Beste PSM 1 player

Started by illusions, July 19, 2002, 14:35:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

illusions

Hoi Frank,

Welke speler geeft, naar jouw ervaringen, het beste beeld. Ik heb zelf een 737 met PSM 1 zoals je weet.
Deze gaat helaas de deur uit.

Ik heb bij Garmt de Sony DVP S7700 gezien en was aangenaam verrast dat deze speler geen marco staircasing, geen micro staircasing en zelfs geen linejitter problemen heeft. Marginaal kon ik eens wat linecombing zien maar dan moest ik wel heel goed opletten. De 737 is scherper (of het is een samenspel geweest met de BG808) maar ik heb nog steeds last van linejitter. Ook met de Toshiba SD 500 kan ik dan ook niet leven.

Heeft de pioneer 747 hier verandering in gebracht? En welke andere speler raad je mij anders aan. Ik wil op korte termijn weer een andere PSM1 speler hebben.
Ik las eerder iets over een marantz dv 8300???

bij voorbaat mijn dank,

Sjaak

PS Ik heb dit met opzet niet gemaild maar gepost omdat ik vermoed dat wel meer mensen dit zouden willen weten.
Whirlpool magnetron, Braun elektrische tandenborstel, Braun waterkoker, calve pindakaas.... zucht.... zucht en nog eens ......

J.A.F._Doorhof

Beste ervaringen heb IK op dit moment met de Denon 1600.

Persoonlijk verwacht ik ook veel van de Marantz 8300 die hebben we nu hier staan en die zal binnenkort (als iedereen weer beter en terug is) op de testbank komen voor een PSM-1 upgrade.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

illusions

Heeft de denon 1600 last van staircasing of linejitter?
Whirlpool magnetron, Braun elektrische tandenborstel, Braun waterkoker, calve pindakaas.... zucht.... zucht en nog eens ......

J.A.F._Doorhof

Nee,

Voor zover mijn kennis gaat hebben alleen de Toshiba series daar last van. De 737 ook niet, tenzij je een andere resolutie gebruikt dan 1024x768, dan kun je hele lichte micro staircasing zien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

illusions

Ik heb 1024 x768 geprobeerd maar ook daarop zie ik linejitter. Bij Garmt met de Sony DVPS7700 icm Mitsubishi pj helemaal 0. Al keek ik nog zo goed.

Eigenlijk zou ik je moeten vragen welke speler tot nu toe je all time favorite is geweest!!

Hoe zou jij de 1600 vergelijken met de Pioneer 737 en de 747? Het mooiste zou zijn als ik een aantal van die spelers naast elkaar kon zien. Maar dat zit er helaas niet in.

Ben weer aan het nadenken over een DVP S 7700 nu Rob Dingen zijn 747 heeft weggedaan en die Sony heeft genomen...
Whirlpool magnetron, Braun elektrische tandenborstel, Braun waterkoker, calve pindakaas.... zucht.... zucht en nog eens ......

J.A.F._Doorhof

#5
Tja mijn all-time-favourites op beeldgebied.

1. Denon 1600
2. Pioneer 747/939
3. Sony 7700
4. Pioneer 737

De linejitter kan trouwens wel op PAL voorkomen, maar op NTSC moet 1024x768 echt goed zijn.
Ik ben daar behoorlijk gevoelig voor en heb op de 1600 nog niets kunnen ontdekken.

Qua geluid zou trouwens mijn rijtje er anders uit zien.

1. Denon 1600
2. Toshiba 500 (maar die heeft WEL last van linejitter op NTSC)
3. Pioneer 939
4. Pioneer 747
5. Pioneer 737

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

illusions

Wat kost de 1600 met PSM1?
Overigens neem ik aan dat je het hier hebt over de zwaar gemodificeerde 1600?
Wat was hier zo al aan gemodificeerd eigenlijk?

grt,

Sjaak

PS heb je de 1600 op voorraad?
Whirlpool magnetron, Braun elektrische tandenborstel, Braun waterkoker, calve pindakaas.... zucht.... zucht en nog eens ......

J.A.F._Doorhof

#7
De Denon 1600 kost :

Los met RCE : € 899,00
Coax mod : € 120,00
Verzwaren en dempen : € 100,00
Euro connector voor stroom : € 35,00
PSM-1 : € 750,00 met externe voeding

De speler in het rijtje is inderdaad een zwaar gemodde 1600, standaard uit de doos is het niet meer dan een redelijk goede speler (voor zijn prijs mischien zelfs wel een HELE goede speler), gemod is het echt een topspeler.

Ik heb ze niet op voorraad, levertijd is tussen de 3-4 weken (zit nu even met ziekte en vervanging van personeel).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

illusions

Hallo Frank,

Dit is niet Illusions maar een vriend.

Heb het bovenstaande zojuist gelezen. Heb hier echter wat vraagtekens bij.

Een 939 beter dan een 737. Het videodeel van een 939 en een 737 is hetzelfde, zonder psm is er echt geen verschil in beeldkwaliteit. Je bedoelt dus dat een 939 NA ombouw beter is dan een 737 ?

Een 747 is inderdaad iets beter dan een 737 (zonder PSM-1) maar dit komt voornamelijk door de betere videodac. Is het niet zo dat de PSM-1 ingrijpt VOOR de videodac ?

Ik heb zelf een 1600 met een 737 vergeleken (uiteraard weer zonder PSM-1 en toen had de 737 toch duidelijk een streepje voor op de 1600.

Een vriend van me heeft een 717 gemodificeerd, goede netkabel, bitumen voor behuizingdemping, wat bitumen op de elco's, sorbotaan voeten, schottky diodes etc. Het verschil was echt groot, vraag me tot op de dag van vandaag nog steeds af of die gemodificeerde 717 niet beter was dan mijn standaard 737 (737 blijft echter een grote + qua geluid houden.
Wat ik mij nu afvraag is of je de 1600 gemodificeerd beter vindt dan een standaard 737, of 737 met dezelfde mods? Of vind je een standaard 1600 al beter dan een 737?
Whirlpool magnetron, Braun elektrische tandenborstel, Braun waterkoker, calve pindakaas.... zucht.... zucht en nog eens ......

J.A.F._Doorhof

Wat een vragen  ;D.

De 939 heeft mijn voorkeur voor beeld omdat de 939 van nature een stabielere speler is, met de PSM-1 hebben we met de 737 wel eens een speler gehad die een probleem had bij net iets te lange kabels, bij de 939 hadden we dat probleem niet. Tevens is de voeding van de 939 een STUK beter, ondertussen maakt dat trouwens niet meer uit omdat we externe voedingen gebruiken.

Tja,
Over smaak valt te twisten, maar ik ben nooit echt gecharmeerd geweest van het Pioneer geluid, terwijl een Denon en Toshiba WEL het geluid hebben waar ik op val, de 737 is een matig/goed klinkende speler. De Denon 1600 uit de doos is minder omdat er alleen maar optical gebruikt kan worden en de speler ERG licht is. Als je de speler verzwaart en een coax output geeft dan wordt het verhaal radicaal anders. Als icing on the cake geven we de 1600 ook nog een EURO connector voor de stroom, en dat maakt het af.

De PSM-1 en uitkomsten geven aan de hand van alleen de MPEG encoder is koffie dik kijken, immers de Toshiba 500 en 900 gebruiken EXACT hetzelfde board maar toch krijgen we met geen mogelijkheid een 900 aan de gang en een 500 zonder problemen (snelste mod ooit).

Er komt veel meer bijkijken dan alleen de types. Een MPEG-2 decoder kan op verschillende manieren aangestuurd en geprogrammeerd worden, hier kan al een verschil in zitten (bij Pioneer trouwens niet).

Toch verschillen in beeld tussen de 737/939/747 ?
Tja, inderdaad.
De 939 waarschijnlijk door de betere voeding, de 747 blijft een vraagteken maar die speler geeft een beter beeld dan de 737. In hoeverre ?
HELE HELE kleine details, meer is het niet.
Zie jij het ?
Waarschijnlijk niet, maar wij wel het zijn net de hele kleine details ergens ver op de achtergrond die net iets beter door komen bij bv de 747 tov de 939/737.

Mijn voorkeurs rijtje is trouwens ook gebaseerd op buildquality van de speler en de mate waarop de mod gedaan kan worden, en de problemen die we in het verleden gehad hebben met bepaalde types.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

illusions

Hoi Frank :) ,

Jij zegt:
"De PSM-1 en uitkomsten geven aan de hand van alleen de MPEG encoder is koffie dik kijken, immers de Toshiba 500 en 900 gebruiken EXACT hetzelfde board maar toch krijgen we met geen mogelijkheid een 900 aan de gang en een 500 zonder problemen (snelste mod ooit)."

Maar het idee is toch dat je nooit het beeld van de 500 met de 900 hebt kunnen vergelijken?!

Dat de 939 een stabielere speler is kan ik me op zich wel voorstellen. Maar inmiddels maakt het voor het beeld niet meer uit sinds je werkt met de externe voeding toch? En dus komt de 737 op gelijke voet met de 939 waaruit ik weer mag concluderen dat je hem boven de 7700 prefereert. A simple Yes would do ;)

Het verschil tussen de 747 en de 939 is, qua beedl, marginaal zeg je. Is dat ook zo met de Denon 1600 of geeft deze duidelijk beter beeld. En zo ja waar ligt de winst?

Een hele hoop vragen Frank. Ik weet het maar ik wil een goede keuze maken. Bij voorbaat mijn dank.

grt,

Sjaak
Whirlpool magnetron, Braun elektrische tandenborstel, Braun waterkoker, calve pindakaas.... zucht.... zucht en nog eens ......

J.A.F._Doorhof

Geeft niet.

Wat ik probeer aan te geven is dat de uitkomst van de resultaten met de PSM-1 ZEER onvoorspelbaar zijn. De 500 en 900 heb ik inderdaad niet kunnen vergelijken omdat de PSM-1 niet in de 900 wou lopen.

Daarmee bewijs ik dat het gebruik van de dezelfde MPEG-2 decoder dus NIET garandeerd dat het resultaat hetzelfde is.

De verschillen tussen de spelers zijn marginaal, de Denon heeft "bijna" geen chromabug en dat is een hele grote plus, de Pioneers en Sony's hebben wel een chroma bug, dat zijn eigenlijk nog wel de grootste verschillen.

Ik ben trouwens van mening dat het dempen, verzwaren van een speler OOK invloed heeft op de beeldkwaliteit van een speler, vandaar dat ik ook de 939 een stabieler beeld vondt geven dan een 737/747. Maar op mijn set worden alle kleine verschillen wel zeer duidelijk weergegeven, en ik kijk al een tijdje naar de PSM-1, dus er vallen me mischien meer dingen op dan een normale gebruiker.

Op dit moment blijf ik bij de Denon 1600.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

illusions

Frank,

Bedankt voor alle info. Ik ga er eens goed over nadenken. Na de vakantie neem ik een beslissing.
Heel misschien beslis ik deze week want dat scheelt me dan mooi wachttijd (ivm vakantie) :D

De conclusies die ik voor MIJZELF heb getrokken zijn als volgt. Ik vind de chromabug niet echt storend. En bij de pioneer is tie marginaal. De denon presteert op dit moment beter dan de Pioneer 939 en daar is de modificatie voor een groot gedeelte debet aan denk ik. Dus gaat mijn voorkeur nu waarschijnlijk uit naar een 939 die ik laat modden. Zelf vond ik het geluid van een 737 top!! Een 939 doet het volgens jou beter. Bovendien, het wachten op de dv8300 zou voor mij wel eens te lang kunnen gaan duren.

Een final decision volgt nog wel.

Laatste vraag: Heb jij meerdere 939's omgebouwd?
Zo ja, zijn er bepaalde revisies die problemen geven zoals bij de Sony 7700?

grt,

Sjaak
Whirlpool magnetron, Braun elektrische tandenborstel, Braun waterkoker, calve pindakaas.... zucht.... zucht en nog eens ......

J.A.F._Doorhof

Geen bekende problemen.

ALLEEN.
De 939 is op dit moment hard een te dure speler aan het worden, een half jaar geleden was het nog een verstandige koop, maar ik vraag me af of je nu niet beter een 747 kan kopen voor de SACD toevoeging.

Als je de Chromabug geen probleem vindt is dat een goede speler.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

illusions

SACD en DVD Audio hebben voor mij geen meerwaarde.

De 747 kost geloof ik E1500 en de 939 toch ook?
Whirlpool magnetron, Braun elektrische tandenborstel, Braun waterkoker, calve pindakaas.... zucht.... zucht en nog eens ......

J.A.F._Doorhof

Ik zou zo niet de prijs van de 939 weten, is al weer een tijd terug.

Als ze even duur zijn zou ik persoonlijk toch voor de 747 gaan, of natuurlijk de Denon.

Qua audiofiele eigenschappen heeft de Denon gewoon een streep voor tov Pioneer, en de chromabug zit er niet in.
Ik snap trouwens niet dat je je stoort aan macro staircasing maar niet aan de chromabug ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

illusions

Ik denk nog even na....

Jammer dat de Sony dvp s 9000 niet om te bouwen is.
Whirlpool magnetron, Braun elektrische tandenborstel, Braun waterkoker, calve pindakaas.... zucht.... zucht en nog eens ......

Hifi Addict

Tsja, het blijft koffiedik kijken zal ik dan maar zeggen ::)

Testen in het Duitse blad Audio:
Hersteller Bezeichnung Punkte UVP * Details
Pioneer DV 747 A 90 1550 Details
Pioneer DV 737 90 1020 Details
Denon DVD 2800 90 1170 Details
Sony DVP S 7700 80 1020 Details

Testen in het Duitse blad Stereo:
Hersteller Bezeichnung Punkte UVP * Details
Pioneer DV 717 92 860 Details
Sony DVP S 7700 92 1020 Details
Denon DVD 1600 70 850 Details

De meningen zijn verdeeld :( Dit is overigens op geluidskwaliteit niet op beeldkwaliteit.
 

searcher

De Arcam DV 88 zal ik over enige tijd aanbieden bij Frank om eens na te gaan of deze PSM1 geschikt is.

Of Spacebass moet zijn FMJ grrrr aanbieden ;)

 m.v.g Searcher




Hifi Addict

Interessant,

Heb nu de 737 van Illusions met PSM-1 vergeleken met mijn eigen 737. En het geluid van de PSM-1 versie is beduidend minder goed als de standaard 737. Minder bas, en over het algemeen een dunner, wat korrelig, scherper geluid. Doet wat digitaler aan als het ware. Deze speler heeft nog geen externe voeding !!!!!

Het zou toch mooi zijn als er weer zo'n HT dagje is ofzo om een aantal spelers in A/B vergelijk te gooien.

Als je nu eenmaal zo'n dure projector, dure A/V amp en dure PSM-1 mod koopt, dan heb ik zoiets als ik nou nog 500 EURO extra moet uitgeven voor de ultieme player, GRAAG...

Zijn er nog andere mensen met ervaringen op dit vlak ?

illusions

Searcher,

I gave your Karma +1. Keep up the good work!!

Whirlpool magnetron, Braun elektrische tandenborstel, Braun waterkoker, calve pindakaas.... zucht.... zucht en nog eens ......

searcher

  ;D Illusions

Frank heeft me beloofd dat de speler as a little baby wordt behandeld.
Maar het geluid van de Arcam moet identiek blijven.
De PSM1 bewerkt toch alleen het beeld,ik voel wat blonde plukken opkomen en een rode uitstraling.

Frank ???

                                               m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

Er zijn van de 737 een paar verschillende revisies op de markt. Tevens is het zo dat een PSM-1 inderdaad met de externe voeding GEEN verandering aan de klank te weeg zal brengen.

Bewijst maar weer eens hoe belangrijk stroom is  ;D.

De Denon 1600 scoort lager (en dat verbaast me niets) omdat hij uit de doos inderdaad een STUK minder presteerd dan de andere, maar met de coax upgrade zit hij al op het niveau (of hoger) van de 737, en met de verdere tweaks gaat het NOG beter.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hifi Addict

Zeg Frank,

Stel ik heb een 737 met PSM-1 en ik wil upgraden en koop zo'n gemodde Denon 1600, wat moet ik dan verwachten dat ik ermee vooruitga? Is dat aan te geven?

P.s. Bedankt voor al je replies !!!

Rob_Dingen

Hoi

Ik wil nog even opmerken dat de chroma bug op de Pioneer 747 een stuk erger is als op de Sony 7700
Ook het beeld vind ik op de Sony marginaal beter
Verder is van binnen de 747 een lowcost speler die wel alles kan

Rob

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview