AV123: Voordelige Audiospullen via het Internet

Started by Ettepet, March 9, 2005, 23:08:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Poll kan/is weg

Ja
11 (32.4%)
Inderdaad
23 (67.6%)

Total Members Voted: 33

Ettepet

Ik hintte er al op dat een snelle powerbuy veel voordelen kan bieden. ;)

Misschien komt er weer een andere fraaie aanbieding hierna natuurlijk, maar de RS 750 lijkt me een ontzettend "sexy" speaker. O0 (vandaar mijn interesse voor deze speaker in de openingspost)

Als er mensen zijn die de sprong durven wagen voor de super-aanbieding met de RS 750, meld dat dan.

ps: Als er geen RS 850 was, met nog wat beter geluid, en meteen al de tweeter op oorhoogte, zou ik op zéker voor de huidige 750/200/750-aanbieding gaan. :)

Rody

Quote from: Ettepet on March 26, 2005, 16:23:31
Ik hintte er al op dat een snelle powerbuy veel voordelen kan bieden. ;)

Misschien komt er weer een andere fraaie aanbieding hierna natuurlijk, maar de RS 750 lijkt me een ontzettend "sexy" speaker. O0 (vandaar mijn interesse voor deze speaker in de openingspost)

Als er mensen zijn die de sprong durven wagen voor de super-aanbieding met de RS 750, meld dat dan.

ps: Als er geen RS 850 was, met nog wat beter geluid, en meteen al de tweeter op oorhoogte, zou ik op zéker voor de huidige 750/200/750-aanbieding gaan. :)

Ja ik ben zeer geinteresseerd in de RS750 + 200 center.
Moet alleen dan even mijn huidige set voor een goede prijs kunnen verkopen.

markvl

Quote from: Rody on March 26, 2005, 17:01:45
Moet alleen dan even mijn huidige set voor een goede prijs kunnen verkopen.
Bekend probleem... ;)
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Ettepet

#53
Ik heb ondertussen praktisch het halve forum van AV123 gelezen over gebruikersindrukken, waarvan velen zeer openhartig, en ik verheug me nu al op de komst van de Rockets in mijn woning.  Mark L. Schifter is mijn held, hoe open hij over zijn producten schrijft en de wijze waarop hij met klanten omgaat, zeer begaafd en menselijk. :)

Ik stuitte zojuist toevallig weer op de (volgens duitse bladen) ongenaakbare Teufel Theater 8 en 10, en ik begin me sterk af te vragen wie het in een shoot-out zou winnen (tov mijn PB2U + 850's).   En dan heb ik de speakers nog niet eens in huis... lol ;D
---
Over de Teufel 10: (Audiovision, 1 2005)

"Das Teufel-Set bewies wahren Monitor-Charakter. Unsere Boxenreferenz, die B&W Nautilus 803, wirkt im Stereo-Modus zwar etwas weitläufiger und zuweilen plastischer, doch nicht einmal sie schafft eine solche Feinauflösung und vor allem die Dynamik, mit der die Teufels tief beeindruckten. Nie kam das Gefühl auf, das Set könnte an seine Grenzen stoßen. Selbst bei enormen Pegeln war jene Kontrolle vorhanden, die eine lässige, ja authentische Wiedergabe ermöglicht."

..vrijwel letterlijk wat wordt toegeschreven aan de RS1K/850, ook m.b.t. de B&W N803.  Grappig. 8)

Ettepet

#54
Ik heb net van Sean gehoord wat de kortingen zijn bij een eventuele Powerbuy:

Quote2-3 participants:
3% off items already on special like the $1999 750 Ultra system
7.5% off items not already on special

4+ participants:
5% off items already on special like the $1999 750 Ultra system
10% off items not already on special

Extra 5% off for those that pay by wire transfer

Dat is bijna 10% korting op de "750 Ultra HT"-set bij 4 of meer deelnemers, bij directe betaling!  Niet verkeerd, toch? ;D O0

Rody

Quote from: Ettepet on March 28, 2005, 20:22:37
Ik heb net van Sean gehoord wat de kortingen zijn bij een eventuele Powerbuy:

Dat is bijna 10% korting op de "750 Ultra HT"-set bij 4 of meer deelnemers, bij directe betaling!  Niet verkeerd, toch? ;D O0

Yes dat klinkt zeer gunstig.
Nou nog een paar extra mensen vinden die mee willen doen.
Heb jij nou al besteld Ettepet?

Rody

#56
Extra 5% off for those that pay by wire transfer

Wat betekendt dat?

Ettepet

Quote from: Rody on March 28, 2005, 20:32:08Heb jij nou al besteld Ettepet?
Yep, zoals je hebt kunnen lezen.  Heb nog niet gehoord wanneer het wordt verstuurd, ik hoop dat dat deze week nog lukt. :)

Quote from: Rody on March 28, 2005, 20:32:57
Extra 5% off for those that pay by wire transfer

Wat betekendt dat?
Dat je rechtstreeks geld overmaakt op hun rekening i.p.v. via een credit card.  Dat kun je bij de bank doen of via internet-sparen. ;)

Rody

Quote from: Ettepet on March 28, 2005, 20:42:52
Yep, zoals je hebt kunnen lezen.  Heb nog niet gehoord wanneer het wordt verstuurd, ik hoop dat dat deze week nog lukt. :)
Dat je rechtstreeks geld overmaakt op hun rekening i.p.v. via een credit card.  Dat kun je bij de bank doen of via internet-sparen. ;)

Ow ok. Dat klinkt goed moet ik zeggen. Heb je zo 100 dollar verdiend :)

jij doet niet mee met de powerbuy begrijp ik dat goed?

Ben ik dan de enige geinteresseerde?

Ettepet

Rody, ik heb mijn bestelling reeds gedaan, en je moet je oude set nog verkopen, dus dat zal toch nog even wachten moeten worden op anderen. ;)

Ik heb bij deze de topic titel aangepast, vanwege de gebleken interesse en het bekend worden van de mogelijke kortingen.  Voor degenen die wachten op een Onix-demo voordat ze eventueel tot koop over willen gaan nog even geduld, anderen kunnen rustig al wat organiseren natuurlijk. :)

Ettepet

Nog een zeer informatief topic over een vergelijking van de Rockets met de Nautilus 804's + HTM-1, N803's, N802's, en de Signature 800.  Vergeleken wordt met zowel de RS 750 Signature + RSC 200, en de RS 850/1000:

Anyone have experience with B&W 804's and the HTM-1


Een quote, met een vergelijking tussen de RS 750 Signature + RSC 200 en de N804 + HTM1:

QuoteI currently have the 804's and the HTM1. They reluctantly replaced 750's and bigfoot. I will say that it was a very, very tough choice to do so. If it wasn't for the obscene deal I scored on, I'd have the 750's right now. I'll give you my comparison. First of all, the bigfoot can hang with the HTM1 all day long. I'm not saying the htm1 is bad, it's the best center I've heard. Bigfoot is comparable to the HTM1 regardless of price. It's just that good. On and off axis performance, dialogue intelligibility, dynamic range, midrange body, sense of depth are all equal in both. I'll say that the HTM1 adds a tad more air to it's presentation which I like. That's indicative of the 804's as well when compared to my sig 750's.

I found the 804's to be much brighter, but I can appreciate that. I can also appreciate the smoothness of the 750's. It's a give and take. You can't have the best of both worlds. Not even when you are talking about $4000 speakers. As I said before. I found the 804's to have a touch more airiness and clarity. The sigs had less treble energy, but I say time and time again, anything that we listened to, the details were there, they just weren't as pronounced. The 750's are not less detailed than any other speaker, even the 804's. They may just seem that way in the way they present information above 5-10khz, but believe me, the inofrmation is all there. One thing I really miss about the 750's is the smoothness and liquidity in the midrange. The voicing is just done really well.

Why did I choose to go with the nauts? Well. aside from getting them for $2800, I just made a choice. At the time I perferred the airier sound. I kept the surrounds rss300's though. I will say that I often think about the 750's and bigfoot when I listen to a harsh recording. I miss the lushness of the mids and the overall smoothenss of the presentation.

One thing that might be pointed out is that I've read the 850's and 1k's are even a bit more tipped up in treble. An with the 4" mid of the rsc200, may even be a better match. Given that, the 850 or the rs1k may be a case of the best of both worlds. I would definitely give a listen to the rs1k's and the 850s with rsc200 (or maybe even the rsc500 when it's released). I can't tell you how many times I was this close to hitting the submit on the 550 ultra deal for $1800. I'm glad the sale is over.

Moest erg lachen om die laatste zin.. ;D

Ettepet

Veel "B-Stock/Open Box" vandaag (link), een aantal van de interessantste dingen zijn helaas al weer weg (zie: topic).  Prijzen schelen soms aanzienlijk! :)

Merth

#62
Zie net dat de kortingen al op de vorige pagina zijn geplaatst  :-[  :)

BernHardN

@ ettepet,
zijn de Rockets al binnen?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Ettepet

Nog niet.  Ik houd jullie op de hoogte..... ;)

BernHardN

#65
weer een heleboel B-stock link

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Ettepet

Eergisteren mijn RS 850 Ultra HT set binnengekregen!!! O0 O0 O0  Ik wilde zeggen: "Ultra HT setje", maar de speakers zijn GROOT!!  De RS 850's, met spikes, zijn 120cm hoog (!!) x 40 diep x 30 breed (op breedste punt).  En dan zijn er nog mensen op het AV123-forum die er ophoogvoetjes onder willen hebben. :o  Rare jongens, die Amerikanen... ;D

Gisteren en vanavond de tijd gehad om mijn nieuwe 5.1-opstelling te beluisteren, al moeten ze nog een redelijk tijdje draaien voordat ze ingespeeld zijn.  Samen met de M.C.A.C.C van de Pioneer geven ze nu al een zeer overtuigend geluid af.  Vooral de dynamiek en de "circle surround" effecten van bijvoorbeeld Aero klinken F-A-N-T-A-S-T-I-S-C-H ;D 8), iets wat alleen nog maar beter kan worden met straks 2 extra surrounds (worden zeer waarschijnlijk RSS 300's).  Als er een effectieve manier is om de 4 inch mid-range driver in te spelen dan hoor ik dat graag. :)

Mark Shifter, de eigenaar en man met visie (en de juiste oren) is momenteel in China om de ontwikkelingen van de nieuwe modellen daar te begeleiden (linkje).  Recent plaatje toegevoegd van deze bijzondere man, een buitenbeentje, meer bezig met het delen van zijn bevindingen en kwalitief uitmuntende creaties met anderen dan de grote $$$'s.  Helaas zijn er daar niet zoveel van... ;)

Rody


BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Ettepet

Quote from: BernHardN on April 22, 2005, 21:10:43
het is hier stil :-\
Ik heb het nogal druk gehad met werken. ;)

Er is 1 mei een demo geplanned bij mij thuis van mijn grotendeels ingespeelde RS 850 Ultra HT, en Marvl's Ref 1's.  Naast Markvl en mezelf zullen i.i.g. Gerritz, Harry HT en Spacebass ook van de partij zijn.  Mijn woning is niet bepaald groot, dus dit is zo'n beetje het maximum aantal dat zinvol aanwezig kan zijn.  Ik ben zeer benieuwd of de paar extra kritische oren net zo onder de indruk gaan zijn als ik momenteel al ben.  Lijkt me ook bijzonder interessant om een vergelijking met de Ref 1's te maken. :)

GerritZ

Quote from: Ettepet on April 22, 2005, 21:28:49
Ik heb het nogal druk gehad met werken. ;)

Er is 1 mei een demo geplanned bij mij thuis van mijn grotendeels ingespeelde RS 850 Ultra HT, en Marvl's Ref 1's.  Naast Markvl en mezelf zullen i.i.g. Gerritz, Harry HT en Spacebass ook van de partij zijn.  Mijn woning is niet bepaald groot, dus dit is zo'n beetje het maximum aantal dat zinvol aanwezig kan zijn.  Ik ben zeer benieuwd of de paar extra kritische oren net zo onder de indruk gaan zijn als ik momenteel al ben.  Lijkt me ook bijzonder interessant om een vergelijking met de Ref 1's te maken. :)

Ben erg nieuwsgierig over hoe deze speakers presteren.

Ik kom van Zwolle, als er nog iemand mee wil rijden ?


Gerrit

Sean Parque

Try and take some photos of everything too :)

Sean

GerritZ

Quote from: Sean Parque on April 25, 2005, 17:35:20
Try and take some photos of everything too :)

Sean

You don't wanna see Edwin on photos  ;D

We will do that Sean, for myself I'm very curious about the sound of this speakers.


Regards,

Gerrit

Ettepet

Quote from: GerritZ on April 27, 2005, 08:25:26
You don't wanna see Edwin on photos
Indeed. (and that's me on a good day!) ;D

Ik ben ook heel benieuwd naar de bevindingen van iedereen. :)

Merth

En hoe is de luistersessie vandaag gegaan? En we willen natuurlijk foto's zien (van de speakers  ;):)