Luisterbezoek bj Martin & Miranda

Started by Raphie, March 10, 2005, 01:16:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Quote from: Martin_M on March 25, 2005, 10:04:35
Maar die Mini Sub is toch grotendeels gewoon een lege bak ;D
Ik heb ook gelezen waarom deze kabel o.a. zo schrikbarend duur zijn. De analoge interlink van 1.2 meter is zo strak gevlochten dat ze daar 14 meter kabel voor nodig hebben :o. Dit moet met de hand gebeuren want volgens hen is dit machinaal niet zo secuur te krijgen. Ach, het gaat om het resultaat en of daar het geld voor over heb. Gelukkig is er de tweedehandsmarkt ;)

Martin

Zo uniek is dat toch niet.  Haal maar eens 4mm OFC speakerkabel uit elkaar ;)

Martin_M

#51
Sorry, ik zag dat ik het niet goed op had geschreven. Tuurlijk als je elke ader achter elkaar legt ben je er zo ;D
Ik bedoelde 14 x meer kabel, en dat is dan enkel voor de afscherming.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on March 25, 2005, 10:18:38
Je ziet regelmatig netsnoeren van NBS aangeboden, kijk je daar ook naar?

Gebruikte Andre ook geen NBS?

Je bedoeld SpeedyAndre. Ja, hij heeft een Statement III op z'n loopwerk.

Maar jullie moeten geen verkeerd beeld krijgen hoor. Het lijkt nu misschien alsof we meteen achter een ander merk aanrennen ;). Eerst even goed luisteren volgende week wat de digitale interlink weer doet (of we dezelfde mening nog steeds hebben) en de netkabel bij wat verschillende componenten proberen.
We verliezen niet uit het oog (oor) dat het om eerste indrukken gaat en dat is bij dit soort aanschaffen niet voldoende (gewenning, inspeeltijd, etc.)
Maar het neemt niet weg dat we dingen gehoord hebben die goed in ons straatje liggen. Dus interessant.

Met interlinks waren we al aardig klaar. Het experimenteren met netkabels was de volgende stap. NBS nemen we daar dus zeker in mee.

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

SpeedyAndré

#53
Quote from: Martin_M on March 25, 2005, 10:42:44
Je bedoeld SpeedyAndre. Ja, hij heeft een Statement III op z'n loopwerk.


Martin



Die Statement III is zwaarder dan menig dvdspeler  ;D



Dit NBS powercord is trouwens omgebouwd van US naar EUR, helaas met vrij normale stekkers  ::)
Het verhaal over 'teveel' NBS kan ik onderschrijven, maar dat geldt als je apparatuur vergelijkbare dingen doet.
Mijn Northstar cd combi is in de 192kbit upsampling stand een ster in 3D-weergave, iets dat NBS kabels ook benadrukken.
Ga je het 3D-beeld tever 'opblazen' dan gaat dat ten koste van de focussering, kernachtigheid en dynamiek.
Het geluid wordt dan te indirect, wel een enorme wolk om je speakers, maar eigenlijk meer wolk dan muziek  :P ;D
Overigens kun je met xtc netsnoeren een vergelijkbaar effekt bereiken, bij Martin zou het weleens een opgeblazen gevoel kunnen geven  :D >:D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Martin_M

Bedankt André voor je input.

We gaan volgende week de Monitor II powerkabel uitproberen.
Ik kreeg net een PM van GerritZ dat hij 'm inmiddels binnenheeft en aan z'n TAG heeft aangesloten. Volgens hem ongeveer dezelfde verbeteringen/positieve punten als hier met de Monitor I digital.

Ben benieuwd.......

Het valt me trouwens op dat in de US dit merk (ook nieuw) een stuk goedkoper is. In europa bijv. betaal je voor een Monitor I al meer dan daar voor een Monitor 0 ???

Het is me trouwens ook nog niet helemaal duidelijk hoe het nu zit met de types (Statement, Monitor, Omega) en de telling IV t/m 0. Je krijgt dus overlappingen qua prijs (verzonnen voorbeeldje:Statement II is even duur als Monitor IV). Maar hoe zit het dan met de kwaliteit. Waar zitten dan de verschillen in ???

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

SpeedyAndré

De monitor serie is alweer uitlopend, dus die kun je voor betere prijzen vinden en Omega is nieuw.
Zo kan NBS (bijna) dezelfde kabel een ander kousje geven en uiteraard een hoger prijskaartje  ;D
Verschil tussen US en EUR heb je bij bijna elk merk, de importeur gooit er een vette marge bovenop en de winkel ook, omdat het nogal dure voorraad is.
NBS is trouwens niet echt serieus bezig met de Europese markt, de netsnoeren komen niet eens door de CE molen vanwege hun hoge capaciteit  ::)
Dat merk je wanneer je zo'n netsnoer (zonder belasting eraan!) in een wcd plugt, er springt meteen een vonk vanaf  :P
Ik zou zeker uitgebreid zoeken als je het een beetje betaalbaar wilt houden.
De Monitor 1 legt het trouwens aardig af tegen de Statement III, die nog steeds in het topsegment zit, ik heb hem een keer kunnen uitproberen.
Overigens zag ik een jaar geleden behoorlijk veel Statements in de 'aanbieding' toen de Omega uit kwam.
Het was alsof iedereen z'n voorraad opeens kwijt moest ....

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp