AV123: Voordelige Audiospullen via het Internet

Started by Ettepet, March 9, 2005, 23:08:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Poll kan/is weg

Ja
11 (32.4%)
Inderdaad
23 (67.6%)

Total Members Voted: 33

Merth

Wat zou 1999 dollar in euro's gaan kosten, als je de doanekosten/administratiekosten en verzendkosten meerekent?

Sean Parque

#26
Love your icon there Merth :)

Sean
Representative AV123 / Perpetual Technologies

Merth

Thnx  :), maybe you could tell me what it would cost to ship that set of rs750's +rc200 to the Netherlands? And is it also possible to add other speakers in that deal? Because I think that 4 floorstanders in a 20m room could be to much.

Sean Parque

#28
I know that it's $355USD for 850 + 200 + 250 via BAX.  It's about the same weight for 750 + 200 + 750 so figure about the same cost.  Of course if we do a power buy, the shipping should go down depending on how much can be shipped to the same address.

Yes you can do different surrounds or whatever...we can work something out :)

Sean Parque
AV123


Quote from: Merth on March 22, 2005, 22:28:01
Thnx  :), maybe you could tell me what it would cost to ship that set of rs750's +rc200 to the Netherlands? And is it also possible to add other speakers in that deal? Because I think that 4 floorstanders in a 20m room could be to much.

Ettepet

Quote from: Merth on March 22, 2005, 21:51:38
Wat zou 1999 dollar in euro's gaan kosten, als je de doanekosten/administratiekosten en verzendkosten meerekent?
Neem de totale dollarprijs (dus incl. verzendkosten), en dat bedrag iets lager in euro's.. ;)

Ettepet

Mijn bestelling is gedaan... wachten maar op 4x RS 850's.....  O0

Harry HT

Hoi,
Quote from: Ettepet on March 23, 2005, 12:15:05
Mijn bestelling is gedaan... wachten maar op 4x RS 850's.....  O0
O0 O0

Feli in ieder geval !

Hoelang moet je wachten?

Toch maar niet de center erbij besteld?

In de kleur Rosewood of Ebony ?  :)


Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Ettepet

#32
Dank je, Harry.  Binnen 2 weken zouden ze er denk ik wel kunnen zijn.  Ik ga eerst proberen zonder center, de 850's schijnen een zeer goede imaging te hebben, dus is 'tie mogelijk minder belangrijk.  (copyright Spacebass)  Allemaal Rosewood.. 8)

Rody

#33
Mijn interesse is enigszins gewekt ;D
Afhankelijk wat mijn huidige speaker-set moet opbrengen, ben ik wel geinteresseerd.

Met welke speakersklasse kun je de RS 750 vergelijken?

Ik ben wel geinteresseerd in Rocket 750 Signature Ultra HT:

2 PAIR - RS 750 Signature - Rosewood (Front and Rear)
1 RSC 200 Center Channel - Rosewood
$1999,-

Shipping is rond de $350,-
Maar dan komt er nog tax bij zeker?
Dat zou dan uitkomen op ong. $2350 + tax = $2800 = €2150,-

Met een powerbuy, hoe vallen de verzendkosten dan ongeveer uit?


markvl

@Rody:
Zie de post van Sean voor de shipping:
Quote from: Sean Parque on March 22, 2005, 22:34:39
I know that it's $355USD for 850 + 200 + 250 via BAX.  It's about the same weight for 750 + 200 + 750 so figure about the same cost.
Verder zijn de invoerrechten + BTW rond de 22% van het totaalbedrag.

@Ettepet:
Heb je zin om zodra je 850's aangekomen zijn (en ze ingespeeld zijn) een Onix demo sessie te houden?
Ik wil graag eens horen hoe ze klinken.
Dan wil ik ook mijn Refjes wel meebrengen.

@Sean:
Good to see you here again! I'm still working towards the Ref surround set...

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Rody

De Rocket 750 Signature Ultra HT is wel een hele interessante set
2 PAIR - RS 750 Signature - Rosewood (Front and Rear)
1 RSC 200 Center Channel - Rosewood
$1999,-

Misschien met Powerbuy nog goedkoper en shipping voordeel?

Ik vind dit ook wel een mooie set :
RS750 Sig
RS250 MKII
RSC200
Rocket USW-10
Alles in South American Rosewood.

Harry HT

Hoi,
Quote from: Ettepet on March 23, 2005, 14:06:26
Ik ga eerst proberen zonder center, de 850's schijnen een zeer goede imaging te hebben, dus is 'tie mogelijk minder belangrijk.  (copyright Spacebass)
O nee, heeft SB je aangestoken met met 4.1 virus :)

QuoteAllemaal Rosewood.. 8)
8)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Ettepet

#37
Quote from: Rody on March 23, 2005, 17:38:24
Met welke speakersklasse kun je de RS 750 vergelijken?
De RS 1000 is enigszins vergelijkbaar met de B&W Nautilus 803S schijnt, met een wat minder verfijnt hoog, maar zeer goede imaging en detailering.  De RS 850 is vrijwel hetzelfde, maar heeft geen ingebouwde 350W sub zoals de RS1K.  De RS 750 mist de 4" midrange driver en heeft daardoor net wat minder hoog en laag, velen noemen hem op hun site daarom 'laid back' en prettig bij lang luisteren.  De Rockets zijn allen zeer dynamische speakers, dus uitstekend voor films en muziek.  Kijk anders even op hun informatieve forum. ;)

QuoteIk ben wel geinteresseerd in Rocket 750 Signature Ultra HT:
....Dat zou dan uitkomen op ong. $2350 + tax = $2800 = €2150,-
Ik vermoed dat de totale kosten (zonder powerbuy) neerkomen op 2250 - 2300 euro.  Nog steeds niet duur voor 4x RS 750's + 'Bigfoot' (=de center). 8)

QuoteMet een powerbuy, hoe vallen de verzendkosten dan ongeveer uit?
Goeie vraag, wellicht dat Sean daar wat meer over kan zeggen.  Ik weet overigens niet of er nog heel veel korting te geven valt op die prachtdeal met de 750's. ???

Quote from: markvl on March 23, 2005, 19:28:09
Zie de post van Sean voor de shipping:Verder zijn de invoerrechten + BTW rond de 22% van het totaalbedrag.
Ik dacht dat het iets van 19% + 4.5% + "wat vaste kosten" was (voor Nederland), ik houd zelf iets aan van 24%-24.5%. :)

Quote@Ettepet:
Heb je zin om zodra je 850's aangekomen zijn (en ze ingespeeld zijn) een Onix demo sessie te houden?
Ik wil graag eens horen hoe ze klinken.
Dan wil ik ook mijn Refjes wel meebrengen.
Lijkt me Super!! :)

Quote from: Rody on March 23, 2005, 19:41:50
Ik vind dit ook wel een mooie set :
RS750 Sig
RS250 MKII
RSC200
Rocket USW-10
Alles in South American Rosewood.
Je kunt met Sean een speciale prijs afspreken voor een zelfgekozen set, bestaande sets hebben al een package-prijs.  De aanbieding met de RS 750's is wel héél scherp, dus wat het slimst is kan ik je niet zeggen. ;)

Quote from: Harry HT on March 23, 2005, 20:36:57
Hoi,O nee, heeft SB je aangestoken met met 4.1 virus :)
Oh jee, klinkt ernstig! :P ;D  Ik twijfel nog, het shippen duurt nog even en ik zou nog kijken welke kabels ik erbij zou doen, dus misschien dat ik dan toch de center neem.  Moet ik dan nog wel wat extra overwerken de komende tijd...  :-\

Quote8)
Inderdaad... 8)

Rody

#38

Misschien kunnen we even een lijstje maken met mensen die geinteresseerd zijn.
Wellicht kunnen we dan een powerbuy opstarten.
Ik ben wel geinteresseerd, maar het ligt net effe iets boven mn budget eigenlijk. (afhankelijk van wat mijn huidige set opbrengt, wie wil :D) )
Als we nog wat extra korting kunnen krijgen dmv een PB en dan is het wel haalbaar voor mij.

Geïnteresseerden, wie vult het lijstje aan?

Rody
Rocket 750 Signature Ultra HT
2 PAIR - RS 750 Signature - Rosewood (Front and Rear)
1 RSC 200 Center Channel - Rosewood

or

1 PAIR RS750 Sig - Rosewood.
1 PAIR RS250 MKII - Rosewood.
1 RSC200 - Rosewood.
1 Rocket USW-10 - Rosewood.

--------------------------------------------------------------------------------

Ettepet

Quote from: Rody on March 23, 2005, 22:37:03
Misschien kunnen we even een lijstje maken met mensen die geinteresseerd zijn.
Goed plan!  Het is even de vraag hoe lang de 750 Ultra HT-actie duurt, dus mogelijk blijkt het zometeen handig om al op kortere termijn een powerbuy te doen.. :)

Merth

Quote from: Rody on March 23, 2005, 22:37:03


1 PAIR RS750 Sig - Rosewood.
1 PAIR RS250 MKII - Rosewood.
1 RSC200 - Rosewood.



Dit setje kost 1849 zag ik net op hun site.

Ik zelf heb wel interesse in dit als ze er een mooie prijs voor kunnen maken aangezien ik ook nog een projector wil kopen:

1 PAIR RS750 Sig
1 RSC200

Jordis

Ik heb eventueel intresse in een sub, al vraag ik me af op welk niveau ik deze moet in schatten. Weet iemand daar meer over?
Primare - Dynaudio - QED - Nordost

BernHardN

hoi,
ik denk dat we ons niet blind moeten staren op die aanbiedingen.
ze hebben elke maand een ander pakket in de aanbieding, ze zullen ons daar niet op vast binden zoals een praxis ofzo

als we met een powerbuy aankomen willen ze best wel een mooie prijs maken voor ons,
daar heeft een aanbieding geen enkele invloed op denk ik...

mvg

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Ettepet

#43
Quote from: BernHardN on March 24, 2005, 18:22:54
als we met een powerbuy aankomen willen ze best wel een mooie prijs maken voor ons,
daar heeft een aanbieding geen enkele invloed op denk ik...
Van wat ik begrepen heb komen dezelfde aanbiedingen niet gauw weer voorbij, en zoals je ziet zijn ze extreem voordelig (30%-40% korting).  Die korting kun je NOOIT verwachten puur door een powerbuy, dat gaat om kortingen tot zo'n 10% en goedkoper transport. ;)

Ik heb gevraagd hoe lang die actie duurt, en waarschijnlijk is dat totdat de voorraad op is.  Hoe groot die voorraad is weet ik niet, maar het loopt gegarandeerd storm, want Sean heeft het heel druk. :)

Ettepet

Toch maar de center erbij genomen.  (kan ik gelijk SB's theorie toetsen ;D)

Zijn er nog mensen hier die gelijktijdig een setje over willen laten komen, op zéér korte termijn? (ik weet niet of dat nog lukt, kan het allicht proberen)  Stuur me dan een pm. ;)

rbormans

Mooi mooi.  Wil me hierbij ook aanmelden als iemand de Rockets gaat demo'en.

Vraagje, de specificaties hebben het over
Impedance: 6 Ohms nominal
Efficiency: RS750: 88 dB (@ 1 watt / 1 meter) - RS850: 90.5dB (@ 1 watt / 1 meter)

en de RSC200
Impedance: 4 Ohms nominal
Efficiency: 91 dB (@ 1 watt / 1 meter)

Zou een Marantz SR7400 deze combinatie uberhaupt kunnen "trekken" ? (105 Watts at 8 Ohm)
of kan ik meteen gaan upgraden?

Txs, Raf


Ettepet

@Raf(B): Ik verwacht van wel, de karakteristiek is zeer vlak (zie bijlage 1).  De meeste 4 Ohm (en hoger) speakers hebben een heel grillig impedantieverloop, waarbij de opgegeven impedantie meer een soort gemiddelde is.  De laagste impedantie kan dan rustig ver beneden de 4 ohm liggen, waardoor veel versterkers in de problemen komen.  De Rockets hebben dit probleem niet, het was één van de uitgangspunten bij het ontwerp.  Ook de fase is redelijk in toom gehouden (bijlage 2).  Alle lof hiervoor! :-*

irrvin

@Ettepet

Hoi,

als je zo ver bent mag ik dan ook komen luisteren.

Heb nu weliswaar de fronts en surrounds van Quadral, maar die kan ik wel weer verkopen. Dan passen mijn Rocket UFW10's ook beter bij het geheel, had ze nl in macasser ebony bestelt en mijn Quadrals zijn in mahagonie.

Groeten Erwin
It´s not a trick, it´s a Sony

Ettepet

Hoi, irrvin,

Natuurlijk kunnen er straks mensen langskomen, als de speakers enigszins ingespeeld zijn en mijn woning opgeruimd.

Rody

Quote from: Ettepet on March 25, 2005, 22:19:59
Hoi, irrvin,

Natuurlijk kunnen er straks mensen langskomen, als de speakers enigszins ingespeeld zijn en mijn woning opgeruimd.

Ik ben benieuwd. Wanneer denk je dat het zover is?
Je hebt kans dat sommige (hele) mooie aanbiedingen dan weer voorbij zijn :)