besteden 8) ;)

mvrg

Patrick

akoestisch aanpakken gaat ook zeker gebeuren maar het huis is pas rond september klaar dus heb nog even de tijd om sommige dingen uit te zoeken.
Maargoed als het goed is kom ik toch nog een keer jouw kant op ;D en kan je me misschien een handje helpen op akoestisch gebied :D ;D ;)

bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

#18
Quote from: Raphie on March 11, 2005, 22:19:20
Gaaf hoor, stereo in apparte luisterkamer, maaruh hoe klinkt het nou tov je vorige set?

hi,

mijn vorige set klonk nogal plat en digitaal zonder een goede plaatsing. Dit laatste kwam voornamelijk door mijn speakers omdat deze een hoorn tweeter hadden waardoor ik eigenlijk verder naar achter had moeten zitten maar niet mogelijk was. De terminator 2 had ook niet echt een focus en mis matchte eigenlijk. De boosdoener op muziekaal vlak was de avc2500, want deze machine is echt heel erg mooi maar dan wel voor films.Ik probeer nu niet te zeggen dat de 2500 slecht is maar bij louis was duidelijk te horen dat bijvoorbeeld het kleine broertje de 1800 veel muziekaler klonk. Na modificatie klonk de 1800 helemaal super en kon zelfs meekomen met de pld 2000 vv van parasound als we over muziekaliteit praten.

De gehele set is totaal anders dus ook een heel ander geluid, ik zal het proberen kort op te schrijven.

De set klinkt nu echt als muziek, en wat vooral op valt, is dat het niet meer zo heel erg groot klinkt wat ik van mijn vorige set gewend was . Er is nu veel meer rust in de weergave met veel meer zwart tussen de instumenten en zang.
De hele weergave heeft veel meer diepte en plaatsing en is echt gigantisch precies, je kan elk instrument of ringeltje afzonderlijk waarnemen en aanwijzen.
Het klinkt heel erg analoog zonder ook maar ergens agressief te klinken zonder zijn bite te verliezen als dat nodig is. Emotie laat hij horen wat ik eigenlijk altijd miste, wat ik vooral het meest opmerkelijke vind is dat alles zo natuurgetrouw klinkt en de set voledig verdwijnt.

IN het kort: er is muziek!!! ;)

Bryan

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Audiofiel

Leuk verslagje. Heel herkenbaar je omschrijving van plaatsing, precisie maar tegelijk ook meer rust en zwart. Dat is ook mijn ervaring met mijn Parasound 2000 loopwerk en 2000 DAC, die dus ook door ArtSpeak zijn geleverd en volledig zijn gemodificeerd. Ik had eerst een 1000 loopwerk, die al extreem goed was, maar die 2000 is nog veel beter. Het binnenwerk is hetzelfde als de CEC, met het zelfde snaaraangedreven loopwerk. Maar met de modificaties is het alsof ik naar een LP luister als ik een CD op zet, zo analoog. Alles is meer gearticuleerd, tonen sterven mooier uit. Het ziet er allemaal niet zo stoer uit en zo, maar het klinkt als een klok.

Ik wil je set wel eens een keer horen, extreem ver weg woon je vast niet als je bij Louis komt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bryan vd B

Quote from: Audiofiel on March 12, 2005, 08:29:37
Leuk verslagje. Heel herkenbaar je omschrijving van plaatsing, precisie maar tegelijk ook meer rust en zwart. Dat is ook mijn ervaring met mijn Parasound 2000 loopwerk en 2000 DAC, die dus ook door ArtSpeak zijn geleverd en volledig zijn gemodificeerd. Ik had eerst een 1000 loopwerk, die al extreem goed was, maar die 2000 is nog veel beter. Het binnenwerk is hetzelfde als de CEC, met het zelfde snaaraangedreven loopwerk. Maar met de modificaties is het alsof ik naar een LP luister als ik een CD op zet, zo analoog. Alles is meer gearticuleerd, tonen sterven mooier uit. Het ziet er allemaal niet zo stoer uit en zo, maar het klinkt als een klok.

Ik wil je set wel eens een keer horen, extreem ver weg woon je vast niet als je bij Louis komt.

Hi,

de gemodde producten zien er inderdaad niet trendy uit, maar wel heel degelijk.
Audiofiel bij deze ben je uitgenodigt om een keer gezellig langs te komen. ik kom uit almere en dat is ongeveer een uur en 10 min. rijden naar louis. ik weet niet waar jij zelf woont maar als het te doen is lijkt het me leuk als je een keer deze kant op komt.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Audiofiel

Quote from: bryan vd B on March 12, 2005, 08:47:58
Audiofiel bij deze ben je uitgenodigt om een keer gezellig langs te komen. ik kom uit almere en dat is ongeveer een uur en 10 min. rijden naar louis. ik weet niet waar jij zelf woont maar als het te doen is lijkt het me leuk als je een keer deze kant op komt.

Doen we. Zal binnenkort wel even wat met je afspreken. Almere is voor mij een kleine drie kwartier, dus prima te doen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sullivan

Hoi Bryan,

Hahaha, je blijft upgraden. Je Clipsch nog niet zo lang in bezit en nu alweer wat anders. Je keuze is zeer goed te begrijpen.

Ik heb de Clipsch ook geluisterd bij Ruad (Almere) en vond ook de plaatsing erg slecht. Een beetje afwijking van de sweetspot en het 'beeld' werd behoorlijk verstoord. Daarnaast klonken ze erg Amerikaans en kon daar niet goed aan wennen.

Veel plezier met je nieuwe set en wens je veel luisterplezier.

mvg,
Frank

PS. Komt de aparte stereoluisterkamer in jullie nieuwe woning beneden?  :P

bryan vd B

Quote from: Sullivan on March 12, 2005, 15:43:01
Hoi Bryan,

Hahaha, je blijft upgraden. Je Clipsch nog niet zo lang in bezit en nu alweer wat anders. Je keuze is zeer goed te begrijpen.

Ik heb de Clipsch ook geluisterd bij Ruad (Almere) en vond ook de plaatsing erg slecht. Een beetje afwijking van de sweetspot en het 'beeld' werd behoorlijk verstoord. Daarnaast klonken ze erg Amerikaans en kon daar niet goed aan wennen.

Veel plezier met je nieuwe set en wens je veel luisterplezier.

mvg,
Frank

PS. Komt de aparte stereoluisterkamer in jullie nieuwe woning beneden?  :P

Hi frank,

Ja dat is wel weer een enorme upgrade wat wel het 1 en ander moet laten op ht gebied maargoed de keuze is wel overwogen.

Het slechte stereobeeld kwam niet door de klipsch maar meer door de ruimte, bekabeling en pe/pro.
De MIT vind ik naast de artspeak echt ronduit slecht te noemen voor het geld.
Ik had mijn hele opstelling meegenomen naar louis en eerst een half uur geluisterd naar de MITbekabeling om een beetje te wennen aan de akoestiek. Vervolgend de artspeak interlink er tussen gehangen en voila en was een stereobeeld met veel meer diepte en informatie.
De MIT was echter niet de enige boosdoener ook de pre/pro kon me emotioneel niet echt betrekken en de klipschen hebben gewoon een grotere ruimte nodig.

op wat voor versterking heb jij de klipschen gehoord want een slecht stereobeeld heeft heel veel te maken met plaatsing van de luidsprekers.

Bryan

PS: sorry maar de luister ruimte komt boven op de eerste verdieping :-[
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Audiofiel

Quote from: bryan vd B on March 15, 2005, 16:26:17
De MIT vind ik naast de artspeak echt ronduit slecht te noemen voor het geld.
LOL  ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.