Luisterbezoek bj Martin & Miranda

Started by Raphie, March 10, 2005, 01:16:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Audiofiel, ik heb jouw set nog niet gehoord, maar die van Martin gisteren wel en moet zeggen, die klinkt in stereo ook ERG goed, heb in het verleden ook gespeelt met Van medevoort, Duson, Spinx, met speakers van Focal en zelfs hoornkasten. heb dus ook wel een redelijk referentiekader qua stereo. Je zou eigenlijk eens naar die set moeten luisteren, ik kon gisteren niks ontdekken waar de TAG als stereo pre door de mand viel.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Het is ook niet iets als door de mand vallen. Ik heb met prepro uitgebreid geluisterd op mijn electrostaten. Als ik niet beter zou weten (lees: weet hoe het kan klinken), zou ik er tevreden mee zijn geweest. Maar je levert toch een hoop rhythm & pace, ruimtelijkheid, natuurlijkheid, analoog zijn, in.

Maar misschien moeten Martin en ik sowieso eens een keer afspreken om bij elkaar te komen luisteren. Lijkt me altijd interessant!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Quote from: Martin_M on March 10, 2005, 22:49:26
Ach, we weten niet wat de toekomst nog brengt ;D
Gewoon even nieuwsgierig. Heb je ze beide naast elkaar gehoord of verwacht je dit door ervaring met beide pre's??

Misschien heeft het ook wel met mijn voorkeur/smaak te maken maar tweemaal heb ik de AV32R kunnen vergelijken met de veelgeprezen Audio Research pre's (oa een LS16 met AR DAC). Ik ging tweemaal voor de TAG.

Het heeft denk ik bij jou ook veel te maken met de muziek die jullie standaard spelen op de set. Specifiek voor jullie genre is ook de totale set opgesteld en daar worden weinig compromissen voor gemaakt....

Harry HT

Hoi Audiofiel,
Quote from: Audiofiel on March 10, 2005, 23:38:17
Maar misschien moeten Martin en ik sowieso eens een keer afspreken om bij elkaar te komen luisteren. Lijkt me altijd interessant!
Kom je nog naar de M&G de 19e of 20e in Cafe Engels om 14.00 uur te R'dam? Lijkt me gezellig.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Martin_M

Quote from: Harry HT on March 11, 2005, 08:32:11
Hoi Audiofiel,Kom je nog naar de M&G de 19e of 20e in Cafe Engels om 14.00 uur te R'dam? Lijkt me gezellig.

Gegroet,

Harry

Wij wel. Op de zondag!
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Quote from: Harry HT on March 11, 2005, 08:32:11
Hoi Audiofiel,Kom je nog naar de M&G de 19e of 20e in Cafe Engels om 14.00 uur te R'dam? Lijkt me gezellig.
Lijkt mij ook gezellig! Maar ik moet nog even overleggen met mijn vrouw. Zaterdag en zondag alleen maar op pad voor de hifi is teveel. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

#31
Vanavond is GerritZ langsgeweest met z'n handen vol met digitale interlinks en powercables.

Welke er allemaal waren moet hij zelf nog maar even vertellen maar het was wel leuk dat er ook minder bekende merken tussen zaten.

Hij had thuis alle kabels al eens gehoord en z'n conclusies getrokken. Nu wilde hij horen hoe de verschillen hier waren. Ik heb begrepen dat het hier eigenlijk dezelfde eigenschappen zich voordeden. Alleen hier allemaal nog wat duidelijker.

Zelf was ik erg te spreken over de Elco UDC digitale interlink. Onze Transparent Reference is completer en heeft echt betere eigenschappen voor een strak plaatsbaar laag met veel definitie maar de stage die de Elco neerzette is eigenlijk precies wat ik zoek. Erg verassend.

Ook had Gerrit powerkabels mee van Nederlandse makelij (ben de naam even kwijt). Deden goede dingen voor hun geld.

We hebben Gerrit ook even verschillen laten horen welke naar voren komen met verschillende 'pootjes' onder de TAG. Hij stond echt te kijken hoeveel dat nog uitmaakte. Het is voor ons nog erg leuk dat we er achter kwamen dat de TAG nu weer het beste klinkt met spikes (punt omhoog). Dit komt omdat hij van het filter is gehaald. Voorheen werd het geluid veel te hard, daar is nu geen sprake van en door de spikes komt het geluid prachtig los.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

jurjen

Van het filter gehaald klinkt beter? Intrigerend.
Om het ingewikkeld te maken kan je nog eens luisteren met een Isotek in plaats van Kemp. Ik kan de mijne wel meenemen zondag, als dat je leuk lijkt.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

SpeedyAndré

Tja, ik kreeg best wel spijt dat ik de 300S weg deed toen ik hem hoorde met de Tag  :o :-\
Eigenlijk zou ik de set van M&M  :D wel eens willen horen, nu hij op alle fronten verbeterd en ge-upgrade is  ;)
Ook omdat het een echte HT opstelling is, daar ben ik nu immers ook mee bezig  ^-^
Stomp out loud op dvd, lijkt me geweldig (percussie)  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

GerritZ

#34

De powerkabels waren van Powerlab http://www.powerlab.nl/main.htm
Ik had de Powercord Silver en Powercord SE Rhodium bij me. Deze kabels deden precies het zelfde als in mijn set.
Met name de SE geeft in beide sets erg veel "zwart" en mooie ondertonen in de muziek, dit deed de SE beter dan de gewone
Silver, qua stage doen beide kabels het erg goed. Voor het geld denk ik een erg mooi kabel die het vooral goed doet op Digitale voorversterkers. Heb deze kabel ook op mijn Theta eindversterker gehad, maar dit gaat dan duidelijk de verkeerde kant op je mist de rust en controle, het wordt allemaal erg druk en ongecontroleerd.

Als digitale kabels had ik bij me : BlackMountain Silver Peak,Harmonic Technology Cyberl Platinum, Kimber AGDL en een ELCO UDC-S

http://www.kimber.com/Products/DigitalCables/AGDL/AGDL.aspx
http://www.elcoaudio.com/digital/
http://www.harmonictech.com/product_detail_digital_cables.asp?keyword=3
http://www.blackmountaincable.com/peak.htm

Als eerste hebben we BlackMoutain kabel beluisterd, deze kabel geeft een behoorlijk ruimte, goede stage alleen hij mist duidelijk de ondertonen, uitsterven van piano klanken geeft hij totaal niet weer. Voor de rest een heel aardige kabel.

Daarna de Kimber aan de beurt, qua ruimtelijkheid en sprankeling een mooie kabel maar daar houd het dan ook echt op, klonk zo plat als een dubbeltje, de stage was totaal verdwenen. Dit viel me eigenlijk tegen, had meer van de Kimber verwacht.

De Harmonictech kabel is een wat warme kabel, met name in het hoog zou deze kabel meer detail mogen geven, het laag was verder prima. Maar ook deze kabel mist te veel ondertonen, waardoor het allemaal erg "digitaal" klinkt. Deze vond ik het ik samen met de Kimber het minst mooi.

Daarna de Elco in het systeem, in 1 woord verassend. Deze kabel geeft een enorme stage, heeft mooie ondertonen, een prachtig middengebied, maar mist een stukje plaasting en defenitie in het laag. De stage was in de breedte iets te groot waardoor je de plaatsing in het laag wat mist, maar dit is een kabel waar prima mee te leven valt en die veel van de opname laat horen, zonder analytisch te worden.
Betreft de kabels die ik bij me had de absolute winnaar.

De Transperent is net wat vloeiender en geeft meer defenitie in het laag, maar de Elco is qua staging net iets mooier en heeft een wat ander/mooier midden gebied. Voor de de set van M&M zou ik ook absoluut voor de Transperent gaan.

Martin moet me maar wat aanvullen, maar zo heb ik het nog in mijn hoofd zitten. Als muziek hebben wij een nummer van Supertramp genomen, waar mooie piano klanken, zang en laag in zit, het nummer weet ik niet meer.


Gerrit



Martin_M

#35
Nou Gerrit, volgens mij heb je dat allemaal keurig verwoord 8)

Ik ben nog steeds onder de indruk van de stage die de Elco wist neer te zetten. Dat is gewoon wat ik zoek. En dat terwijl de Transparent daar heel erg bekend om staat.
Ik ben benieuwd of het laag nog zou verbeteren als de kabel een langere tijd in een set hangt. Let daar bij je thuis eens op als je wilt.

QuoteDe stage was in de breedte iets te groot waardoor je de plaatsing in het laag wat mist
Ik denk niet dat dit ligt aan het feit dat de stage wat te breed was (dat vind ik nl. niet) maar heeft meer met de snelheid van de basweergave te maken. Tonen die zich meer in hoog en mid bevinden worden nl. wel heel erg goed geplaatst.
De Transparent is sneller in de bas waardoor deze meer plaatsbaar wordt.

Het nummer van Supertramp was trouwens 'Crime of the Century'. Ik zet Supertramp vaak op als ik een algemene, snelle indruk wil hebben. Vrij complete muziek. Begint met een stukje piano waar je goed de verschillen van de toetsaanslagen kan horen en één stem. Daarna een flinke stemverheffing (beetje schor) en de drummer die erin komt. Basgitaar die lekker te volgen moet zijn en daarna weer rust....
Tuurlijk zegt het weinig over de weergave van klassiek of een stukje jazz maar dat is hier ook van minder belang ;)

Wat ik heel leuk vond is het feit dat Gerrit verschil hoorde met de vorige keer dat hij hier was. Dat was toen de eerste keer en nu is het toch alweer een paar weekjes later. Het enige wat veranderd is zijn de blokjes onder de cd-speler en pre en dat de pre nu in een ander stekkerblok zit.
Op het forum kan je dan wel weer roepen dat een relatief kleine tweak weer zoveel beter klinkt maar daar wordt de geloofwaardigheid vaak niet beter van ;D Maar het feit dat Gerrit het meteen opviel zegt toch wel genoeg.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#36
Quote from: jurjen on March 15, 2005, 00:30:36
Van het filter gehaald klinkt beter? Intrigerend.
Om het ingewikkeld te maken kan je nog eens luisteren met een Isotek in plaats van Kemp. Ik kan de mijne wel meenemen zondag, als dat je leuk lijkt.

Hoi Jurjen,

Ik wil zeker de Isotek nog eens proberen (is me nu al van 4 kanten aangeboden ;D Dit forum =  8)). Maar zondag nog even niet denk ik.
We zijn nu best tevreden met het geluid en zullen hier even een tijdje naar luisteren. Daarna de volgende stap.

Maar wie weet, denk ik daar aan het eind van de week heel anders over. Maar dan krijg je wel even een PM van me ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#37
Quote from: SpeedyAndré on March 15, 2005, 01:06:05
Tja, ik kreeg best wel spijt dat ik de 300S weg deed toen ik hem hoorde met de Tag  :o :-\
Eigenlijk zou ik de set van M&M  :D wel eens willen horen, nu hij op alle fronten verbeterd en ge-upgrade is  ;)
Ook omdat het een echte HT opstelling is, daar ben ik nu immers ook mee bezig  ^-^
Stomp out loud op dvd, lijkt me geweldig (percussie)  ;D

Hoi André,

Je weet dat je hier altijd welkom bent. We zorgen goed voor de 300 hoor ;D

Momenteel zijn we hier ook erg tevreden over de surround-sound. Eigenlijk dezelfde eigenschappen als in stereo. Open en transparant. Ik denk haast dat deze eigenschappen in surround zelf nog iets beter naar voren komen.
De laatste upgrade in een Transparent Ultra interlink naar de KSA50 voor de achterkanalen heeft zeer goed gedaan.

Neem 'Stomp out loud' maar mee...(arme buren)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

GerritZ

Quote from: Martin_M on March 15, 2005, 10:27:36
Wat ik heel leuk vond is het feit dat Gerrit verschil hoorde met de vorige keer dat hij hier was. Dat was toen de eerste keer en nu is het toch alweer een paar weekjes later. Het enige wat veranderd is zijn de blokjes onder de cd-speler en pre en dat de pre nu in een ander stekkerblok zit.
Op het forum kan je dan wel weer roepen dat een relatief kleine tweak weer zoveel beter klinkt maar daar wordt de geloofwaardigheid vaak niet beter van ;D Maar het feit dat Gerrit het meteen opviel zegt toch wel genoeg.

Martin

De set klonk tonaal absoluut completer. Er waren geen dingen die me echt stoorde. De vorige keer vond ik het hoog erg hard, maar daar was nu totaal geen probleem meer. Klonk mooi los ruimtelijke, prachtige stage en het laag wat de Wilson geven is echt fantastisch.

Voor de gein de TAG even op de Kemp doos, tja je krijgt dan een soort "jittering" over je hoog heen, moeilijk uit te leggen maar duidelijk hoorbaar. Voordeel van de Kemp was wel weer de rust en controle wat je er voor terug krijgt.

Maar zonder de Kemp heeft dan ook mijn voorkeur.


Gerrit

Martin_M

#39
Quote from: GerritZ on March 15, 2005, 10:39:10
Voor de gein de TAG even op de Kemp doos, tja je krijgt dan een soort "jittering" over je hoog heen, moeilijk uit te leggen maar duidelijk hoorbaar. Voordeel van de Kemp was wel weer de rust en controle wat je er voor terug krijgt.

Maar zonder de Kemp heeft dan ook mijn voorkeur.

De volgende stap is dus iets uitvinden waardoor de TAG wel gebruik kan maken van de Kemp-groep, maar dus zonder het filter (of een ander filter). Dat zal de rust weer ten goede komen want dat de Kemp-groep uitmaakt is een ding wat zeker is.

Ik zal Ron Kemp toch eens vragen of hij hier meer ervaring mee heeft. Voor de CD-speler is het filter juist een wereld van verschil in positieve zin. De TAG krijgt dus een metalig laagje.

Maargoed, ik ben allang blij dat we ons 'aandachtspuntje' hebben kunnen lokaliseren.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#40
Vandaag is Gerrit weer langsgeweest met een aantal digitale interlinks (AudioNote An-VX, NBS Monitor I, Analysis Plus Oval en de Elco UDC-S), een netkabel en een isotek plug.

Ik verwacht zelf dat Gerrit een heel goede aankoop doet met de Elco. De stage was nog even duidelijk als de vorige keer en het 'probleempje' met de plaatsing van de bas was nagenoeg weg doordat Gerrit deze kabel inmiddels een tijdje in gebruik heeft (dus toch grotendeels een inspeelprobleem).

We hebben nog wel even gelachen om de Analysis Plus. Qua plaatsing ging dit helemaal verkeerd. De piano zat overal waar die niet moest zijn en de zanger zat niet stil op z'n plek.
Gerrit; 'Je had toch wel goed op de pijltjes gelet?'
Martin; 'Tuurlijk..........toch'?
Niet dus. Omgedraaid en alles viel weer aardig netjes op z'n plaats. Jammer hoor, dat er nog velen zijn die dit fenomeen eerst theoretisch bewezen willen hebben voor ze geloven dat dit uberhaubt mogelijk is. Het was gisteravond toch weer eens overduidelijk (en onverwacht).

Zelf hebben we een verschrikkelijke goede digitale interlink gehoord in de NBS monitor I. Eigenlijk dezelfde eigenschappen als de Transparent Reference maar nu nog iets natuurlijker en mooier 3d.  Meer vanzelfsprekend. Je hoort meer detail maar dringt zich totaal niet op. De strakheid van de bas hadden we hier nog niet zo gehoord (Miranda is helemaal verliefd :P).
Dat mag allemaal ook wel want met z'n € 3000 (nieuwprijs) wordt het ook allemaal erg kostbaar. Voor die paar procentjes meer betaal je dan ook flink. De kabel die Gerrit bij zich had is dan ook een gebruikt exemplaar en we zijn even in afwachting wat deze moet gaan kosten willen we kunnen bepalen of de prijs ons de meerwaarde waard is. We zijn nl. al heeel erg tevreden over de Transparent en het verschil is niet wereldschokkend groot (maar wel aanwezig).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Hé Jack,

Ik kende 'm al. Maanden geleden al eens gemaild met deze man (had toen een kabel in de aanbieding wat achteraf een phonokabel bleek).
De Monitor is een type die nu niet meer in de range zit en daardoor goedkoper wordt aangeboden. Zie het als hetzelfde als de Transparent XL-generatie bij silverhifi.

Ik kon deze Monitor 0 ook een maand op proef krijgen. Hoewel het natuurlijk een serieuze prijsdaling is hebben we toen toch gekozen voor een tweedehands Transprarent Reference.

Ik zal eens kijken wat ik voor één van mijn References kan krijgen zodat we kunnen gaan rekenen.
Het moet dan wel erg meevallen is onze mening.

Een andere optie is om te kijken wat NBS netkabels doen in onze set. Als de verbeteringen op dezelfde punten liggen zou dit erg mooi zijn. Qua interlinks zijn we nl. al best wel klaar (het kan altijd beter, maar voor welke prijs), maar met netkabels wilden we nog wat 'spelen'.
En toevallig belde Gerrit net dat hij volgende week langs kan komen met een NBS Monitor III netkabel. Zullen we eens kijken wat dat doet. Van alle kanten hoor je wel dat je met NBS erg moet oppassen. NBS op NBS kan in sommige gevallen te veel gaan worden. We wachten af.

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#42
Vanaf gisteravond getest met de Isotek plug in de wandcontactdoos (en verdeeldoos) waar de TAG pre nu op aangesloten zit.
In eerste instantie leek het wel goed te gaan (kwam meer rust en ruimte) maar na een tijd luisteren gingen we ons toch ergeren aan iets. Het wordt allemaal wat te helder en gaat ten koste van de ondertonen waardoor het voor ons minder natuurlijk wordt.
Onder het eten de plug eruit gehaald en bijna een zucht van verlichting bij ons alletwee ;D
Op de één of andere manier is de TAG hier erg gevoelig voor (als enige trouwens in m'n set).

Ik kwam Zondag bij Engels Ron Kemp nog tegen en had hem gevraagd hoe de SNS-plug het 'metalige' geluid kon produceren. Volgens hem zou het kunnen dat er nog redelijk wat troep uit de TAG komt (zelf niet ge-aard). Dit wordt door de plug dan weer teruggestuurd (dus eigenlijk de verkeerde kant op).
We moesten eens gaan experimenteren om de TAG aan de aarde te leggen. Dit gaan we zeker doen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

SpeedyAndré

Beetje vreemd dat de sns-plug rommel 'terug stuurt' als hij parallel aan de belasting zit  ::)
Volgens het verhaal van Kemp is het filter een kortsluiting voor hoge (stoor-)frequenties en dat zou in principe met en zonder aarde moeten werken.
Het enige wat Kemp toevoegt is een c'tje vanaf de aarde naar elke 230V fase, iets dat je ook in elk Schaffner euro-filter ziet en mogelijk ook in de Tag.
Het gevolg van deze c'tjes kan zijn dat op de aardeaansluiting 115V komt te staan, da's niet prettig als je het apparaat beet pakt  :P
Volgens de foto's op de Kemp website gaat het om 2 c'tjes van 10nf, deze vormen een bepaalde weerstand bij 50Hz en dus staat de halve netspanning op de aarde.
Als de aarde van het netsnoer in de Tag niet aan het chassis zit, dan voel je de spanning niet, dit kun je met een multimeter checken.


André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Raphie

Quote from: Martin_M on March 24, 2005, 18:53:28
We moesten eens gaan experimenteren om de TAG aan de aarde te leggen. Dit gaan we zeker doen.

De mijne zit via een Isotek MiniSub GII aan de aarde met /WattgateLAPP/Furutech kabel en is nu MUISSTIL, de aardbrom de ik bij m'n ROTEL hoorde is er totaal net meer zelfs grondruis hoor ik niet meer, WAANZINNIG ;D
JBL PRX Power!

Martin_M

#45
Quote from: Raphie on March 24, 2005, 20:24:25
De mijne zit via een Isotek MiniSub GII aan de aarde met /WattgateLAPP/Furutech kabel en is nu MUISSTIL

Hoi Raphie,

Als je kijkt bij de euroconnector van de TAG zie je dat de aardpen er niet is. Dit is bewust gedaan en heeft met het ontwerp te maken (volgens Udo Zucker). De aarde zal dan ook via interlinks indirect verlopen.

Het metalige geluid hadden we toen de Kemp-bekabeling net was aangelegd en had met inspelen te maken. Daarna was dit echt weg (of niet hoorbaar). Maar door verschillende upgrades (en dus verbeteringen ;)) kwam dit geluid aan het licht.
Het heeft even geduurd voordat we erachter waren dat dit de combi TAG-SNS plug was. Nu blijkt dat de Isotek plug ook niet helemaal lekker met de TAG samenwerkt.
Ik heb m'n TAG ooit eens achter een ExactPower gehoord en ik vond het geluid daar geweldig. Die kant maar eens uitzoeken dan. Maar geen haast. De TAG hangt nu aan een gewone wandcontactdoos en klinkt nu best lekker. Alleen missen we wat de rust van de Kemp-groep.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

jurjen

Martin,

Ik begin te denken dat je de Isotek Mini Sub een beetje verwart met de Isotek plug, maar het zijn twee heel verschillende dingen.
De Mini Sub is, ondanks z'n naam, een stuk groter dan de TAG  ;D

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

GerritZ

Hoi Martin,

Je kunt nog eens een keer de Neoplug proberen, zou een verbeterde versie moet zijn.

Gerrit


Martin_M

#48
Quote from: jurjen on March 24, 2005, 22:49:53
De Mini Sub is, ondanks z'n naam, een stuk groter dan de TAG  ;D

Maar die Mini Sub is toch grotendeels gewoon een lege bak ;D

Nee, ik weet dat het wat anders is en wil die ook nog altijd eens proberen. Maar we doen even rustig aan.

@Gerrit,
We zijn ook zeer benieuwd naar de NBS netkabel. We hebben inmiddels verschillende tests en ervaringen gelezen en voor velen was het dat de netkabels het meeste uitmaakten. We horen van alle kanten dat je moet oppassen met teveel NBS in je set. Het zou wel eens teveel kunnen worden.

We hebben inmiddels een minimum-verkoopprijs voor de Transparent besloten willen we overgaan op de aanschaf van de NBS digitale kabel (of de Monitor I die jij mee had, of een Monitor 0 die we een maand kunnen testen). Maar eerst volgende week nog eens heeeel goed luisteren.

Ik heb ook gelezen waarom deze kabel o.a. zo schrikbarend duur zijn. De analoge interlink van 1.2 meter is zo strak gevlochten dat ze daar 14 meter kabel voor nodig hebben :o. Dit moet met de hand gebeuren want volgens hen is dit machinaal niet zo secuur te krijgen. Ach, het gaat om het resultaat en of daar het geld voor over heb. Gelukkig is er de tweedehandsmarkt ;)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Je ziet regelmatig netsnoeren van NBS aangeboden, kijk je daar ook naar?

Gebruikte Andre ook geen NBS?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey