Luisterbezoek bj Martin & Miranda

Started by Raphie, March 10, 2005, 01:16:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Na 's middags wat informatie te hebben ingewonnen van Martin over de TAG die ik heb aangeschaft, kwam ook een luistersessie ter sprake, deze kon ik natuurlijk niet weigeren :D

Ik ben net weer terug van een indrukwekkende avond en moet m'n ei even kwijt voordat ik zo ga slapen. Als eerste  Miranda en Martin ik vond het supergezellig en het is bijna ontroerend om te mogen ervaren hoe jullie samen muziek delen, nummers kiezen, details beschrijven etc. Dat is een schitterende driehoeksverhouding :D

Wat mij opviel aan de set was de ruimtelijkheid en het gemak waarmee de set speelt. Dit leek totaal niet volume gebonden en de enige limieten waren de compressie in de kamer en mijn trommelvliezen.  De combinatie TAG, Krell & Transparent klinkt zeer open met een hele brede en diepe soundstage. voor M&M nog niet diep genoeg, voor mij een openbaring.

Ik heb de set mogen beluisteren met verschillende interlinks tussen de CD speler en de processor, Martin kon me heel duidelijk de upgrade keuzes die zij hadden gemaakt laten horen. Het grappige is dat M&M hetzelfde in een set zoeken als ikzelf, maar dat ook de stappen die hierin gemaakt waren van Vibropods naar MDF klosjes t.o.v. de orginele TAG voetjes duidelijk hoorbaar waren in soundstage detail en rust.

De room EQ gaf een mooi rustig uitgebalanceerd geluid, dat voor mij af en toe net iets teveel tegen het metaal achtige aan zat (niet schel, maar toch werden m'n vullingen af en toe wel een beetje zenuwachtig), door de MDF klosjes onder de TAG weg te halen, ging dit een tandje terug en werd het geluid voor mij wat milder, maar de trade off in soundstage en detail was net iets te groot.  Deze set is gewoon echt af en de de persoonlijke smaak zal gevonden worden in de juiste mix van tweaks. Op component niveau hoeft hier niks meer te gebeuren.

M&M weten wat ze zoeken in geluid en ik weet zeker dat ze dit ook gaan vinden.  Ik laat het e.e.a. nog even verder op me inwerken en zal hier zeker de komende dagen nog wat bevindingen aan toe gaan voegen.

JBL PRX Power!

Martin_M

#1
Je hebt zo laat op de avond nog een leuke beschrijving gegeven ;D

Doel van de avond voor mij was om te kunnen laten horen waar de TAG AV32R  toe in staat is. Deze is toch het 'hart' van de set.

Van deze kant vonden we het ook erg leuk dat je even langskwam en dat het goed is overgekomen wat wij in een set zoeken. Het is niet mijn doel om anderen te overtuigen van de set (bij een vorig bezoek van ReMC bleek het minder zijn ding) maar ik vind het wel leuk om uit te leggen (en te laten horen) waar onze invalshoek ligt.
Dat de rest van het geluid je dan ook wel aanspreekt is dan natuurlijk alleen maar meegenomen ;)
Erg grappig ook dat dezelfde dingen in een opname jou opvallen waar wij normaliter ook wel op letten.

Ik ben er al erg aan gewend dat Miran en ik echt samen bezig zijn met de 'beleving'. Maar ik realiseer me ook dat dit niet gemeengoed is. Bof ik toch wel mee ;D
Gelukkig hebben we ook bijna dezelfde smaak van muziek en set. Kleine verschillen blijven natuurlijk en daar schipperen we dan wat tussen.

QuoteDeze set is gewoon echt af en de de persoonlijke smaak zal gevonden worden in de juiste mix van tweaks. Op component niveau hoeft hier niks meer te gebeuren.
Momenteel zijn we aardig tevreden en is het voor ons elke dag weer genieten.
Er zijn idd nog wat aandachtspuntjes zoals dat 'metalige' in het hoog/mid. Met de verschillende voetjes onder de TAG hebben we nu een compromis gevonden tussen ruimtelijkheid en geluidsbalans waar we nu voorlopig tevreden mee zijn. Als de tijd rijp is zullen we dat gaan aanpakken maar je moet oppassen dat je niet blijft tweaken want dat gaat ten koste van het genieten.

In de toekomst zullen we nog wat gaan spelen met andere netsnoeren en ruimteaanpassing. Doel; nog meer ruimte op de stage (sommige zijn nooit tevreden ;D) voor zover dat mogelijk is in onze kamer en een iets betere tonale balans. Elke verbetering dat dat nog meer met zich meebrengt is natuurlijk mooi meegenomen.

Volgende keer bij jou!!

Martin & Miranda





Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

wil

Hoi Raphie (en Martin),
Wat een dag gisteren moet dat voor je zijn geweest Raphie. Ik verbaas me er enorm over dat je een pre van deze prijs (hoewel inderdaad een vriendenprijs is) onbeluisterd kan kopen. Normaal ga je eerst luisteren en dan besluit je tot aanschaf, jij doet het andersom. In ieder geval proficiat met je aankoop (ook voor Danakin).
Wel ben ik nu benieuwd naar het type geluid van de TAG. Niet dat ik nu ook overweeg om overstag te gaan, maar kunnen de TAGgers mij uitleggen wat je van deze pre kan verwachten? Het zou me helpen als er vergelijkingen gemaakt worden met andere merken. Want je gaat van een mooie Rotel naar een TAG, vertel vertel...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Raphie

Hoi wil,

Op zich goede vragen, wat mij heeft gedreven is:

1. De prijs (een processor voor 1/3 van list KAN geen miskoop zijn)
2. De ervaringen van andere gebruikers op dit forum die al wat langer meedraaien en waar ook zij in het verleden met ROTEL hebben gedraait.
3. Mijn ervaring met audio, ik luisterde al heel lang stereo en heb nu qua HT een Sony 2000ESD, een Yamaha RXV1200, RXV2400, ROTEL RSP-1066, RSP-1068 gehad. hierdoor een redelijk referentiekader opgebouwt van wat ik zoek in een processor. Op basis van de verhalen hier durfde ik de TAG dus wel blind te kopen.

Wat ik ga vinden is meer definitie, TMREQ, nog iets hoger niveau qua stereo en gewoon een STOERE processor.
Zie het als van een een Peugot 607 naar een BMW 7 gaan. beide auto's zitten in hetzelfde segment, maar zijn toch van een verschillende klasse. heb je de kans om hiertussen te switchen voor relatief weining, dan doe je dat ook. Heb daarnaast nog geen negatieve berichten over de TAG kunnen vinden. Dus voor mij een no brainer
JBL PRX Power!

Harry HT

Hoi Raphie,
Quote from: Raphie on March 10, 2005, 11:21:58
Zie het als van een een Peugot 607 naar een BMW 7 gaan.
Hopelijk is de bediening van de TAG wat eenvoudiger dan die van de 7 serie  :)

En alvast gefeliciteerd met je aankoop  8)

Een leuk bezoekverslag heb je geschreven, wat zijn Martin en Miranda toch altijd gastvrij  8)

Waarom heb je niet gekozen voor de 5 kanaalsversterker van TAG?

Gegroet,

Harry

p.s. je hebt wel een forumnaam uitgekozen die bij upgradegedrag past  ;)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Raphie

Ik had m'n zinnen al gezet op de Classe voor stereo, maar heb nog tot eind van de maand (voordat de TAG wordt afgestuurd) om van de bundel aanbieding gebruik te maken)  Laat hier m'n gedachten nog even over gaan. Heb voor de EV van TAG namelijk nog niet hetzelfde onderbuik gevoel als ik voor de AVR32 had
JBL PRX Power!

wil

Quote from: Raphie on March 10, 2005, 11:21:58
Hoi wil,

Op zich goede vragen, wat mij heeft gedreven is:

1. De prijs (een processor voor 1/3 van list KAN geen miskoop zijn)
2. De ervaringen van andere gebruikers op dit forum die al wat langer meedraaien en waar ook zij in het verleden met ROTEL hebben gedraait.
3. Mijn ervaring met audio, ik luisterde al heel lang stereo en heb nu qua HT een Sony 2000ESD, een Yamaha RXV1200, RXV2400, ROTEL RSP-1066, RSP-1068 gehad. hierdoor een redelijk referentiekader opgebouwt van wat ik zoek in een processor. Op basis van de verhalen hier durfde ik de TAG dus wel blind te kopen.

Wat ik ga vinden is meer definitie, TMREQ, nog iets hoger niveau qua stereo en gewoon een STOERE processor.
Zie het als van een een Peugot 607 naar een BMW 7 gaan. beide auto's zitten in hetzelfde segment, maar zijn toch van een verschillende klasse. heb je de kans om hiertussen te switchen voor relatief weining, dan doe je dat ook. Heb daarnaast nog geen negatieve berichten over de TAG kunnen vinden. Dus voor mij een no brainer
Dank je wel, Ik snap dat het een koopje is, dat de ervaringen van anderen goed zijn en dat je al een heel rijtje andere amps/pre's al gehoord hebt. Maar - ik speel hier dan graag even voor advocaat van de duivel  >:D - ik vraag me toch af WÁT is een TAG?
Meer definitie? Oké, dat kan ik snappen.
TMREQ? Hm... daar weet ik te weinig van om een idee te krijgen hoe het geluid dan verbeterd wordt
Niveau qua stereo? Is dat ruimtelijkheid, staging of meer emotionele betrokkenheid?
Stoer? Tuurlijk staat het stoer  :D
Geen negatieve berichten? Dat is niet helemaal eerlijk aangezien weinig eigenaren zeggen over zo'n kostbaar apparaat dat het maar matig is. Ik heb pas één keer iemand horen zeggen over een ML no. 40 dat het tegenviel  :-[.

Kortom, wat is een TAG? Ik wil het weten  :P

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Raphie

Een TAG is ten eerste afhankelijk van de set waarin die acteert. Als eigenschappen (zoals ik ze in de set van Martin heb mogen ervaren) zijn ruimtelijkheid en transparantie de duidelijkste eigenschappen. Betrokkenheid betrapte ik me gisteren inderdaad ook op. Daarnaast vind ik het design ook gewoon mooi. TMREQ trekt je frequentie respons recht. Dit heb ik (welliswaar met mindere resolutie) mogen ervaren op m'n RXV-2400 en was daarvan zeer onder de indruk, gisteren hoorde ik datzelfde effect weer op zijn set. Het geluid wordt "crisp" alsof je het vast kan pakken moeilijk uit te leggen, maar ERG lekker.

Budgetair was TAG altijd buiten m'n bereik, maar nu in een keer bereikbaar.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Leuk verhaal Raphie en Martin; altijd weer leuk te horen dat het bij iemand zo goed als 'af' is. Ik verkeer zelf eigenlijk ook in die situatie; ik zou niet weten wat er nog anders moet dan een paar tweaks, het is prima zoals ik het wil hebben. :D

Wat betreft de TAG's, het begint wel een echte hype te worden. Ik heb ze eigenlijk nog nooit zo erg uitgebreid gehoord, alleen vluchtig (misschien eens een shootout?). Ze zullen vast heel goed zijn, maar het is echt niet het enige merk dat goede prepros maakt hoor. Wel de meest succesvolle heb ik het idee. Dat komt mede ook doordat bij hen steeds nieuwe ontwikkelingen direct worden doorgevoerd en er een duidelijk upgradepad is, wat ook werkelijk wordt in de praktijk uitgevoerd. Vooral aan dat laatste schort het nogal eens bij andere merken.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: Audiofiel on March 10, 2005, 12:20:03
Ze zullen vast heel goed zijn, maar het is echt niet het enige merk dat goede prepros maakt hoor.

Dit klopt, hetgene dat het nu voor mij speciaal maakte was de prijs, want inderdaad als je kijkt naar de list prijs s er nog wel meer te koop voor dergelijke bedragen
JBL PRX Power!

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Quote from: Raphie on March 10, 2005, 12:32:59
Dit klopt, hetgene dat het nu voor mij speciaal maakte was de prijs, want inderdaad als je kijkt naar de list prijs s er nog wel meer te koop voor dergelijke bedragen

Ja die speciale prijs, daar kan ik niets tegen in brengen. Het is zeg maar nieuw voor de prijs van een tweedehandsje van een paar jaar oud. Daar kun je je nooit een buil aan vallen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on March 10, 2005, 14:24:58
Ja die speciale prijs, daar kan ik niets tegen in brengen. Het is zeg maar nieuw voor de prijs van een tweedehandsje van een paar jaar oud. Daar kun je je nooit een buil aan vallen.

Een tweedehandse DP van een paar jaar is nog meer waard dan wat hier betaald wordt!

Super aankoop :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on March 10, 2005, 14:29:45
Een tweedehandse DP van een paar jaar is nog meer waard

Nu niet meer. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: wil on March 10, 2005, 12:52:21
Ja, leuk!!
Ja, ik lees vaak over shootouts tussen eindversterkers, maar niet over prepros.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jaco

Quote from: wil on March 10, 2005, 11:44:19
- ik vraag me toch af WÁT is een TAG?
Een van de merken die de klant serieus neemt, en je niet voor te veel geld iets verkoopt wat het misschien niet waard is (de kat in de zak methode)

Ze hebben/hadden inderdaad een geweldige naam wat betreft de upgrades. Zodra er iets aangekondigd werd, kwam er meestal ook bericht van Udo wanneer TAG het uit zou brengen.
Dit zal misschein na de voortzetting door IAG wel iets veranderen, omdat blijkbaar dat bussiness model toch niet helemaal werkte (gissen naar een reden van stoppen door Mclaren is dat er niet genoeg rendement werdt gemaakt)

Als je overigens negatieve dingen over procesoren wilt lezen moet je maar eens gaan snuffelen op fora van de concurenten. Daar wordt vaak uitvoerig door een niet-meer-gelovige uit de boeken gedaan wat er allemaal mis is met merk x. Dat is denk ik vaak wat gekleurde informatie, maar er zal toch ook wel vaak een kern van waarheid in zitten.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Martin_M

Quote from: wil on March 10, 2005, 11:44:19
Kortom, wat is een TAG? Ik wil het weten  :P

Ik neem aan dat we het hier over de pre/pro AV32R hebben.

Da's een leuke pre van engelse makelij die niet 'engels' klinkt, niet duur is voor z'n nivo, een best wel uitgebreide setup incl. bassmanagement heeft en altijd een uitmuntende soft- en hardware upgradability heeft genoten.

Qua geluid vind ik het meer een US-stijl. Snel, krachtig, open en in staat om een mooie stage neer te zetten. Hoewel hij erg neutraal is heeft ook de TAG natuurlijk een eigen geluidje. Ik heb 'm in verschillende sets gehoord en bemerk daar toch wel weer een aantal gemeenschappelijke eigenschappen.
Pas wel een beetje op met combineren want het kan allemaal wel eens iets te analytisch gaan worden (maar hoeft zeker niet).
Surroundprocessing vind ik erg goed. Het geluidskarakter van stereo en surround verschilt eigenlijk niet van elkaar. Dat heb ik bij andere processors wel eens anders gehoord.
De DAC's vind ik zeer goed. Ook deze heb ik wel met CD-spelers vergeleken. Om een voorbeeld te geven; Ik gaf de voorkeur aan het gebruik van de DAC's van de TAG i.c.m. een NorthStar loopwerk t.o.v. de NorthStar combi (loopwerk + DAC). En dit met een gewone S/PDIF kabel terwijl de combi een soort synclink gebruikt om jitter te minimaliseren.

Verder de mogelijkheid om een synclink kabel te gebruiken als je ook een TAG speler hebt en de TAGtronic bus die communicatie verzorgt tussen de verschillende TAG apparatuur (en zelfs OSD kan sharen).

Nadelen;
Wellicht het al genoemde punt dat het in de verkeerde combi té analytisch kan gaan klinken en ten tweede dat het kastje aan de kleine kant is. Dit heeft als nadeel dat de connectoren achterin wat dicht bij elkaar zitten. Normaal hoeft dit geen probleem te zijn maar als je belachelijk dikke RCA-connectoren hebt dan kan het wat problemen opleveren.

En verder moet je gewoon maar eens gaan luisteren ;D

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

wil

Martin, klasse...  ;)
Ik begin het te snappen: snel en gedetailleerd, dus. Kan wat analytisch klinken bij een verkeerd matchende eindamp zodat je moet zorgen voor op zijn minst een neutrale eindversterker en niet te schel klinkende bekabeling (ik ben nu even lekker kort door de bocht  ;D).
Bedoel je met "Engelse makelij" dat het een sound kan hebben zoals je die bij bijv. Arcams of Quads hoort? Dat is toch echt anders dan Parasounds. Aan de andere kant, jij combineert de TAG met een Krell; dat lijkt op too much detail maar dat geeft het vast niet, je klaagt er dan immers niet over. Waardoor is jouw snelle Krell niet te analytisch op deze TAG?

ok, ik kom graag eens bij een TAGger luisteren hoewel het me aan de financiën ontbreekt om er eentje aan te schaffen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Ik wil best met je mee, Wil. Maken we een shootout met de Aragon Soundstage prepro?

Ik denk dat Martin met de TAG plus Krell een combinatie creëert zoals ik in stereo doe met Levinson en Classé. Analytische, precieze voortrap met vriendelijke (warme) eindtrap. Dat zijn gewoon hele mooie combinaties. Krell is absoluut niet analytisch (Classé ook niet), dus dat gaat gewoon heel goed met die TAG (van wat ik er over gehoord heb dan en een demo van transtec op beurzen, maar die verknallen de demos nogal eens).

En ik vermoed dat TAG toch behoorlijk Amerikaans klinkt, dus inderdaad de Parasound kant op. Maar goed, er zit verschil tussen voor- en eindversterker karakter natuurlijk.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

#19
Nou, menigeen zal onze set toch wel als analytisch omschrijven.

De KSAxxs serie van Krell is toch best wel compromisloos. Ze maken het niet mooier dan het is. Voor velen zal deze wat te 'droog' zijn. Voor onze muziek, precies wat we zoeken (voor film vind ik het ook ideaal).
De oudere KSA series gaan wat meer richting 'buizengeluid' (als je dat mag zeggen) en de latere FPB's zijn ietsje warmer (iets dikker en daardoor ook minder snel in het laag).

Maar door wat andere eigenschappen van de set; ritmisch, diepte, rust en gemak krijg je toch niet een 'in your face' geluid. Want daar houd ik helemaal niet van. De transparent bekabeling is daar ook aardig debet aan.

Het valt me op dat mensen die toch niet echt het harde werk gewend zijn dit hier wel mee vinden vallen. Geeft volgens mij aan dat de bak herrie aardig gecontroleerd op je afkomt. Da's ook altijd ons doel geweest; create order from chaos.

Maar het mag wat mij betreft iets vergeeflijker worden. Als een opname wat hard is in het hoog dan horen we dat ook meteen. Goede opnames worden wel erg netjes weergegeven. Aangezien ze in de metal-wereld nogal op bekkens staan te rammen en de studio's vaak niet al te best zijn hebben wij dit nogal eens.
Ik verwacht dat een aanpassing aan de kamer dit wel zal verwezelijken (die is nogal aan de harde kant).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Quote from: Martin_M on March 10, 2005, 18:22:00
Nou, menigeen zal onze set toch wel als analytisch omschrijven.
Dat heeft ook veel te maken met de voortrap.

QuoteDe KSAxxs serie van Krell is toch best wel compromisloos. Ze maken het niet mooier dan het is. Voor velen zal deze wat te 'droog' zijn. Voor onze muziek, precies wat we zoeken (voor film vind ik het ook ideaal).
De oudere KSA series gaan wat meer richting 'buizengeluid' (als je dat mag zeggen) en de latere FPB's zijn ietsje warmer (iets dikker en daardoor ook minder snel in het laag).
Ik ken de Krells behoorlijk goed, vooral de KSA-80 en de KSA-200S. De laatste heb ik ook in mijn set gehad, maar dat wou niet matchen. Het werd extreem donker, bruin gewoon. De Classe CA-400 bleek precies te zitten tussen de analytische Levinson 331 (mijn oude staat al meer dan een jaar bij Blue-Eyes) of de 23 (die ik de 6 jaar daarvoor had) en de Krell KSA-200S. Wat mij betreft in mijn set de perfecte match, hij (of zij?) huwelijkt perfect met de Levinson voortrap.

QuoteMaar het mag wat mij betreft iets vergeeflijker worden. Als een opname wat hard is in het hoog dan horen we dat ook meteen. Goede opnames worden wel erg netjes weergegeven. Aangezien ze in de metal-wereld nogal op bekkens staan te rammen en de studio's vaak niet al te best zijn hebben wij dit nogal eens.
Ik verwacht dat een aanpassing aan de kamer dit wel zal verwezelijken (die is nogal aan de harde kant).
Is de voortrap daar niet de boosdoener van? Volgens mij is jouw enige upgrade nog een stereo preamp met doorlus (SSP) functie. Daar zou je stereo waanzinnig van opknappen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

#21
Mmm, dan klinkt die KSA200s zeker anders want in verschillende shoot-outs is gebleken dat mijn KSA300s een stuk droger (analytisch vind ik hier niet helemaal passend) klinkt dan de Levinson 331 van Blue-Eyes.

Quote from: Audiofiel on March 10, 2005, 19:16:11
Volgens mij is jouw enige upgrade nog een stereo preamp met doorlus (SSP) functie. Daar zou je stereo waanzinnig van opknappen.

Ik verwacht het eerlijk gezegt niet. Meer denken dat, de TAG wordt vaak onderschat.
Ik heb de TAG al best in veel andere opstelling gehoord (ook stereo).
Een paar maanden terug nog bij de hifi-winkel in eindhoven (gingen onze amp vergelijken met een fpb).
Krell SACD standard werd gebruikt als loopwerk, onze TAG als pre (en DAC), beide amps dus en Lumen White speakers.
Verder bijna dezelfde bekabeling als we thuis gebruiken. In één woord geweldig (daar had de ruimte ook mee te maken). Dit klonk gewoon erg goed dus ik weet wat mijn huidige apparatuur nog verbeterd kan worden.

Er zijn natuurlijk betere stereo-pre's maar daarnaast zal ik dan een andere CD-speler of losse DAC moeten aanschaffen (ik gebruik nu de DAC's van de TAG).
ik verwacht niet dat die kosten en de meerwaarde in kwaliteit tegen elkaar opwegen.

Ik ben nu gewoon erg tevreden (op een paar aandachtpuntjes na). Op stereo en surroundgebied zitten we nu op een nivo waar we 2 jaar geleden nog maar van konden dromen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Quote from: Martin_M on March 10, 2005, 22:43:15
Er zijn natuurlijk betere stereo-pre's maar daarnaast zal ik dan een andere CD-speler of losse DAC moeten aanschaffen (ik gebruik nu de DAC's van de TAG).
ik verwacht niet dat die kosten en de meerwaarde in kwaliteit tegen elkaar opwegen.

Je hebt voor 1250 euro tweedehands een stereo pre die de TAG wegspeelt (Levinson 28), maar je hebt gelijk met die DAC. Dat betekent vergelijken met een stereo pre PLUS een DAC en dan wordt het wel wat duurder. Bovendien is een stereo pre met SSP doorlus al snel 2000 euro tweedehands (Levinson 38).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

#23
Ach, we weten niet wat de toekomst nog brengt ;D

Quote from: Audiofiel on March 10, 2005, 22:47:21
Je hebt voor 1250 euro tweedehands een stereo pre die de TAG wegspeelt (Levinson 28),
Gewoon even nieuwsgierig. Heb je ze beide naast elkaar gehoord of verwacht je dit door ervaring met beide pre's??

Misschien heeft het ook wel met mijn voorkeur/smaak te maken maar tweemaal heb ik de AV32R kunnen vergelijken met de veelgeprezen Audio Research pre's (oa een LS16 met AR DAC). Ik ging tweemaal voor de TAG.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Quote from: Martin_M on March 10, 2005, 22:49:26
Ach, we weten niet wat de toekomst nog brengt ;D
Gewoon even nieuwsgierig. Heb je ze beide naast elkaar gehoord of verwacht je dit door ervaring met beide pre's??

Ik heb ervaring met een flink aantal pre's. Toen ik bijna 10 jaar geleden de Levinson 28 kocht heb ik totaal 14 stereo voorversterkers geluisterd in mijn set voordat ik een beslissing nam, waaronder Audio Research, YBA, vMedevoort... Met prepros heb ik redelijk wat ervaring, ik heb de Proceed AVP uitgebreid getest tegen mijn huidige Levinson 38; ik draai zelf met de zeer goede Aragon Soundstage (Poor Man's Krell); ik heb de Krell Showcase een paar keer kunnen vergelijken met een Krell KRC stereo pre.

Ik heb tot op heden nog nooit een surround pre gehoord die even goed klonk als een stereo pre van hetzelfde bedrag (nieuw). Het aantal kanalen en de meerprijs vanwege de nieuwe techniek meegerekend ga ik zelf altijd uit van de verhouding 2 op 6 kanalen: een stereo pre van bedrag X (nieuw) klinkt minimaal even goed in stereo als een surround pre van bedrag 3X (nieuw). In de afgelopen jaren hebben mijn luisterervaringen dat alleen maar bevestigd. Vandaar mijn uitspraak dat een Levinson 28 van een krappe 5000 euro nieuw dus makkelijk die TAG er in stereo uitspeelt. En ook de Lexicon MC12. Maar, maar: wel met een analoge (goede) bron. Door gebruik als DAC creëer jij natuurlijk een meerwaarde voor de TAG. Maar dan nog, een goede DAC hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten natuurlijk.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.