!!!LEZEN!!!startrek next generation dvd's zijn weg

Started by elbola, March 10, 2005, 16:13:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elbola

hallo,ik ben hier nieuw op het forum maar heb iets wat ik absoluut moet delen.ik heb alle seizoenen van startrek next generation, die heb ik gekocht in rotterdam bij de media markt zodra ze uit kwamen .nu heb ze wel uit gepakt maar nooit echt goed bekeken .tot 4weken geleden........ik wou de befaamde "best of both worlds" kijken....toen ik merkte dat de laaste dvd van seizoen drie weg was :o dus ik zoeken,echt overal maar hij was nergens .ik heb vervolgens seizoen 4 open gemaakt en zag daar ook niks in zitten van dvd 1 .eerst dacht ik dat iemand die afleveringen had geleend maar toen ik mijn broer het vertelde en ook ging kijken,vond hij het zelfde aan terwijl hij deze in rijswijk had gekocht ook in de media markt........dus naar media markt in rijswijk....in een word:ze maakte me voor gek uit en een oplichter .verder werd er mij verteld dat er nog nooit iets was gebeurt ,in rotterdam werden we aardiger behandeld maar kwam het op het zelfde neer. ze zeiden dat het onmogelijk is om de laaste dvd van seizoen drie en eerste van seizoen 4 te vervangen .puur toeval of gewoon een grote fout??!!?? ??? >:(

riwi

Ik heb ook TNG compleet, bij de MM-rotterdam gekocht. Geen disks die er missen gelukkig.

Kerstmanno

Heel erg zuur. Hoewel je, zeker na zo'n tijd, moeilijk kan zeggen hoe dat nou komt, is het zeker niet zo dat dit nooit voorkomt. Laatst kwam het nog in een topic voorbij (weet niet meer waar) dat er een verkeerde dvd in de hoes zat ofzo. Maar dat was meer iets in de trant van dat het een versie met dts was volgens de doos en dat er een dd versie inzat.

Stress!!!!!

Waardeloos!

Ik heb dat gehad met babylon 5 season 3. Daar was disk 3 een duitse waar de rest engels was. Deze werd overigens gelijk vervangen.
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Nosoforos

#4
Jep, dat was ik die met die dvd die geen DTS bleek te hebben. Bleek een belabberde letterbox met dolby surround versie te zijn in een dts doosje... Dit is ook een zuur verhaal zeg. :P
Tja, dit is nou een geval dat ik zou zeggen kopieer het van iemand die de box ook heeft.

Oracle

Quote from: Menno-ert on March 10, 2005, 18:15:51
Maar dat was meer iets in de trant van dat het een versie met dts was volgens de doos en dat er een dd versie inzat.

Dat was inderdaad Wolsinkpower en de dvd van Scarface. Kan me dat nog wel herinneren.. :)

Groet,
Mark

Rivak

Quote from: elbola on March 10, 2005, 16:13:52
hallo,ik ben hier nieuw op het forum maar heb iets wat ik absoluut moet delen.ik heb alle seizoenen van startrek next generation, die heb ik gekocht in rotterdam bij de media markt zodra ze uit kwamen .nu heb ze wel uit gepakt maar nooit echt goed bekeken .tot 4weken geleden........ik wou de befaamde "best of both worlds" kijken....toen ik merkte dat de laaste dvd van seizoen drie weg was :o dus ik zoeken,echt overal maar hij was nergens .ik heb vervolgens seizoen 4 open gemaakt en zag daar ook niks in zitten van dvd 1 .eerst dacht ik dat iemand die afleveringen had geleend maar toen ik mijn broer het vertelde en ook ging kijken,vond hij het zelfde aan terwijl hij deze in rijswijk had gekocht ook in de media markt........dus naar media markt in rijswijk....in een word:ze maakte me voor gek uit en een oplichter .verder werd er mij verteld dat er nog nooit iets was gebeurt ,in rotterdam werden we aardiger behandeld maar kwam het op het zelfde neer. ze zeiden dat het onmogelijk is om de laaste dvd van seizoen drie en eerste van seizoen 4 te vervangen .puur toeval of gewoon een grote fout??!!?? ??? >:(

Tot mijn grote verbazing mis ik ook de laatste disk van seizoen 3 en de eerste van seizoen 4 :o :o :o.
Ik heb de boxen ook bij Mediamarkt Rijswijk vandaan toen ze net uitgebracht werden.

Had ik ze toen maar meteen gecontroleerd......

Erik

Zal ook eens gaan kijken dan, ik heb ooit de 1e 3 seizoenen gekocht maar niet niet gekeken. Overigens heb ik wel eens een dvd gekocht netjes verpakt in plastic en idd thuis geen DVD. Ga dat maar eens uitleggen in de winkel, ik keeg wel mijn dvd uiteindelijk, maar je kon zien dat ze dachten dat ik de boel oplichte. Sindsdien laat ik altijd de dvd uitpakken en controleren voor ik hem koop.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rivak

Ik heb Paramount vanmorgen meteen maar een mailtje gestuurd over de vermiste schijven en hier hun snelle maar weinig hoopvolle reply.
Quote from: Paramount
Helaas kunnen wij u met deze kwestie niet verder helpen.

U begrijpt natuurlijk wel dat dit voor ons op geen enkele wijze te
controleren valt.

Paramount twijfeld niet aan uw oprechtheid, maar het is niet mogelijk losse
DVD's op te sturen.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en onze excuses voor het
ongemak.

Met Vriendelijke groet,

Paramount Home Entertainment Netherlands BV


Ik ga ze straks maar eens bellen :(

baronekke

#9
Ik vind het inderdaad correct dat Paramount daar zo Para over doet, of je ze nu belt of niet.

Je hebt een stevig aantal DVD's gekocht, voor een behoorlijk bedrag.
Natuurlijk is het niet te controleren wat er hier gebeurd is, maar dat lijkt me een zaak tussen jou en MediaMarkt. MediaMarkt zal dan met Para de discussie aan moeten gaan, dat is niet iets waar jij je voor hoeft in te zetten. Wellicht verstandig om met de mensen die dit ook hebben gehad (zag er hierboven nog 1) even samen een casus naar MM op te zetten?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat 't lullig is dat Paramount je niet 'kan' (eigenlijk wil) helpen hiermee, maar anderzijds is het totaal niet hun verantwoording. Dat is het pas als je meerdere mensen kunt vinden die je verhaal kunnen staven, dan kun je Paramount inlichten over de weliswaar behoorlijk vreemde manier waarop MM kennelijk met hun koopwaar omgaat. Dat moet Paramount toch wel interesseren lijkt me...

Rivak

Quote from: baronekke on March 17, 2005, 10:14:59
Ik vind het inderdaad correct dat Paramount daar zo Para over doet, of je ze nu belt of niet.

Je hebt een stevig aantal DVD's gekocht, voor een behoorlijk bedrag.
Natuurlijk is het niet te controleren wat er hier gebeurd is, maar dat lijkt me een zaak tussen jou en MediaMarkt. MediaMarkt zal dan met Para de discussie aan moeten gaan, dat is niet iets waar jij je voor hoeft in te zetten. Wellicht verstandig om met de mensen die dit ook hebben gehad (zag er hierboven nog 1) even samen een casus naar MM op te zetten?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat 't lullig is dat Paramount je niet 'kan' (eigenlijk wil) helpen hiermee, maar anderzijds is het totaal niet hun verantwoording. Dat is het pas als je meerdere mensen kunt vinden die je verhaal kunnen staven, dan kun je Paramount inlichten over de weliswaar behoorlijk vreemde manier waarop MM kennelijk met hun koopwaar omgaat. Dat moet Paramount toch wel interesseren lijkt me...

Tja.... met Mediamarkt valt waarschijnlijk niet te praten, dat heb ik n.l. al eerder ondervonden, zij het dan wel met wat anders.

En natuurlijk is het niet meer te achterhalen wat er gebeurd is.... maar een feit is wel, dat ik alle ST-TNG/DS9 boxen origineel nieuw aangeschaft heb ten tijde dat ze net uitkwamen(aantoonbaar met bonnen). Dus is het erg onwaarschijnlijk dat ik de zaak zou bedriegen voor twee willekeurige schijven uit de serie. en daar komt bij dat ik blijkbaar niet de enigste ben.

Ik heb zojuist even gebeld met Paramount en werd daar uitermate vriendelijk en serieus te woord gestaan.
Ze hadden nog niet eerder van dit probleem gehoord en wilden het nader bekijken(inclusief het lezen van dit topic)
Ik heb toch nog goede hoop dat dit goed komt.


DrAce

Balen manĀ  :(

Quote from: HWW on March 17, 2005, 11:39:09
...
.... maar een feit is wel, dat ik alle ST-TNG/DS9 boxen origineel nieuw aangeschaft heb ten tijde dat ze net uitkwamen(aantoonbaar met bonnen). Dus is het erg onwaarschijnlijk dat ik de zaak zou bedriegen voor twee willekeurige schijven uit de serie.
...

Dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.


Lesson learned:
Quote from: Erik on March 17, 2005, 08:10:08Sindsdien laat ik altijd de dvd uitpakken en controleren voor ik hem koop.

Zeker met zulke boxen.
En, wat te doen als zoiets zich voordoet bij een box gekocht via dvdsoon of andere internetshops?

Tomaz

#12
Quote from: HWW on March 17, 2005, 11:39:09
Tja.... met Mediamarkt valt waarschijnlijk niet te praten, dat heb ik n.l. al eerder ondervonden, zij het dan wel met wat anders.
Was dat dezelfde vestiging? Het zijn namelijk losse BV's, dus verschillen weleens in service.

Quote from: HWW on March 17, 2005, 11:39:09
En natuurlijk is het niet meer te achterhalen wat er gebeurd is.... maar een feit is wel, dat ik alle ST-TNG/DS9 boxen origineel nieuw aangeschaft heb ten tijde dat ze net uitkwamen(aantoonbaar met bonnen). Dus is het erg onwaarschijnlijk dat ik de zaak zou bedriegen voor twee willekeurige schijven uit de serie. en daar komt bij dat ik blijkbaar niet de enigste ben.
Ik kan me best een scenario bedenken waarbij je vervolgens naar een andere MM gaat om daar lekker de rest te dubliceren.

Het is natuurlijk wel erg lullig, maar als je gewoon gelijk die boxen controlleerd en niet na maanden een keer terug komt zullen ze echt niet moeilijk doen om die dingen te vervangen.

Ik heb overigens ook zoiets bij Amazon gehad, en kreeg gelijk een nieuwe opgestuurd (zonder kosten uiteraard). No questions asked.
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

Rivak

Quote from: Tomaz on March 17, 2005, 14:24:26
Was dat dezelfde vestiging? Het zijn namelijk losse BV's, dus verschillen weleens in service.
Yep... ook Mediamarkt in Rijswijk

Quote from: Tomaz on March 17, 2005, 14:24:26
Ik kan me best een scenario bedenken waarbij je vervolgens naar een andere MM gaat om daar lekker de rest te dubliceren.
Wat bedoel je daar mee ?

Quote from: Tomaz on March 17, 2005, 14:24:26
Het is natuurlijk wel erg lullig, maar als je gewoon gelijk die boxen controlleerd en niet na maanden een keer terug komt zullen ze echt niet moeilijk doen om die dingen te vervangen.
Ik weet dat ik ze meteen na aankoop had moeten controleren, maar dacht daar destijds wat makkelijker over.
Ze waren tenslotte splinternieuw in seal, dus wat kon er mis zijn.

riwi

Quote from: HWW on March 17, 2005, 11:39:09
Dus is het erg onwaarschijnlijk dat ik de zaak zou bedriegen voor twee willekeurige schijven uit de serie.

Erg raar dat er meerdere mensen met exact dezelfde missende schijven zijn. Ook toevallig dat juist deze 2 schijven de met afstand 2 beste afleveringen (borg invasie) van de hele 7 seizoens serie bevatten.

Deze zijn vast gestolen of anders vervreemd. Ik zou zeker bij paramount gaan klagen. Als het meer voor komt zullen ze hier toch al meer van hebben gehoord?

Ik heb de bewuste schijven dus wel, mocht je een kopie als oplossing willen ?

Rivak

Quote from: riwi on March 17, 2005, 20:21:45
Ik heb de bewuste schijven dus wel, mocht je een kopie als oplossing willen ?

Bedankt voor het aanbod, maar ik probeer het eerst via de normale weg. Ik heb wel vertrouwen dat het goed komt via Paramount.

elbola

even update: media markt rijswijk heb tegen mij eindelijk gezegt dat ze er voor gaan kijken,dat lucht me al zeker een beetje op

en riwi ik denk dat er mensen zijn die dvd's gewoon echt orgineel willen hebben zoals mij,dus niet kopieren
niks negatief bedoelt,vind het best wel aardig aan bod naar die andere gast toe :)



riwi

Quote from: elbola on March 22, 2005, 16:07:03
en riwi ik denk dat er mensen zijn die dvd's gewoon echt orgineel willen hebben zoals mij,dus niet kopieren
niks negatief bedoelt,vind het best wel aardig aan bod naar die andere gast toe :)

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik heb zelf vrijwel geen een gekopieerde DVD. Alleen originele, liefst regio 1, en daar ben ik volgens mij in de huidige tijd een van de weinige mee.

Maar als ik van een bedrijf een paar dozen DVDs voor 700 euro heb gekocht en ze willen niet tegemoet komen als er iets mankeert aan het geleverde, dan zou een kopie misschien minimale tegemoetkoming kunnen zijn.

Richard

Oracle

Quote from: riwi on March 22, 2005, 16:23:18
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik heb zelf vrijwel geen een gekopieerde DVD. Alleen originele, liefst regio 1, en daar ben ik volgens mij in de huidige tijd een van de weinige mee.

Ja, want als je origineel koopt dan ben je raar bezig... ::) Familie/vrienden snappen ook niet dat ik liever koop... "Je zit toch in de IT? Dan heb je ook internet, en dan download je toch gewoon de divx... of weet je niet hoe dat moet?"  :-X

Tja, maar een gebrande dvd is in alle opzichten minder mooi dan een origineel...

Groet,
Mark

Kerstmanno

Nou, misschien als je m op een dvd-r met zwarte laag brandt, dat ie zelfs nog wel beter van kwaliteit is, net als met cd's!!!  ::)

FrankB

Quote from: Menno-ert on March 22, 2005, 23:18:15
Nou, misschien als je m op een dvd-r met zwarte laag brandt, dat ie zelfs nog wel beter van kwaliteit is, net als met cd's!!!  ::)

;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Del member

Ik heb eens wat leesfouten gehad op 1 enkele schijf  van een voyager box. In de Makro deed men er niet echt zo moeilijk over, maar ze hebben dat schijfje eerst tien minuten zitten inspecteren alsof ik een oplichter was. Had ondertussen al een aantal boxsets daar gekocht.

Wellicht dat ze altijd paranoia omgaan met omruilingen, niet iedereen is even oprecht en de eerlijke mens is daar de dupe van.